Ve vývojovém středisku Porsche ve Weissachu tento týden vyjel k prvním ověřovacím jízdám nový prototyp LMP1 Porsche 919 Hybrid. První test na závodní trati se odehraje příští týden ve Španělsku.
Na okruhu ve španělském Aragonu bude příští týden poprvé mimo areál vývojového centra Porsche k vidění nová zbraň, se kterou chce německá stáj obhájit potřetí v řadě mistrovský titul z vytrvalostního mistrovství světa.
Pětidenní test má na programu výkonnostní i vytrvalostní zkoušky nového prototypu, který je však jen vývojovým mezitypem mezi letošním vozem a ostrou verzí pro příští sezónu. Podle šéfa týmu Andrease Seidla se tento mezityp s novým ostrým vozem shoduje ze 70-80%. Nejméně úprav doznal vlastní monokok, který se, až na drobné detaily, v podstatě shoduje s tím, který tvořil základ vozu v minulých sezónách. „Na monokoku, který nás dovezl k mistrovskému titulu v uplynulých dvou sezónách a který dokázal zvítězit v Le Mans, nebudeme nic zásadního měnit,“ uvedl Andreas Seidl a doplnil: „došlo jen k malým úpravám, které si vyžádala zástavba nových součástí a konstrukcí, které jsme pro sezónu 2017 vyvíjeli nově nebo je alespoň zásadně modernizovali. To však není případ monokoku.“
To ale neznamená, že Porsche nevyvíjí nový model. „Nová 919 je evolucí stávajícího modelu. Naši technici a inženýři se při vývoji nového vozu věnovali všem oblastem a hledali taková řešení, která by nás posunula dále vpřed. Pro příští sezónu připravujeme také dva zcela nové aerokity, což je maximální počet, který nám povolují technické regule pro sezónu 2017,“ doplnil Seidl.
Nový ostrý prototyp Porsche 919 Hybrid pro sezónu 2017 bude oficiálně představen na přelomu března a dubna v rámci předsezónních testů na okruhu v italské Monze. Konkurenční Toyota oznámila, že novou verzi TS050 Hybrid představí v průběhu měsíce ledna.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.