Porsche přijelo do Bahrajnu s odhodláním obhájit i jezdecký titul. Vítězové letošního závodu v Le Mans si přiváží na své pronásledovatele náskok 17 bodů. V sobotu v podvečer budeme vědět, zda se to posádce Porsche #2 podařilo.
Kupecké počty jsou jasné - pokud Toyota #6 vyhraje kvalifikaci a zvítězí i v závodě, stačí posádce Marc Lieb, Neel Jani, Romain Dumas (Porsche #2) k zisku titulu dojet na 5. místě. Základním kamenem k tomuto úspěchu je čistá bezchybná jízda.
Pro posádku sesterského vozu Porsche #1 bude mít závod v Bahrajnu také velmi zvláštní příchuť, protože tímto závodem se uzavře bohatá a úspěšná aktivní závodní kariéra Marka Webbera. Tento sympatický Australan se určitě nebude chtít loučit nějakým „nedůstojným“ výsledkem, takže nás v tomto ohledu jistě čeká ze strany obou posádek Porsche zajímavý závod.
Fritz Enzinger, víceprezident Porsche pro program LMP1: „Získali jsme šest z osmi závodů a k tomu jsme předčasně obhájili konstruktérský titul, což je fantastický výkon. Jsem na náš tým nesmírně hrdý, všichni odevzdali maximum a podařilo se. Ve finále ale budeme ještě muset přiložit ruku k dílu, abychom získali i jezdeckou korunu. Nebude to jednoduché, ale je to vzrušující výzva. Jen doufám, že to nebudou podobné nervy, jako vloni. Tento závod bude posledním pro Marka (Webbera) a také pro našeho velice respektovaného konkurenta Audi Sport Team Joest, ale teď na to nechci myslet, musíme se v prvé řadě soustředit na závod.“
Andreas Seidl, týmový šéf: „Samotný okruh v Bahrajnu našim vozům moc nevyhovuje a navíc jsou zde obecně vyšší teploty. To jsou aspekty, které na rozdíl od Šanghaje, kde jsme dominovali, hrají proti nám. O to důležitější je vlastní příprava a snaha celého týmu o dokonalou přípravu a výkon na trati. Musíme se zaměřit na spolehlivost, rychlé a bezchybné zastávky a správná strategická rozhodnutí. Samozřejmě bychom v tomto posledním závodě chtěli uspět a získat i jezdecký titul. Budeme bojovat do posledního kola, abychom tento úkol splnili.“
Timo Bernhard (Porsche 919 Hybrid #1): „Poslední závod sezóny a zároveň poslední závod pro mého spolujezdce Marka Webbera, to bude velice emotivní víkend. Uděláme vše, co je v našich silách, abychom se rozloučili tím nejlepším výsledkem. Samozřejmě bychom rádi zakončili sezónu dalším vítězstvím. Letos to pro nás vůbec nebylo jednoduché, ale vyplatilo se, že jsme stále měli motivaci a dívali se kupředu. Vysoké teploty a písek dělají z Bahrajnu těžký závod, takže nesmíme nic zanedbat.“
Brendon Hartley (Porsche 919 Hybrid #1): „Na jednu stranu se na Bahrajn těším, ale na druhou je to velmi smutné, protože je to poslední Markův závod. Náš sesterský vůz bojuje o jezdecký titul, takže uděláme vše pro to, abychom jim pomohli a zároveň zajistili Markovi důstojné ukončení jeho bohaté aktivní kariéry.“
Mark Webber (Porsche 919 Hybrid #1): „Bahrajn pro mne samozřejmě nebude normální závod. Bude tam hodně emocí při vědomí, že je to moje poslední jízda. Bude to velké a já se na to těším. Mnoho mých kamarádů a známých z celého světa, zejména z Austrálie a Evropy bude sledovat mou poslední jízdu. Samozřejmě bych se rád rozloučil vítězstvím, ale bez ohledu na konečný výsledek si myslím, že to bude velice příjemné ukončení mé velmi dlouhé kariéry, na kterou jsem samozřejmě velice hrdý. Mnohokrát jsem přemýšlel o tom, jaké to bude, až jednou naposledy sundám helmu a kuklu a z uší vyndám sluchátka. Bude to hodně zvláštní, ale jednou to přijít musí a já se těším na nové výzvy.“
Romain Dumas (Porsche 919 Hybrid #2): „Závod v Bahrajnu bude podobně zvláštní, jako Le Mans, protože je toho tolik v sázce. Musíme být soustředění na sto procent a nemůžeme si dovolit žádnou chybu. Musíme získat mistrovský titul.“
Neel Jani (Porsche 919 Hybrid #2): „Konec sezóny je vždy zvláštní a letos obzvlášť. Zisk šampionátu je pro nás vším. Máme dobrou výchozí pozici. Na začátku posledního závodu v Šanghaji jsme měli dobrou rychlost, byli jsme na správné cestě k zisku titulu, ale potom se nám to pokazilo. Podařilo se nám analyzovat příčinu a známe důvod našeho nezdaru. To je pro nás před finále velice pozitivní. Po obhajobě titulu konstruktérů by bylo skvělé získat i jezdeckou trofej.“
Marc Lieb (Porsche 919 Hybrid #2): „Finále, ve kterém se bude rozhodovat o zisku titulu je pro každého extrémně vzrušující a já se na to moc těším. K zisku trofeje nám stačí dojet pátí. Zatím máme spolehlivé auto a doufáme, že to tak zůstane i zde. Ve finále chceme dokázat, že umíme dosáhnout na lepší výsledky, než jaké jsme získali v posledních závodech.“
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.