Soukromý tým kategorie LMP1 vyhrál v Číně těžký závod a v průběžném pořadí šampionátu si upevnil druhou příčku. Jak viděla závod posádka týmu z německého Gredingu?
Boris Bermes, vedoucí týmu: „Nakonec se nám podařilo sklidit plody naší dlouhotrvající tvrdé práce. Šli jsme stále za vytýčeným cílem, je to pro nás velký okamžik. Tým odvedl ve všech částech víkendu bezchybný a konzistentní výkon. Tento výsledek je pro nás vzpruhou před posledním závodem sezóny.“
Simon Trummer: „Na tento úspěch jsme čekali dlouho, ale konečně se štěstí přiklonilo i na naší stranu. Odevzdali jsme své maximum, ostatně jako vždy. Také nás podržela technika a konečně jsme byli odměněni. Podmínky na trati byly velmi obtížné. Nízká úroveň přilnavosti, extrémní opotřebení pneumatik a velký provoz nám dali hodně zabrat. Ale nakonec jsme všechny tyto výzvy zvládli.“
Oliver Webb: „Byl to můj první závod zde v Šanghaji v prototypu LMP1. Pocit, že mohu slavit po dnešní tvrdé práci na stupních vítězů se šampaňským v ruce, je nepopsatelný. Mám velkou radost i za všechny mechaniky a inženýry z našeho týmu. Chlapci odváděli celé měsíce neuvěřitelnou práci, ale neustále nás stíhaly samé nezdary. Nakonec jsme zaslouženě odměněni. Nyní se těším na finále v Bahrajnu.“
Pierre Kaffer: „Teď se mohu konečně zhluboka nadechnout, protože zde v Šanghaji jsme se potýkali se samými těžkými výzvami. Práce s pneumatikami byla nesmírně složitá. Na trati bylo hodně žmolků z pneumatik. Když nějaký ulpí na pneumatice, ztratíte přilnavost a to vás zpomalí. Takže jsme museli neustále pečlivě vybírat stopu, abychom ztratili co nejméně.. Konečně se nám podařilo dosáhnout velkého úspěchu a byli jsme odměněni. Doufám, že v Bahrajnu znovu zvítězíme, byl by to uspokojivý závěr těžké sezóny 2016.“
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?