Vůz #4 týmu ByKolles Racing dojel v Bahrajnu po bezchybném výkonu na celkovém osmém místě. V konečném pořadí šampionátu obsadil prototyp LMP1 tohoto německého soukromého týmu druhou příčku.
Boris Bermes, traťový vedoucí týmu: „Naši přímí konkurenti nás porazili, ale upřímně musíme uznat, že nám chyběla rychlost. Celý tým pracoval skvěle, dělali jsme vše, co bylo v našich silách. Pokud se podívám zpětně na celou letošní sezónu, mám z ní smíšené pocity. Šance na dobé výsledky nám zhatilo mnoho technických problémů. Nyní tvrdě pracujeme na přípravách na nadcházející sezónu. Budeme dále vyvíjet náš CLM P1/01, abychom se v roce 2017 vrátili silnější. V posezónním testu jsme náš vůz poskytli Robertu Kubicovi a Francescu Draconemu, kteří s ním absolvovali první jízdy v LMP.“
Simon Trummer: „Byl to další těžký závod. Na začátku bylo velké horko a museli jsme být opatrní na pneumatiky. Okolo závodní stopy bylo hodně gumových žmolků z pneumatik, které představovali hlavně pro aerodynamiku určité nebezpečí. Jsem rád, že jsme letos dosáhli alespoň jednoho vítězství. Děkuji celému týmu za usilovnou práci v letošním roce.“
Oliver Webb: „V Bahrajnu jsme si jeli svůj vlastní závod. Neměli jsme moc možností posunout se vpřed a zezadu na nás nikdo netlačil. Je dobře, že jsme se v závodě vyvarovali chyb. Celý tým pracoval po celou sezónu velmi obětavě, ale bohužel jen velmi zřídka jsme za to byli odměněni.. Škoda, že sezóna skončila, rád bych absolvoval další závody.“
Pierre Kaffer: „Byl to celkově solidní závod, který lze rozdělit do tří hlavních částí. Na začátku jsme bojovali vpředu a snažili se o co největší rychlost, ale potom se nám začaly přehřívat brzdy a nakonec jsme šetřili techniku, abychom dojeli do cíle. Bylo také obtížné pracovat s pneumatikami a držet je po celý stint v optimální teplotě. Bohužel jsme ztratili hodně času v boxech, když jsme museli doplnit olejovou náplň. Celkově to byl pro nás těžký rok, tým pracoval tvrdě a zato by si zasloužil větší úspěch. To by nás mělo pozvednout pro příští sezónu.“
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.