Nový prototyp LMP1! Na jeho přípravě se dohodly BR Engineeing a Dallara

Zástupci BR Engineering a Dallara podepisují dohodu o spolupráci
Zástupci BR Engineering a Dallara podepisují dohodu o spolupráci, foto: BR Engineering
iM1 29. listopadu 2016 09:30
Sdílej:

Ruská společnost BR Engineering patřící společně s týmem SMP Racing do skupiny firem Borise Romanoviče Rotenberga, má se stavbou závodních vozů bohaté zkušenosti. Po vstupu týmu SMP Racing do seriálu WEC postavili v BR Engineering prototyp BR-01 se kterým tento ruský tým bojoval v kategorii LMP2.

Pro sezónu 2017 jsou v kategorii LMP2 zavedeny nové technické regule, jejichž součástí je i vyhlášení 4 homologovaných výrobců závodních šasi pro tuto skupinu. Vítězi výběrového řízení, které za tímto účelem vyhlásila FIA, se staly firmy Oreca, Onroak a Dallara, které doplnila americká společnost Riley Technologies. Na základě tohoto oznámení se Boris Rotenberg rozhodl pro konstrukci zcela nového prototypu, se kterým bude tým SMP Racing v sezóně 2018 bojovat v kategorii LMP1.

Nový prototyp s označením BR1 má vycházet z osvědčeného řešení současného vozu BR-01, který se na závodních tratích objevil poprvé v sezóně 2015. Po překonání dětských nemocí se podařilo zvýšit nejenom spolehlivost, ale také rychlost prototypu, který letos získal třetí místo v šampionátu ELMS i v legendárním závodě 24 hodin Le Mans.

„V SMP preferujeme vždy svou vlastní cestu. Nemusí to vždy být nejjednodušší, ale pokaždé nás to obohatí a posune dál. A protože nám jde především o rozvoj ruského autosportu, a to i v oblasti technologií, rozhodli jsme se využít zkušeností s konstrukcí, stavbou a provozem BR-01 a postavit zcela nový prototyp podle specifikace nejrychlejší kategorie LMP1,“ uvedl Boris Rotenberg. „Investujeme hodně do podpory ruských pilotů, pomáháme již malým talentovaným dětem rozvíjet jejich kariéru v motokárách a úspěšně postupovat dále ve sportovních vozech, prototypech nebo formulích. Náš prototyp BR-01 byl prvním vozem ruské konstrukce, který se probojoval na pódium Le Mans. BR1 je pokračováním tohoto projektu,“ dodal Rotenberg.

Dallara je dodavatel závodních technologií na té nejvyšší světové úrovni. Jeho stroje používá mnoho týmů v různých sériích motorsportu po celém světě: IndyCar, FIA WEC, ELMS, GP2, GP3, Formule 3,5 V8, Super Formule, Formule E, Formule 3, Dallara spolupracuje s Alfou Romeo, Audi, Bugatti, Ferrari, KTM, Lamborghini, Maserati a mnoha dalšími automobilkami. Každý víkend se po závodních okruzích po celém světě prohání na 300 závodních vozů, které vznikly v této italské továrně. Dallara má se stavbou závodních vozů velice bohaté zkušenosti a tak není divu, že si Boris Rotenberg zvolil právě tohoto italského výrobce jako partnera pro svůj projekt.

„Jméno Dallara zná každý, kdo se zajímá o automobilové závody. Nyní se stáváme partnery. Otvíráme v Itálii pobočku BR Engineering, ve které budou naši nejlepší konstruktéři a inženýři, a to jak z Ruska, tak i z celé Evropy, společně pracovat na vývoji našeho nového prototypu pro náš tým SMP Racing. Je před nimi velký kus práce, než se tým SMP Racing postaví v prototypu BR1 na start prvního závodu FIA WEC sezóny 2018,“ uvedl Boris Rotenberg při podpisu smlouvy s Andreou Portremolim, generálním ředitelem Dallary.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.