BMW oznámilo od sezóny 2018 vstup do kategorie GTE vytrvalostního mistrovství světa. Pomalu vyplouvají na povrch další detaily tohoto příběhu.
Jak jsme vás již dříve informovali, dlouho očekávaný návrat BMW do vytrvalostního šampionátu se uskuteční na začátku sezóny 2018 - článek si můžete přečíst ZDE. Nový vytrvalostní program bude vystavěn na doposud nekonkretizované platformě, BMW tyto své plány doposud celkem úspěšně tají. Že se ale v táboře mnichovské automobilky začíná pracovat na projektu WEC dokládá například angažování Toma Blomqvista v týmu ESM pro nadcházející závod v Číně.
Německý motoristický server motorsport.de přinesl informace, že vedoucím projektu BMW GTE byl jmenován Martin Tomczyk. Tento 34 letý závodní jezdec má s okruhovými závody velké zkušenosti. Před 15 lety začínal v seriálu WTCC, v roce 2011 vybojoval ve voze Audi týmu Phoenix mistrovský titul v DTM a v poslední době zkoušel i vytrvalostní GT závody, např. 24 hodin ve SPA Francorchamps v týmu BMW Team Italia nebo 24 hodin na Nürburgringu v týmu Rowe Racing.
Další detaily drží BMW zatím stále v tajnosti, ale zdá se, že Martin Tomczyk stráví celý příští rok prací na vývoji, testování a přípravách zcela nového GTE „dobyvatele“ zn. BMW pro World Endurance Championship.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?