Zákaznické týmy Porsche se v kategorii LMGTE neztratili ani v Šanghaji. Vůz s číslem 78, který patří domácímu týmu KCMG Racing projel ve třídě GTE-Am cílem závodu na druhém místě.
Kultovní „devětsetjedenáctka“ položila základ úspěšnému závodnímu vozu, který je letos již v sedmé generaci ve své ostré závodní okruhové modifikaci RSR součástí závodního pole kategorie LMGTE vytrvalostního mistrovství světa. Tento vůz je v letos mezi gétéčky vůbec nejrozšířenější, když jej používá nejen profesionální tým Dempsey-Proton Racing (#77), ale i amatérské týmy KCMG Racing (#78), Gulf Racing (#86) a AbuDhabi-Proton Racing (#88).
V závodě na Shanghai International Circuit se z uvedených zákaznických týmů s vozy Porsche nejlépe vedlo domácímu týmu KCMG. Posádka Wolf Henzler, Christian Ried, Joël Camathias se celý závod držela mezi nejrychlejšími vozy třídy GTE-Am a číhala na svou příležitost. Přitom neustále tvrdě bojovala s vozem Ferrari #83 o druhou příčku v pořadí. V okamžiku, kdy do tohoto souboje v posledním kole zasáhl rychlejší prototyp,oba vozy o sebe zavadily a roztočily se. Zkušený Wolf Henzler se v nastalé situaci zorientoval lépe a dostal se před konkurenční Ferrari. V cíli šestihodinového závodu oba vozy dělilo pouhých 2,186 sec.
Další týmy s vozy Porsche 911 RSR se umístili takto:
4. místo GTE-Am pro tým AbuDhabi-Proton Racing (#88)
6. místo GTE-Am pro tým Gulf Racing (#86)
6. místo GTE-Pro pro tým Dempsey-Proton Racing (#77)
Wolf Henzler (KCMG Racing #78): „Poslední kolo bylo opravdu velmi těžké. Po celý svůj stint jsem bojoval s Ferrari a v některých pasážích jsem byl i rychlejší, ale prostě jsem jej nedokázal předjet. Až v posledním kole jsem dostal šanci. Vyjel jsem ze třetí zatáčky a protože jsem věděl, že jsme lepší na brzdách, dostal jsem se v nájezdu do následující vlásenky na jeho úroveň a trochu nás to vyvezlo ven. Vtom se na vnitřní straně objevil rychlejší prototyp, což způsobilo, že jsem zavadil o pravý bok Ferrari a roztočili jsme se. Mně se podařilo rychleji se zorientovat a to znamenalo, že jsem se dostal na druhé místo.“
Christian Ried (KCMG Racing #78): „Samozřejmě jsme byli plni odhodlání vyhrát letos nějaký závod, ale vypadá to, že druhé místo je pro nás v letošní sezóně maximum možného.“
Patrik Long (AbuDhabi-Proton Racing #88): „Naše RSR 911 byla velmi konzistentní v jízdě na dlouhou vzdálenost a měli jsme dobrou šanci bojovat o pódium, ale pomalý defekt nás o tuto naději připravil.“
Richard Lietz (Dempsey-Proton Racing #77): „Šanghaj byl pro nás těžký závod. Ze začátku naše pneumatiky nafungovaly tak, jak bychom si představovali. Situace se zlepšila až v závěrečné fázi a mohli jsme svádět těsný souboj s před námi jedoucím Ferrari. V posledním závodě v Bahrajnu uděláme vše pro to, abychom se zlepšili.“
Michael Christensen (Dempsey-Proton Racing #77): „Podmínky na trati se pro nás s pokračujícím závodem stále zlepšovaly, pokud by závod pokračoval dále, mohli bychom skončit lépe. V Bahrajnu to bude jiný příběh a to platí hlavně pro pneumatiky. Doufám, že se nám z toho podaří vytěžit.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?