Je známo, že Formule 1 je zásobárnou kvalitních jezdců, kteří po ukončení kariéry F1 přesednou z monopostů do vytrvalostních prototypů, kde mohou své bohaté závodní zkušenosti dále zúročit.
U příležitosti ukončení závodní kariéry Marka Webbera zaslal dvojnásobný mistr světa F1 Fernando Alonso svému příteli rozlučkové video, ve kterém se šibalsky podivoval nad odchodem Marka Webbera do závodnického důchodu. „Jsem velice zklamaný,“ promlouvá na nahrávce Alonso v žertu k Webberovi, „že jsi se takto náhle rozhodl skončit. Měl jsem za to, že na mne počkáš, abychom po mém odchodu z F1 mohli společně dobýt trůn Le Mans.“
Před posledním závodem letošní sezóny F1 v Abu Dhabi čelil Fernando Alonso na základě této nahrávky mnoha dotazům směřujícím ke konci jeho kariéry ve Formuli 1 a jeho přesunu do světa vytrvalostních závodů. Alonso však všechny dotazy a spekulace na toto téma rezolutně odmítá a poukazuje při tom na smlouvu, která mu zajišťuje závodní sedačku v týmu McLaren do konce sezóny 2017. Trvá na tom, že se k žádnému takovému přestupu nechystá, naopak jeho prioritou zůstává zisk třetího titulu mistra světa ve Formuli 1.
„Na tom, co jsem uvedl v této zprávě, která se najednou stala tak slavnou, není přece nic nového,“ řekl Fernando Alonso, „ale jsem si na 100 procent jistý, že příští rok tady pojedu opět v monopostu týmu McLaren. O tom není pochyb. Cíl, kterého chci dosáhnout, je stát se potřetí mistrem světa ve Formuli 1. To je můj cíl, pro který udělám vše, co budu moci. Pak se teprve uvidí, co bude dál.“
Na dotazy směřující k jeho zájmu o WEC Fernando Alonso uvedl: „Není pochyb o tom, že je to velmi atraktivní výzva. Vítězství v Le Mans by pro mne bylo velice poutavé. Vytrvalostní závody se mi líbí, mám ty vozy rád a jak jsem řekl, je to velmi lákavé. Ale je to pro mne možnost do budoucna. Teď jsem ve F1 a chci třetí titul. Nevím, jak dlouho mi to bude trvat, rok, dva, pět let nebo jedenáct? Sám nevím,“ uzavírá Fernando Alonso veškeré spekulace.
Pravdou však zůstává, že Mark Webber Alonsa skutečně přemlouval k angažmá ve vytrvalostních závodech. A pravdou také je, že McLaren pošilhává po své účasti ve WEC, byť uvažuje o zapojení se do bojů v kategorii LMGTE. A vrabci na střeše začínají šířit zprávy o tom, že Fernandův stájový kolega Jenson Button, který právě v Abu Dhabi uzavírá své působení ve F1, se má v rámci svého dalšího působení v McLarenu zapojit právě do příprav nového týmu pro WEC. Na to, jak to celé dopadne si budeme muset ještě pár dnů, týdnů, měsíců a možná i let, počkat.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.