Závod v Austinu Fordu nevyšel podle představ. Třetí a šesté místo v kvalifikaci naznačovalo, že zdejší vysoké teploty Fordu nesvědčí.
Stefan Mücke ve voze #66 odstartoval do závodu ze 3. místa a hned od počátku sváděl těsnou bitvu s Ferrari #51 a Astonem #97. Za nimi na 5. místě číhal Andy Priaulx ve druhém Fordu #67. Po 20 minutách se ale vůz #66 objevil v boxech s nepříjemnou poruchou kompresoru klimatizace. Mechanikům trvalo poměrně dlouhých 20 minut, než se Mücke mohl vrátit zpátky na trať, ale v tu chvíli mu byli jeho konkurenti na hony vzdálení. Po výměně jezdců se za volant posadil Olivier Pla, který hned zpočátku chytil správný závodní rytmus a pokračoval ve snižování odstupu. Bohužel v době, kdy se začínalo smrákat a světelné podmínky na okruhu se začínali měnit, kolidoval vůz #66 nezaviněně v rychlých esíčkách první části tratě s jedním z prototypů kategorie LMP2. Vůz zastavil v kačírku a trvalo několik kol, než byl vypročtěn a mohl dojet k mechanikům. Poškození naštěstí nebylo téměř žádné, ale díky tomuto incidentu původní ztráta na soupeře dále nabobtnala. Vůz se tedy přibližně v polovině závodu znovu vydal na trať aby se po dalších zhruba dvou hodinách stal opět účastníkem dalšího incidentu. Tentokrát, přibližně hodinu před koncem závodu, je v zatáčce č. 18 předjížděný prototypem Audi #7 a opět dojde ke kolizi. Tentokrát je sice na vině #66, ale nehoda je vyhodnocena jako závodní incident, při kterém vlivem předjížděcího manévru v zatáčce Ford ztratil přítlak na přední nápravě, došlo ke ztrátě adheze a při následné nedotáčivosti došlo ke kontaktu. Pro Ford #66 opravdu smolný závod.
Sesterský Ford #67 sice v závodě nepostihly žádné technické ani závodní komplikace, ale výkon vozu a pilotů, kteří se střídali za jeho volantem, nestačil na lepší, než 4. místo v cíli.
Raj Nair, technický ředitel: „Vůz #66 byl sice dostatečně rychlý, ale ze závodu jej brzy vyřadila závada klimatizace. Vůz #67 naopak stejnou rychlost nesdílel a my musíme zjistit, proč tomu tak bylo. Dnes to pro nás bylo hodně těžké, ale musíme se přes to přenést a dívat se pozitivně dopředu k dalšímu závodu, kde se pokusíme o lepší výsledek.“
Stefan Mücke (Ford #66): „Měl jsem dobrý start a udržel si třetí pozici. Bylo velké horko a trať byla mastná a klouzalo to, ale držel jsem se stále na třetím místě. Potom se porouchala klimatizace a já jsem musel zajet k mechanikům. Oprava nás stála nějaký čas, ale když jsem se vrátil zpátky na trať, tak rychlost byla stále dobrá, obzvlášť v pozdější době, kdy se již začalo šeřit."
Olivier Pla (Ford #66): „V místě, kde se jede na plný plyn v jediné závodní stopě, v okamžiku, kdy jsem měl naplno vytočenou šestku, jsem dostal náraz od prototypu na levý zadní roh. Vůz se v okamžiku roztočil. Naštěstí jsem nic netrefil a vůz nebyl nijak poškozený, ale ztratili jsme spoustu času. Stefan později také kolidoval s jiným prototypem před koncem závodu. Chci poděkovat týmu, že nám připravil rychlé auto, a my jsme mohli ukázat naši rychlost, ale bohužel jsme v té době už byli mimo závod.“
Harry Tincknell (Ford #67): „Andy (Priaulx) na startu udržel pozici. Měl dobrou rychlost a předával vůz Marinovi (Franchitti) se ztrátou pouhé 2 sec. po velmi těsném souboji kolo na kolo. Po Marinovi jsem převzal vůz já. Propracovali jsme se až na třetí místo, více se nedalo. Ke konci závodu jsme na Ferrari ztratili trochu času při zastávce v boxech a potom jsme nemohli zpátky chytit správné tempo. Čtvrté místo je určitým zklamáním, protože jsme si mysleli, že dnes dojedeme na pódiu. Vůz fungoval bezchybně, takže náš cíl zůstává stejný, pokračovat v boji o medaile v příštím závodě.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.