Když Brendon Hartley v Šanghaji projel vítězně cílem, strhly se v garáži Porsche velké oslavy. Porsche v tu chvíli obhájilo mistrovský titul mezi značkami. Co k tomu říkají hlavní představitelé německého závodního týmu?
Michael Steiner, člen představenstva Porsche AG zodpovědný za oblast vývoje a výzkumu: „Obhajoba světového poháru znamená pro značku Porsche další potvrzení správnosti filozofie konceptu prototypu 919 Hybrid, který jsme postavili ve Weissachu a který navazuje na své předchůdce, kterými byly např. modely RS 718, 904, 917, 956 a další. Tyto všechny vozy se velkým písmem zapsaly do dějin světového motorsportu a nyní se k nim připojuje i 919 Hybrid. Všechny tyto legendární modely přispěly k vývoji produkčních vozů a u 919 Hybrid tomu nebude jinak. Jsem hrdý na celý náš tým.“
Fritz Enzinger, viceprezident programu LMP1: „Tento vynikající úspěch jsme dosáhli jen díky nezměrnému úsilí všech zúčastněných. Mechanici, inženýři, jezdci a mnoho dalších lidí v zákulisí tvrdě pracovalo a nyní jsme za tuto práci odměněni v podobě druhého titulu v řadě. To nedokazuje jen potenciál vozu, ale hlavně celého našeho týmu. Všem srdečně děkuji.“
Andreas Seidl, šéf týmu: „Je to skvělé, že jsme obhájili mistrovský titul mezi konstruktéry. Obhajoba titulu je vždy těžší, než jeho prvotní zisk. Je to úspěch každého jednotlivého člena týmu, ať doma ve Weissachu nebo zde na závodní trati a samozřejmě nesmím zapomenout ani na naše partnery. Také oni se svou měrou na zisku titulu podíleli. Je to výsledek společného úsilí všech, máme silné a spolehlivé auto a silný a obětavý tým. Tady v Šanghaji jsme to vše poskládali dohromady a zakončili celou naši snahu ve velkém stylu. Získali jsme pole position, zajeli nejrychlejší kolo, zvítězili. Měli jsme nejrychlejší vůz na trati, nejrychlejší zastávky v boxech, nejlepší strategii a nejlepší jezdce. Toto vítězství, a s ním i obhajobu titulu, jsme si zasloužili a nyní se budeme soustředit na Bahrajn, kde je naším cílem obhajoba mistrovského titulu v šampionátu jezdců.“
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?