Ve vývojovém středisku Porsche ve Weissachu tento týden vyjel k prvním ověřovacím jízdám nový prototyp LMP1 Porsche 919 Hybrid. První test na závodní trati se odehraje příští týden ve Španělsku.
Na okruhu ve španělském Aragonu bude příští týden poprvé mimo areál vývojového centra Porsche k vidění nová zbraň, se kterou chce německá stáj obhájit potřetí v řadě mistrovský titul z vytrvalostního mistrovství světa.
Pětidenní test má na programu výkonnostní i vytrvalostní zkoušky nového prototypu, který je však jen vývojovým mezitypem mezi letošním vozem a ostrou verzí pro příští sezónu. Podle šéfa týmu Andrease Seidla se tento mezityp s novým ostrým vozem shoduje ze 70-80%. Nejméně úprav doznal vlastní monokok, který se, až na drobné detaily, v podstatě shoduje s tím, který tvořil základ vozu v minulých sezónách. „Na monokoku, který nás dovezl k mistrovskému titulu v uplynulých dvou sezónách a který dokázal zvítězit v Le Mans, nebudeme nic zásadního měnit,“ uvedl Andreas Seidl a doplnil: „došlo jen k malým úpravám, které si vyžádala zástavba nových součástí a konstrukcí, které jsme pro sezónu 2017 vyvíjeli nově nebo je alespoň zásadně modernizovali. To však není případ monokoku.“
To ale neznamená, že Porsche nevyvíjí nový model. „Nová 919 je evolucí stávajícího modelu. Naši technici a inženýři se při vývoji nového vozu věnovali všem oblastem a hledali taková řešení, která by nás posunula dále vpřed. Pro příští sezónu připravujeme také dva zcela nové aerokity, což je maximální počet, který nám povolují technické regule pro sezónu 2017,“ doplnil Seidl.
Nový ostrý prototyp Porsche 919 Hybrid pro sezónu 2017 bude oficiálně představen na přelomu března a dubna v rámci předsezónních testů na okruhu v italské Monze. Konkurenční Toyota oznámila, že novou verzi TS050 Hybrid představí v průběhu měsíce ledna.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.