BMW oznámilo od sezóny 2018 vstup do kategorie GTE vytrvalostního mistrovství světa. Pomalu vyplouvají na povrch další detaily tohoto příběhu.
Jak jsme vás již dříve informovali, dlouho očekávaný návrat BMW do vytrvalostního šampionátu se uskuteční na začátku sezóny 2018 - článek si můžete přečíst ZDE. Nový vytrvalostní program bude vystavěn na doposud nekonkretizované platformě, BMW tyto své plány doposud celkem úspěšně tají. Že se ale v táboře mnichovské automobilky začíná pracovat na projektu WEC dokládá například angažování Toma Blomqvista v týmu ESM pro nadcházející závod v Číně.
Německý motoristický server motorsport.de přinesl informace, že vedoucím projektu BMW GTE byl jmenován Martin Tomczyk. Tento 34 letý závodní jezdec má s okruhovými závody velké zkušenosti. Před 15 lety začínal v seriálu WTCC, v roce 2011 vybojoval ve voze Audi týmu Phoenix mistrovský titul v DTM a v poslední době zkoušel i vytrvalostní GT závody, např. 24 hodin ve SPA Francorchamps v týmu BMW Team Italia nebo 24 hodin na Nürburgringu v týmu Rowe Racing.
Další detaily drží BMW zatím stále v tajnosti, ale zdá se, že Martin Tomczyk stráví celý příští rok prací na vývoji, testování a přípravách zcela nového GTE „dobyvatele“ zn. BMW pro World Endurance Championship.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?