Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP u Audi, komentuje poslední závod WEC v Austinu a predikuje možnosti týmu v závěru sezóny.
Oba vozy Audi R 18 byly v posledním závodě naprosto konkurenceschopné. Jak hodnotíte výkon vašich posádek?
SD: „Po Mexiku se nám podařilo udělat další krok vpřed v rámci naší výkonnosti. Oba naše vozy byly ve hře o vítězství. Jezdci byli dostatečně rychlí a dominovali ve všech jízdách, v kvalifikaci i v počátečních fázích závodu.“
Podmínky závodu vám asi poskytovali určitou výhodu?
SD: „Zdejší trať se svými 20 zatáčkami je poměrně obtížná. Při teplotě vzduchu 36°C a teplotě asfaltu 50°C to byla velmi těžká zkouška, kterou naše vozy prošly. V první polovině závodu jsme si před naší nejbližší konkurencí vypracovali asi minutový náskok. Opotřebení pneumatik nebylo v takových podmínkách tak vysoké - to byla naše asi největší výhoda."
Proč to tedy v Austinu nestačilo?
SD: „Vůz #7 měl velkou smůlu, protože v okamžiku nehody na trati právě opouštěl boxy po plánované zastávce. Navíc tato zastávka také neproběhla hladce. Vůz #8 ztratil 50 sekund při poruše elektrického systému a my stále analyzujeme příčinu. Nakonec nám scházelo 23 sekund na vítěze. V podvečerním horku se vůz R18 choval bezchybně, ale bohužel jsme neměli dostatek štěstí."
Jaká jsou vaše očekávání do zbytku sezóny?
SD: „Zejména ve druhé části sezóny jsme dokázali, že vůz Audi R18 je dostatečně spolehlivý . To nám dává určitou jistotu pro zbývající tři závody v Asii. V posledních závodech nám trochu chyběla rychlost, ale to máme v úmyslu ve zbývajících závodech napravit.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?