Odchodem Audi se rozpoutala velká debata o nutnosti nastavení nových technických pravidel pro stavbu prototypů LMP1, hlavně v oblasti hybridních pohonných jednotek. FIA a ACO se nijak netají tím, že změny jsou nutné, ale nehodlají v tomto ohledu jít do krajnosti. Uvědomují si, že technická pravidla jsou velice choulostivé téma, které se i přes nutnost zavedení změn nesmí řešit zbrkle.
V rámci posledního letošního závodu v Bahrajnu se sešli členové Strategické skupiny, která je složena ze zástupců výrobců hybridních prototypů, tedy Porsche a Toyoty, dále předsedy Automobil Club de l´Ouest Pierra Fillona a prezidenta komise FIA pro vytrvalostní závody Sira Lindsay Owen-Jonese. Podle pozorovatelů i samotných aktérů této schůzky bylo jednání velmi konstruktivní a v jeho rámci účastníci dospěli k vzájemné dohodě, která se dá jednoduše charakterizovat jako zakonzervování současné podoby technických pravidel pro stavbu prototypů kategorie LMP1 s hybridním ústrojím pohonu až do roku 2019 včetně. Došlo tak k posunu stanovení nových technických předpisů o jeden rok proti původnímu plánu.
Podle již rozpracovaného plánu mělo od sezóny 2018 dojít u hybridních vozidel např. k navýšení maximálního limitu spotřebované rekuperované energie z 8 na 10 MJ, k navýšení počtu hybridních systémů na tři nebo k dalšímu omezení průtoku paliva.
Tato dohoda doplňuje závěry předchozích jednání na stejné téma, jako je např. omezení členů týmů, povolené maximální množství letecky přepraveného materiálu, objem času stráveného v aerodynamickém tunelu nebo povolený počet testovacích dnů. Všechny tyto dohody mají za úkol podpořit vzájemnou konkurenci při zajištění ochrany před nekontrolovatelnou eskalací nákladů a tím zabránit deformaci interního soutěžního prostředí.
Veškeré tyto závazky byly jednomyslně odsouhlaseny ze strany výrobců hybridních prototypů a budou předloženy ke schválení nejbližšímu zasedání světové rady FIA, která by se měla sejít do konce listopadu.
Vzájemně konstruktivní přístup všech členů strategické skupiny byl velmi prospěšný také ve vztahu ke vzájemné důvěře, která vládne celému šampionátu FIA WEC a která je všemi jeho účastníky velmi vysoko ceněna. Tato důvěra je základním předpokladem dalšího rozvoje WEC a všichni účastníci šampionátu se již nyní těší na tvrdé, ale čestné souboje, které se na tratích odehrají v sezóně 2017 a dalších ročnících WEC.
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.