Oliver Jarvis jezdil celých 9 sezón ve vytrvalostních závodech ve vozech Audi. Nyní Audi vrcholový okruhový motorsport opouští, ale britský jezdec nechce z WEC odejít.
Oliver Jarvis je se svými spolujezdci Loicem Duvalem a Lucasem Di Grassim momentálně na třetím místě průběžného pořadí mistrovství světa jezdců, ale to nic nemění na faktu, že tento měsíc se v Bahrajnu sveze ve voze Audi R18 naposledy. Jarvis přišel k Audi v roce 2008, kdy nastoupil jako tovární jezdec do DTM. Rychlý Brit svému zaměstnavateli několikrát vypomáhal i ve vytrvalostních závodech, ale trvalé angažmá v týmu Audi Sport Team Joest získal až pro sezónu 2015. Po oznámení konce angažmá Audi ve World Endurance Championship se Jarvis porozhlíží po nových možnostech, ale svou budoucnost vidí i nadále právě ve vytrvalostním šampionátu.
„Mé možnosti pokračovat v příští sezóně u Audi jsou velmi omezené,“ svěřil se Jarvis. „Může se naskytnout nějaké místo v GT, ale v DTM je plno a na příští sezónu se zde startovní pole výrazně redukuje. Můj kontrakt končí a já si teď musím v klidu sednout a podívat se, jaké jsou možnosti." Brit by nejraději zůstal ve WEC: „Primárně bych chtěl zůstat ve WEC. Hodně jsem obětoval tomu, abych se dostal na vrchol WEC a miluji to prostředí. Jsou zde nejlepší piloti a nejlepší závodní vozy a proto chci zůstat u těchto závodů a samozřejmě i u Le Mans. Prožil jsem u Audi úžasných devět let a bylo mi ctí být součástí rodiny Audi, být jedním z nich. Pokud chci zůstat ve WEC, musím se nyní poohlédnout jinde.“
Jarvis popsal i své pocity ve chvíli, kdy se v Audi dozvěděl o ukončení programu WEC: „Bylo to doslova šokující. Dozvěděli jsme se to asi dvě hodiny před zveřejněním tiskové zprávy. Před tím jsme cítili, že se něco děje, tušili jsme, že něco není v pořádku a pak nám to řekli. Byla to rána, najednou byl konec, i když jsme se před tím normálně začínali připravovat na následující sezónu, tým vyvíjel nové auto... a během okamžiku to vše bylo k ničemu.“
„Snad se mi to podaří a přestoupím, do jiného týmu,“ hodnotí své šance Oliver Jarvis. „Jedna kapitola se uzavírá, aby se další mohla začít. Jedna značka odchází, další přichází, jen je důležité být ve správnou chvíli na správném místě. Teď se musím soustředit na to, abych správně odhadl situaci a udělal to správné rozhodnutí.“
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.