Porsche přijelo do Bahrajnu s odhodláním obhájit i jezdecký titul. Vítězové letošního závodu v Le Mans si přiváží na své pronásledovatele náskok 17 bodů. V sobotu v podvečer budeme vědět, zda se to posádce Porsche #2 podařilo.
Kupecké počty jsou jasné - pokud Toyota #6 vyhraje kvalifikaci a zvítězí i v závodě, stačí posádce Marc Lieb, Neel Jani, Romain Dumas (Porsche #2) k zisku titulu dojet na 5. místě. Základním kamenem k tomuto úspěchu je čistá bezchybná jízda.
Pro posádku sesterského vozu Porsche #1 bude mít závod v Bahrajnu také velmi zvláštní příchuť, protože tímto závodem se uzavře bohatá a úspěšná aktivní závodní kariéra Marka Webbera. Tento sympatický Australan se určitě nebude chtít loučit nějakým „nedůstojným“ výsledkem, takže nás v tomto ohledu jistě čeká ze strany obou posádek Porsche zajímavý závod.
Fritz Enzinger, víceprezident Porsche pro program LMP1: „Získali jsme šest z osmi závodů a k tomu jsme předčasně obhájili konstruktérský titul, což je fantastický výkon. Jsem na náš tým nesmírně hrdý, všichni odevzdali maximum a podařilo se. Ve finále ale budeme ještě muset přiložit ruku k dílu, abychom získali i jezdeckou korunu. Nebude to jednoduché, ale je to vzrušující výzva. Jen doufám, že to nebudou podobné nervy, jako vloni. Tento závod bude posledním pro Marka (Webbera) a také pro našeho velice respektovaného konkurenta Audi Sport Team Joest, ale teď na to nechci myslet, musíme se v prvé řadě soustředit na závod.“
Andreas Seidl, týmový šéf: „Samotný okruh v Bahrajnu našim vozům moc nevyhovuje a navíc jsou zde obecně vyšší teploty. To jsou aspekty, které na rozdíl od Šanghaje, kde jsme dominovali, hrají proti nám. O to důležitější je vlastní příprava a snaha celého týmu o dokonalou přípravu a výkon na trati. Musíme se zaměřit na spolehlivost, rychlé a bezchybné zastávky a správná strategická rozhodnutí. Samozřejmě bychom v tomto posledním závodě chtěli uspět a získat i jezdecký titul. Budeme bojovat do posledního kola, abychom tento úkol splnili.“
Timo Bernhard (Porsche 919 Hybrid #1): „Poslední závod sezóny a zároveň poslední závod pro mého spolujezdce Marka Webbera, to bude velice emotivní víkend. Uděláme vše, co je v našich silách, abychom se rozloučili tím nejlepším výsledkem. Samozřejmě bychom rádi zakončili sezónu dalším vítězstvím. Letos to pro nás vůbec nebylo jednoduché, ale vyplatilo se, že jsme stále měli motivaci a dívali se kupředu. Vysoké teploty a písek dělají z Bahrajnu těžký závod, takže nesmíme nic zanedbat.“
Brendon Hartley (Porsche 919 Hybrid #1): „Na jednu stranu se na Bahrajn těším, ale na druhou je to velmi smutné, protože je to poslední Markův závod. Náš sesterský vůz bojuje o jezdecký titul, takže uděláme vše pro to, abychom jim pomohli a zároveň zajistili Markovi důstojné ukončení jeho bohaté aktivní kariéry.“
Mark Webber (Porsche 919 Hybrid #1): „Bahrajn pro mne samozřejmě nebude normální závod. Bude tam hodně emocí při vědomí, že je to moje poslední jízda. Bude to velké a já se na to těším. Mnoho mých kamarádů a známých z celého světa, zejména z Austrálie a Evropy bude sledovat mou poslední jízdu. Samozřejmě bych se rád rozloučil vítězstvím, ale bez ohledu na konečný výsledek si myslím, že to bude velice příjemné ukončení mé velmi dlouhé kariéry, na kterou jsem samozřejmě velice hrdý. Mnohokrát jsem přemýšlel o tom, jaké to bude, až jednou naposledy sundám helmu a kuklu a z uší vyndám sluchátka. Bude to hodně zvláštní, ale jednou to přijít musí a já se těším na nové výzvy.“
Romain Dumas (Porsche 919 Hybrid #2): „Závod v Bahrajnu bude podobně zvláštní, jako Le Mans, protože je toho tolik v sázce. Musíme být soustředění na sto procent a nemůžeme si dovolit žádnou chybu. Musíme získat mistrovský titul.“
Neel Jani (Porsche 919 Hybrid #2): „Konec sezóny je vždy zvláštní a letos obzvlášť. Zisk šampionátu je pro nás vším. Máme dobrou výchozí pozici. Na začátku posledního závodu v Šanghaji jsme měli dobrou rychlost, byli jsme na správné cestě k zisku titulu, ale potom se nám to pokazilo. Podařilo se nám analyzovat příčinu a známe důvod našeho nezdaru. To je pro nás před finále velice pozitivní. Po obhajobě titulu konstruktérů by bylo skvělé získat i jezdeckou trofej.“
Marc Lieb (Porsche 919 Hybrid #2): „Finále, ve kterém se bude rozhodovat o zisku titulu je pro každého extrémně vzrušující a já se na to moc těším. K zisku trofeje nám stačí dojet pátí. Zatím máme spolehlivé auto a doufáme, že to tak zůstane i zde. Ve finále chceme dokázat, že umíme dosáhnout na lepší výsledky, než jaké jsme získali v posledních závodech.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.