V polovině října, několik dní před závodem ve Fuji ohlásil Mark Webber ukončení své bohaté závodní kariéry. Jak se na společné roky za volantem jednoho vozu dívají jeho týmoví kolegové Timo Bernhard a Brendon Hartley?
„Když nám Mark v garáži ve Fuji sdělil své rozhodnutí, bylo tam hodně emocí,“ svěřil se Timo Bernhard. „Je to neúnavný bojovník a pravděpodobně je jedním z posledních aktivních závodních jezdců své éry. Byl obdařen vzácným talentem, ale přes to si poctivě prošel tvrdou školou a vše si vybojoval sám.
Poprvé jsem se s ním setkal v Porsche Junior programu v roce 2000. On tehdy jezdil F3000 a měli jsme společného poradce, který s Markem pracoval na jeho kariéře u Mercedesu a mně pomáhal na cestě k Porsche. Když se poté dostal až do Formule 1, bylo poznat, že je to velký dříč. Když se později naše cesty spojily, poznal jsem, že celý svůj život zasvětil motorsportu. Máme podobný způsob myšlení a jsem hrdý na to, že jej mohu považovat za svého přítele. Bude mi samozřejmě chybět v autě, ale dobrá zpráva je, že se alespoň bude motat někde nablízku.“
Brendon Hartley, který po boku Marka Webbera vyrostl od roku 2014 ve velkého vytrvalostního závodníka, se rozhovořil o signálech, které Mark kolem sebe šířil, když poslední dobou velmi intenzivně zvažoval konec závodní kariéry.
„Bylo to velice emotivní, když nám to řekl,“ prozradil Brendon Hartley. „Myslím si, že Mark se mi v posledních měsících snažil naznačit, co chystá. Několikrát jsem pojal podezření, ale doufal jsem, že změní názor. Hodně mne toho naučil a užívám si každou chvíli, kdy mohu být v jeho blízkosti. Timo Mark a já tvoříme velmi sourodou trojici, poslední 3 sezóny byly jedním slovem skvělé. Vše, co mohu v této chvíli udělat, je popřát mu vše nejlepší a poděkovat mu za veškerou práci, kterou pro Porsche odvedl a zvláště za pomoc, kterou mi vždycky neúnavně poskytoval.“ Dobu, kterou spolu Webber, Hartley a Bernhard trávili, považuje Novozélanďan za vzácnou a zároveň velmi přínosnou a obohacující. „Všichni jsme se stali blízkými příteli a doufám, že to tak zůstane i do budoucna,“ pokračuje Hartley. „Zažili jsme toho spolu opravdu hodně. První společný závod v Le Mans (2014) a naše tamní velké zklamání, vítězství v šampionátu v následujícím roce, je toho opravdu hodně a díky tomu všemu já osobně Marka považuji za svého skutečného přítele.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.