Je známo, že Formule 1 je zásobárnou kvalitních jezdců, kteří po ukončení kariéry F1 přesednou z monopostů do vytrvalostních prototypů, kde mohou své bohaté závodní zkušenosti dále zúročit.
U příležitosti ukončení závodní kariéry Marka Webbera zaslal dvojnásobný mistr světa F1 Fernando Alonso svému příteli rozlučkové video, ve kterém se šibalsky podivoval nad odchodem Marka Webbera do závodnického důchodu. „Jsem velice zklamaný,“ promlouvá na nahrávce Alonso v žertu k Webberovi, „že jsi se takto náhle rozhodl skončit. Měl jsem za to, že na mne počkáš, abychom po mém odchodu z F1 mohli společně dobýt trůn Le Mans.“
Před posledním závodem letošní sezóny F1 v Abu Dhabi čelil Fernando Alonso na základě této nahrávky mnoha dotazům směřujícím ke konci jeho kariéry ve Formuli 1 a jeho přesunu do světa vytrvalostních závodů. Alonso však všechny dotazy a spekulace na toto téma rezolutně odmítá a poukazuje při tom na smlouvu, která mu zajišťuje závodní sedačku v týmu McLaren do konce sezóny 2017. Trvá na tom, že se k žádnému takovému přestupu nechystá, naopak jeho prioritou zůstává zisk třetího titulu mistra světa ve Formuli 1.
„Na tom, co jsem uvedl v této zprávě, která se najednou stala tak slavnou, není přece nic nového,“ řekl Fernando Alonso, „ale jsem si na 100 procent jistý, že příští rok tady pojedu opět v monopostu týmu McLaren. O tom není pochyb. Cíl, kterého chci dosáhnout, je stát se potřetí mistrem světa ve Formuli 1. To je můj cíl, pro který udělám vše, co budu moci. Pak se teprve uvidí, co bude dál.“
Na dotazy směřující k jeho zájmu o WEC Fernando Alonso uvedl: „Není pochyb o tom, že je to velmi atraktivní výzva. Vítězství v Le Mans by pro mne bylo velice poutavé. Vytrvalostní závody se mi líbí, mám ty vozy rád a jak jsem řekl, je to velmi lákavé. Ale je to pro mne možnost do budoucna. Teď jsem ve F1 a chci třetí titul. Nevím, jak dlouho mi to bude trvat, rok, dva, pět let nebo jedenáct? Sám nevím,“ uzavírá Fernando Alonso veškeré spekulace.
Pravdou však zůstává, že Mark Webber Alonsa skutečně přemlouval k angažmá ve vytrvalostních závodech. A pravdou také je, že McLaren pošilhává po své účasti ve WEC, byť uvažuje o zapojení se do bojů v kategorii LMGTE. A vrabci na střeše začínají šířit zprávy o tom, že Fernandův stájový kolega Jenson Button, který právě v Abu Dhabi uzavírá své působení ve F1, se má v rámci svého dalšího působení v McLarenu zapojit právě do příprav nového týmu pro WEC. Na to, jak to celé dopadne si budeme muset ještě pár dnů, týdnů, měsíců a možná i let, počkat.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.