Odchodem Audi se rozpoutala velká debata o nutnosti nastavení nových technických pravidel pro stavbu prototypů LMP1, hlavně v oblasti hybridních pohonných jednotek. FIA a ACO se nijak netají tím, že změny jsou nutné, ale nehodlají v tomto ohledu jít do krajnosti. Uvědomují si, že technická pravidla jsou velice choulostivé téma, které se i přes nutnost zavedení změn nesmí řešit zbrkle.
V rámci posledního letošního závodu v Bahrajnu se sešli členové Strategické skupiny, která je složena ze zástupců výrobců hybridních prototypů, tedy Porsche a Toyoty, dále předsedy Automobil Club de l´Ouest Pierra Fillona a prezidenta komise FIA pro vytrvalostní závody Sira Lindsay Owen-Jonese. Podle pozorovatelů i samotných aktérů této schůzky bylo jednání velmi konstruktivní a v jeho rámci účastníci dospěli k vzájemné dohodě, která se dá jednoduše charakterizovat jako zakonzervování současné podoby technických pravidel pro stavbu prototypů kategorie LMP1 s hybridním ústrojím pohonu až do roku 2019 včetně. Došlo tak k posunu stanovení nových technických předpisů o jeden rok proti původnímu plánu.
Podle již rozpracovaného plánu mělo od sezóny 2018 dojít u hybridních vozidel např. k navýšení maximálního limitu spotřebované rekuperované energie z 8 na 10 MJ, k navýšení počtu hybridních systémů na tři nebo k dalšímu omezení průtoku paliva.
Tato dohoda doplňuje závěry předchozích jednání na stejné téma, jako je např. omezení členů týmů, povolené maximální množství letecky přepraveného materiálu, objem času stráveného v aerodynamickém tunelu nebo povolený počet testovacích dnů. Všechny tyto dohody mají za úkol podpořit vzájemnou konkurenci při zajištění ochrany před nekontrolovatelnou eskalací nákladů a tím zabránit deformaci interního soutěžního prostředí.
Veškeré tyto závazky byly jednomyslně odsouhlaseny ze strany výrobců hybridních prototypů a budou předloženy ke schválení nejbližšímu zasedání světové rady FIA, která by se měla sejít do konce listopadu.
Vzájemně konstruktivní přístup všech členů strategické skupiny byl velmi prospěšný také ve vztahu ke vzájemné důvěře, která vládne celému šampionátu FIA WEC a která je všemi jeho účastníky velmi vysoko ceněna. Tato důvěra je základním předpokladem dalšího rozvoje WEC a všichni účastníci šampionátu se již nyní těší na tvrdé, ale čestné souboje, které se na tratích odehrají v sezóně 2017 a dalších ročnících WEC.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?