Je známo, že Formule 1 je zásobárnou kvalitních jezdců, kteří po ukončení kariéry F1 přesednou z monopostů do vytrvalostních prototypů, kde mohou své bohaté závodní zkušenosti dále zúročit.
U příležitosti ukončení závodní kariéry Marka Webbera zaslal dvojnásobný mistr světa F1 Fernando Alonso svému příteli rozlučkové video, ve kterém se šibalsky podivoval nad odchodem Marka Webbera do závodnického důchodu. „Jsem velice zklamaný,“ promlouvá na nahrávce Alonso v žertu k Webberovi, „že jsi se takto náhle rozhodl skončit. Měl jsem za to, že na mne počkáš, abychom po mém odchodu z F1 mohli společně dobýt trůn Le Mans.“
Před posledním závodem letošní sezóny F1 v Abu Dhabi čelil Fernando Alonso na základě této nahrávky mnoha dotazům směřujícím ke konci jeho kariéry ve Formuli 1 a jeho přesunu do světa vytrvalostních závodů. Alonso však všechny dotazy a spekulace na toto téma rezolutně odmítá a poukazuje při tom na smlouvu, která mu zajišťuje závodní sedačku v týmu McLaren do konce sezóny 2017. Trvá na tom, že se k žádnému takovému přestupu nechystá, naopak jeho prioritou zůstává zisk třetího titulu mistra světa ve Formuli 1.
„Na tom, co jsem uvedl v této zprávě, která se najednou stala tak slavnou, není přece nic nového,“ řekl Fernando Alonso, „ale jsem si na 100 procent jistý, že příští rok tady pojedu opět v monopostu týmu McLaren. O tom není pochyb. Cíl, kterého chci dosáhnout, je stát se potřetí mistrem světa ve Formuli 1. To je můj cíl, pro který udělám vše, co budu moci. Pak se teprve uvidí, co bude dál.“
Na dotazy směřující k jeho zájmu o WEC Fernando Alonso uvedl: „Není pochyb o tom, že je to velmi atraktivní výzva. Vítězství v Le Mans by pro mne bylo velice poutavé. Vytrvalostní závody se mi líbí, mám ty vozy rád a jak jsem řekl, je to velmi lákavé. Ale je to pro mne možnost do budoucna. Teď jsem ve F1 a chci třetí titul. Nevím, jak dlouho mi to bude trvat, rok, dva, pět let nebo jedenáct? Sám nevím,“ uzavírá Fernando Alonso veškeré spekulace.
Pravdou však zůstává, že Mark Webber Alonsa skutečně přemlouval k angažmá ve vytrvalostních závodech. A pravdou také je, že McLaren pošilhává po své účasti ve WEC, byť uvažuje o zapojení se do bojů v kategorii LMGTE. A vrabci na střeše začínají šířit zprávy o tom, že Fernandův stájový kolega Jenson Button, který právě v Abu Dhabi uzavírá své působení ve F1, se má v rámci svého dalšího působení v McLarenu zapojit právě do příprav nového týmu pro WEC. Na to, jak to celé dopadne si budeme muset ještě pár dnů, týdnů, měsíců a možná i let, počkat.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?