Vůz #4 týmu ByKolles Racing dojel v Bahrajnu po bezchybném výkonu na celkovém osmém místě. V konečném pořadí šampionátu obsadil prototyp LMP1 tohoto německého soukromého týmu druhou příčku.
Boris Bermes, traťový vedoucí týmu: „Naši přímí konkurenti nás porazili, ale upřímně musíme uznat, že nám chyběla rychlost. Celý tým pracoval skvěle, dělali jsme vše, co bylo v našich silách. Pokud se podívám zpětně na celou letošní sezónu, mám z ní smíšené pocity. Šance na dobé výsledky nám zhatilo mnoho technických problémů. Nyní tvrdě pracujeme na přípravách na nadcházející sezónu. Budeme dále vyvíjet náš CLM P1/01, abychom se v roce 2017 vrátili silnější. V posezónním testu jsme náš vůz poskytli Robertu Kubicovi a Francescu Draconemu, kteří s ním absolvovali první jízdy v LMP.“
Simon Trummer: „Byl to další těžký závod. Na začátku bylo velké horko a museli jsme být opatrní na pneumatiky. Okolo závodní stopy bylo hodně gumových žmolků z pneumatik, které představovali hlavně pro aerodynamiku určité nebezpečí. Jsem rád, že jsme letos dosáhli alespoň jednoho vítězství. Děkuji celému týmu za usilovnou práci v letošním roce.“
Oliver Webb: „V Bahrajnu jsme si jeli svůj vlastní závod. Neměli jsme moc možností posunout se vpřed a zezadu na nás nikdo netlačil. Je dobře, že jsme se v závodě vyvarovali chyb. Celý tým pracoval po celou sezónu velmi obětavě, ale bohužel jen velmi zřídka jsme za to byli odměněni.. Škoda, že sezóna skončila, rád bych absolvoval další závody.“
Pierre Kaffer: „Byl to celkově solidní závod, který lze rozdělit do tří hlavních částí. Na začátku jsme bojovali vpředu a snažili se o co největší rychlost, ale potom se nám začaly přehřívat brzdy a nakonec jsme šetřili techniku, abychom dojeli do cíle. Bylo také obtížné pracovat s pneumatikami a držet je po celý stint v optimální teplotě. Bohužel jsme ztratili hodně času v boxech, když jsme museli doplnit olejovou náplň. Celkově to byl pro nás těžký rok, tým pracoval tvrdě a zato by si zasloužil větší úspěch. To by nás mělo pozvednout pro příští sezónu.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?