Na akci Night of Champions ve Weissachu závodní oddělení Porsche každoročně bilancuje právě ukončenou závodní sezónu a oznamuje tovární sestavu pro tu následující. Jak se naše odhady lišily od skutečnosti?
LMP1
Po odchodu 3 matadorů muselo Porsche doplnit 50% jezdecké sestavy v nejrychlejší kategorii. Z mistrovského tria zůstal pouze Neel Jani, ke kterému se do vozu se startovním číslem 1 podle očekávání posadí zkušený vytrvalostní jezdec a mistr světa z roku 2012 André Lotterer, který do Porsche přesedá z bývalého konkurenčního vozu Audi R18 e-tron Quattro poté, co Audi výrazně redukovalo své sportovní aktivity a rozpustilo svůj tým z vytrvalostního mistrovství světa. Třetím do party je 32 letý Angličan Nick Tandy, který v minulé sezóně hájil barvy Porsche v americkém vytrvalostním seriálu IMSA.
Druhou posádku tvoří osiřelá dvojice Timo Bernhard, Brendon Hartley, které doplní Earl Bamber. Ten nejprve prohrál interní souboj o obsazení sedačky po odchodu Marka Webbera, ale poté, co z týmu LMP1 odešli i Marc Lieb a Romain Dumas, se nakonec štěstí usmálo i na tohoto 26 letého Novozélanďana.
V tuto chvíli ještě Porsche oficiálně neoznámilo nasazení třetího vozu do závodu 24 hodin Le Mans a proto ani nebyla oznámena posádka, která by měla závod v tomto třetím voze absolvovat.
Nový prototyp se staronovým označením 919 Hybrid bude evolucí stávajícího mistrovského stroje. Bude mít kompletně rekonstruované všechny důležité komponenty a optimalizovanou aerodynamiku a ve zcela novém barevném designu se poprvé představí 23. března v italské Monze, kde se odehraje prolog WEC sezóny 2017.
Porsche 919 Hybrid #1 - Neel Jani, André Lotterer, Nick Tandy
Porsche 919 Hybrid #2 -Timo Bernhard, Brendon Hartley, Earl Bamber
LMGTE
V sezóně 2017 se Porsche s továrním týmem vrací do World Endurance Championship také v kategorii LMGTE, ve které bude nasazovat dva vozy. Za jejich volanty se budou střídat Jörg Bergmeister, Sven Müller, Michael Christensen, Romain Dumas, Wolf Henzler a Patrick Long.
V americkém seriálu IMSA budou barvy Porsche hájit také dvě tovární posádky. #911 budou řídit Patrick Pilet a Dirk Werner, které v dlouhých závodech (např. 24H Daytona, 12H Sebring, Petit Le Mans) doplní Frederic Makowiecki a ve voze #912 se budou střídat Kévin Estre a Laurens Vanthoor, které ve 4 „dlouhých“ závodech doplní Richard Lietz.
Všechny 4 posádky budou mít k dispozici zcela nový vůz Porsche 911 RSR, který jsme vám představili v samostatném článku ZDE.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.