Následující den po posledním závodě, se na Bahrain International Circuit uskuteční tradiční „Rookie test“, ve kterém dostanou příležitost nadějní nováčci, kteří se ocitli v hledáčcích agentů a šéfů týmů účastnících se World Endurance Championship.
Pořadatel vytrvalostních šampionátů WEC, ELMS, a asijské LMS sám vybral k tomuto testu tři mladíky, kteří v letošním roce předvedli své nejlepší výkony, odhodlání a schopnosti. Tuto příležitost si letos vybojovali Pipo Derani, Antonio Giovinazzi a Gustavo Menezes. Pro tyto mladíky budou v Bahrajnu připraveny letošní ostré verze prototypů Porsche 919 (Menezes), Toyota TS050 (Derani) i Audi R18 (Giovinazzi), a to i přes skutečnost, že pro Audi bude závod v Bahrajnu historicky posledním, protože německá značka se z WEC po letošní sezóně stahuje. Všechny jmenované týmy poskytnou k testování jeden vůz, se kterým budou moci vybraní mladíci ujet v rámci testů 30 kol, což je vzdálenost, kterou prototyp ujede na jedno tankování.
Pierre Filon, předseda pořádajícího ACO, k uvedenému triu nováčků říká: „Z mnoha nováčků, jejichž výkony jsme letos měli možnost pozorovat, tito tři ukázali nejen vynikající výkony, ale i velký potenciál a proto si myslíme, že právě oni si testovací jízdy v Bahrajnu zaslouží. Pipo předvedl vynikající výkony v týmu ESM, Antonio je ve vytrvalostních závodech poměrně nováčkem ve srovnání s ostatními dvěma, ale předvedl skvělé schopnosti a má ohromný potenciál pro naši sérii, zatímco Gustavo byl v Signatech Alpine vedle zkušenějších spolujezdců nepřehlédnutelný. Gratulujeme jim a přejeme jim v testu hodně štěstí.“
Gérard Neveu, výkonný ředitel WEC: „Rookie test je pro tyto tři jmenované fantastická příležitost k otestování prototypu LMP1, nejvíce inovativního závodního vozu na světě. Velmi detailně jsme před vlastním výběrem porovnávali výkony jednotlivých jezdců a věříme, že Pipo Derani, Antonio Giovinazzi i Gustavo Menezes si plně zaslouží příležitost předvést svůj talent a potenciál. Je to bonus, který všichni tři získali za své letošní výkony, je to důležitá součást rozvoje jejich profesionální dráhy v rámci naší vytrvalostní rodiny.“
Následně bylo oznámeno, že Antonio Giovinazzi se z důvodů jiných svých závazků nebude moci zapojit do testu nováčků. ACO tedy urychleně vybral náhradníka, kterým se stal Paul Loup Chatin, z týmu BAXI DC Racing.
Do testování nováčků se zapojí i další týmy z jiných kategoriíé, které své vozy poskytnou dalším jezdcům, kteří na sebe upozornili v jiných závodních sériích po celém světě. Tyto testy poskytují jedinečnou možnost k výběru potenciálních adeptů na závodní sedačky pro nadcházející sezónu.
Testovací příležitost v rámci Rookie testu dostane také oficiální jezdec FIA WEC Yannick Dalmas, který se účastní každého závodu jako řidič safety caru. Jako jedinému jezdci mu bude dána možnost vyzkoušet všechny tři nejrychlejší prototypy, což je jakási symbolická odměna za jeho dlouholeté služby v rámci WEC. Současně bude Dalmas moci poznat výkonnost a charakteristiku těchto speciálů v porovnání s vozy ostatních kategorií a tak bude moci lépe přizpůsobit vlastní řízení safety caru při ostrém závodě.
Předběžný seznam týmů a jezdců, kteří se nedělního testu v Bahrajnu zúčastní, naleznete ZDE.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?