Oliver Jarvis jezdil celých 9 sezón ve vytrvalostních závodech ve vozech Audi. Nyní Audi vrcholový okruhový motorsport opouští, ale britský jezdec nechce z WEC odejít.
Oliver Jarvis je se svými spolujezdci Loicem Duvalem a Lucasem Di Grassim momentálně na třetím místě průběžného pořadí mistrovství světa jezdců, ale to nic nemění na faktu, že tento měsíc se v Bahrajnu sveze ve voze Audi R18 naposledy. Jarvis přišel k Audi v roce 2008, kdy nastoupil jako tovární jezdec do DTM. Rychlý Brit svému zaměstnavateli několikrát vypomáhal i ve vytrvalostních závodech, ale trvalé angažmá v týmu Audi Sport Team Joest získal až pro sezónu 2015. Po oznámení konce angažmá Audi ve World Endurance Championship se Jarvis porozhlíží po nových možnostech, ale svou budoucnost vidí i nadále právě ve vytrvalostním šampionátu.
„Mé možnosti pokračovat v příští sezóně u Audi jsou velmi omezené,“ svěřil se Jarvis. „Může se naskytnout nějaké místo v GT, ale v DTM je plno a na příští sezónu se zde startovní pole výrazně redukuje. Můj kontrakt končí a já si teď musím v klidu sednout a podívat se, jaké jsou možnosti." Brit by nejraději zůstal ve WEC: „Primárně bych chtěl zůstat ve WEC. Hodně jsem obětoval tomu, abych se dostal na vrchol WEC a miluji to prostředí. Jsou zde nejlepší piloti a nejlepší závodní vozy a proto chci zůstat u těchto závodů a samozřejmě i u Le Mans. Prožil jsem u Audi úžasných devět let a bylo mi ctí být součástí rodiny Audi, být jedním z nich. Pokud chci zůstat ve WEC, musím se nyní poohlédnout jinde.“
Jarvis popsal i své pocity ve chvíli, kdy se v Audi dozvěděl o ukončení programu WEC: „Bylo to doslova šokující. Dozvěděli jsme se to asi dvě hodiny před zveřejněním tiskové zprávy. Před tím jsme cítili, že se něco děje, tušili jsme, že něco není v pořádku a pak nám to řekli. Byla to rána, najednou byl konec, i když jsme se před tím normálně začínali připravovat na následující sezónu, tým vyvíjel nové auto... a během okamžiku to vše bylo k ničemu.“
„Snad se mi to podaří a přestoupím, do jiného týmu,“ hodnotí své šance Oliver Jarvis. „Jedna kapitola se uzavírá, aby se další mohla začít. Jedna značka odchází, další přichází, jen je důležité být ve správnou chvíli na správném místě. Teď se musím soustředit na to, abych správně odhadl situaci a udělal to správné rozhodnutí.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?