Vůz #4 týmu ByKolles Racing dojel v Bahrajnu po bezchybném výkonu na celkovém osmém místě. V konečném pořadí šampionátu obsadil prototyp LMP1 tohoto německého soukromého týmu druhou příčku.
Boris Bermes, traťový vedoucí týmu: „Naši přímí konkurenti nás porazili, ale upřímně musíme uznat, že nám chyběla rychlost. Celý tým pracoval skvěle, dělali jsme vše, co bylo v našich silách. Pokud se podívám zpětně na celou letošní sezónu, mám z ní smíšené pocity. Šance na dobé výsledky nám zhatilo mnoho technických problémů. Nyní tvrdě pracujeme na přípravách na nadcházející sezónu. Budeme dále vyvíjet náš CLM P1/01, abychom se v roce 2017 vrátili silnější. V posezónním testu jsme náš vůz poskytli Robertu Kubicovi a Francescu Draconemu, kteří s ním absolvovali první jízdy v LMP.“
Simon Trummer: „Byl to další těžký závod. Na začátku bylo velké horko a museli jsme být opatrní na pneumatiky. Okolo závodní stopy bylo hodně gumových žmolků z pneumatik, které představovali hlavně pro aerodynamiku určité nebezpečí. Jsem rád, že jsme letos dosáhli alespoň jednoho vítězství. Děkuji celému týmu za usilovnou práci v letošním roce.“
Oliver Webb: „V Bahrajnu jsme si jeli svůj vlastní závod. Neměli jsme moc možností posunout se vpřed a zezadu na nás nikdo netlačil. Je dobře, že jsme se v závodě vyvarovali chyb. Celý tým pracoval po celou sezónu velmi obětavě, ale bohužel jen velmi zřídka jsme za to byli odměněni.. Škoda, že sezóna skončila, rád bych absolvoval další závody.“
Pierre Kaffer: „Byl to celkově solidní závod, který lze rozdělit do tří hlavních částí. Na začátku jsme bojovali vpředu a snažili se o co největší rychlost, ale potom se nám začaly přehřívat brzdy a nakonec jsme šetřili techniku, abychom dojeli do cíle. Bylo také obtížné pracovat s pneumatikami a držet je po celý stint v optimální teplotě. Bohužel jsme ztratili hodně času v boxech, když jsme museli doplnit olejovou náplň. Celkově to byl pro nás těžký rok, tým pracoval tvrdě a zato by si zasloužil větší úspěch. To by nás mělo pozvednout pro příští sezónu.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?