WEC je jednou z přirozených cest, na kterou se vydávají jezdci, kteří ukončili kariéru ve F1, ale zdaleka ještě nepatří do závodnického důchodu. Vykročí na ni i známý Iceman?
Odpověď na tuto otázku neznáme, ale i to až tak nemusí být pravda. Víme totiž, že příští rok se ve startovním poli kategorie LMP2 objeví nový tým s názvem Double R Racing. A právě u jeho zrodu v roce 2005 Kimi Räikönnen stál. Tehdy se svým manažerem Stevem Robertsonem založili závodní tým Räikkönen Robertson Racing, který se účastnil F3. Hned v následující sezóně se týmu podařilo vyhrát britský šampionát F3, když bodový příděl týmu nejvíce zásobil nadějný mladík Mike Conway. Ano správně, je to ten samý Mike Conway, který dnes usedá ve WEC za volant prototypu Toyota TS050 Hybrid #6. Tým byl i v následujících sezónách celkem úspěšný a tak se postupně objevilo několik zájemců o jeho koupi. Uspěl až Anthony „Boyo“ Hieatt, který tým získal v roce 2010 a přejmenoval jej na Double R Racing. Tým se pokoušel o štěstí i v evropské sérii F3, kde ale moc valné výsledky nepředvedl. Naproti tomu se týmu celkem dobře daří právě v britském šampionátu F3, který tým vyhrál i v letošním roce.
Boyo Hieatt navštívil o tomto víkendu Austin a v Paddocku to okomentoval slovy: „Přijel jsem se podívat, abych zjistil, o čem to je. Je to tak trochu průzkumná mise a také se zde rád setkám se starými přáteli.“ Nakonec se Hieatt rozhovořil poněkud více: „LMP2 je oblast, o kterou se zajímám, protože máme kapacity i prostory, kde bychom to mohli dělat. Ale půjdeme do toho pouze za předpokladu, že budeme mít pevné finanční zázemí,“ poodhalil ty pravé důvody pobytu v Paddocku WEC. Je známo, že Anthony „Boyo“Hieatt prostřednictvím své další společnosti Formula Merchants distribuuje originální náhradní díly Dallara týmům evropské F3. „Máme dlouholeté obchodní kontakty s Dallarou, takže oni by byli jasnou volbou jako dodavatel podvozku,“ naznačil Hieatt cestu, kterou by se ubírala jeho případná účast v LMP2.
A Iceman? Ten by mohl ve své další závodní kariéře po F1 klidně pokračovat ve WEC. Vždyť zde, kromě v současnosti asi nejvíce známého Marka Webbera, nalezneme mnoho dalších pilotů, kteří dříve usedali do kokpitů F1.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?