Když Brendon Hartley v Šanghaji projel vítězně cílem, strhly se v garáži Porsche velké oslavy. Porsche v tu chvíli obhájilo mistrovský titul mezi značkami. Co k tomu říkají hlavní představitelé německého závodního týmu?
Michael Steiner, člen představenstva Porsche AG zodpovědný za oblast vývoje a výzkumu: „Obhajoba světového poháru znamená pro značku Porsche další potvrzení správnosti filozofie konceptu prototypu 919 Hybrid, který jsme postavili ve Weissachu a který navazuje na své předchůdce, kterými byly např. modely RS 718, 904, 917, 956 a další. Tyto všechny vozy se velkým písmem zapsaly do dějin světového motorsportu a nyní se k nim připojuje i 919 Hybrid. Všechny tyto legendární modely přispěly k vývoji produkčních vozů a u 919 Hybrid tomu nebude jinak. Jsem hrdý na celý náš tým.“
Fritz Enzinger, viceprezident programu LMP1: „Tento vynikající úspěch jsme dosáhli jen díky nezměrnému úsilí všech zúčastněných. Mechanici, inženýři, jezdci a mnoho dalších lidí v zákulisí tvrdě pracovalo a nyní jsme za tuto práci odměněni v podobě druhého titulu v řadě. To nedokazuje jen potenciál vozu, ale hlavně celého našeho týmu. Všem srdečně děkuji.“
Andreas Seidl, šéf týmu: „Je to skvělé, že jsme obhájili mistrovský titul mezi konstruktéry. Obhajoba titulu je vždy těžší, než jeho prvotní zisk. Je to úspěch každého jednotlivého člena týmu, ať doma ve Weissachu nebo zde na závodní trati a samozřejmě nesmím zapomenout ani na naše partnery. Také oni se svou měrou na zisku titulu podíleli. Je to výsledek společného úsilí všech, máme silné a spolehlivé auto a silný a obětavý tým. Tady v Šanghaji jsme to vše poskládali dohromady a zakončili celou naši snahu ve velkém stylu. Získali jsme pole position, zajeli nejrychlejší kolo, zvítězili. Měli jsme nejrychlejší vůz na trati, nejrychlejší zastávky v boxech, nejlepší strategii a nejlepší jezdce. Toto vítězství, a s ním i obhajobu titulu, jsme si zasloužili a nyní se budeme soustředit na Bahrajn, kde je naším cílem obhajoba mistrovského titulu v šampionátu jezdců.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.