Čína: Porsche 911 RSR počtvrté v řadě na pódiu

Porsche 911 RSR týmu KCMG Racingbojuje v Šanghaji s AF Corse Ferrari #83 o druhé místo
Porsche 911 RSR týmu KCMG Racingbojuje v Šanghaji s AF Corse Ferrari #83 o druhé místo, foto: Porsche
iM1 11. listopadu 2016 09:25
Sdílej:

Zákaznické týmy Porsche se v kategorii LMGTE neztratili ani v Šanghaji. Vůz s číslem 78, který patří domácímu týmu KCMG Racing projel ve třídě GTE-Am cílem závodu na druhém místě.

Kultovní „devětsetjedenáctka“ položila základ úspěšnému závodnímu vozu, který je letos již v sedmé generaci ve své ostré závodní okruhové modifikaci RSR součástí závodního pole kategorie LMGTE vytrvalostního mistrovství světa. Tento vůz je v letos mezi gétéčky vůbec nejrozšířenější, když jej používá nejen profesionální tým Dempsey-Proton Racing (#77), ale i amatérské týmy KCMG Racing (#78), Gulf Racing (#86) a AbuDhabi-Proton Racing (#88).

V závodě na Shanghai International Circuit se z uvedených zákaznických týmů s vozy Porsche nejlépe vedlo domácímu týmu KCMG. Posádka Wolf Henzler, Christian Ried, Joël Camathias se celý závod držela mezi nejrychlejšími vozy třídy GTE-Am a číhala na svou příležitost. Přitom neustále tvrdě bojovala s vozem Ferrari #83 o druhou příčku v pořadí. V okamžiku, kdy do tohoto souboje v posledním kole zasáhl rychlejší prototyp,oba vozy o sebe zavadily a roztočily se. Zkušený Wolf Henzler se v nastalé situaci zorientoval lépe a dostal se před konkurenční Ferrari. V cíli šestihodinového závodu oba vozy dělilo pouhých 2,186 sec.

Další týmy s vozy Porsche 911 RSR se umístili takto:

4. místo GTE-Am pro tým AbuDhabi-Proton Racing (#88)

6. místo GTE-Am pro tým Gulf Racing (#86)

6. místo GTE-Pro pro tým Dempsey-Proton Racing (#77)

Wolf Henzler (KCMG Racing #78): „Poslední kolo bylo opravdu velmi těžké. Po celý svůj stint jsem bojoval s Ferrari a v některých pasážích jsem byl i rychlejší, ale prostě jsem jej nedokázal předjet. Až v posledním kole jsem dostal šanci. Vyjel jsem ze třetí zatáčky a protože jsem věděl, že jsme lepší na brzdách, dostal jsem se v nájezdu do následující vlásenky na jeho úroveň a trochu nás to vyvezlo ven. Vtom se na vnitřní straně objevil rychlejší prototyp, což způsobilo, že jsem zavadil o pravý bok Ferrari a roztočili jsme se. Mně se podařilo rychleji se zorientovat a to znamenalo, že jsem se dostal na druhé místo.“

Christian Ried (KCMG Racing #78): „Samozřejmě jsme byli plni odhodlání vyhrát letos nějaký závod, ale vypadá to, že druhé místo je pro nás v letošní sezóně maximum možného.“

Patrik Long (AbuDhabi-Proton Racing #88): „Naše RSR 911 byla velmi konzistentní v jízdě na dlouhou vzdálenost a měli jsme dobrou šanci bojovat o pódium, ale pomalý defekt nás o tuto naději připravil.“

Richard Lietz (Dempsey-Proton Racing #77): „Šanghaj byl pro nás těžký závod. Ze začátku naše pneumatiky nafungovaly tak, jak bychom si představovali. Situace se zlepšila až v závěrečné fázi a mohli jsme svádět těsný souboj s před námi jedoucím Ferrari. V posledním závodě v Bahrajnu uděláme vše pro to, abychom se zlepšili.“

Michael Christensen (Dempsey-Proton Racing #77): „Podmínky na trati se pro nás s pokračujícím závodem stále zlepšovaly, pokud by závod pokračoval dále, mohli bychom skončit lépe. V Bahrajnu to bude jiný příběh a to platí hlavně pro pneumatiky. Doufám, že se nám z toho podaří vytěžit.“

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.