Porsche přijelo do Bahrajnu s odhodláním obhájit i jezdecký titul. Vítězové letošního závodu v Le Mans si přiváží na své pronásledovatele náskok 17 bodů. V sobotu v podvečer budeme vědět, zda se to posádce Porsche #2 podařilo.
Kupecké počty jsou jasné - pokud Toyota #6 vyhraje kvalifikaci a zvítězí i v závodě, stačí posádce Marc Lieb, Neel Jani, Romain Dumas (Porsche #2) k zisku titulu dojet na 5. místě. Základním kamenem k tomuto úspěchu je čistá bezchybná jízda.
Pro posádku sesterského vozu Porsche #1 bude mít závod v Bahrajnu také velmi zvláštní příchuť, protože tímto závodem se uzavře bohatá a úspěšná aktivní závodní kariéra Marka Webbera. Tento sympatický Australan se určitě nebude chtít loučit nějakým „nedůstojným“ výsledkem, takže nás v tomto ohledu jistě čeká ze strany obou posádek Porsche zajímavý závod.
Fritz Enzinger, víceprezident Porsche pro program LMP1: „Získali jsme šest z osmi závodů a k tomu jsme předčasně obhájili konstruktérský titul, což je fantastický výkon. Jsem na náš tým nesmírně hrdý, všichni odevzdali maximum a podařilo se. Ve finále ale budeme ještě muset přiložit ruku k dílu, abychom získali i jezdeckou korunu. Nebude to jednoduché, ale je to vzrušující výzva. Jen doufám, že to nebudou podobné nervy, jako vloni. Tento závod bude posledním pro Marka (Webbera) a také pro našeho velice respektovaného konkurenta Audi Sport Team Joest, ale teď na to nechci myslet, musíme se v prvé řadě soustředit na závod.“
Andreas Seidl, týmový šéf: „Samotný okruh v Bahrajnu našim vozům moc nevyhovuje a navíc jsou zde obecně vyšší teploty. To jsou aspekty, které na rozdíl od Šanghaje, kde jsme dominovali, hrají proti nám. O to důležitější je vlastní příprava a snaha celého týmu o dokonalou přípravu a výkon na trati. Musíme se zaměřit na spolehlivost, rychlé a bezchybné zastávky a správná strategická rozhodnutí. Samozřejmě bychom v tomto posledním závodě chtěli uspět a získat i jezdecký titul. Budeme bojovat do posledního kola, abychom tento úkol splnili.“
Timo Bernhard (Porsche 919 Hybrid #1): „Poslední závod sezóny a zároveň poslední závod pro mého spolujezdce Marka Webbera, to bude velice emotivní víkend. Uděláme vše, co je v našich silách, abychom se rozloučili tím nejlepším výsledkem. Samozřejmě bychom rádi zakončili sezónu dalším vítězstvím. Letos to pro nás vůbec nebylo jednoduché, ale vyplatilo se, že jsme stále měli motivaci a dívali se kupředu. Vysoké teploty a písek dělají z Bahrajnu těžký závod, takže nesmíme nic zanedbat.“
Brendon Hartley (Porsche 919 Hybrid #1): „Na jednu stranu se na Bahrajn těším, ale na druhou je to velmi smutné, protože je to poslední Markův závod. Náš sesterský vůz bojuje o jezdecký titul, takže uděláme vše pro to, abychom jim pomohli a zároveň zajistili Markovi důstojné ukončení jeho bohaté aktivní kariéry.“
Mark Webber (Porsche 919 Hybrid #1): „Bahrajn pro mne samozřejmě nebude normální závod. Bude tam hodně emocí při vědomí, že je to moje poslední jízda. Bude to velké a já se na to těším. Mnoho mých kamarádů a známých z celého světa, zejména z Austrálie a Evropy bude sledovat mou poslední jízdu. Samozřejmě bych se rád rozloučil vítězstvím, ale bez ohledu na konečný výsledek si myslím, že to bude velice příjemné ukončení mé velmi dlouhé kariéry, na kterou jsem samozřejmě velice hrdý. Mnohokrát jsem přemýšlel o tom, jaké to bude, až jednou naposledy sundám helmu a kuklu a z uší vyndám sluchátka. Bude to hodně zvláštní, ale jednou to přijít musí a já se těším na nové výzvy.“
Romain Dumas (Porsche 919 Hybrid #2): „Závod v Bahrajnu bude podobně zvláštní, jako Le Mans, protože je toho tolik v sázce. Musíme být soustředění na sto procent a nemůžeme si dovolit žádnou chybu. Musíme získat mistrovský titul.“
Neel Jani (Porsche 919 Hybrid #2): „Konec sezóny je vždy zvláštní a letos obzvlášť. Zisk šampionátu je pro nás vším. Máme dobrou výchozí pozici. Na začátku posledního závodu v Šanghaji jsme měli dobrou rychlost, byli jsme na správné cestě k zisku titulu, ale potom se nám to pokazilo. Podařilo se nám analyzovat příčinu a známe důvod našeho nezdaru. To je pro nás před finále velice pozitivní. Po obhajobě titulu konstruktérů by bylo skvělé získat i jezdeckou trofej.“
Marc Lieb (Porsche 919 Hybrid #2): „Finále, ve kterém se bude rozhodovat o zisku titulu je pro každého extrémně vzrušující a já se na to moc těším. K zisku trofeje nám stačí dojet pátí. Zatím máme spolehlivé auto a doufáme, že to tak zůstane i zde. Ve finále chceme dokázat, že umíme dosáhnout na lepší výsledky, než jaké jsme získali v posledních závodech.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.