Jak ovlivní zmrazení technických regulí vývoj nových prototypů?

Technika prototypu Porsche 919 Hybrid
Technika prototypu Porsche 919 Hybrid, foto: Porsche
iM1 5. prosince 2016 11:40
Sdílej:

Na zasedání strategické komise World Endurance Championship bylo jednomyslně odsouhlaseno zmrazení technických pravidel pro stavbu prototypů LMP1 s hybridním pohonem do roku 2019 včetně. Andreas Seidl z týmu Porsche se zamýšlí nad tím, jaký vliv bude mít toto omezení pro další vývoj.

„Tímto krokem došlo ke zpoždění expanze v oblasti nových směrů vývoje hybridních pohonných ústrojí po roce 2018. Ta měla umožnit otevření nové cesty alternativních pohonů a vytvoření nové třídy s limitním množstvím spotřebované energie nastaveným na 10 MJ,“ uvádí Andeas Seidl. „Ale udržet současné předpisy v platnosti až do konce sezóny 2019 v žádném případě neznamená, že zůstaneme stát na místě. Budeme pokračovat v dalším vývoji stávající technologie,“ doplňuje Andreas Seidl, „protože tento zdánlivý krok zpět nám umožní současnou technologii dále rozvíjet a zdokonalovat. Získáváme tolik potřebný čas a klid na naši práci. Hybridní pohony tak, jak je nyní používáme v našich prototypech, ještě zdaleka nevyčerpaly své technologické možnosti.“

Seidl dále uvedl, že zmrazení současných technických regulí byl rozumný a uvážený krok. „Museli jsme je zmrazit, abychom omezili jejich složitost, což nám mimo jiné umožní stabilizovat náklady potřebné pro další rozvoj a umožní to snazší vstup případným novým konkurentům,“ vysvětluje Andreas Seidl některé důvody, které toto strategické rozhodnutí podporují.

Další navrhované změny, které mají mít například vliv na snížení přítlaku u továrních prototypů nebo na alokaci pneumatik pro jednotlivé závody zůstávají v platnosti, protože budou mít přímý a okamžitý vliv na snížení výkonnosti továrních LMP1 a zvýší tím konkurenceschopnost a atraktivitu celé série.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.