WEC je jednou z přirozených cest, na kterou se vydávají jezdci, kteří ukončili kariéru ve F1, ale zdaleka ještě nepatří do závodnického důchodu. Vykročí na ni i známý Iceman?
Odpověď na tuto otázku neznáme, ale i to až tak nemusí být pravda. Víme totiž, že příští rok se ve startovním poli kategorie LMP2 objeví nový tým s názvem Double R Racing. A právě u jeho zrodu v roce 2005 Kimi Räikönnen stál. Tehdy se svým manažerem Stevem Robertsonem založili závodní tým Räikkönen Robertson Racing, který se účastnil F3. Hned v následující sezóně se týmu podařilo vyhrát britský šampionát F3, když bodový příděl týmu nejvíce zásobil nadějný mladík Mike Conway. Ano správně, je to ten samý Mike Conway, který dnes usedá ve WEC za volant prototypu Toyota TS050 Hybrid #6. Tým byl i v následujících sezónách celkem úspěšný a tak se postupně objevilo několik zájemců o jeho koupi. Uspěl až Anthony „Boyo“ Hieatt, který tým získal v roce 2010 a přejmenoval jej na Double R Racing. Tým se pokoušel o štěstí i v evropské sérii F3, kde ale moc valné výsledky nepředvedl. Naproti tomu se týmu celkem dobře daří právě v britském šampionátu F3, který tým vyhrál i v letošním roce.
Boyo Hieatt navštívil o tomto víkendu Austin a v Paddocku to okomentoval slovy: „Přijel jsem se podívat, abych zjistil, o čem to je. Je to tak trochu průzkumná mise a také se zde rád setkám se starými přáteli.“ Nakonec se Hieatt rozhovořil poněkud více: „LMP2 je oblast, o kterou se zajímám, protože máme kapacity i prostory, kde bychom to mohli dělat. Ale půjdeme do toho pouze za předpokladu, že budeme mít pevné finanční zázemí,“ poodhalil ty pravé důvody pobytu v Paddocku WEC. Je známo, že Anthony „Boyo“Hieatt prostřednictvím své další společnosti Formula Merchants distribuuje originální náhradní díly Dallara týmům evropské F3. „Máme dlouholeté obchodní kontakty s Dallarou, takže oni by byli jasnou volbou jako dodavatel podvozku,“ naznačil Hieatt cestu, kterou by se ubírala jeho případná účast v LMP2.
A Iceman? Ten by mohl ve své další závodní kariéře po F1 klidně pokračovat ve WEC. Vždyť zde, kromě v současnosti asi nejvíce známého Marka Webbera, nalezneme mnoho dalších pilotů, kteří dříve usedali do kokpitů F1.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?