Na akci Night of Champions ve Weissachu závodní oddělení Porsche každoročně bilancuje právě ukončenou závodní sezónu a oznamuje tovární sestavu pro tu následující. Jak se naše odhady lišily od skutečnosti?
LMP1
Po odchodu 3 matadorů muselo Porsche doplnit 50% jezdecké sestavy v nejrychlejší kategorii. Z mistrovského tria zůstal pouze Neel Jani, ke kterému se do vozu se startovním číslem 1 podle očekávání posadí zkušený vytrvalostní jezdec a mistr světa z roku 2012 André Lotterer, který do Porsche přesedá z bývalého konkurenčního vozu Audi R18 e-tron Quattro poté, co Audi výrazně redukovalo své sportovní aktivity a rozpustilo svůj tým z vytrvalostního mistrovství světa. Třetím do party je 32 letý Angličan Nick Tandy, který v minulé sezóně hájil barvy Porsche v americkém vytrvalostním seriálu IMSA.
Druhou posádku tvoří osiřelá dvojice Timo Bernhard, Brendon Hartley, které doplní Earl Bamber. Ten nejprve prohrál interní souboj o obsazení sedačky po odchodu Marka Webbera, ale poté, co z týmu LMP1 odešli i Marc Lieb a Romain Dumas, se nakonec štěstí usmálo i na tohoto 26 letého Novozélanďana.
V tuto chvíli ještě Porsche oficiálně neoznámilo nasazení třetího vozu do závodu 24 hodin Le Mans a proto ani nebyla oznámena posádka, která by měla závod v tomto třetím voze absolvovat.
Nový prototyp se staronovým označením 919 Hybrid bude evolucí stávajícího mistrovského stroje. Bude mít kompletně rekonstruované všechny důležité komponenty a optimalizovanou aerodynamiku a ve zcela novém barevném designu se poprvé představí 23. března v italské Monze, kde se odehraje prolog WEC sezóny 2017.
Porsche 919 Hybrid #1 - Neel Jani, André Lotterer, Nick Tandy
Porsche 919 Hybrid #2 -Timo Bernhard, Brendon Hartley, Earl Bamber
LMGTE
V sezóně 2017 se Porsche s továrním týmem vrací do World Endurance Championship také v kategorii LMGTE, ve které bude nasazovat dva vozy. Za jejich volanty se budou střídat Jörg Bergmeister, Sven Müller, Michael Christensen, Romain Dumas, Wolf Henzler a Patrick Long.
V americkém seriálu IMSA budou barvy Porsche hájit také dvě tovární posádky. #911 budou řídit Patrick Pilet a Dirk Werner, které v dlouhých závodech (např. 24H Daytona, 12H Sebring, Petit Le Mans) doplní Frederic Makowiecki a ve voze #912 se budou střídat Kévin Estre a Laurens Vanthoor, které ve 4 „dlouhých“ závodech doplní Richard Lietz.
Všechny 4 posádky budou mít k dispozici zcela nový vůz Porsche 911 RSR, který jsme vám představili v samostatném článku ZDE.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.