Rozhovor: Audi je rychlé, ale měli jsme smůlu

Vozy Audi neměli v Austinu do soumraku konurenci
Vozy Audi neměli v Austinu do soumraku konurenci, foto: Audi Sport Press
iM1 28. září 2016 15:00
Sdílej:

Stefan Dreyer, vedoucí programu LMP u Audi, komentuje poslední závod WEC v Austinu a predikuje možnosti týmu v závěru sezóny.

Oba vozy Audi R 18 byly v posledním závodě naprosto konkurenceschopné. Jak hodnotíte výkon vašich posádek?

SD: „Po Mexiku se nám podařilo udělat další krok vpřed v rámci naší výkonnosti. Oba naše vozy byly ve hře o vítězství. Jezdci byli dostatečně rychlí a dominovali ve všech jízdách, v kvalifikaci i v počátečních fázích závodu.“

Podmínky závodu vám asi poskytovali určitou výhodu?

SD: „Zdejší trať se svými 20 zatáčkami je poměrně obtížná. Při teplotě vzduchu 36°C a teplotě asfaltu 50°C to byla velmi těžká zkouška, kterou naše vozy prošly. V první polovině závodu jsme si před naší nejbližší konkurencí vypracovali asi minutový náskok. Opotřebení pneumatik nebylo v takových podmínkách tak vysoké - to byla naše asi největší výhoda."

Proč to tedy v Austinu nestačilo?

SD: „Vůz #7 měl velkou smůlu, protože v okamžiku nehody na trati právě opouštěl boxy po plánované zastávce. Navíc tato zastávka také neproběhla hladce. Vůz #8 ztratil 50 sekund při poruše elektrického systému a my stále analyzujeme příčinu. Nakonec nám scházelo 23 sekund na vítěze. V podvečerním horku se vůz R18 choval bezchybně, ale bohužel jsme neměli dostatek štěstí."

Jaká jsou vaše očekávání do zbytku sezóny?

SD: „Zejména ve druhé části sezóny jsme dokázali, že vůz Audi R18 je dostatečně spolehlivý . To nám dává určitou jistotu pro zbývající tři závody v Asii. V posledních závodech nám trochu chyběla rychlost, ale to máme v úmyslu ve zbývajících závodech napravit.“

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.