Prototypy Audi jely v Bahrajnu svůj vlastní závod. Vítězný triple si z Bahrajnu odváží Lucas Di Grassi, který zajel nejrychlejší kolo páteční kvalifikace, nejrychlejší kolo sobotního závodu a samozřejmě je členem vítězné posádky. Díky bahrajnskému úspěchu získalo Audi jak druhé místo v poháru konstruktérů, tak i v poháru jezdců.
Dr. Wolfgang Ullrich, šéf Audi Motorsport: „Není žádný jiný lepší způsob, jak zakončit naše působení ve WEC, než double. Byl to velice emotivní závod a organizátoři šampionátu nám v nadsázce náš odchod nijak neulehčili. Dalo by se říci, že zde ve WEC tvoříme už mnoho let jednu velkou rodinu. Nyní budeme vyhlížet nové výzvy, které vzejdou z našich nových projektů. Naše dosavadní působení ve WEC je u konce. Uplynulých 18 let našeho působení ve vytrvalostních závodech se stalo nedílnou součástí mého profesního života a hodně mne to naplňovalo. Měl jsem velké štěstí, že jsem mohl spolupracovat s fantastickými lidmi.“
Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP: „Největší věc, jakou lze v motorsportu dosáhnout, je postavit se na nejvyšší stupínek pódia a my jsme obsadily oba stupně nejvyšší. Toto vítězství je odměnou za tvrdou práci všech členů týmu na trati i v továrně. Jezdci a celý Audi Sport Team Joest odvedli dnes perfektní výkon a tituly vícemistrů si více než zaslouží. Jsem vyčerpaný, ale plný emocí z tohoto posledního LMP vítězství pro Audi. Chci všem moc poděkovat, byli jsme skvělý tým.“
Ralf Jüttner, ředitel Audi Sport Team Joest: „Po 18 letech s Audi je tento double nejsladší tečkou, jakou si dokážete představit. Chtěl bych poděkovat týmu za perfektní výkon a samozřejmě Audi za celou éru. Chystáme velkou reorganizaci, abychom tým připravili na nový program. Dnes slavíme double a titul vicemistra pro Lucase, Olivera a Loica, ale všech šest pilotů dnes jelo senzačně. Zakončili jsme éru Audi výsledkem, jaký si naše působení ve WEC zaslouží.“
Lucas Di Grassi (Audi #8): „Je to dobrý pocit zakončit naši poslední sezónu takovým úžasným výsledkem. Ukázali jsme, že jsme dobrá posádka, dosáhnout v sezóně na dvě vítězství je skvělé. Samozřejmě, že je mi líto odchodu Audi i většiny z nás ze světa WEC, když jsme zde jedna velká rodina. Budou mi chybět nejenom závody, ale i lidé okolo. Než jsem v roce 2012 nastoupil k Audi, vytrvalostní závody jsem neznal, ale rychle jsem se zde zabydlel a mám to tady moc rád. Budou mi chybět nejenom tyhle skvělé vozy ale i všechen ten adrenalin okolo vytrvalostního závodění.“
Loïc Duval (Audi #8): „Hodně pro mne znamená, že jsem byl členem posádky, která s prototypem Audi získala poslední vítězství v Le Mans. Dnes jsme zde byli absolutně bezkonkurenční. V průběhu mého stintu jsem cítil úbytek přítlaku. Mechanici při zastávce vyčistili karoserii a odstranili igelitový sáček, který ovlivnil aerodynamiku. Celý tým odvedl skvělou práci. Byl to velice emotivní víkend, mé pocity dnes byly ještě silnější, než když jsem získal v roce 2013 s Audi mistrovský titul. Jsem šťastný a zároveň hrdý.“
Oliver Jarvis (Audi #8): „Celý rok byl fantastický a tento víkend hodně emotivní. Samozřejmě jsme se chtěli rozloučit vítězstvím a to se nám podařilo. Byl to perfektní závěr celého sportovního programu Audi. Nyní opouštíme svět FIA WEC, ve kterém zůstávají dva velmi silné týmy - Toyota a Porsche, dva opravdu velmi silné týmy. Audi bude samozřejmě chybět, ale i tak budou boje v šampionátu neuvěřitelně vyrovnané.“
Marcel Fässler (Audi #7): „Upřímně blahopřeji Romainu Dumasovi, Marcu Liebovi a Neelu Janimu k zisku titulu mistrů světa. Mé závodění bylo plné velkých, ale férových bitev. V uplynulých dvou letech to byly s Toyotou i s Porsche obrovské duely. Bude mi to moc chybět. Dnes jsem si každé kolo v autě užíval. Dosáhnout tolika úspěchů, které jsem za těch sedm let s Audi Sport a Audi Sport Team Joest a se svými dvěma kolegy získal, to se mi už nikdy nepodaří. Navíc jsme měli mezi sebou vynikající vztahy i mimo závodní dráhu.“
André Lotterer (Audi #7): „Dnes jsme všem ukázali, čeho je naše auto schopné. Celý tým na tomto úspěchu velice tvrdě pracoval v průběhu celé sezóny. Podobně, jako Marcel, jsem si i já užíval každé kolo. Tento double je pro Audi ta nejsladší odměna na rozloučenou. Nebude vůbec snadné odejít. Vytvořili jsme tak trochu tým snů a snili v něm každý ten svůj sen. Bude mi to moc chybět.“
Benoit Tréluyer (Audi #7): „Obrovské díky oběma mým spolujezdcům, celému týmu i Dr. Ullrichovi. Blahopřejeme naší sesterské posádce za senzační závod a klukům z Porsche k zisku titulu. Děkuji také FIA WEC za úžasnou atmosféru. Teď si budu užívat života a začnu dělat něco jiného. Moc děkuji všem, kteří mi pomáhali s mou závodnickou kariérou.“
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.