Prototypy Audi jely v Bahrajnu svůj vlastní závod. Vítězný triple si z Bahrajnu odváží Lucas Di Grassi, který zajel nejrychlejší kolo páteční kvalifikace, nejrychlejší kolo sobotního závodu a samozřejmě je členem vítězné posádky. Díky bahrajnskému úspěchu získalo Audi jak druhé místo v poháru konstruktérů, tak i v poháru jezdců.
Dr. Wolfgang Ullrich, šéf Audi Motorsport: „Není žádný jiný lepší způsob, jak zakončit naše působení ve WEC, než double. Byl to velice emotivní závod a organizátoři šampionátu nám v nadsázce náš odchod nijak neulehčili. Dalo by se říci, že zde ve WEC tvoříme už mnoho let jednu velkou rodinu. Nyní budeme vyhlížet nové výzvy, které vzejdou z našich nových projektů. Naše dosavadní působení ve WEC je u konce. Uplynulých 18 let našeho působení ve vytrvalostních závodech se stalo nedílnou součástí mého profesního života a hodně mne to naplňovalo. Měl jsem velké štěstí, že jsem mohl spolupracovat s fantastickými lidmi.“
Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP: „Největší věc, jakou lze v motorsportu dosáhnout, je postavit se na nejvyšší stupínek pódia a my jsme obsadily oba stupně nejvyšší. Toto vítězství je odměnou za tvrdou práci všech členů týmu na trati i v továrně. Jezdci a celý Audi Sport Team Joest odvedli dnes perfektní výkon a tituly vícemistrů si více než zaslouží. Jsem vyčerpaný, ale plný emocí z tohoto posledního LMP vítězství pro Audi. Chci všem moc poděkovat, byli jsme skvělý tým.“
Ralf Jüttner, ředitel Audi Sport Team Joest: „Po 18 letech s Audi je tento double nejsladší tečkou, jakou si dokážete představit. Chtěl bych poděkovat týmu za perfektní výkon a samozřejmě Audi za celou éru. Chystáme velkou reorganizaci, abychom tým připravili na nový program. Dnes slavíme double a titul vicemistra pro Lucase, Olivera a Loica, ale všech šest pilotů dnes jelo senzačně. Zakončili jsme éru Audi výsledkem, jaký si naše působení ve WEC zaslouží.“
Lucas Di Grassi (Audi #8): „Je to dobrý pocit zakončit naši poslední sezónu takovým úžasným výsledkem. Ukázali jsme, že jsme dobrá posádka, dosáhnout v sezóně na dvě vítězství je skvělé. Samozřejmě, že je mi líto odchodu Audi i většiny z nás ze světa WEC, když jsme zde jedna velká rodina. Budou mi chybět nejenom závody, ale i lidé okolo. Než jsem v roce 2012 nastoupil k Audi, vytrvalostní závody jsem neznal, ale rychle jsem se zde zabydlel a mám to tady moc rád. Budou mi chybět nejenom tyhle skvělé vozy ale i všechen ten adrenalin okolo vytrvalostního závodění.“
Loïc Duval (Audi #8): „Hodně pro mne znamená, že jsem byl členem posádky, která s prototypem Audi získala poslední vítězství v Le Mans. Dnes jsme zde byli absolutně bezkonkurenční. V průběhu mého stintu jsem cítil úbytek přítlaku. Mechanici při zastávce vyčistili karoserii a odstranili igelitový sáček, který ovlivnil aerodynamiku. Celý tým odvedl skvělou práci. Byl to velice emotivní víkend, mé pocity dnes byly ještě silnější, než když jsem získal v roce 2013 s Audi mistrovský titul. Jsem šťastný a zároveň hrdý.“
Oliver Jarvis (Audi #8): „Celý rok byl fantastický a tento víkend hodně emotivní. Samozřejmě jsme se chtěli rozloučit vítězstvím a to se nám podařilo. Byl to perfektní závěr celého sportovního programu Audi. Nyní opouštíme svět FIA WEC, ve kterém zůstávají dva velmi silné týmy - Toyota a Porsche, dva opravdu velmi silné týmy. Audi bude samozřejmě chybět, ale i tak budou boje v šampionátu neuvěřitelně vyrovnané.“
Marcel Fässler (Audi #7): „Upřímně blahopřeji Romainu Dumasovi, Marcu Liebovi a Neelu Janimu k zisku titulu mistrů světa. Mé závodění bylo plné velkých, ale férových bitev. V uplynulých dvou letech to byly s Toyotou i s Porsche obrovské duely. Bude mi to moc chybět. Dnes jsem si každé kolo v autě užíval. Dosáhnout tolika úspěchů, které jsem za těch sedm let s Audi Sport a Audi Sport Team Joest a se svými dvěma kolegy získal, to se mi už nikdy nepodaří. Navíc jsme měli mezi sebou vynikající vztahy i mimo závodní dráhu.“
André Lotterer (Audi #7): „Dnes jsme všem ukázali, čeho je naše auto schopné. Celý tým na tomto úspěchu velice tvrdě pracoval v průběhu celé sezóny. Podobně, jako Marcel, jsem si i já užíval každé kolo. Tento double je pro Audi ta nejsladší odměna na rozloučenou. Nebude vůbec snadné odejít. Vytvořili jsme tak trochu tým snů a snili v něm každý ten svůj sen. Bude mi to moc chybět.“
Benoit Tréluyer (Audi #7): „Obrovské díky oběma mým spolujezdcům, celému týmu i Dr. Ullrichovi. Blahopřejeme naší sesterské posádce za senzační závod a klukům z Porsche k zisku titulu. Děkuji také FIA WEC za úžasnou atmosféru. Teď si budu užívat života a začnu dělat něco jiného. Moc děkuji všem, kteří mi pomáhali s mou závodnickou kariérou.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.