Prototypy Audi jely v Bahrajnu svůj vlastní závod. Vítězný triple si z Bahrajnu odváží Lucas Di Grassi, který zajel nejrychlejší kolo páteční kvalifikace, nejrychlejší kolo sobotního závodu a samozřejmě je členem vítězné posádky. Díky bahrajnskému úspěchu získalo Audi jak druhé místo v poháru konstruktérů, tak i v poháru jezdců.
Dr. Wolfgang Ullrich, šéf Audi Motorsport: „Není žádný jiný lepší způsob, jak zakončit naše působení ve WEC, než double. Byl to velice emotivní závod a organizátoři šampionátu nám v nadsázce náš odchod nijak neulehčili. Dalo by se říci, že zde ve WEC tvoříme už mnoho let jednu velkou rodinu. Nyní budeme vyhlížet nové výzvy, které vzejdou z našich nových projektů. Naše dosavadní působení ve WEC je u konce. Uplynulých 18 let našeho působení ve vytrvalostních závodech se stalo nedílnou součástí mého profesního života a hodně mne to naplňovalo. Měl jsem velké štěstí, že jsem mohl spolupracovat s fantastickými lidmi.“
Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP: „Největší věc, jakou lze v motorsportu dosáhnout, je postavit se na nejvyšší stupínek pódia a my jsme obsadily oba stupně nejvyšší. Toto vítězství je odměnou za tvrdou práci všech členů týmu na trati i v továrně. Jezdci a celý Audi Sport Team Joest odvedli dnes perfektní výkon a tituly vícemistrů si více než zaslouží. Jsem vyčerpaný, ale plný emocí z tohoto posledního LMP vítězství pro Audi. Chci všem moc poděkovat, byli jsme skvělý tým.“
Ralf Jüttner, ředitel Audi Sport Team Joest: „Po 18 letech s Audi je tento double nejsladší tečkou, jakou si dokážete představit. Chtěl bych poděkovat týmu za perfektní výkon a samozřejmě Audi za celou éru. Chystáme velkou reorganizaci, abychom tým připravili na nový program. Dnes slavíme double a titul vicemistra pro Lucase, Olivera a Loica, ale všech šest pilotů dnes jelo senzačně. Zakončili jsme éru Audi výsledkem, jaký si naše působení ve WEC zaslouží.“
Lucas Di Grassi (Audi #8): „Je to dobrý pocit zakončit naši poslední sezónu takovým úžasným výsledkem. Ukázali jsme, že jsme dobrá posádka, dosáhnout v sezóně na dvě vítězství je skvělé. Samozřejmě, že je mi líto odchodu Audi i většiny z nás ze světa WEC, když jsme zde jedna velká rodina. Budou mi chybět nejenom závody, ale i lidé okolo. Než jsem v roce 2012 nastoupil k Audi, vytrvalostní závody jsem neznal, ale rychle jsem se zde zabydlel a mám to tady moc rád. Budou mi chybět nejenom tyhle skvělé vozy ale i všechen ten adrenalin okolo vytrvalostního závodění.“
Loïc Duval (Audi #8): „Hodně pro mne znamená, že jsem byl členem posádky, která s prototypem Audi získala poslední vítězství v Le Mans. Dnes jsme zde byli absolutně bezkonkurenční. V průběhu mého stintu jsem cítil úbytek přítlaku. Mechanici při zastávce vyčistili karoserii a odstranili igelitový sáček, který ovlivnil aerodynamiku. Celý tým odvedl skvělou práci. Byl to velice emotivní víkend, mé pocity dnes byly ještě silnější, než když jsem získal v roce 2013 s Audi mistrovský titul. Jsem šťastný a zároveň hrdý.“
Oliver Jarvis (Audi #8): „Celý rok byl fantastický a tento víkend hodně emotivní. Samozřejmě jsme se chtěli rozloučit vítězstvím a to se nám podařilo. Byl to perfektní závěr celého sportovního programu Audi. Nyní opouštíme svět FIA WEC, ve kterém zůstávají dva velmi silné týmy - Toyota a Porsche, dva opravdu velmi silné týmy. Audi bude samozřejmě chybět, ale i tak budou boje v šampionátu neuvěřitelně vyrovnané.“
Marcel Fässler (Audi #7): „Upřímně blahopřeji Romainu Dumasovi, Marcu Liebovi a Neelu Janimu k zisku titulu mistrů světa. Mé závodění bylo plné velkých, ale férových bitev. V uplynulých dvou letech to byly s Toyotou i s Porsche obrovské duely. Bude mi to moc chybět. Dnes jsem si každé kolo v autě užíval. Dosáhnout tolika úspěchů, které jsem za těch sedm let s Audi Sport a Audi Sport Team Joest a se svými dvěma kolegy získal, to se mi už nikdy nepodaří. Navíc jsme měli mezi sebou vynikající vztahy i mimo závodní dráhu.“
André Lotterer (Audi #7): „Dnes jsme všem ukázali, čeho je naše auto schopné. Celý tým na tomto úspěchu velice tvrdě pracoval v průběhu celé sezóny. Podobně, jako Marcel, jsem si i já užíval každé kolo. Tento double je pro Audi ta nejsladší odměna na rozloučenou. Nebude vůbec snadné odejít. Vytvořili jsme tak trochu tým snů a snili v něm každý ten svůj sen. Bude mi to moc chybět.“
Benoit Tréluyer (Audi #7): „Obrovské díky oběma mým spolujezdcům, celému týmu i Dr. Ullrichovi. Blahopřejeme naší sesterské posádce za senzační závod a klukům z Porsche k zisku titulu. Děkuji také FIA WEC za úžasnou atmosféru. Teď si budu užívat života a začnu dělat něco jiného. Moc děkuji všem, kteří mi pomáhali s mou závodnickou kariérou.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?