Je známo, že Formule 1 je zásobárnou kvalitních jezdců, kteří po ukončení kariéry F1 přesednou z monopostů do vytrvalostních prototypů, kde mohou své bohaté závodní zkušenosti dále zúročit.
U příležitosti ukončení závodní kariéry Marka Webbera zaslal dvojnásobný mistr světa F1 Fernando Alonso svému příteli rozlučkové video, ve kterém se šibalsky podivoval nad odchodem Marka Webbera do závodnického důchodu. „Jsem velice zklamaný,“ promlouvá na nahrávce Alonso v žertu k Webberovi, „že jsi se takto náhle rozhodl skončit. Měl jsem za to, že na mne počkáš, abychom po mém odchodu z F1 mohli společně dobýt trůn Le Mans.“
Před posledním závodem letošní sezóny F1 v Abu Dhabi čelil Fernando Alonso na základě této nahrávky mnoha dotazům směřujícím ke konci jeho kariéry ve Formuli 1 a jeho přesunu do světa vytrvalostních závodů. Alonso však všechny dotazy a spekulace na toto téma rezolutně odmítá a poukazuje při tom na smlouvu, která mu zajišťuje závodní sedačku v týmu McLaren do konce sezóny 2017. Trvá na tom, že se k žádnému takovému přestupu nechystá, naopak jeho prioritou zůstává zisk třetího titulu mistra světa ve Formuli 1.
„Na tom, co jsem uvedl v této zprávě, která se najednou stala tak slavnou, není přece nic nového,“ řekl Fernando Alonso, „ale jsem si na 100 procent jistý, že příští rok tady pojedu opět v monopostu týmu McLaren. O tom není pochyb. Cíl, kterého chci dosáhnout, je stát se potřetí mistrem světa ve Formuli 1. To je můj cíl, pro který udělám vše, co budu moci. Pak se teprve uvidí, co bude dál.“
Na dotazy směřující k jeho zájmu o WEC Fernando Alonso uvedl: „Není pochyb o tom, že je to velmi atraktivní výzva. Vítězství v Le Mans by pro mne bylo velice poutavé. Vytrvalostní závody se mi líbí, mám ty vozy rád a jak jsem řekl, je to velmi lákavé. Ale je to pro mne možnost do budoucna. Teď jsem ve F1 a chci třetí titul. Nevím, jak dlouho mi to bude trvat, rok, dva, pět let nebo jedenáct? Sám nevím,“ uzavírá Fernando Alonso veškeré spekulace.
Pravdou však zůstává, že Mark Webber Alonsa skutečně přemlouval k angažmá ve vytrvalostních závodech. A pravdou také je, že McLaren pošilhává po své účasti ve WEC, byť uvažuje o zapojení se do bojů v kategorii LMGTE. A vrabci na střeše začínají šířit zprávy o tom, že Fernandův stájový kolega Jenson Button, který právě v Abu Dhabi uzavírá své působení ve F1, se má v rámci svého dalšího působení v McLarenu zapojit právě do příprav nového týmu pro WEC. Na to, jak to celé dopadne si budeme muset ještě pár dnů, týdnů, měsíců a možná i let, počkat.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.