Ruská společnost BR Engineering patřící společně s týmem SMP Racing do skupiny firem Borise Romanoviče Rotenberga, má se stavbou závodních vozů bohaté zkušenosti. Po vstupu týmu SMP Racing do seriálu WEC postavili v BR Engineering prototyp BR-01 se kterým tento ruský tým bojoval v kategorii LMP2.
Pro sezónu 2017 jsou v kategorii LMP2 zavedeny nové technické regule, jejichž součástí je i vyhlášení 4 homologovaných výrobců závodních šasi pro tuto skupinu. Vítězi výběrového řízení, které za tímto účelem vyhlásila FIA, se staly firmy Oreca, Onroak a Dallara, které doplnila americká společnost Riley Technologies. Na základě tohoto oznámení se Boris Rotenberg rozhodl pro konstrukci zcela nového prototypu, se kterým bude tým SMP Racing v sezóně 2018 bojovat v kategorii LMP1.
Nový prototyp s označením BR1 má vycházet z osvědčeného řešení současného vozu BR-01, který se na závodních tratích objevil poprvé v sezóně 2015. Po překonání dětských nemocí se podařilo zvýšit nejenom spolehlivost, ale také rychlost prototypu, který letos získal třetí místo v šampionátu ELMS i v legendárním závodě 24 hodin Le Mans.
„V SMP preferujeme vždy svou vlastní cestu. Nemusí to vždy být nejjednodušší, ale pokaždé nás to obohatí a posune dál. A protože nám jde především o rozvoj ruského autosportu, a to i v oblasti technologií, rozhodli jsme se využít zkušeností s konstrukcí, stavbou a provozem BR-01 a postavit zcela nový prototyp podle specifikace nejrychlejší kategorie LMP1,“ uvedl Boris Rotenberg. „Investujeme hodně do podpory ruských pilotů, pomáháme již malým talentovaným dětem rozvíjet jejich kariéru v motokárách a úspěšně postupovat dále ve sportovních vozech, prototypech nebo formulích. Náš prototyp BR-01 byl prvním vozem ruské konstrukce, který se probojoval na pódium Le Mans. BR1 je pokračováním tohoto projektu,“ dodal Rotenberg.
Dallara je dodavatel závodních technologií na té nejvyšší světové úrovni. Jeho stroje používá mnoho týmů v různých sériích motorsportu po celém světě: IndyCar, FIA WEC, ELMS, GP2, GP3, Formule 3,5 V8, Super Formule, Formule E, Formule 3, Dallara spolupracuje s Alfou Romeo, Audi, Bugatti, Ferrari, KTM, Lamborghini, Maserati a mnoha dalšími automobilkami. Každý víkend se po závodních okruzích po celém světě prohání na 300 závodních vozů, které vznikly v této italské továrně. Dallara má se stavbou závodních vozů velice bohaté zkušenosti a tak není divu, že si Boris Rotenberg zvolil právě tohoto italského výrobce jako partnera pro svůj projekt.
„Jméno Dallara zná každý, kdo se zajímá o automobilové závody. Nyní se stáváme partnery. Otvíráme v Itálii pobočku BR Engineering, ve které budou naši nejlepší konstruktéři a inženýři, a to jak z Ruska, tak i z celé Evropy, společně pracovat na vývoji našeho nového prototypu pro náš tým SMP Racing. Je před nimi velký kus práce, než se tým SMP Racing postaví v prototypu BR1 na start prvního závodu FIA WEC sezóny 2018,“ uvedl Boris Rotenberg při podpisu smlouvy s Andreou Portremolim, generálním ředitelem Dallary.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?