Soukromý tým kategorie LMP1 vyhrál v Číně těžký závod a v průběžném pořadí šampionátu si upevnil druhou příčku. Jak viděla závod posádka týmu z německého Gredingu?
Boris Bermes, vedoucí týmu: „Nakonec se nám podařilo sklidit plody naší dlouhotrvající tvrdé práce. Šli jsme stále za vytýčeným cílem, je to pro nás velký okamžik. Tým odvedl ve všech částech víkendu bezchybný a konzistentní výkon. Tento výsledek je pro nás vzpruhou před posledním závodem sezóny.“
Simon Trummer: „Na tento úspěch jsme čekali dlouho, ale konečně se štěstí přiklonilo i na naší stranu. Odevzdali jsme své maximum, ostatně jako vždy. Také nás podržela technika a konečně jsme byli odměněni. Podmínky na trati byly velmi obtížné. Nízká úroveň přilnavosti, extrémní opotřebení pneumatik a velký provoz nám dali hodně zabrat. Ale nakonec jsme všechny tyto výzvy zvládli.“
Oliver Webb: „Byl to můj první závod zde v Šanghaji v prototypu LMP1. Pocit, že mohu slavit po dnešní tvrdé práci na stupních vítězů se šampaňským v ruce, je nepopsatelný. Mám velkou radost i za všechny mechaniky a inženýry z našeho týmu. Chlapci odváděli celé měsíce neuvěřitelnou práci, ale neustále nás stíhaly samé nezdary. Nakonec jsme zaslouženě odměněni. Nyní se těším na finále v Bahrajnu.“
Pierre Kaffer: „Teď se mohu konečně zhluboka nadechnout, protože zde v Šanghaji jsme se potýkali se samými těžkými výzvami. Práce s pneumatikami byla nesmírně složitá. Na trati bylo hodně žmolků z pneumatik. Když nějaký ulpí na pneumatice, ztratíte přilnavost a to vás zpomalí. Takže jsme museli neustále pečlivě vybírat stopu, abychom ztratili co nejméně.. Konečně se nám podařilo dosáhnout velkého úspěchu a byli jsme odměněni. Doufám, že v Bahrajnu znovu zvítězíme, byl by to uspokojivý závěr těžké sezóny 2016.“
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.