Tovární jezdci Porsche oficiálně poztvrzeni

Tovární sestava Porsche pro rok 2017
Tovární sestava Porsche pro rok 2017, foto: Porsche
iM1 4. prosince 2016 18:30
Sdílej:

Na akci Night of Champions ve Weissachu závodní oddělení Porsche každoročně bilancuje právě ukončenou závodní sezónu a oznamuje tovární sestavu pro tu následující. Jak se naše odhady lišily od skutečnosti?

LMP1

Po odchodu 3 matadorů muselo Porsche doplnit 50% jezdecké sestavy v nejrychlejší kategorii. Z mistrovského tria zůstal pouze Neel Jani, ke kterému se do vozu se startovním číslem 1 podle očekávání posadí zkušený vytrvalostní jezdec a mistr světa z roku 2012 André Lotterer, který do Porsche přesedá z bývalého konkurenčního vozu Audi R18 e-tron Quattro poté, co Audi výrazně redukovalo své sportovní aktivity a rozpustilo svůj tým z vytrvalostního mistrovství světa. Třetím do party je 32 letý Angličan Nick Tandy, který v minulé sezóně hájil barvy Porsche v americkém vytrvalostním seriálu IMSA.

Druhou posádku tvoří osiřelá dvojice Timo Bernhard, Brendon Hartley, které doplní Earl Bamber. Ten nejprve prohrál interní souboj o obsazení sedačky po odchodu Marka Webbera, ale poté, co z týmu LMP1 odešli i Marc Lieb a Romain Dumas, se nakonec štěstí usmálo i na tohoto 26 letého Novozélanďana.

V tuto chvíli ještě Porsche oficiálně neoznámilo nasazení třetího vozu do závodu 24 hodin Le Mans a proto ani nebyla oznámena posádka, která by měla závod v tomto třetím voze absolvovat.

Nový prototyp se staronovým označením 919 Hybrid bude evolucí stávajícího mistrovského stroje. Bude mít kompletně rekonstruované všechny důležité komponenty a optimalizovanou aerodynamiku a ve zcela novém barevném designu se poprvé představí 23. března v italské Monze, kde se odehraje prolog WEC sezóny 2017.

Porsche 919 Hybrid #1 - Neel Jani, André Lotterer, Nick Tandy

Porsche 919 Hybrid #2 -Timo Bernhard, Brendon Hartley, Earl Bamber

LMGTE

V sezóně 2017 se Porsche s továrním týmem vrací do World Endurance Championship také v kategorii LMGTE, ve které bude nasazovat dva vozy. Za jejich volanty se budou střídat Jörg Bergmeister, Sven Müller, Michael Christensen, Romain Dumas, Wolf Henzler a Patrick Long.

V americkém seriálu IMSA budou barvy Porsche hájit také dvě tovární posádky. #911 budou řídit Patrick Pilet a Dirk Werner, které v dlouhých závodech (např. 24H Daytona, 12H Sebring, Petit Le Mans) doplní Frederic Makowiecki a ve voze #912 se budou střídat Kévin Estre a Laurens Vanthoor, které ve 4 „dlouhých“ závodech doplní Richard Lietz.

Všechny 4 posádky budou mít k dispozici zcela nový vůz Porsche 911 RSR, který jsme vám představili v samostatném článku ZDE.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.