Bahrajn: SMP Racing dokončil zdárně svou první sezónu ve WEC

Prototyp BR-01 týmu SMP Racing s posádkou Viktor Shaitar, Kirill Ladygin, Vitalij Petrov
Prototyp BR-01 týmu SMP Racing s posádkou Viktor Shaitar, Kirill Ladygin, Vitalij Petrov, foto: SMP Racing
iM1 23. listopadu 2016 10:40
Sdílej:

Ruský tým SMP Racing je velkou závodní továrnou, která nasazuje své vozy v mnoha závodních kategoriích po celém světě. Počínaje kartingem, přes různé okruhové a terénní šampionáty až po vytrvalostní mistrovství světa se můžeme setkat s nějakým týmem, který patří do této velké rodiny. Letos se SMP Racing prostřednictvím dvou posádek rozkoukával v kategorii LMP2 a získával důležité zkušenosti ve WEC.

Také v Bahrajnu se na startu závodu objevily v nejpočetněji obsazené kategorii pomalejších prototypů dva vozy týmu SMP Racing. Tým nasazuje prototypy vlastní produkce, protože firma BR Engineering, která stojí za vývojem a výrobou prototypů BR-01, je s týmem majetkově propojená. Sezóna 2016 byla seznamovací, a proto neměl na jejím začátku tým žádná přehnaná očekávání.

Do posledního letošního závodu odstartovaly vozy SMP z 8. (#27) a 9. (#37) místa na roštu. V průběhu závodu čelily obě posádky mnoha technickým problémům a platili v Bahrajnu další nováčkovskou daň. U vozu #37 se po prvních 45 minutách rozbila vysílačka, tým ztratil s vozem spojení a piloti byli odkázáni pouze na signalizaci z boxové zídky. Ani jezdci nemohli týmu sdělovat žádné informace o chování vozu, toto vše se mohlo dít pouze ústně v prostoru boxového stání. I přes veškeré problémy se však týmu SMP Racing podařilo dovézt oba vozy do cíle závodu a ukončit se ctí svou první sezónu ve WEC. V konečném pořadí letošního šampionátu obsadily prototypy této ruské stáje 6. (#37) a 8. (#27) místo.

Jak hodnotí prémiovou sezónu zástupci týmu:

Michail Aljošin (SMP Racing #27): „Nejel jsem celou sezónu, k týmu jsem se připojil v Le Mans a potom jsem nastoupil v posledních třech závodech, když mi skončily povinnosti v IndyCar. Ale i v tak krátkém čase jsme dosáhli pokroku a přiblížili se našim konkurentům. Vždy to může být lepší, ale celkově hodnotím letošní sezónu pozitivně. Na začátku roku jsme s naším novým prototypem BR-01 získali pole position v závodě ALMS v Daytoně, v Le Mans jsme se probojovali na pódium a v ELMS jsme se stali celkovými vítězi. Děkuji Borisi Romanoviči Rotenbergovi za tuto příležitost, jsem velmi hrdý, že jsem mohl být součástí tohoto projektu."

Viktor Shaitar (SMP Racing #37): „Byl to velmi těžký rok. Ne všechno, co jsme chtěli, se povedlo, ale nade všemi našimi letošními problémy se tyčí pódium v Le Mans. To je velký úspěch, na který jsme hrdí. Ruský vůz s ruskou posádkou na stupních vítězů jednoho z nejprestižnějších závodů na světě. Chci poděkovat všem členům týmu za celou letošní sezónu. Budeme v naší tvrdé práci pokračovat.“

Vitalij Petrov (SMP RAcing #37): „Letošní sezóna byla nesmírně zajímavá. Nejdůležitější moment letos bylo pódium v závodě 24 hodin Le Mans - ruská posádka v ruském voze. V průběhu celého týdne před tímto závodem, v průběhu samotného závodu i po něm bylo okolo nás plno emocí, že je nemožné to vše popsat slovy. Příprava na závod, samotná jízda, stupně vítězů, statisíce fanoušků na tribunách i všude okolo trati, zkrátka všechno, co jsme prožili bylo úžasné, neskutečné, neuvěřitelné. Právě pro takové chvíle stojí za to sledovat motorsport, zajímat se o něj, milovat ho a zasvětit mu celý svůj život. Z tohoto pohledu mohu říci, že letošní sezóna pro nás byla úspěšná. V jejím průběhu celý náš tým, všichni inženýři i mechanici odevzdali 100 procent a za to jim všem patří můj dík. Děkuji SMP a děkuji Borisi Romanoviči Rotenbergovi za důvěru, kterou v nás vložil. Věřím, že jsme jej nezklamali a jsme připraveni dále tvrdě pracovat. Samozřejmě nesmím zapomenout na fanoušky, kteří nás letos podporovali, jejich přízeň je pro nás hodně důležitá. Děkuji všem, kteří nám věřili.“

Kyril Ladygin (SMP Racing #37): „V této sezóně jsme odvedli skvělou práci, což je důležité pro náš další rozvoj. Společnost BR Engineering začala pracovat na novém prototypu LMP, což je zajímavý a zároveň velmi důležitý úkol. My všichni musíme nyní vynaložit veškeré naše úsilí, aby náš nový stroj dostatečně reprezentoval ruský autosport ve světovém měřítku.“

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.