Oliver Jarvis jezdil celých 9 sezón ve vytrvalostních závodech ve vozech Audi. Nyní Audi vrcholový okruhový motorsport opouští, ale britský jezdec nechce z WEC odejít.
Oliver Jarvis je se svými spolujezdci Loicem Duvalem a Lucasem Di Grassim momentálně na třetím místě průběžného pořadí mistrovství světa jezdců, ale to nic nemění na faktu, že tento měsíc se v Bahrajnu sveze ve voze Audi R18 naposledy. Jarvis přišel k Audi v roce 2008, kdy nastoupil jako tovární jezdec do DTM. Rychlý Brit svému zaměstnavateli několikrát vypomáhal i ve vytrvalostních závodech, ale trvalé angažmá v týmu Audi Sport Team Joest získal až pro sezónu 2015. Po oznámení konce angažmá Audi ve World Endurance Championship se Jarvis porozhlíží po nových možnostech, ale svou budoucnost vidí i nadále právě ve vytrvalostním šampionátu.
„Mé možnosti pokračovat v příští sezóně u Audi jsou velmi omezené,“ svěřil se Jarvis. „Může se naskytnout nějaké místo v GT, ale v DTM je plno a na příští sezónu se zde startovní pole výrazně redukuje. Můj kontrakt končí a já si teď musím v klidu sednout a podívat se, jaké jsou možnosti." Brit by nejraději zůstal ve WEC: „Primárně bych chtěl zůstat ve WEC. Hodně jsem obětoval tomu, abych se dostal na vrchol WEC a miluji to prostředí. Jsou zde nejlepší piloti a nejlepší závodní vozy a proto chci zůstat u těchto závodů a samozřejmě i u Le Mans. Prožil jsem u Audi úžasných devět let a bylo mi ctí být součástí rodiny Audi, být jedním z nich. Pokud chci zůstat ve WEC, musím se nyní poohlédnout jinde.“
Jarvis popsal i své pocity ve chvíli, kdy se v Audi dozvěděl o ukončení programu WEC: „Bylo to doslova šokující. Dozvěděli jsme se to asi dvě hodiny před zveřejněním tiskové zprávy. Před tím jsme cítili, že se něco děje, tušili jsme, že něco není v pořádku a pak nám to řekli. Byla to rána, najednou byl konec, i když jsme se před tím normálně začínali připravovat na následující sezónu, tým vyvíjel nové auto... a během okamžiku to vše bylo k ničemu.“
„Snad se mi to podaří a přestoupím, do jiného týmu,“ hodnotí své šance Oliver Jarvis. „Jedna kapitola se uzavírá, aby se další mohla začít. Jedna značka odchází, další přichází, jen je důležité být ve správnou chvíli na správném místě. Teď se musím soustředit na to, abych správně odhadl situaci a udělal to správné rozhodnutí.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.