Ruský tým SMP Racing je velkou závodní továrnou, která nasazuje své vozy v mnoha závodních kategoriích po celém světě. Počínaje kartingem, přes různé okruhové a terénní šampionáty až po vytrvalostní mistrovství světa se můžeme setkat s nějakým týmem, který patří do této velké rodiny. Letos se SMP Racing prostřednictvím dvou posádek rozkoukával v kategorii LMP2 a získával důležité zkušenosti ve WEC.
Také v Bahrajnu se na startu závodu objevily v nejpočetněji obsazené kategorii pomalejších prototypů dva vozy týmu SMP Racing. Tým nasazuje prototypy vlastní produkce, protože firma BR Engineering, která stojí za vývojem a výrobou prototypů BR-01, je s týmem majetkově propojená. Sezóna 2016 byla seznamovací, a proto neměl na jejím začátku tým žádná přehnaná očekávání.
Do posledního letošního závodu odstartovaly vozy SMP z 8. (#27) a 9. (#37) místa na roštu. V průběhu závodu čelily obě posádky mnoha technickým problémům a platili v Bahrajnu další nováčkovskou daň. U vozu #37 se po prvních 45 minutách rozbila vysílačka, tým ztratil s vozem spojení a piloti byli odkázáni pouze na signalizaci z boxové zídky. Ani jezdci nemohli týmu sdělovat žádné informace o chování vozu, toto vše se mohlo dít pouze ústně v prostoru boxového stání. I přes veškeré problémy se však týmu SMP Racing podařilo dovézt oba vozy do cíle závodu a ukončit se ctí svou první sezónu ve WEC. V konečném pořadí letošního šampionátu obsadily prototypy této ruské stáje 6. (#37) a 8. (#27) místo.
Jak hodnotí prémiovou sezónu zástupci týmu:
Michail Aljošin (SMP Racing #27): „Nejel jsem celou sezónu, k týmu jsem se připojil v Le Mans a potom jsem nastoupil v posledních třech závodech, když mi skončily povinnosti v IndyCar. Ale i v tak krátkém čase jsme dosáhli pokroku a přiblížili se našim konkurentům. Vždy to může být lepší, ale celkově hodnotím letošní sezónu pozitivně. Na začátku roku jsme s naším novým prototypem BR-01 získali pole position v závodě ALMS v Daytoně, v Le Mans jsme se probojovali na pódium a v ELMS jsme se stali celkovými vítězi. Děkuji Borisi Romanoviči Rotenbergovi za tuto příležitost, jsem velmi hrdý, že jsem mohl být součástí tohoto projektu."
Viktor Shaitar (SMP Racing #37): „Byl to velmi těžký rok. Ne všechno, co jsme chtěli, se povedlo, ale nade všemi našimi letošními problémy se tyčí pódium v Le Mans. To je velký úspěch, na který jsme hrdí. Ruský vůz s ruskou posádkou na stupních vítězů jednoho z nejprestižnějších závodů na světě. Chci poděkovat všem členům týmu za celou letošní sezónu. Budeme v naší tvrdé práci pokračovat.“
Vitalij Petrov (SMP RAcing #37): „Letošní sezóna byla nesmírně zajímavá. Nejdůležitější moment letos bylo pódium v závodě 24 hodin Le Mans - ruská posádka v ruském voze. V průběhu celého týdne před tímto závodem, v průběhu samotného závodu i po něm bylo okolo nás plno emocí, že je nemožné to vše popsat slovy. Příprava na závod, samotná jízda, stupně vítězů, statisíce fanoušků na tribunách i všude okolo trati, zkrátka všechno, co jsme prožili bylo úžasné, neskutečné, neuvěřitelné. Právě pro takové chvíle stojí za to sledovat motorsport, zajímat se o něj, milovat ho a zasvětit mu celý svůj život. Z tohoto pohledu mohu říci, že letošní sezóna pro nás byla úspěšná. V jejím průběhu celý náš tým, všichni inženýři i mechanici odevzdali 100 procent a za to jim všem patří můj dík. Děkuji SMP a děkuji Borisi Romanoviči Rotenbergovi za důvěru, kterou v nás vložil. Věřím, že jsme jej nezklamali a jsme připraveni dále tvrdě pracovat. Samozřejmě nesmím zapomenout na fanoušky, kteří nás letos podporovali, jejich přízeň je pro nás hodně důležitá. Děkuji všem, kteří nám věřili.“
Kyril Ladygin (SMP Racing #37): „V této sezóně jsme odvedli skvělou práci, což je důležité pro náš další rozvoj. Společnost BR Engineering začala pracovat na novém prototypu LMP, což je zajímavý a zároveň velmi důležitý úkol. My všichni musíme nyní vynaložit veškeré naše úsilí, aby náš nový stroj dostatečně reprezentoval ruský autosport ve světovém měřítku.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.