Jak hodnotí společnou dobu s Markem Webberem jeho spolujezdci?

Brendon Hartley, Mark Webber a Timo Bernhard se radují bezprostředně po vítězství v Austinu
Brendon Hartley, Mark Webber a Timo Bernhard se radují bezprostředně po vítězství v Austinu, foto: Porsche
iM1 28. října 2016 20:00
Sdílej:

V polovině října, několik dní před závodem ve Fuji ohlásil Mark Webber ukončení své bohaté závodní kariéry. Jak se na společné roky za volantem jednoho vozu dívají jeho týmoví kolegové Timo Bernhard a Brendon Hartley?

„Když nám Mark v garáži ve Fuji sdělil své rozhodnutí, bylo tam hodně emocí,“ svěřil se Timo Bernhard. „Je to neúnavný bojovník a pravděpodobně je jedním z posledních aktivních závodních jezdců své éry. Byl obdařen vzácným talentem, ale přes to si poctivě prošel tvrdou školou a vše si vybojoval sám.

Poprvé jsem se s ním setkal v Porsche Junior programu v roce 2000. On tehdy jezdil F3000 a měli jsme společného poradce, který s Markem pracoval na jeho kariéře u Mercedesu a mně pomáhal na cestě k Porsche. Když se poté dostal až do Formule 1, bylo poznat, že je to velký dříč. Když se později naše cesty spojily, poznal jsem, že celý svůj život zasvětil motorsportu. Máme podobný způsob myšlení a jsem hrdý na to, že jej mohu považovat za svého přítele. Bude mi samozřejmě chybět v autě, ale dobrá zpráva je, že se alespoň bude motat někde nablízku.“

Brendon Hartley, který po boku Marka Webbera vyrostl od roku 2014 ve velkého vytrvalostního závodníka, se rozhovořil o signálech, které Mark kolem sebe šířil, když poslední dobou velmi intenzivně zvažoval konec závodní kariéry.

„Bylo to velice emotivní, když nám to řekl,“ prozradil Brendon Hartley. „Myslím si, že Mark se mi v posledních měsících snažil naznačit, co chystá. Několikrát jsem pojal podezření, ale doufal jsem, že změní názor. Hodně mne toho naučil a užívám si každou chvíli, kdy mohu být v jeho blízkosti.  Timo Mark a já tvoříme velmi sourodou trojici, poslední 3 sezóny byly jedním slovem skvělé. Vše, co mohu v této chvíli udělat, je popřát mu vše nejlepší a poděkovat mu za veškerou práci, kterou pro Porsche odvedl a zvláště za pomoc, kterou mi vždycky neúnavně poskytoval.“ Dobu, kterou spolu Webber, Hartley a Bernhard trávili, považuje Novozélanďan za vzácnou a zároveň velmi přínosnou a obohacující. „Všichni jsme se stali blízkými příteli a doufám, že to tak zůstane i do budoucna,“ pokračuje Hartley. „Zažili jsme toho spolu opravdu hodně. První společný závod v Le Mans (2014) a naše tamní velké zklamání, vítězství v šampionátu v následujícím roce, je toho opravdu hodně a díky tomu všemu já osobně Marka považuji za svého skutečného přítele.“

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.