Ve vývojovém středisku Porsche ve Weissachu tento týden vyjel k prvním ověřovacím jízdám nový prototyp LMP1 Porsche 919 Hybrid. První test na závodní trati se odehraje příští týden ve Španělsku.
Na okruhu ve španělském Aragonu bude příští týden poprvé mimo areál vývojového centra Porsche k vidění nová zbraň, se kterou chce německá stáj obhájit potřetí v řadě mistrovský titul z vytrvalostního mistrovství světa.
Pětidenní test má na programu výkonnostní i vytrvalostní zkoušky nového prototypu, který je však jen vývojovým mezitypem mezi letošním vozem a ostrou verzí pro příští sezónu. Podle šéfa týmu Andrease Seidla se tento mezityp s novým ostrým vozem shoduje ze 70-80%. Nejméně úprav doznal vlastní monokok, který se, až na drobné detaily, v podstatě shoduje s tím, který tvořil základ vozu v minulých sezónách. „Na monokoku, který nás dovezl k mistrovskému titulu v uplynulých dvou sezónách a který dokázal zvítězit v Le Mans, nebudeme nic zásadního měnit,“ uvedl Andreas Seidl a doplnil: „došlo jen k malým úpravám, které si vyžádala zástavba nových součástí a konstrukcí, které jsme pro sezónu 2017 vyvíjeli nově nebo je alespoň zásadně modernizovali. To však není případ monokoku.“
To ale neznamená, že Porsche nevyvíjí nový model. „Nová 919 je evolucí stávajícího modelu. Naši technici a inženýři se při vývoji nového vozu věnovali všem oblastem a hledali taková řešení, která by nás posunula dále vpřed. Pro příští sezónu připravujeme také dva zcela nové aerokity, což je maximální počet, který nám povolují technické regule pro sezónu 2017,“ doplnil Seidl.
Nový ostrý prototyp Porsche 919 Hybrid pro sezónu 2017 bude oficiálně představen na přelomu března a dubna v rámci předsezónních testů na okruhu v italské Monze. Konkurenční Toyota oznámila, že novou verzi TS050 Hybrid představí v průběhu měsíce ledna.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.