BMW oznámilo od sezóny 2018 vstup do kategorie GTE vytrvalostního mistrovství světa. Pomalu vyplouvají na povrch další detaily tohoto příběhu.
Jak jsme vás již dříve informovali, dlouho očekávaný návrat BMW do vytrvalostního šampionátu se uskuteční na začátku sezóny 2018 - článek si můžete přečíst ZDE. Nový vytrvalostní program bude vystavěn na doposud nekonkretizované platformě, BMW tyto své plány doposud celkem úspěšně tají. Že se ale v táboře mnichovské automobilky začíná pracovat na projektu WEC dokládá například angažování Toma Blomqvista v týmu ESM pro nadcházející závod v Číně.
Německý motoristický server motorsport.de přinesl informace, že vedoucím projektu BMW GTE byl jmenován Martin Tomczyk. Tento 34 letý závodní jezdec má s okruhovými závody velké zkušenosti. Před 15 lety začínal v seriálu WTCC, v roce 2011 vybojoval ve voze Audi týmu Phoenix mistrovský titul v DTM a v poslední době zkoušel i vytrvalostní GT závody, např. 24 hodin ve SPA Francorchamps v týmu BMW Team Italia nebo 24 hodin na Nürburgringu v týmu Rowe Racing.
Další detaily drží BMW zatím stále v tajnosti, ale zdá se, že Martin Tomczyk stráví celý příští rok prací na vývoji, testování a přípravách zcela nového GTE „dobyvatele“ zn. BMW pro World Endurance Championship.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?