Na akci Night of Champions ve Weissachu závodní oddělení Porsche každoročně bilancuje právě ukončenou závodní sezónu a oznamuje tovární sestavu pro tu následující. Jak se naše odhady lišily od skutečnosti?
LMP1
Po odchodu 3 matadorů muselo Porsche doplnit 50% jezdecké sestavy v nejrychlejší kategorii. Z mistrovského tria zůstal pouze Neel Jani, ke kterému se do vozu se startovním číslem 1 podle očekávání posadí zkušený vytrvalostní jezdec a mistr světa z roku 2012 André Lotterer, který do Porsche přesedá z bývalého konkurenčního vozu Audi R18 e-tron Quattro poté, co Audi výrazně redukovalo své sportovní aktivity a rozpustilo svůj tým z vytrvalostního mistrovství světa. Třetím do party je 32 letý Angličan Nick Tandy, který v minulé sezóně hájil barvy Porsche v americkém vytrvalostním seriálu IMSA.
Druhou posádku tvoří osiřelá dvojice Timo Bernhard, Brendon Hartley, které doplní Earl Bamber. Ten nejprve prohrál interní souboj o obsazení sedačky po odchodu Marka Webbera, ale poté, co z týmu LMP1 odešli i Marc Lieb a Romain Dumas, se nakonec štěstí usmálo i na tohoto 26 letého Novozélanďana.
V tuto chvíli ještě Porsche oficiálně neoznámilo nasazení třetího vozu do závodu 24 hodin Le Mans a proto ani nebyla oznámena posádka, která by měla závod v tomto třetím voze absolvovat.
Nový prototyp se staronovým označením 919 Hybrid bude evolucí stávajícího mistrovského stroje. Bude mít kompletně rekonstruované všechny důležité komponenty a optimalizovanou aerodynamiku a ve zcela novém barevném designu se poprvé představí 23. března v italské Monze, kde se odehraje prolog WEC sezóny 2017.
Porsche 919 Hybrid #1 - Neel Jani, André Lotterer, Nick Tandy
Porsche 919 Hybrid #2 -Timo Bernhard, Brendon Hartley, Earl Bamber
LMGTE
V sezóně 2017 se Porsche s továrním týmem vrací do World Endurance Championship také v kategorii LMGTE, ve které bude nasazovat dva vozy. Za jejich volanty se budou střídat Jörg Bergmeister, Sven Müller, Michael Christensen, Romain Dumas, Wolf Henzler a Patrick Long.
V americkém seriálu IMSA budou barvy Porsche hájit také dvě tovární posádky. #911 budou řídit Patrick Pilet a Dirk Werner, které v dlouhých závodech (např. 24H Daytona, 12H Sebring, Petit Le Mans) doplní Frederic Makowiecki a ve voze #912 se budou střídat Kévin Estre a Laurens Vanthoor, které ve 4 „dlouhých“ závodech doplní Richard Lietz.
Všechny 4 posádky budou mít k dispozici zcela nový vůz Porsche 911 RSR, který jsme vám představili v samostatném článku ZDE.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.