Technika LMP1 se do roku 2019 nezmění

Co se asi ukrývá pod tajemnou plachtou? Na to si budeme muset ještě pár let počkat
Co se asi ukrývá pod tajemnou plachtou? Na to si budeme muset ještě pár let počkat, foto: Porsche
iM1 27. listopadu 2016 10:45
Sdílej:

Odchodem Audi se rozpoutala velká debata o nutnosti nastavení nových technických pravidel pro stavbu prototypů LMP1, hlavně v oblasti hybridních pohonných jednotek. FIA a ACO se nijak netají tím, že změny jsou nutné, ale nehodlají v tomto ohledu jít do krajnosti. Uvědomují si, že technická pravidla jsou velice choulostivé téma, které se i přes nutnost zavedení změn nesmí řešit zbrkle.

V rámci posledního letošního závodu v Bahrajnu se sešli členové Strategické skupiny, která je složena ze zástupců výrobců hybridních prototypů, tedy Porsche a Toyoty, dále předsedy Automobil Club de l´Ouest Pierra Fillona a prezidenta komise FIA pro vytrvalostní závody Sira Lindsay Owen-Jonese. Podle pozorovatelů i samotných aktérů této schůzky bylo jednání velmi konstruktivní a v jeho rámci účastníci dospěli k vzájemné dohodě, která se dá jednoduše charakterizovat jako zakonzervování současné podoby technických pravidel pro stavbu prototypů kategorie LMP1 s hybridním ústrojím pohonu až do roku 2019 včetně. Došlo tak k posunu stanovení nových technických předpisů o jeden rok proti původnímu plánu.

Podle již rozpracovaného plánu mělo od sezóny 2018 dojít u hybridních vozidel např. k navýšení maximálního limitu spotřebované rekuperované energie z 8 na 10 MJ, k navýšení počtu hybridních systémů na tři nebo k dalšímu omezení průtoku paliva.

Tato dohoda doplňuje závěry předchozích jednání na stejné téma, jako je např. omezení členů týmů, povolené maximální množství letecky přepraveného materiálu, objem času stráveného v aerodynamickém tunelu nebo povolený počet testovacích dnů. Všechny tyto dohody mají za úkol podpořit vzájemnou konkurenci při zajištění ochrany před nekontrolovatelnou eskalací nákladů a tím zabránit deformaci interního soutěžního prostředí.

Veškeré tyto závazky byly jednomyslně odsouhlaseny ze strany výrobců hybridních prototypů a budou předloženy ke schválení nejbližšímu zasedání světové rady FIA, která by se měla sejít do konce listopadu.

Vzájemně konstruktivní přístup všech členů strategické skupiny byl velmi prospěšný také ve vztahu ke vzájemné důvěře, která vládne celému šampionátu FIA WEC a která je všemi jeho účastníky velmi vysoko ceněna. Tato důvěra je základním předpokladem dalšího rozvoje WEC a všichni účastníci šampionátu se již nyní těší na tvrdé, ale čestné souboje, které se na tratích odehrají v sezóně 2017 a dalších ročnících WEC.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.