V polovině října, několik dní před závodem ve Fuji ohlásil Mark Webber ukončení své bohaté závodní kariéry. Jak se na společné roky za volantem jednoho vozu dívají jeho týmoví kolegové Timo Bernhard a Brendon Hartley?
„Když nám Mark v garáži ve Fuji sdělil své rozhodnutí, bylo tam hodně emocí,“ svěřil se Timo Bernhard. „Je to neúnavný bojovník a pravděpodobně je jedním z posledních aktivních závodních jezdců své éry. Byl obdařen vzácným talentem, ale přes to si poctivě prošel tvrdou školou a vše si vybojoval sám.
Poprvé jsem se s ním setkal v Porsche Junior programu v roce 2000. On tehdy jezdil F3000 a měli jsme společného poradce, který s Markem pracoval na jeho kariéře u Mercedesu a mně pomáhal na cestě k Porsche. Když se poté dostal až do Formule 1, bylo poznat, že je to velký dříč. Když se později naše cesty spojily, poznal jsem, že celý svůj život zasvětil motorsportu. Máme podobný způsob myšlení a jsem hrdý na to, že jej mohu považovat za svého přítele. Bude mi samozřejmě chybět v autě, ale dobrá zpráva je, že se alespoň bude motat někde nablízku.“
Brendon Hartley, který po boku Marka Webbera vyrostl od roku 2014 ve velkého vytrvalostního závodníka, se rozhovořil o signálech, které Mark kolem sebe šířil, když poslední dobou velmi intenzivně zvažoval konec závodní kariéry.
„Bylo to velice emotivní, když nám to řekl,“ prozradil Brendon Hartley. „Myslím si, že Mark se mi v posledních měsících snažil naznačit, co chystá. Několikrát jsem pojal podezření, ale doufal jsem, že změní názor. Hodně mne toho naučil a užívám si každou chvíli, kdy mohu být v jeho blízkosti. Timo Mark a já tvoříme velmi sourodou trojici, poslední 3 sezóny byly jedním slovem skvělé. Vše, co mohu v této chvíli udělat, je popřát mu vše nejlepší a poděkovat mu za veškerou práci, kterou pro Porsche odvedl a zvláště za pomoc, kterou mi vždycky neúnavně poskytoval.“ Dobu, kterou spolu Webber, Hartley a Bernhard trávili, považuje Novozélanďan za vzácnou a zároveň velmi přínosnou a obohacující. „Všichni jsme se stali blízkými příteli a doufám, že to tak zůstane i do budoucna,“ pokračuje Hartley. „Zažili jsme toho spolu opravdu hodně. První společný závod v Le Mans (2014) a naše tamní velké zklamání, vítězství v šampionátu v následujícím roce, je toho opravdu hodně a díky tomu všemu já osobně Marka považuji za svého skutečného přítele.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?