Zamíří Kimi Räikkönen do WEC?

Kimi Räikkönen má do závodnického důchodu ještě daleko
Kimi Räikkönen má do závodnického důchodu ještě daleko, foto: Scuderia Ferrari
iM1 22. září 2016 10:45
Sdílej:

WEC je jednou z přirozených cest, na kterou se vydávají jezdci, kteří ukončili kariéru ve F1, ale zdaleka ještě nepatří do závodnického důchodu. Vykročí na ni i známý Iceman?

Odpověď na tuto otázku neznáme, ale i to až tak nemusí být pravda. Víme totiž, že příští rok se ve startovním poli kategorie LMP2 objeví nový tým s názvem Double R Racing. A právě u jeho zrodu v roce 2005 Kimi Räikönnen stál. Tehdy se svým manažerem Stevem Robertsonem založili závodní tým Räikkönen Robertson Racing, který se účastnil F3. Hned v následující sezóně se týmu podařilo vyhrát britský šampionát F3, když bodový příděl týmu nejvíce zásobil nadějný mladík Mike Conway. Ano správně, je to ten samý Mike Conway, který dnes usedá ve WEC za volant prototypu Toyota TS050 Hybrid #6. Tým byl i v následujících sezónách celkem úspěšný a tak se postupně objevilo několik zájemců o jeho koupi. Uspěl až Anthony „Boyo“ Hieatt, který tým získal v roce 2010 a přejmenoval jej na Double R Racing. Tým se pokoušel o štěstí i v evropské sérii F3, kde ale moc valné výsledky nepředvedl. Naproti tomu se týmu celkem dobře daří právě v britském šampionátu F3, který tým vyhrál i v letošním roce.

Boyo Hieatt navštívil o tomto víkendu Austin a v Paddocku to okomentoval slovy: „Přijel jsem se podívat, abych zjistil, o čem to je. Je to tak trochu průzkumná mise a také se zde rád setkám se starými přáteli.“ Nakonec se Hieatt rozhovořil poněkud více: „LMP2 je oblast, o kterou se zajímám, protože máme kapacity i prostory, kde bychom to mohli dělat. Ale půjdeme do toho pouze za předpokladu, že budeme mít pevné finanční zázemí,“  poodhalil ty pravé důvody pobytu v Paddocku WEC. Je známo, že Anthony „Boyo“Hieatt prostřednictvím své další společnosti Formula Merchants distribuuje originální náhradní díly Dallara týmům evropské F3. „Máme dlouholeté obchodní kontakty s Dallarou, takže oni by byli jasnou volbou jako dodavatel podvozku,“ naznačil Hieatt cestu, kterou by se ubírala jeho případná účast v LMP2.

A Iceman? Ten by mohl ve své další závodní kariéře po F1 klidně pokračovat ve WEC. Vždyť zde, kromě v současnosti asi nejvíce známého Marka Webbera, nalezneme mnoho dalších pilotů, kteří dříve usedali do kokpitů F1.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.