Odchodem Audi se rozpoutala velká debata o nutnosti nastavení nových technických pravidel pro stavbu prototypů LMP1, hlavně v oblasti hybridních pohonných jednotek. FIA a ACO se nijak netají tím, že změny jsou nutné, ale nehodlají v tomto ohledu jít do krajnosti. Uvědomují si, že technická pravidla jsou velice choulostivé téma, které se i přes nutnost zavedení změn nesmí řešit zbrkle.
V rámci posledního letošního závodu v Bahrajnu se sešli členové Strategické skupiny, která je složena ze zástupců výrobců hybridních prototypů, tedy Porsche a Toyoty, dále předsedy Automobil Club de l´Ouest Pierra Fillona a prezidenta komise FIA pro vytrvalostní závody Sira Lindsay Owen-Jonese. Podle pozorovatelů i samotných aktérů této schůzky bylo jednání velmi konstruktivní a v jeho rámci účastníci dospěli k vzájemné dohodě, která se dá jednoduše charakterizovat jako zakonzervování současné podoby technických pravidel pro stavbu prototypů kategorie LMP1 s hybridním ústrojím pohonu až do roku 2019 včetně. Došlo tak k posunu stanovení nových technických předpisů o jeden rok proti původnímu plánu.
Podle již rozpracovaného plánu mělo od sezóny 2018 dojít u hybridních vozidel např. k navýšení maximálního limitu spotřebované rekuperované energie z 8 na 10 MJ, k navýšení počtu hybridních systémů na tři nebo k dalšímu omezení průtoku paliva.
Tato dohoda doplňuje závěry předchozích jednání na stejné téma, jako je např. omezení členů týmů, povolené maximální množství letecky přepraveného materiálu, objem času stráveného v aerodynamickém tunelu nebo povolený počet testovacích dnů. Všechny tyto dohody mají za úkol podpořit vzájemnou konkurenci při zajištění ochrany před nekontrolovatelnou eskalací nákladů a tím zabránit deformaci interního soutěžního prostředí.
Veškeré tyto závazky byly jednomyslně odsouhlaseny ze strany výrobců hybridních prototypů a budou předloženy ke schválení nejbližšímu zasedání světové rady FIA, která by se měla sejít do konce listopadu.
Vzájemně konstruktivní přístup všech členů strategické skupiny byl velmi prospěšný také ve vztahu ke vzájemné důvěře, která vládne celému šampionátu FIA WEC a která je všemi jeho účastníky velmi vysoko ceněna. Tato důvěra je základním předpokladem dalšího rozvoje WEC a všichni účastníci šampionátu se již nyní těší na tvrdé, ale čestné souboje, které se na tratích odehrají v sezóně 2017 a dalších ročnících WEC.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.