Bahrajn: Porsche završilo úspěšný rok

Porsche 919 Hybrid posádky Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb
Porsche 919 Hybrid posádky Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb, foto: Porsche
iM1 22. listopadu 2016 12:00
Sdílej:

Porsche v Číně obhájilo titul značek a v Bahrajnu si posádka Porsche #2 dojela pro titul jezdecký. Druhý vůz (Porsche #1) k tomu v Bahrajnu přidal své šesté pódiové umístění v řadě. To je celkem slušná bilance v závodě, ve kterém nade všemi dominovalo nedostižné Audi.

Timo Bernhard (#1) startoval z první řady, Neel Jani (#2) ze druhé. Jani měl lepší start a podařilo se mu ještě v prvním kole rychle probít až na 2. pozici za vedoucí Audi #8. Ve 13. kole ztrácí Bernhard pozici znovu, když jej zdolává Audi #7, která se po dalších dvou kolech dostává i před Janiho. Po 15 kolech jedou vozy Porsche na 3. (#2) a 4. (#1) místě. Ve 29. kole koliduje Jani v nájezdu do první zatáčky s pomalejším vozem a s poškozenou pneumatikou a zadní kapotáží musí pomalu objet celý okruh, aby se dostal k mechanikům. Porsche #2 tím na čelo závodu ztrácí několik kol a propadá se až na 6. pozici. Mezi tím Porsche #1 odolá tlaku Toyoty #5 a zabydlí se na průběžném 3. místě. Do konce závodu se pořadí již nezmění a prototypy Porsche dojíždí na 3. (#1) a 6. (#2) místě konečného pořadí. Protože však Toyoty nemají svůj den, stačí posádce Marc Lieb, Neel Jani, Romain Dumas i toto umístění k zisku jezdeckého titulu.

Fritz Enzinger, vicepresident Porsche pro program LMP1: „V dnešním závodě se znovu projevil charakteristický duch týmu Porsche. Byli jsme schopni pod obrovským tlakem zvládnout tento těžký závod. Mohu jen poděkovat všem jezdcům i členům týmu i představitelům správní rady Porsche, kteří všichni od počátku podporují tento náš program. Dnes se tato podpora znovu ukázala. Gratulujeme Audi k dnešnímu zaslouženému vítězství a současně jim děkujeme za vytvoření úžasné konkurenční atmosféry - budete nám chybět.“

Andreas Seidl, šéf týmu Porsche: „Vítězství v Le Mans, v mistrovství značek i v šampionátu jezdců - druhý rok po sobě jsme dosáhli všech našich cílů. Je to pro celý tým Porsche velmi radostné. Blahopřeji našim třem mistrům světa Marcovi, Neelovi a Romainovi. Blahopřeji také inženýrům, technikům a mechanikům vozu č. 2, protože to byl jediný vůz, který letos nestrávil v boxech jedinou vteřinu s technickými problémy. Nyní se těšíme na oslavy a po krátkém odpočinku se naplno vrhneme na přípravy na sezónu 2017.“

Timo Bernhard (Porsche #1): „Start do závodu jsem neměl špatný. Neel se objevil na vnitřku a tak jsem mu tam samozřejmě nechal místo. Měli jsme stejnou rychlost, ale ani jeden z nás jsme dnes nestačili na Audi, ale aspoň jsme porazili Toyotu. Bylo pro nás velice důležité předat na konci závodu Markovi vůz k ujetí jeho posledních okruhů a také jsme chtěli být společně naposledy na pódiu. Byl to velmi emotivní den, to se ani nedá popsat slovy.“

Brendon Hartley (Porsche #1): „Můj první stint, kdy jsem přebral auto po Timovi šel docela dobře. Měl jsem za sebou Kazuki Nakajimu a bylo to trošičku složitější s proplétáním se provozem na trati, ale dopadlo to dobře. Pokud jde o Audi, doufali jsme, že se jim s klesajícími teplotami trochu přiblížíme, ale nevyšlo to. Ve svém posledním závodě si vítězství zasloužili. Také nám a hlavně Markovi to vyšlo a dostali jsme se na pódium v posledním závodě. Dnes jsme odvedli své maximum a je velice smutné vidět Marka odcházet.“

Mark Webber (Porsche #1): „Dnes jsem jel druhý a poslední stint a s oběma jsem byl vcelku spokojený. Na začátku jsem měl pěkný souboj s Toyotou #5. Podařilo se mi ji udržet za zády a také trochu poodjet, ale na Audi jsme dnes neměli. Pak před závěrečným stintem to bylo velice emotivní, když jsem si naposledy nasadil přilbu. Užíval jsem si ta poslední kola a dostalo se mi pocty projet pod šachovnicovou vlajkou na třetím místě., což bylo naše dnešní maximum. Byly to pro mne neuvěřitelné tři roky s Porsche, Timem a Brendonem a s celým týmem. Nic netrvá věčně, i já jsem dospěl ke konci, ale už se znovu těším na naše další setkání.“

Romain Dumas (Porsche #2): „Naše šance na pódium skončila po první hodině závodu. Neel měl po kontaktu s jiným vozem divný pocit, auto bylo najednou hodně přetáčivé. Ale vzhledem v situaci v šampionátu jsme na to po zbytek závodu nemuseli tlačit a dohánět ztrátu. V tu chvíli bylo pro nás důležité jet v klidu, hlídat si pozici a vyhnout se případným chybám. Jsem rád, že to nakonec vyšlo.“

Neel Jani (Porsche #2): „Začátek závodu byl slibný, ale bylo to náročné, protože jsem se dostal do provozu v těch nejhorších místech, ale strategie byla dobrá a první zastávka v boxech proběhla v pohodě. Po vyjetí z boxu do mne vrazilo jedno GT a v důsledku toho jsem přišel o levou zadní pneumatiku a také zadní kapotáž. Po opravě to už nebylo ono a už jsme neměli rychlost, abychom se dotáhli zpátky na čelo. Všechno, co jsme mohli dělat, bylo doufat, že Toyota #6 nevyhraje a zároveň se vyvarovat dalších vlastních chyb.“

Marc Lieb (Porsche #2): „Z mého pohledu se závod odvíjel celkem hladce, vlastně jsem jen kroužil po trati. Vlivem Neelovi havárie v počáteční fázi závodu byl pootočený volant a auto nedrželo přímý směr. Naše 919 zkrátka nebyla v nejlepší formě, ale podařilo se nám ji dovézt domů a zvládli jsme to.“

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?