Následující den po posledním závodě, se na Bahrain International Circuit uskuteční tradiční „Rookie test“, ve kterém dostanou příležitost nadějní nováčci, kteří se ocitli v hledáčcích agentů a šéfů týmů účastnících se World Endurance Championship.
Pořadatel vytrvalostních šampionátů WEC, ELMS, a asijské LMS sám vybral k tomuto testu tři mladíky, kteří v letošním roce předvedli své nejlepší výkony, odhodlání a schopnosti. Tuto příležitost si letos vybojovali Pipo Derani, Antonio Giovinazzi a Gustavo Menezes. Pro tyto mladíky budou v Bahrajnu připraveny letošní ostré verze prototypů Porsche 919 (Menezes), Toyota TS050 (Derani) i Audi R18 (Giovinazzi), a to i přes skutečnost, že pro Audi bude závod v Bahrajnu historicky posledním, protože německá značka se z WEC po letošní sezóně stahuje. Všechny jmenované týmy poskytnou k testování jeden vůz, se kterým budou moci vybraní mladíci ujet v rámci testů 30 kol, což je vzdálenost, kterou prototyp ujede na jedno tankování.
Pierre Filon, předseda pořádajícího ACO, k uvedenému triu nováčků říká: „Z mnoha nováčků, jejichž výkony jsme letos měli možnost pozorovat, tito tři ukázali nejen vynikající výkony, ale i velký potenciál a proto si myslíme, že právě oni si testovací jízdy v Bahrajnu zaslouží. Pipo předvedl vynikající výkony v týmu ESM, Antonio je ve vytrvalostních závodech poměrně nováčkem ve srovnání s ostatními dvěma, ale předvedl skvělé schopnosti a má ohromný potenciál pro naši sérii, zatímco Gustavo byl v Signatech Alpine vedle zkušenějších spolujezdců nepřehlédnutelný. Gratulujeme jim a přejeme jim v testu hodně štěstí.“
Gérard Neveu, výkonný ředitel WEC: „Rookie test je pro tyto tři jmenované fantastická příležitost k otestování prototypu LMP1, nejvíce inovativního závodního vozu na světě. Velmi detailně jsme před vlastním výběrem porovnávali výkony jednotlivých jezdců a věříme, že Pipo Derani, Antonio Giovinazzi i Gustavo Menezes si plně zaslouží příležitost předvést svůj talent a potenciál. Je to bonus, který všichni tři získali za své letošní výkony, je to důležitá součást rozvoje jejich profesionální dráhy v rámci naší vytrvalostní rodiny.“
Následně bylo oznámeno, že Antonio Giovinazzi se z důvodů jiných svých závazků nebude moci zapojit do testu nováčků. ACO tedy urychleně vybral náhradníka, kterým se stal Paul Loup Chatin, z týmu BAXI DC Racing.
Do testování nováčků se zapojí i další týmy z jiných kategoriíé, které své vozy poskytnou dalším jezdcům, kteří na sebe upozornili v jiných závodních sériích po celém světě. Tyto testy poskytují jedinečnou možnost k výběru potenciálních adeptů na závodní sedačky pro nadcházející sezónu.
Testovací příležitost v rámci Rookie testu dostane také oficiální jezdec FIA WEC Yannick Dalmas, který se účastní každého závodu jako řidič safety caru. Jako jedinému jezdci mu bude dána možnost vyzkoušet všechny tři nejrychlejší prototypy, což je jakási symbolická odměna za jeho dlouholeté služby v rámci WEC. Současně bude Dalmas moci poznat výkonnost a charakteristiku těchto speciálů v porovnání s vozy ostatních kategorií a tak bude moci lépe přizpůsobit vlastní řízení safety caru při ostrém závodě.
Předběžný seznam týmů a jezdců, kteří se nedělního testu v Bahrajnu zúčastní, naleznete ZDE.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.