Závod v Austinu Fordu nevyšel podle představ. Třetí a šesté místo v kvalifikaci naznačovalo, že zdejší vysoké teploty Fordu nesvědčí.
Stefan Mücke ve voze #66 odstartoval do závodu ze 3. místa a hned od počátku sváděl těsnou bitvu s Ferrari #51 a Astonem #97. Za nimi na 5. místě číhal Andy Priaulx ve druhém Fordu #67. Po 20 minutách se ale vůz #66 objevil v boxech s nepříjemnou poruchou kompresoru klimatizace. Mechanikům trvalo poměrně dlouhých 20 minut, než se Mücke mohl vrátit zpátky na trať, ale v tu chvíli mu byli jeho konkurenti na hony vzdálení. Po výměně jezdců se za volant posadil Olivier Pla, který hned zpočátku chytil správný závodní rytmus a pokračoval ve snižování odstupu. Bohužel v době, kdy se začínalo smrákat a světelné podmínky na okruhu se začínali měnit, kolidoval vůz #66 nezaviněně v rychlých esíčkách první části tratě s jedním z prototypů kategorie LMP2. Vůz zastavil v kačírku a trvalo několik kol, než byl vypročtěn a mohl dojet k mechanikům. Poškození naštěstí nebylo téměř žádné, ale díky tomuto incidentu původní ztráta na soupeře dále nabobtnala. Vůz se tedy přibližně v polovině závodu znovu vydal na trať aby se po dalších zhruba dvou hodinách stal opět účastníkem dalšího incidentu. Tentokrát, přibližně hodinu před koncem závodu, je v zatáčce č. 18 předjížděný prototypem Audi #7 a opět dojde ke kolizi. Tentokrát je sice na vině #66, ale nehoda je vyhodnocena jako závodní incident, při kterém vlivem předjížděcího manévru v zatáčce Ford ztratil přítlak na přední nápravě, došlo ke ztrátě adheze a při následné nedotáčivosti došlo ke kontaktu. Pro Ford #66 opravdu smolný závod.
Sesterský Ford #67 sice v závodě nepostihly žádné technické ani závodní komplikace, ale výkon vozu a pilotů, kteří se střídali za jeho volantem, nestačil na lepší, než 4. místo v cíli.
Raj Nair, technický ředitel: „Vůz #66 byl sice dostatečně rychlý, ale ze závodu jej brzy vyřadila závada klimatizace. Vůz #67 naopak stejnou rychlost nesdílel a my musíme zjistit, proč tomu tak bylo. Dnes to pro nás bylo hodně těžké, ale musíme se přes to přenést a dívat se pozitivně dopředu k dalšímu závodu, kde se pokusíme o lepší výsledek.“
Stefan Mücke (Ford #66): „Měl jsem dobrý start a udržel si třetí pozici. Bylo velké horko a trať byla mastná a klouzalo to, ale držel jsem se stále na třetím místě. Potom se porouchala klimatizace a já jsem musel zajet k mechanikům. Oprava nás stála nějaký čas, ale když jsem se vrátil zpátky na trať, tak rychlost byla stále dobrá, obzvlášť v pozdější době, kdy se již začalo šeřit."
Olivier Pla (Ford #66): „V místě, kde se jede na plný plyn v jediné závodní stopě, v okamžiku, kdy jsem měl naplno vytočenou šestku, jsem dostal náraz od prototypu na levý zadní roh. Vůz se v okamžiku roztočil. Naštěstí jsem nic netrefil a vůz nebyl nijak poškozený, ale ztratili jsme spoustu času. Stefan později také kolidoval s jiným prototypem před koncem závodu. Chci poděkovat týmu, že nám připravil rychlé auto, a my jsme mohli ukázat naši rychlost, ale bohužel jsme v té době už byli mimo závod.“
Harry Tincknell (Ford #67): „Andy (Priaulx) na startu udržel pozici. Měl dobrou rychlost a předával vůz Marinovi (Franchitti) se ztrátou pouhé 2 sec. po velmi těsném souboji kolo na kolo. Po Marinovi jsem převzal vůz já. Propracovali jsme se až na třetí místo, více se nedalo. Ke konci závodu jsme na Ferrari ztratili trochu času při zastávce v boxech a potom jsme nemohli zpátky chytit správné tempo. Čtvrté místo je určitým zklamáním, protože jsme si mysleli, že dnes dojedeme na pódiu. Vůz fungoval bezchybně, takže náš cíl zůstává stejný, pokračovat v boji o medaile v příštím závodě.“
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.