Závod v Austinu Fordu nevyšel podle představ. Třetí a šesté místo v kvalifikaci naznačovalo, že zdejší vysoké teploty Fordu nesvědčí.
Stefan Mücke ve voze #66 odstartoval do závodu ze 3. místa a hned od počátku sváděl těsnou bitvu s Ferrari #51 a Astonem #97. Za nimi na 5. místě číhal Andy Priaulx ve druhém Fordu #67. Po 20 minutách se ale vůz #66 objevil v boxech s nepříjemnou poruchou kompresoru klimatizace. Mechanikům trvalo poměrně dlouhých 20 minut, než se Mücke mohl vrátit zpátky na trať, ale v tu chvíli mu byli jeho konkurenti na hony vzdálení. Po výměně jezdců se za volant posadil Olivier Pla, který hned zpočátku chytil správný závodní rytmus a pokračoval ve snižování odstupu. Bohužel v době, kdy se začínalo smrákat a světelné podmínky na okruhu se začínali měnit, kolidoval vůz #66 nezaviněně v rychlých esíčkách první části tratě s jedním z prototypů kategorie LMP2. Vůz zastavil v kačírku a trvalo několik kol, než byl vypročtěn a mohl dojet k mechanikům. Poškození naštěstí nebylo téměř žádné, ale díky tomuto incidentu původní ztráta na soupeře dále nabobtnala. Vůz se tedy přibližně v polovině závodu znovu vydal na trať aby se po dalších zhruba dvou hodinách stal opět účastníkem dalšího incidentu. Tentokrát, přibližně hodinu před koncem závodu, je v zatáčce č. 18 předjížděný prototypem Audi #7 a opět dojde ke kolizi. Tentokrát je sice na vině #66, ale nehoda je vyhodnocena jako závodní incident, při kterém vlivem předjížděcího manévru v zatáčce Ford ztratil přítlak na přední nápravě, došlo ke ztrátě adheze a při následné nedotáčivosti došlo ke kontaktu. Pro Ford #66 opravdu smolný závod.
Sesterský Ford #67 sice v závodě nepostihly žádné technické ani závodní komplikace, ale výkon vozu a pilotů, kteří se střídali za jeho volantem, nestačil na lepší, než 4. místo v cíli.
Raj Nair, technický ředitel: „Vůz #66 byl sice dostatečně rychlý, ale ze závodu jej brzy vyřadila závada klimatizace. Vůz #67 naopak stejnou rychlost nesdílel a my musíme zjistit, proč tomu tak bylo. Dnes to pro nás bylo hodně těžké, ale musíme se přes to přenést a dívat se pozitivně dopředu k dalšímu závodu, kde se pokusíme o lepší výsledek.“
Stefan Mücke (Ford #66): „Měl jsem dobrý start a udržel si třetí pozici. Bylo velké horko a trať byla mastná a klouzalo to, ale držel jsem se stále na třetím místě. Potom se porouchala klimatizace a já jsem musel zajet k mechanikům. Oprava nás stála nějaký čas, ale když jsem se vrátil zpátky na trať, tak rychlost byla stále dobrá, obzvlášť v pozdější době, kdy se již začalo šeřit."
Olivier Pla (Ford #66): „V místě, kde se jede na plný plyn v jediné závodní stopě, v okamžiku, kdy jsem měl naplno vytočenou šestku, jsem dostal náraz od prototypu na levý zadní roh. Vůz se v okamžiku roztočil. Naštěstí jsem nic netrefil a vůz nebyl nijak poškozený, ale ztratili jsme spoustu času. Stefan později také kolidoval s jiným prototypem před koncem závodu. Chci poděkovat týmu, že nám připravil rychlé auto, a my jsme mohli ukázat naši rychlost, ale bohužel jsme v té době už byli mimo závod.“
Harry Tincknell (Ford #67): „Andy (Priaulx) na startu udržel pozici. Měl dobrou rychlost a předával vůz Marinovi (Franchitti) se ztrátou pouhé 2 sec. po velmi těsném souboji kolo na kolo. Po Marinovi jsem převzal vůz já. Propracovali jsme se až na třetí místo, více se nedalo. Ke konci závodu jsme na Ferrari ztratili trochu času při zastávce v boxech a potom jsme nemohli zpátky chytit správné tempo. Čtvrté místo je určitým zklamáním, protože jsme si mysleli, že dnes dojedeme na pódiu. Vůz fungoval bezchybně, takže náš cíl zůstává stejný, pokračovat v boji o medaile v příštím závodě.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.