Prototypy Audi jely v Bahrajnu svůj vlastní závod. Vítězný triple si z Bahrajnu odváží Lucas Di Grassi, který zajel nejrychlejší kolo páteční kvalifikace, nejrychlejší kolo sobotního závodu a samozřejmě je členem vítězné posádky. Díky bahrajnskému úspěchu získalo Audi jak druhé místo v poháru konstruktérů, tak i v poháru jezdců.
Dr. Wolfgang Ullrich, šéf Audi Motorsport: „Není žádný jiný lepší způsob, jak zakončit naše působení ve WEC, než double. Byl to velice emotivní závod a organizátoři šampionátu nám v nadsázce náš odchod nijak neulehčili. Dalo by se říci, že zde ve WEC tvoříme už mnoho let jednu velkou rodinu. Nyní budeme vyhlížet nové výzvy, které vzejdou z našich nových projektů. Naše dosavadní působení ve WEC je u konce. Uplynulých 18 let našeho působení ve vytrvalostních závodech se stalo nedílnou součástí mého profesního života a hodně mne to naplňovalo. Měl jsem velké štěstí, že jsem mohl spolupracovat s fantastickými lidmi.“
Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP: „Největší věc, jakou lze v motorsportu dosáhnout, je postavit se na nejvyšší stupínek pódia a my jsme obsadily oba stupně nejvyšší. Toto vítězství je odměnou za tvrdou práci všech členů týmu na trati i v továrně. Jezdci a celý Audi Sport Team Joest odvedli dnes perfektní výkon a tituly vícemistrů si více než zaslouží. Jsem vyčerpaný, ale plný emocí z tohoto posledního LMP vítězství pro Audi. Chci všem moc poděkovat, byli jsme skvělý tým.“
Ralf Jüttner, ředitel Audi Sport Team Joest: „Po 18 letech s Audi je tento double nejsladší tečkou, jakou si dokážete představit. Chtěl bych poděkovat týmu za perfektní výkon a samozřejmě Audi za celou éru. Chystáme velkou reorganizaci, abychom tým připravili na nový program. Dnes slavíme double a titul vicemistra pro Lucase, Olivera a Loica, ale všech šest pilotů dnes jelo senzačně. Zakončili jsme éru Audi výsledkem, jaký si naše působení ve WEC zaslouží.“
Lucas Di Grassi (Audi #8): „Je to dobrý pocit zakončit naši poslední sezónu takovým úžasným výsledkem. Ukázali jsme, že jsme dobrá posádka, dosáhnout v sezóně na dvě vítězství je skvělé. Samozřejmě, že je mi líto odchodu Audi i většiny z nás ze světa WEC, když jsme zde jedna velká rodina. Budou mi chybět nejenom závody, ale i lidé okolo. Než jsem v roce 2012 nastoupil k Audi, vytrvalostní závody jsem neznal, ale rychle jsem se zde zabydlel a mám to tady moc rád. Budou mi chybět nejenom tyhle skvělé vozy ale i všechen ten adrenalin okolo vytrvalostního závodění.“
Loïc Duval (Audi #8): „Hodně pro mne znamená, že jsem byl členem posádky, která s prototypem Audi získala poslední vítězství v Le Mans. Dnes jsme zde byli absolutně bezkonkurenční. V průběhu mého stintu jsem cítil úbytek přítlaku. Mechanici při zastávce vyčistili karoserii a odstranili igelitový sáček, který ovlivnil aerodynamiku. Celý tým odvedl skvělou práci. Byl to velice emotivní víkend, mé pocity dnes byly ještě silnější, než když jsem získal v roce 2013 s Audi mistrovský titul. Jsem šťastný a zároveň hrdý.“
Oliver Jarvis (Audi #8): „Celý rok byl fantastický a tento víkend hodně emotivní. Samozřejmě jsme se chtěli rozloučit vítězstvím a to se nám podařilo. Byl to perfektní závěr celého sportovního programu Audi. Nyní opouštíme svět FIA WEC, ve kterém zůstávají dva velmi silné týmy - Toyota a Porsche, dva opravdu velmi silné týmy. Audi bude samozřejmě chybět, ale i tak budou boje v šampionátu neuvěřitelně vyrovnané.“
Marcel Fässler (Audi #7): „Upřímně blahopřeji Romainu Dumasovi, Marcu Liebovi a Neelu Janimu k zisku titulu mistrů světa. Mé závodění bylo plné velkých, ale férových bitev. V uplynulých dvou letech to byly s Toyotou i s Porsche obrovské duely. Bude mi to moc chybět. Dnes jsem si každé kolo v autě užíval. Dosáhnout tolika úspěchů, které jsem za těch sedm let s Audi Sport a Audi Sport Team Joest a se svými dvěma kolegy získal, to se mi už nikdy nepodaří. Navíc jsme měli mezi sebou vynikající vztahy i mimo závodní dráhu.“
André Lotterer (Audi #7): „Dnes jsme všem ukázali, čeho je naše auto schopné. Celý tým na tomto úspěchu velice tvrdě pracoval v průběhu celé sezóny. Podobně, jako Marcel, jsem si i já užíval každé kolo. Tento double je pro Audi ta nejsladší odměna na rozloučenou. Nebude vůbec snadné odejít. Vytvořili jsme tak trochu tým snů a snili v něm každý ten svůj sen. Bude mi to moc chybět.“
Benoit Tréluyer (Audi #7): „Obrovské díky oběma mým spolujezdcům, celému týmu i Dr. Ullrichovi. Blahopřejeme naší sesterské posádce za senzační závod a klukům z Porsche k zisku titulu. Děkuji také FIA WEC za úžasnou atmosféru. Teď si budu užívat života a začnu dělat něco jiného. Moc děkuji všem, kteří mi pomáhali s mou závodnickou kariérou.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?