Soukromý tým kategorie LMP1 vyhrál v Číně těžký závod a v průběžném pořadí šampionátu si upevnil druhou příčku. Jak viděla závod posádka týmu z německého Gredingu?
Boris Bermes, vedoucí týmu: „Nakonec se nám podařilo sklidit plody naší dlouhotrvající tvrdé práce. Šli jsme stále za vytýčeným cílem, je to pro nás velký okamžik. Tým odvedl ve všech částech víkendu bezchybný a konzistentní výkon. Tento výsledek je pro nás vzpruhou před posledním závodem sezóny.“
Simon Trummer: „Na tento úspěch jsme čekali dlouho, ale konečně se štěstí přiklonilo i na naší stranu. Odevzdali jsme své maximum, ostatně jako vždy. Také nás podržela technika a konečně jsme byli odměněni. Podmínky na trati byly velmi obtížné. Nízká úroveň přilnavosti, extrémní opotřebení pneumatik a velký provoz nám dali hodně zabrat. Ale nakonec jsme všechny tyto výzvy zvládli.“
Oliver Webb: „Byl to můj první závod zde v Šanghaji v prototypu LMP1. Pocit, že mohu slavit po dnešní tvrdé práci na stupních vítězů se šampaňským v ruce, je nepopsatelný. Mám velkou radost i za všechny mechaniky a inženýry z našeho týmu. Chlapci odváděli celé měsíce neuvěřitelnou práci, ale neustále nás stíhaly samé nezdary. Nakonec jsme zaslouženě odměněni. Nyní se těším na finále v Bahrajnu.“
Pierre Kaffer: „Teď se mohu konečně zhluboka nadechnout, protože zde v Šanghaji jsme se potýkali se samými těžkými výzvami. Práce s pneumatikami byla nesmírně složitá. Na trati bylo hodně žmolků z pneumatik. Když nějaký ulpí na pneumatice, ztratíte přilnavost a to vás zpomalí. Takže jsme museli neustále pečlivě vybírat stopu, abychom ztratili co nejméně.. Konečně se nám podařilo dosáhnout velkého úspěchu a byli jsme odměněni. Doufám, že v Bahrajnu znovu zvítězíme, byl by to uspokojivý závěr těžké sezóny 2016.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?