Oliver Jarvis jezdil celých 9 sezón ve vytrvalostních závodech ve vozech Audi. Nyní Audi vrcholový okruhový motorsport opouští, ale britský jezdec nechce z WEC odejít.
Oliver Jarvis je se svými spolujezdci Loicem Duvalem a Lucasem Di Grassim momentálně na třetím místě průběžného pořadí mistrovství světa jezdců, ale to nic nemění na faktu, že tento měsíc se v Bahrajnu sveze ve voze Audi R18 naposledy. Jarvis přišel k Audi v roce 2008, kdy nastoupil jako tovární jezdec do DTM. Rychlý Brit svému zaměstnavateli několikrát vypomáhal i ve vytrvalostních závodech, ale trvalé angažmá v týmu Audi Sport Team Joest získal až pro sezónu 2015. Po oznámení konce angažmá Audi ve World Endurance Championship se Jarvis porozhlíží po nových možnostech, ale svou budoucnost vidí i nadále právě ve vytrvalostním šampionátu.
„Mé možnosti pokračovat v příští sezóně u Audi jsou velmi omezené,“ svěřil se Jarvis. „Může se naskytnout nějaké místo v GT, ale v DTM je plno a na příští sezónu se zde startovní pole výrazně redukuje. Můj kontrakt končí a já si teď musím v klidu sednout a podívat se, jaké jsou možnosti." Brit by nejraději zůstal ve WEC: „Primárně bych chtěl zůstat ve WEC. Hodně jsem obětoval tomu, abych se dostal na vrchol WEC a miluji to prostředí. Jsou zde nejlepší piloti a nejlepší závodní vozy a proto chci zůstat u těchto závodů a samozřejmě i u Le Mans. Prožil jsem u Audi úžasných devět let a bylo mi ctí být součástí rodiny Audi, být jedním z nich. Pokud chci zůstat ve WEC, musím se nyní poohlédnout jinde.“
Jarvis popsal i své pocity ve chvíli, kdy se v Audi dozvěděl o ukončení programu WEC: „Bylo to doslova šokující. Dozvěděli jsme se to asi dvě hodiny před zveřejněním tiskové zprávy. Před tím jsme cítili, že se něco děje, tušili jsme, že něco není v pořádku a pak nám to řekli. Byla to rána, najednou byl konec, i když jsme se před tím normálně začínali připravovat na následující sezónu, tým vyvíjel nové auto... a během okamžiku to vše bylo k ničemu.“
„Snad se mi to podaří a přestoupím, do jiného týmu,“ hodnotí své šance Oliver Jarvis. „Jedna kapitola se uzavírá, aby se další mohla začít. Jedna značka odchází, další přichází, jen je důležité být ve správnou chvíli na správném místě. Teď se musím soustředit na to, abych správně odhadl situaci a udělal to správné rozhodnutí.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?