Rozhovor: Audi je rychlé, ale měli jsme smůlu

Vozy Audi neměli v Austinu do soumraku konurenci
Vozy Audi neměli v Austinu do soumraku konurenci, foto: Audi Sport Press
iM1 28. září 2016 15:00
Sdílej:

Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP u Audi, komentuje poslední závod WEC v Austinu a predikuje možnosti týmu v závěru sezóny.

Oba vozy Audi R 18 byly v posledním závodě naprosto konkurenceschopné. Jak hodnotíte výkon vašich posádek?

SD: „Po Mexiku se nám podařilo udělat další krok vpřed v rámci naší výkonnosti. Oba naše vozy byly ve hře o vítězství. Jezdci byli dostatečně rychlí a dominovali ve všech jízdách, v kvalifikaci i v počátečních fázích závodu.“

Podmínky závodu vám asi poskytovali určitou výhodu?

SD: „Zdejší trať se svými 20 zatáčkami je poměrně obtížná. Při teplotě vzduchu 36°C a teplotě asfaltu 50°C to byla velmi těžká zkouška, kterou naše vozy prošly. V první polovině závodu jsme si před naší nejbližší konkurencí vypracovali asi minutový náskok. Opotřebení pneumatik nebylo v takových podmínkách tak vysoké - to byla naše asi největší výhoda."

Proč to tedy v Austinu nestačilo?

SD: „Vůz #7 měl velkou smůlu, protože v okamžiku nehody na trati právě opouštěl boxy po plánované zastávce. Navíc tato zastávka také neproběhla hladce. Vůz #8 ztratil 50 sekund při poruše elektrického systému a my stále analyzujeme příčinu. Nakonec nám scházelo 23 sekund na vítěze. V podvečerním horku se vůz R18 choval bezchybně, ale bohužel jsme neměli dostatek štěstí."

Jaká jsou vaše očekávání do zbytku sezóny?

SD: „Zejména ve druhé části sezóny jsme dokázali, že vůz Audi R18 je dostatečně spolehlivý . To nám dává určitou jistotu pro zbývající tři závody v Asii. V posledních závodech nám trochu chyběla rychlost, ale to máme v úmyslu ve zbývajících závodech napravit.“

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.