WEC je jednou z přirozených cest, na kterou se vydávají jezdci, kteří ukončili kariéru ve F1, ale zdaleka ještě nepatří do závodnického důchodu. Vykročí na ni i známý Iceman?
Odpověď na tuto otázku neznáme, ale i to až tak nemusí být pravda. Víme totiž, že příští rok se ve startovním poli kategorie LMP2 objeví nový tým s názvem Double R Racing. A právě u jeho zrodu v roce 2005 Kimi Räikönnen stál. Tehdy se svým manažerem Stevem Robertsonem založili závodní tým Räikkönen Robertson Racing, který se účastnil F3. Hned v následující sezóně se týmu podařilo vyhrát britský šampionát F3, když bodový příděl týmu nejvíce zásobil nadějný mladík Mike Conway. Ano správně, je to ten samý Mike Conway, který dnes usedá ve WEC za volant prototypu Toyota TS050 Hybrid #6. Tým byl i v následujících sezónách celkem úspěšný a tak se postupně objevilo několik zájemců o jeho koupi. Uspěl až Anthony „Boyo“ Hieatt, který tým získal v roce 2010 a přejmenoval jej na Double R Racing. Tým se pokoušel o štěstí i v evropské sérii F3, kde ale moc valné výsledky nepředvedl. Naproti tomu se týmu celkem dobře daří právě v britském šampionátu F3, který tým vyhrál i v letošním roce.
Boyo Hieatt navštívil o tomto víkendu Austin a v Paddocku to okomentoval slovy: „Přijel jsem se podívat, abych zjistil, o čem to je. Je to tak trochu průzkumná mise a také se zde rád setkám se starými přáteli.“ Nakonec se Hieatt rozhovořil poněkud více: „LMP2 je oblast, o kterou se zajímám, protože máme kapacity i prostory, kde bychom to mohli dělat. Ale půjdeme do toho pouze za předpokladu, že budeme mít pevné finanční zázemí,“ poodhalil ty pravé důvody pobytu v Paddocku WEC. Je známo, že Anthony „Boyo“Hieatt prostřednictvím své další společnosti Formula Merchants distribuuje originální náhradní díly Dallara týmům evropské F3. „Máme dlouholeté obchodní kontakty s Dallarou, takže oni by byli jasnou volbou jako dodavatel podvozku,“ naznačil Hieatt cestu, kterou by se ubírala jeho případná účast v LMP2.
A Iceman? Ten by mohl ve své další závodní kariéře po F1 klidně pokračovat ve WEC. Vždyť zde, kromě v současnosti asi nejvíce známého Marka Webbera, nalezneme mnoho dalších pilotů, kteří dříve usedali do kokpitů F1.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.