Fernando Alonso pokukuje po WEC

Fernando Alonso a McLaren
Fernando Alonso a McLaren, foto: McLaren
iM1 25. listopadu 2016 19:15
Sdílej:

Je známo, že Formule 1 je zásobárnou kvalitních jezdců, kteří po ukončení kariéry F1 přesednou z monopostů do vytrvalostních prototypů, kde mohou své bohaté závodní zkušenosti dále zúročit.

U příležitosti ukončení závodní kariéry Marka Webbera zaslal dvojnásobný mistr světa F1 Fernando Alonso svému příteli rozlučkové video, ve kterém se šibalsky podivoval nad odchodem Marka Webbera do závodnického důchodu. „Jsem velice zklamaný,“ promlouvá na nahrávce Alonso v žertu k Webberovi, „že jsi se takto náhle rozhodl skončit. Měl jsem za to, že na mne počkáš, abychom po mém odchodu z F1 mohli společně dobýt trůn Le Mans.“

Před posledním závodem letošní sezóny F1 v Abu Dhabi čelil Fernando Alonso na základě této nahrávky mnoha dotazům směřujícím ke konci jeho kariéry ve Formuli 1 a jeho přesunu do světa vytrvalostních závodů. Alonso však všechny dotazy a spekulace na toto téma rezolutně odmítá a poukazuje při tom na smlouvu, která mu zajišťuje závodní sedačku v týmu McLaren do konce sezóny 2017. Trvá na tom, že se k žádnému takovému přestupu nechystá, naopak jeho prioritou zůstává zisk třetího titulu mistra světa ve Formuli 1.

„Na tom, co jsem uvedl v této zprávě, která se najednou stala tak slavnou, není přece nic nového,“ řekl Fernando Alonso, „ale jsem si na 100 procent jistý, že příští rok tady pojedu opět v monopostu týmu McLaren. O tom není pochyb. Cíl, kterého chci dosáhnout, je stát se potřetí mistrem světa ve Formuli 1. To je můj cíl, pro který udělám vše, co budu moci. Pak se teprve uvidí, co bude dál.“

Na dotazy směřující k jeho zájmu o WEC Fernando Alonso uvedl: „Není pochyb o tom, že je to velmi atraktivní výzva. Vítězství v Le Mans by pro mne bylo velice poutavé. Vytrvalostní závody se mi líbí, mám ty vozy rád a jak jsem řekl, je to velmi lákavé. Ale je to pro mne možnost do budoucna. Teď jsem ve F1 a chci třetí titul. Nevím, jak dlouho mi to bude trvat, rok, dva, pět let nebo jedenáct? Sám nevím,“ uzavírá Fernando Alonso veškeré spekulace.

Pravdou však zůstává, že Mark Webber Alonsa skutečně přemlouval k angažmá ve vytrvalostních závodech. A pravdou také je, že McLaren pošilhává po své účasti ve WEC, byť uvažuje o zapojení se do bojů v kategorii LMGTE. A vrabci na střeše začínají šířit zprávy o tom, že Fernandův stájový kolega Jenson Button, který právě v Abu Dhabi uzavírá své působení ve F1, se má v rámci svého dalšího působení v McLarenu zapojit právě do příprav nového týmu pro WEC. Na to, jak to celé dopadne si budeme muset ještě pár dnů, týdnů, měsíců a možná i let, počkat.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.