Bahrajn: Porsche završilo úspěšný rok

Porsche 919 Hybrid posádky Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb
Porsche 919 Hybrid posádky Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb, foto: Porsche
iM1 22. listopadu 2016 12:00
Sdílej:

Porsche v Číně obhájilo titul značek a v Bahrajnu si posádka Porsche #2 dojela pro titul jezdecký. Druhý vůz (Porsche #1) k tomu v Bahrajnu přidal své šesté pódiové umístění v řadě. To je celkem slušná bilance v závodě, ve kterém nade všemi dominovalo nedostižné Audi.

Timo Bernhard (#1) startoval z první řady, Neel Jani (#2) ze druhé. Jani měl lepší start a podařilo se mu ještě v prvním kole rychle probít až na 2. pozici za vedoucí Audi #8. Ve 13. kole ztrácí Bernhard pozici znovu, když jej zdolává Audi #7, která se po dalších dvou kolech dostává i před Janiho. Po 15 kolech jedou vozy Porsche na 3. (#2) a 4. (#1) místě. Ve 29. kole koliduje Jani v nájezdu do první zatáčky s pomalejším vozem a s poškozenou pneumatikou a zadní kapotáží musí pomalu objet celý okruh, aby se dostal k mechanikům. Porsche #2 tím na čelo závodu ztrácí několik kol a propadá se až na 6. pozici. Mezi tím Porsche #1 odolá tlaku Toyoty #5 a zabydlí se na průběžném 3. místě. Do konce závodu se pořadí již nezmění a prototypy Porsche dojíždí na 3. (#1) a 6. (#2) místě konečného pořadí. Protože však Toyoty nemají svůj den, stačí posádce Marc Lieb, Neel Jani, Romain Dumas i toto umístění k zisku jezdeckého titulu.

Fritz Enzinger, vicepresident Porsche pro program LMP1: „V dnešním závodě se znovu projevil charakteristický duch týmu Porsche. Byli jsme schopni pod obrovským tlakem zvládnout tento těžký závod. Mohu jen poděkovat všem jezdcům i členům týmu i představitelům správní rady Porsche, kteří všichni od počátku podporují tento náš program. Dnes se tato podpora znovu ukázala. Gratulujeme Audi k dnešnímu zaslouženému vítězství a současně jim děkujeme za vytvoření úžasné konkurenční atmosféry - budete nám chybět.“

Andreas Seidl, šéf týmu Porsche: „Vítězství v Le Mans, v mistrovství značek i v šampionátu jezdců - druhý rok po sobě jsme dosáhli všech našich cílů. Je to pro celý tým Porsche velmi radostné. Blahopřeji našim třem mistrům světa Marcovi, Neelovi a Romainovi. Blahopřeji také inženýrům, technikům a mechanikům vozu č. 2, protože to byl jediný vůz, který letos nestrávil v boxech jedinou vteřinu s technickými problémy. Nyní se těšíme na oslavy a po krátkém odpočinku se naplno vrhneme na přípravy na sezónu 2017.“

Timo Bernhard (Porsche #1): „Start do závodu jsem neměl špatný. Neel se objevil na vnitřku a tak jsem mu tam samozřejmě nechal místo. Měli jsme stejnou rychlost, ale ani jeden z nás jsme dnes nestačili na Audi, ale aspoň jsme porazili Toyotu. Bylo pro nás velice důležité předat na konci závodu Markovi vůz k ujetí jeho posledních okruhů a také jsme chtěli být společně naposledy na pódiu. Byl to velmi emotivní den, to se ani nedá popsat slovy.“

Brendon Hartley (Porsche #1): „Můj první stint, kdy jsem přebral auto po Timovi šel docela dobře. Měl jsem za sebou Kazuki Nakajimu a bylo to trošičku složitější s proplétáním se provozem na trati, ale dopadlo to dobře. Pokud jde o Audi, doufali jsme, že se jim s klesajícími teplotami trochu přiblížíme, ale nevyšlo to. Ve svém posledním závodě si vítězství zasloužili. Také nám a hlavně Markovi to vyšlo a dostali jsme se na pódium v posledním závodě. Dnes jsme odvedli své maximum a je velice smutné vidět Marka odcházet.“

Mark Webber (Porsche #1): „Dnes jsem jel druhý a poslední stint a s oběma jsem byl vcelku spokojený. Na začátku jsem měl pěkný souboj s Toyotou #5. Podařilo se mi ji udržet za zády a také trochu poodjet, ale na Audi jsme dnes neměli. Pak před závěrečným stintem to bylo velice emotivní, když jsem si naposledy nasadil přilbu. Užíval jsem si ta poslední kola a dostalo se mi pocty projet pod šachovnicovou vlajkou na třetím místě., což bylo naše dnešní maximum. Byly to pro mne neuvěřitelné tři roky s Porsche, Timem a Brendonem a s celým týmem. Nic netrvá věčně, i já jsem dospěl ke konci, ale už se znovu těším na naše další setkání.“

Romain Dumas (Porsche #2): „Naše šance na pódium skončila po první hodině závodu. Neel měl po kontaktu s jiným vozem divný pocit, auto bylo najednou hodně přetáčivé. Ale vzhledem v situaci v šampionátu jsme na to po zbytek závodu nemuseli tlačit a dohánět ztrátu. V tu chvíli bylo pro nás důležité jet v klidu, hlídat si pozici a vyhnout se případným chybám. Jsem rád, že to nakonec vyšlo.“

Neel Jani (Porsche #2): „Začátek závodu byl slibný, ale bylo to náročné, protože jsem se dostal do provozu v těch nejhorších místech, ale strategie byla dobrá a první zastávka v boxech proběhla v pohodě. Po vyjetí z boxu do mne vrazilo jedno GT a v důsledku toho jsem přišel o levou zadní pneumatiku a také zadní kapotáž. Po opravě to už nebylo ono a už jsme neměli rychlost, abychom se dotáhli zpátky na čelo. Všechno, co jsme mohli dělat, bylo doufat, že Toyota #6 nevyhraje a zároveň se vyvarovat dalších vlastních chyb.“

Marc Lieb (Porsche #2): „Z mého pohledu se závod odvíjel celkem hladce, vlastně jsem jen kroužil po trati. Vlivem Neelovi havárie v počáteční fázi závodu byl pootočený volant a auto nedrželo přímý směr. Naše 919 zkrátka nebyla v nejlepší formě, ale podařilo se nám ji dovézt domů a zvládli jsme to.“

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.