Porsche v Číně obhájilo titul značek a v Bahrajnu si posádka Porsche #2 dojela pro titul jezdecký. Druhý vůz (Porsche #1) k tomu v Bahrajnu přidal své šesté pódiové umístění v řadě. To je celkem slušná bilance v závodě, ve kterém nade všemi dominovalo nedostižné Audi.
Timo Bernhard (#1) startoval z první řady, Neel Jani (#2) ze druhé. Jani měl lepší start a podařilo se mu ještě v prvním kole rychle probít až na 2. pozici za vedoucí Audi #8. Ve 13. kole ztrácí Bernhard pozici znovu, když jej zdolává Audi #7, která se po dalších dvou kolech dostává i před Janiho. Po 15 kolech jedou vozy Porsche na 3. (#2) a 4. (#1) místě. Ve 29. kole koliduje Jani v nájezdu do první zatáčky s pomalejším vozem a s poškozenou pneumatikou a zadní kapotáží musí pomalu objet celý okruh, aby se dostal k mechanikům. Porsche #2 tím na čelo závodu ztrácí několik kol a propadá se až na 6. pozici. Mezi tím Porsche #1 odolá tlaku Toyoty #5 a zabydlí se na průběžném 3. místě. Do konce závodu se pořadí již nezmění a prototypy Porsche dojíždí na 3. (#1) a 6. (#2) místě konečného pořadí. Protože však Toyoty nemají svůj den, stačí posádce Marc Lieb, Neel Jani, Romain Dumas i toto umístění k zisku jezdeckého titulu.
Fritz Enzinger, vicepresident Porsche pro program LMP1: „V dnešním závodě se znovu projevil charakteristický duch týmu Porsche. Byli jsme schopni pod obrovským tlakem zvládnout tento těžký závod. Mohu jen poděkovat všem jezdcům i členům týmu i představitelům správní rady Porsche, kteří všichni od počátku podporují tento náš program. Dnes se tato podpora znovu ukázala. Gratulujeme Audi k dnešnímu zaslouženému vítězství a současně jim děkujeme za vytvoření úžasné konkurenční atmosféry - budete nám chybět.“
Andreas Seidl, šéf týmu Porsche: „Vítězství v Le Mans, v mistrovství značek i v šampionátu jezdců - druhý rok po sobě jsme dosáhli všech našich cílů. Je to pro celý tým Porsche velmi radostné. Blahopřeji našim třem mistrům světa Marcovi, Neelovi a Romainovi. Blahopřeji také inženýrům, technikům a mechanikům vozu č. 2, protože to byl jediný vůz, který letos nestrávil v boxech jedinou vteřinu s technickými problémy. Nyní se těšíme na oslavy a po krátkém odpočinku se naplno vrhneme na přípravy na sezónu 2017.“
Timo Bernhard (Porsche #1): „Start do závodu jsem neměl špatný. Neel se objevil na vnitřku a tak jsem mu tam samozřejmě nechal místo. Měli jsme stejnou rychlost, ale ani jeden z nás jsme dnes nestačili na Audi, ale aspoň jsme porazili Toyotu. Bylo pro nás velice důležité předat na konci závodu Markovi vůz k ujetí jeho posledních okruhů a také jsme chtěli být společně naposledy na pódiu. Byl to velmi emotivní den, to se ani nedá popsat slovy.“
Brendon Hartley (Porsche #1): „Můj první stint, kdy jsem přebral auto po Timovi šel docela dobře. Měl jsem za sebou Kazuki Nakajimu a bylo to trošičku složitější s proplétáním se provozem na trati, ale dopadlo to dobře. Pokud jde o Audi, doufali jsme, že se jim s klesajícími teplotami trochu přiblížíme, ale nevyšlo to. Ve svém posledním závodě si vítězství zasloužili. Také nám a hlavně Markovi to vyšlo a dostali jsme se na pódium v posledním závodě. Dnes jsme odvedli své maximum a je velice smutné vidět Marka odcházet.“
Mark Webber (Porsche #1): „Dnes jsem jel druhý a poslední stint a s oběma jsem byl vcelku spokojený. Na začátku jsem měl pěkný souboj s Toyotou #5. Podařilo se mi ji udržet za zády a také trochu poodjet, ale na Audi jsme dnes neměli. Pak před závěrečným stintem to bylo velice emotivní, když jsem si naposledy nasadil přilbu. Užíval jsem si ta poslední kola a dostalo se mi pocty projet pod šachovnicovou vlajkou na třetím místě., což bylo naše dnešní maximum. Byly to pro mne neuvěřitelné tři roky s Porsche, Timem a Brendonem a s celým týmem. Nic netrvá věčně, i já jsem dospěl ke konci, ale už se znovu těším na naše další setkání.“
Romain Dumas (Porsche #2): „Naše šance na pódium skončila po první hodině závodu. Neel měl po kontaktu s jiným vozem divný pocit, auto bylo najednou hodně přetáčivé. Ale vzhledem v situaci v šampionátu jsme na to po zbytek závodu nemuseli tlačit a dohánět ztrátu. V tu chvíli bylo pro nás důležité jet v klidu, hlídat si pozici a vyhnout se případným chybám. Jsem rád, že to nakonec vyšlo.“
Neel Jani (Porsche #2): „Začátek závodu byl slibný, ale bylo to náročné, protože jsem se dostal do provozu v těch nejhorších místech, ale strategie byla dobrá a první zastávka v boxech proběhla v pohodě. Po vyjetí z boxu do mne vrazilo jedno GT a v důsledku toho jsem přišel o levou zadní pneumatiku a také zadní kapotáž. Po opravě to už nebylo ono a už jsme neměli rychlost, abychom se dotáhli zpátky na čelo. Všechno, co jsme mohli dělat, bylo doufat, že Toyota #6 nevyhraje a zároveň se vyvarovat dalších vlastních chyb.“
Marc Lieb (Porsche #2): „Z mého pohledu se závod odvíjel celkem hladce, vlastně jsem jen kroužil po trati. Vlivem Neelovi havárie v počáteční fázi závodu byl pootočený volant a auto nedrželo přímý směr. Naše 919 zkrátka nebyla v nejlepší formě, ale podařilo se nám ji dovézt domů a zvládli jsme to.“
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.