Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP u Audi, komentuje poslední závod WEC v Austinu a predikuje možnosti týmu v závěru sezóny.
Oba vozy Audi R 18 byly v posledním závodě naprosto konkurenceschopné. Jak hodnotíte výkon vašich posádek?
SD: „Po Mexiku se nám podařilo udělat další krok vpřed v rámci naší výkonnosti. Oba naše vozy byly ve hře o vítězství. Jezdci byli dostatečně rychlí a dominovali ve všech jízdách, v kvalifikaci i v počátečních fázích závodu.“
Podmínky závodu vám asi poskytovali určitou výhodu?
SD: „Zdejší trať se svými 20 zatáčkami je poměrně obtížná. Při teplotě vzduchu 36°C a teplotě asfaltu 50°C to byla velmi těžká zkouška, kterou naše vozy prošly. V první polovině závodu jsme si před naší nejbližší konkurencí vypracovali asi minutový náskok. Opotřebení pneumatik nebylo v takových podmínkách tak vysoké - to byla naše asi největší výhoda."
Proč to tedy v Austinu nestačilo?
SD: „Vůz #7 měl velkou smůlu, protože v okamžiku nehody na trati právě opouštěl boxy po plánované zastávce. Navíc tato zastávka také neproběhla hladce. Vůz #8 ztratil 50 sekund při poruše elektrického systému a my stále analyzujeme příčinu. Nakonec nám scházelo 23 sekund na vítěze. V podvečerním horku se vůz R18 choval bezchybně, ale bohužel jsme neměli dostatek štěstí."
Jaká jsou vaše očekávání do zbytku sezóny?
SD: „Zejména ve druhé části sezóny jsme dokázali, že vůz Audi R18 je dostatečně spolehlivý . To nám dává určitou jistotu pro zbývající tři závody v Asii. V posledních závodech nám trochu chyběla rychlost, ale to máme v úmyslu ve zbývajících závodech napravit.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?