Ve vývojovém středisku Porsche ve Weissachu tento týden vyjel k prvním ověřovacím jízdám nový prototyp LMP1 Porsche 919 Hybrid. První test na závodní trati se odehraje příští týden ve Španělsku.
Na okruhu ve španělském Aragonu bude příští týden poprvé mimo areál vývojového centra Porsche k vidění nová zbraň, se kterou chce německá stáj obhájit potřetí v řadě mistrovský titul z vytrvalostního mistrovství světa.
Pětidenní test má na programu výkonnostní i vytrvalostní zkoušky nového prototypu, který je však jen vývojovým mezitypem mezi letošním vozem a ostrou verzí pro příští sezónu. Podle šéfa týmu Andrease Seidla se tento mezityp s novým ostrým vozem shoduje ze 70-80%. Nejméně úprav doznal vlastní monokok, který se, až na drobné detaily, v podstatě shoduje s tím, který tvořil základ vozu v minulých sezónách. „Na monokoku, který nás dovezl k mistrovskému titulu v uplynulých dvou sezónách a který dokázal zvítězit v Le Mans, nebudeme nic zásadního měnit,“ uvedl Andreas Seidl a doplnil: „došlo jen k malým úpravám, které si vyžádala zástavba nových součástí a konstrukcí, které jsme pro sezónu 2017 vyvíjeli nově nebo je alespoň zásadně modernizovali. To však není případ monokoku.“
To ale neznamená, že Porsche nevyvíjí nový model. „Nová 919 je evolucí stávajícího modelu. Naši technici a inženýři se při vývoji nového vozu věnovali všem oblastem a hledali taková řešení, která by nás posunula dále vpřed. Pro příští sezónu připravujeme také dva zcela nové aerokity, což je maximální počet, který nám povolují technické regule pro sezónu 2017,“ doplnil Seidl.
Nový ostrý prototyp Porsche 919 Hybrid pro sezónu 2017 bude oficiálně představen na přelomu března a dubna v rámci předsezónních testů na okruhu v italské Monze. Konkurenční Toyota oznámila, že novou verzi TS050 Hybrid představí v průběhu měsíce ledna.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?