Závod v Austinu Fordu nevyšel podle představ. Třetí a šesté místo v kvalifikaci naznačovalo, že zdejší vysoké teploty Fordu nesvědčí.
Stefan Mücke ve voze #66 odstartoval do závodu ze 3. místa a hned od počátku sváděl těsnou bitvu s Ferrari #51 a Astonem #97. Za nimi na 5. místě číhal Andy Priaulx ve druhém Fordu #67. Po 20 minutách se ale vůz #66 objevil v boxech s nepříjemnou poruchou kompresoru klimatizace. Mechanikům trvalo poměrně dlouhých 20 minut, než se Mücke mohl vrátit zpátky na trať, ale v tu chvíli mu byli jeho konkurenti na hony vzdálení. Po výměně jezdců se za volant posadil Olivier Pla, který hned zpočátku chytil správný závodní rytmus a pokračoval ve snižování odstupu. Bohužel v době, kdy se začínalo smrákat a světelné podmínky na okruhu se začínali měnit, kolidoval vůz #66 nezaviněně v rychlých esíčkách první části tratě s jedním z prototypů kategorie LMP2. Vůz zastavil v kačírku a trvalo několik kol, než byl vypročtěn a mohl dojet k mechanikům. Poškození naštěstí nebylo téměř žádné, ale díky tomuto incidentu původní ztráta na soupeře dále nabobtnala. Vůz se tedy přibližně v polovině závodu znovu vydal na trať aby se po dalších zhruba dvou hodinách stal opět účastníkem dalšího incidentu. Tentokrát, přibližně hodinu před koncem závodu, je v zatáčce č. 18 předjížděný prototypem Audi #7 a opět dojde ke kolizi. Tentokrát je sice na vině #66, ale nehoda je vyhodnocena jako závodní incident, při kterém vlivem předjížděcího manévru v zatáčce Ford ztratil přítlak na přední nápravě, došlo ke ztrátě adheze a při následné nedotáčivosti došlo ke kontaktu. Pro Ford #66 opravdu smolný závod.
Sesterský Ford #67 sice v závodě nepostihly žádné technické ani závodní komplikace, ale výkon vozu a pilotů, kteří se střídali za jeho volantem, nestačil na lepší, než 4. místo v cíli.
Raj Nair, technický ředitel: „Vůz #66 byl sice dostatečně rychlý, ale ze závodu jej brzy vyřadila závada klimatizace. Vůz #67 naopak stejnou rychlost nesdílel a my musíme zjistit, proč tomu tak bylo. Dnes to pro nás bylo hodně těžké, ale musíme se přes to přenést a dívat se pozitivně dopředu k dalšímu závodu, kde se pokusíme o lepší výsledek.“
Stefan Mücke (Ford #66): „Měl jsem dobrý start a udržel si třetí pozici. Bylo velké horko a trať byla mastná a klouzalo to, ale držel jsem se stále na třetím místě. Potom se porouchala klimatizace a já jsem musel zajet k mechanikům. Oprava nás stála nějaký čas, ale když jsem se vrátil zpátky na trať, tak rychlost byla stále dobrá, obzvlášť v pozdější době, kdy se již začalo šeřit."
Olivier Pla (Ford #66): „V místě, kde se jede na plný plyn v jediné závodní stopě, v okamžiku, kdy jsem měl naplno vytočenou šestku, jsem dostal náraz od prototypu na levý zadní roh. Vůz se v okamžiku roztočil. Naštěstí jsem nic netrefil a vůz nebyl nijak poškozený, ale ztratili jsme spoustu času. Stefan později také kolidoval s jiným prototypem před koncem závodu. Chci poděkovat týmu, že nám připravil rychlé auto, a my jsme mohli ukázat naši rychlost, ale bohužel jsme v té době už byli mimo závod.“
Harry Tincknell (Ford #67): „Andy (Priaulx) na startu udržel pozici. Měl dobrou rychlost a předával vůz Marinovi (Franchitti) se ztrátou pouhé 2 sec. po velmi těsném souboji kolo na kolo. Po Marinovi jsem převzal vůz já. Propracovali jsme se až na třetí místo, více se nedalo. Ke konci závodu jsme na Ferrari ztratili trochu času při zastávce v boxech a potom jsme nemohli zpátky chytit správné tempo. Čtvrté místo je určitým zklamáním, protože jsme si mysleli, že dnes dojedeme na pódiu. Vůz fungoval bezchybně, takže náš cíl zůstává stejný, pokračovat v boji o medaile v příštím závodě.“
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?