Porsche přijelo do Bahrajnu s odhodláním obhájit i jezdecký titul. Vítězové letošního závodu v Le Mans si přiváží na své pronásledovatele náskok 17 bodů. V sobotu v podvečer budeme vědět, zda se to posádce Porsche #2 podařilo.
Kupecké počty jsou jasné - pokud Toyota #6 vyhraje kvalifikaci a zvítězí i v závodě, stačí posádce Marc Lieb, Neel Jani, Romain Dumas (Porsche #2) k zisku titulu dojet na 5. místě. Základním kamenem k tomuto úspěchu je čistá bezchybná jízda.
Pro posádku sesterského vozu Porsche #1 bude mít závod v Bahrajnu také velmi zvláštní příchuť, protože tímto závodem se uzavře bohatá a úspěšná aktivní závodní kariéra Marka Webbera. Tento sympatický Australan se určitě nebude chtít loučit nějakým „nedůstojným“ výsledkem, takže nás v tomto ohledu jistě čeká ze strany obou posádek Porsche zajímavý závod.
Fritz Enzinger, víceprezident Porsche pro program LMP1: „Získali jsme šest z osmi závodů a k tomu jsme předčasně obhájili konstruktérský titul, což je fantastický výkon. Jsem na náš tým nesmírně hrdý, všichni odevzdali maximum a podařilo se. Ve finále ale budeme ještě muset přiložit ruku k dílu, abychom získali i jezdeckou korunu. Nebude to jednoduché, ale je to vzrušující výzva. Jen doufám, že to nebudou podobné nervy, jako vloni. Tento závod bude posledním pro Marka (Webbera) a také pro našeho velice respektovaného konkurenta Audi Sport Team Joest, ale teď na to nechci myslet, musíme se v prvé řadě soustředit na závod.“
Andreas Seidl, týmový šéf: „Samotný okruh v Bahrajnu našim vozům moc nevyhovuje a navíc jsou zde obecně vyšší teploty. To jsou aspekty, které na rozdíl od Šanghaje, kde jsme dominovali, hrají proti nám. O to důležitější je vlastní příprava a snaha celého týmu o dokonalou přípravu a výkon na trati. Musíme se zaměřit na spolehlivost, rychlé a bezchybné zastávky a správná strategická rozhodnutí. Samozřejmě bychom v tomto posledním závodě chtěli uspět a získat i jezdecký titul. Budeme bojovat do posledního kola, abychom tento úkol splnili.“
Timo Bernhard (Porsche 919 Hybrid #1): „Poslední závod sezóny a zároveň poslední závod pro mého spolujezdce Marka Webbera, to bude velice emotivní víkend. Uděláme vše, co je v našich silách, abychom se rozloučili tím nejlepším výsledkem. Samozřejmě bychom rádi zakončili sezónu dalším vítězstvím. Letos to pro nás vůbec nebylo jednoduché, ale vyplatilo se, že jsme stále měli motivaci a dívali se kupředu. Vysoké teploty a písek dělají z Bahrajnu těžký závod, takže nesmíme nic zanedbat.“
Brendon Hartley (Porsche 919 Hybrid #1): „Na jednu stranu se na Bahrajn těším, ale na druhou je to velmi smutné, protože je to poslední Markův závod. Náš sesterský vůz bojuje o jezdecký titul, takže uděláme vše pro to, abychom jim pomohli a zároveň zajistili Markovi důstojné ukončení jeho bohaté aktivní kariéry.“
Mark Webber (Porsche 919 Hybrid #1): „Bahrajn pro mne samozřejmě nebude normální závod. Bude tam hodně emocí při vědomí, že je to moje poslední jízda. Bude to velké a já se na to těším. Mnoho mých kamarádů a známých z celého světa, zejména z Austrálie a Evropy bude sledovat mou poslední jízdu. Samozřejmě bych se rád rozloučil vítězstvím, ale bez ohledu na konečný výsledek si myslím, že to bude velice příjemné ukončení mé velmi dlouhé kariéry, na kterou jsem samozřejmě velice hrdý. Mnohokrát jsem přemýšlel o tom, jaké to bude, až jednou naposledy sundám helmu a kuklu a z uší vyndám sluchátka. Bude to hodně zvláštní, ale jednou to přijít musí a já se těším na nové výzvy.“
Romain Dumas (Porsche 919 Hybrid #2): „Závod v Bahrajnu bude podobně zvláštní, jako Le Mans, protože je toho tolik v sázce. Musíme být soustředění na sto procent a nemůžeme si dovolit žádnou chybu. Musíme získat mistrovský titul.“
Neel Jani (Porsche 919 Hybrid #2): „Konec sezóny je vždy zvláštní a letos obzvlášť. Zisk šampionátu je pro nás vším. Máme dobrou výchozí pozici. Na začátku posledního závodu v Šanghaji jsme měli dobrou rychlost, byli jsme na správné cestě k zisku titulu, ale potom se nám to pokazilo. Podařilo se nám analyzovat příčinu a známe důvod našeho nezdaru. To je pro nás před finále velice pozitivní. Po obhajobě titulu konstruktérů by bylo skvělé získat i jezdeckou trofej.“
Marc Lieb (Porsche 919 Hybrid #2): „Finále, ve kterém se bude rozhodovat o zisku titulu je pro každého extrémně vzrušující a já se na to moc těším. K zisku trofeje nám stačí dojet pátí. Zatím máme spolehlivé auto a doufáme, že to tak zůstane i zde. Ve finále chceme dokázat, že umíme dosáhnout na lepší výsledky, než jaké jsme získali v posledních závodech.“
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?