Zákaznické týmy Porsche se v kategorii LMGTE neztratili ani v Šanghaji. Vůz s číslem 78, který patří domácímu týmu KCMG Racing projel ve třídě GTE-Am cílem závodu na druhém místě.
Kultovní „devětsetjedenáctka“ položila základ úspěšnému závodnímu vozu, který je letos již v sedmé generaci ve své ostré závodní okruhové modifikaci RSR součástí závodního pole kategorie LMGTE vytrvalostního mistrovství světa. Tento vůz je v letos mezi gétéčky vůbec nejrozšířenější, když jej používá nejen profesionální tým Dempsey-Proton Racing (#77), ale i amatérské týmy KCMG Racing (#78), Gulf Racing (#86) a AbuDhabi-Proton Racing (#88).
V závodě na Shanghai International Circuit se z uvedených zákaznických týmů s vozy Porsche nejlépe vedlo domácímu týmu KCMG. Posádka Wolf Henzler, Christian Ried, Joël Camathias se celý závod držela mezi nejrychlejšími vozy třídy GTE-Am a číhala na svou příležitost. Přitom neustále tvrdě bojovala s vozem Ferrari #83 o druhou příčku v pořadí. V okamžiku, kdy do tohoto souboje v posledním kole zasáhl rychlejší prototyp,oba vozy o sebe zavadily a roztočily se. Zkušený Wolf Henzler se v nastalé situaci zorientoval lépe a dostal se před konkurenční Ferrari. V cíli šestihodinového závodu oba vozy dělilo pouhých 2,186 sec.
Další týmy s vozy Porsche 911 RSR se umístili takto:
4. místo GTE-Am pro tým AbuDhabi-Proton Racing (#88)
6. místo GTE-Am pro tým Gulf Racing (#86)
6. místo GTE-Pro pro tým Dempsey-Proton Racing (#77)
Wolf Henzler (KCMG Racing #78): „Poslední kolo bylo opravdu velmi těžké. Po celý svůj stint jsem bojoval s Ferrari a v některých pasážích jsem byl i rychlejší, ale prostě jsem jej nedokázal předjet. Až v posledním kole jsem dostal šanci. Vyjel jsem ze třetí zatáčky a protože jsem věděl, že jsme lepší na brzdách, dostal jsem se v nájezdu do následující vlásenky na jeho úroveň a trochu nás to vyvezlo ven. Vtom se na vnitřní straně objevil rychlejší prototyp, což způsobilo, že jsem zavadil o pravý bok Ferrari a roztočili jsme se. Mně se podařilo rychleji se zorientovat a to znamenalo, že jsem se dostal na druhé místo.“
Christian Ried (KCMG Racing #78): „Samozřejmě jsme byli plni odhodlání vyhrát letos nějaký závod, ale vypadá to, že druhé místo je pro nás v letošní sezóně maximum možného.“
Patrik Long (AbuDhabi-Proton Racing #88): „Naše RSR 911 byla velmi konzistentní v jízdě na dlouhou vzdálenost a měli jsme dobrou šanci bojovat o pódium, ale pomalý defekt nás o tuto naději připravil.“
Richard Lietz (Dempsey-Proton Racing #77): „Šanghaj byl pro nás těžký závod. Ze začátku naše pneumatiky nafungovaly tak, jak bychom si představovali. Situace se zlepšila až v závěrečné fázi a mohli jsme svádět těsný souboj s před námi jedoucím Ferrari. V posledním závodě v Bahrajnu uděláme vše pro to, abychom se zlepšili.“
Michael Christensen (Dempsey-Proton Racing #77): „Podmínky na trati se pro nás s pokračujícím závodem stále zlepšovaly, pokud by závod pokračoval dále, mohli bychom skončit lépe. V Bahrajnu to bude jiný příběh a to platí hlavně pro pneumatiky. Doufám, že se nám z toho podaří vytěžit.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.