Následující den po posledním závodě, se na Bahrain International Circuit uskuteční tradiční „Rookie test“, ve kterém dostanou příležitost nadějní nováčci, kteří se ocitli v hledáčcích agentů a šéfů týmů účastnících se World Endurance Championship.
Pořadatel vytrvalostních šampionátů WEC, ELMS, a asijské LMS sám vybral k tomuto testu tři mladíky, kteří v letošním roce předvedli své nejlepší výkony, odhodlání a schopnosti. Tuto příležitost si letos vybojovali Pipo Derani, Antonio Giovinazzi a Gustavo Menezes. Pro tyto mladíky budou v Bahrajnu připraveny letošní ostré verze prototypů Porsche 919 (Menezes), Toyota TS050 (Derani) i Audi R18 (Giovinazzi), a to i přes skutečnost, že pro Audi bude závod v Bahrajnu historicky posledním, protože německá značka se z WEC po letošní sezóně stahuje. Všechny jmenované týmy poskytnou k testování jeden vůz, se kterým budou moci vybraní mladíci ujet v rámci testů 30 kol, což je vzdálenost, kterou prototyp ujede na jedno tankování.
Pierre Filon, předseda pořádajícího ACO, k uvedenému triu nováčků říká: „Z mnoha nováčků, jejichž výkony jsme letos měli možnost pozorovat, tito tři ukázali nejen vynikající výkony, ale i velký potenciál a proto si myslíme, že právě oni si testovací jízdy v Bahrajnu zaslouží. Pipo předvedl vynikající výkony v týmu ESM, Antonio je ve vytrvalostních závodech poměrně nováčkem ve srovnání s ostatními dvěma, ale předvedl skvělé schopnosti a má ohromný potenciál pro naši sérii, zatímco Gustavo byl v Signatech Alpine vedle zkušenějších spolujezdců nepřehlédnutelný. Gratulujeme jim a přejeme jim v testu hodně štěstí.“
Gérard Neveu, výkonný ředitel WEC: „Rookie test je pro tyto tři jmenované fantastická příležitost k otestování prototypu LMP1, nejvíce inovativního závodního vozu na světě. Velmi detailně jsme před vlastním výběrem porovnávali výkony jednotlivých jezdců a věříme, že Pipo Derani, Antonio Giovinazzi i Gustavo Menezes si plně zaslouží příležitost předvést svůj talent a potenciál. Je to bonus, který všichni tři získali za své letošní výkony, je to důležitá součást rozvoje jejich profesionální dráhy v rámci naší vytrvalostní rodiny.“
Následně bylo oznámeno, že Antonio Giovinazzi se z důvodů jiných svých závazků nebude moci zapojit do testu nováčků. ACO tedy urychleně vybral náhradníka, kterým se stal Paul Loup Chatin, z týmu BAXI DC Racing.
Do testování nováčků se zapojí i další týmy z jiných kategoriíé, které své vozy poskytnou dalším jezdcům, kteří na sebe upozornili v jiných závodních sériích po celém světě. Tyto testy poskytují jedinečnou možnost k výběru potenciálních adeptů na závodní sedačky pro nadcházející sezónu.
Testovací příležitost v rámci Rookie testu dostane také oficiální jezdec FIA WEC Yannick Dalmas, který se účastní každého závodu jako řidič safety caru. Jako jedinému jezdci mu bude dána možnost vyzkoušet všechny tři nejrychlejší prototypy, což je jakási symbolická odměna za jeho dlouholeté služby v rámci WEC. Současně bude Dalmas moci poznat výkonnost a charakteristiku těchto speciálů v porovnání s vozy ostatních kategorií a tak bude moci lépe přizpůsobit vlastní řízení safety caru při ostrém závodě.
Předběžný seznam týmů a jezdců, kteří se nedělního testu v Bahrajnu zúčastní, naleznete ZDE.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.