Bahrajn: Ford pojede s restrikcemi

Vozy Ford GT ve WEC provozuje tým Chip Ganassi UK Racing
Vozy Ford GT ve WEC provozuje tým Chip Ganassi UK Racing, foto: Ford Motor Company
iM1 17. listopadu 2016 15:45
Sdílej:

Pořadatel WEC rozhodl o tom, že vozy Ford GT budou pro poslední závod v Bahrajnu omezeny restrikcemi. Je to důsledek jejich výkonnostní dominance v uplynulých dvou závodech.

V minulém závodě v Šanghaji dospěla situace v kategorii GT tak daleko, že italská stáj AF Corse vydala oficiální prohlášení, ve kterém si stěžovala na dominantní výkonnost konkurenčních Fordů. FIA sice toto prohlášení nepřímo odmítla, ale jak je vidět, tak v zájmu sportu přikročila k opatření, které má za úkol přistřihnout rychlým Fordům křídla. Je škoda, že se FIA k tomuto kroku odhodlala až před posledním závodem a ne dříve, ale na druhou stranu lze ocenit, že k takovému zásahu vůbec došlo. Je vidět, že promotér úzkostlivě dbá na vyrovnanou soutěž. Obzvlášť v situaci, kdy před posledním závodem je průběžné pořadí celkem těsné, rozhodnout může jakákoliv maličkost. A přitom Ford, proti kterému jsou tyto restrikce namířené, již do souboje o mistrovský titul značek zasáhnout nemůže. Ale mohl by jej ovlivnit a o to jde organizátorům především.

Oba dva Fordy, které do závodu nasazuje Chip Ganassi UK Team, dostanou dodatečná závaží, která zvednou hmotnost vozu na 1268 kg a motor bude mít omezený tlak turbodmychadla. Pro Ford jsou to první letošní omezení, pokud nepočítáme omezení kapacity nádrží před závodem v Le Mans. Mimochodem díky těmto restrikcím pojedou Fordy v Bahrajnu se stejnou hmotností, jako konkurenční Ferrari.

Zatím poslední výkonová omezení byla vyhlášena před minulým závodem v Číně. Tam byl u motorů Ferrari omezen plnící tlak turbodmychadla a motory Aston Martin a Porsche dostaly restriktory sání s větším průměrem.

Šéf týmu Chip Ganassi UK George Howard-Chappell k uvedeným omezením řekl: „Je to významná změna, omezení je větší, než jsme očekávali, ale respektujeme důvody, které FIA a ACO pro jejich zavedení mají. Změny na motoru sníží náš výkon o 3-4% a ve spojení s navýšením hmotnosti o 20 kg povedou ke ztrátě v podobě jedné sekundy na kolo. Uděláme vše pro to, abychom i přes tato omezení podali v Bahrajnu co nejlepší výkon a doufáme, že závod bude díky těmto změnám vyrovnanější.“

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?