Porsche v Číně obhájilo titul značek a v Bahrajnu si posádka Porsche #2 dojela pro titul jezdecký. Druhý vůz (Porsche #1) k tomu v Bahrajnu přidal své šesté pódiové umístění v řadě. To je celkem slušná bilance v závodě, ve kterém nade všemi dominovalo nedostižné Audi.
Timo Bernhard (#1) startoval z první řady, Neel Jani (#2) ze druhé. Jani měl lepší start a podařilo se mu ještě v prvním kole rychle probít až na 2. pozici za vedoucí Audi #8. Ve 13. kole ztrácí Bernhard pozici znovu, když jej zdolává Audi #7, která se po dalších dvou kolech dostává i před Janiho. Po 15 kolech jedou vozy Porsche na 3. (#2) a 4. (#1) místě. Ve 29. kole koliduje Jani v nájezdu do první zatáčky s pomalejším vozem a s poškozenou pneumatikou a zadní kapotáží musí pomalu objet celý okruh, aby se dostal k mechanikům. Porsche #2 tím na čelo závodu ztrácí několik kol a propadá se až na 6. pozici. Mezi tím Porsche #1 odolá tlaku Toyoty #5 a zabydlí se na průběžném 3. místě. Do konce závodu se pořadí již nezmění a prototypy Porsche dojíždí na 3. (#1) a 6. (#2) místě konečného pořadí. Protože však Toyoty nemají svůj den, stačí posádce Marc Lieb, Neel Jani, Romain Dumas i toto umístění k zisku jezdeckého titulu.
Fritz Enzinger, vicepresident Porsche pro program LMP1: „V dnešním závodě se znovu projevil charakteristický duch týmu Porsche. Byli jsme schopni pod obrovským tlakem zvládnout tento těžký závod. Mohu jen poděkovat všem jezdcům i členům týmu i představitelům správní rady Porsche, kteří všichni od počátku podporují tento náš program. Dnes se tato podpora znovu ukázala. Gratulujeme Audi k dnešnímu zaslouženému vítězství a současně jim děkujeme za vytvoření úžasné konkurenční atmosféry - budete nám chybět.“
Andreas Seidl, šéf týmu Porsche: „Vítězství v Le Mans, v mistrovství značek i v šampionátu jezdců - druhý rok po sobě jsme dosáhli všech našich cílů. Je to pro celý tým Porsche velmi radostné. Blahopřeji našim třem mistrům světa Marcovi, Neelovi a Romainovi. Blahopřeji také inženýrům, technikům a mechanikům vozu č. 2, protože to byl jediný vůz, který letos nestrávil v boxech jedinou vteřinu s technickými problémy. Nyní se těšíme na oslavy a po krátkém odpočinku se naplno vrhneme na přípravy na sezónu 2017.“
Timo Bernhard (Porsche #1): „Start do závodu jsem neměl špatný. Neel se objevil na vnitřku a tak jsem mu tam samozřejmě nechal místo. Měli jsme stejnou rychlost, ale ani jeden z nás jsme dnes nestačili na Audi, ale aspoň jsme porazili Toyotu. Bylo pro nás velice důležité předat na konci závodu Markovi vůz k ujetí jeho posledních okruhů a také jsme chtěli být společně naposledy na pódiu. Byl to velmi emotivní den, to se ani nedá popsat slovy.“
Brendon Hartley (Porsche #1): „Můj první stint, kdy jsem přebral auto po Timovi šel docela dobře. Měl jsem za sebou Kazuki Nakajimu a bylo to trošičku složitější s proplétáním se provozem na trati, ale dopadlo to dobře. Pokud jde o Audi, doufali jsme, že se jim s klesajícími teplotami trochu přiblížíme, ale nevyšlo to. Ve svém posledním závodě si vítězství zasloužili. Také nám a hlavně Markovi to vyšlo a dostali jsme se na pódium v posledním závodě. Dnes jsme odvedli své maximum a je velice smutné vidět Marka odcházet.“
Mark Webber (Porsche #1): „Dnes jsem jel druhý a poslední stint a s oběma jsem byl vcelku spokojený. Na začátku jsem měl pěkný souboj s Toyotou #5. Podařilo se mi ji udržet za zády a také trochu poodjet, ale na Audi jsme dnes neměli. Pak před závěrečným stintem to bylo velice emotivní, když jsem si naposledy nasadil přilbu. Užíval jsem si ta poslední kola a dostalo se mi pocty projet pod šachovnicovou vlajkou na třetím místě., což bylo naše dnešní maximum. Byly to pro mne neuvěřitelné tři roky s Porsche, Timem a Brendonem a s celým týmem. Nic netrvá věčně, i já jsem dospěl ke konci, ale už se znovu těším na naše další setkání.“
Romain Dumas (Porsche #2): „Naše šance na pódium skončila po první hodině závodu. Neel měl po kontaktu s jiným vozem divný pocit, auto bylo najednou hodně přetáčivé. Ale vzhledem v situaci v šampionátu jsme na to po zbytek závodu nemuseli tlačit a dohánět ztrátu. V tu chvíli bylo pro nás důležité jet v klidu, hlídat si pozici a vyhnout se případným chybám. Jsem rád, že to nakonec vyšlo.“
Neel Jani (Porsche #2): „Začátek závodu byl slibný, ale bylo to náročné, protože jsem se dostal do provozu v těch nejhorších místech, ale strategie byla dobrá a první zastávka v boxech proběhla v pohodě. Po vyjetí z boxu do mne vrazilo jedno GT a v důsledku toho jsem přišel o levou zadní pneumatiku a také zadní kapotáž. Po opravě to už nebylo ono a už jsme neměli rychlost, abychom se dotáhli zpátky na čelo. Všechno, co jsme mohli dělat, bylo doufat, že Toyota #6 nevyhraje a zároveň se vyvarovat dalších vlastních chyb.“
Marc Lieb (Porsche #2): „Z mého pohledu se závod odvíjel celkem hladce, vlastně jsem jen kroužil po trati. Vlivem Neelovi havárie v počáteční fázi závodu byl pootočený volant a auto nedrželo přímý směr. Naše 919 zkrátka nebyla v nejlepší formě, ale podařilo se nám ji dovézt domů a zvládli jsme to.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?