Závod v Austinu Fordu nevyšel podle představ. Třetí a šesté místo v kvalifikaci naznačovalo, že zdejší vysoké teploty Fordu nesvědčí.
Stefan Mücke ve voze #66 odstartoval do závodu ze 3. místa a hned od počátku sváděl těsnou bitvu s Ferrari #51 a Astonem #97. Za nimi na 5. místě číhal Andy Priaulx ve druhém Fordu #67. Po 20 minutách se ale vůz #66 objevil v boxech s nepříjemnou poruchou kompresoru klimatizace. Mechanikům trvalo poměrně dlouhých 20 minut, než se Mücke mohl vrátit zpátky na trať, ale v tu chvíli mu byli jeho konkurenti na hony vzdálení. Po výměně jezdců se za volant posadil Olivier Pla, který hned zpočátku chytil správný závodní rytmus a pokračoval ve snižování odstupu. Bohužel v době, kdy se začínalo smrákat a světelné podmínky na okruhu se začínali měnit, kolidoval vůz #66 nezaviněně v rychlých esíčkách první části tratě s jedním z prototypů kategorie LMP2. Vůz zastavil v kačírku a trvalo několik kol, než byl vypročtěn a mohl dojet k mechanikům. Poškození naštěstí nebylo téměř žádné, ale díky tomuto incidentu původní ztráta na soupeře dále nabobtnala. Vůz se tedy přibližně v polovině závodu znovu vydal na trať aby se po dalších zhruba dvou hodinách stal opět účastníkem dalšího incidentu. Tentokrát, přibližně hodinu před koncem závodu, je v zatáčce č. 18 předjížděný prototypem Audi #7 a opět dojde ke kolizi. Tentokrát je sice na vině #66, ale nehoda je vyhodnocena jako závodní incident, při kterém vlivem předjížděcího manévru v zatáčce Ford ztratil přítlak na přední nápravě, došlo ke ztrátě adheze a při následné nedotáčivosti došlo ke kontaktu. Pro Ford #66 opravdu smolný závod.
Sesterský Ford #67 sice v závodě nepostihly žádné technické ani závodní komplikace, ale výkon vozu a pilotů, kteří se střídali za jeho volantem, nestačil na lepší, než 4. místo v cíli.
Raj Nair, technický ředitel: „Vůz #66 byl sice dostatečně rychlý, ale ze závodu jej brzy vyřadila závada klimatizace. Vůz #67 naopak stejnou rychlost nesdílel a my musíme zjistit, proč tomu tak bylo. Dnes to pro nás bylo hodně těžké, ale musíme se přes to přenést a dívat se pozitivně dopředu k dalšímu závodu, kde se pokusíme o lepší výsledek.“
Stefan Mücke (Ford #66): „Měl jsem dobrý start a udržel si třetí pozici. Bylo velké horko a trať byla mastná a klouzalo to, ale držel jsem se stále na třetím místě. Potom se porouchala klimatizace a já jsem musel zajet k mechanikům. Oprava nás stála nějaký čas, ale když jsem se vrátil zpátky na trať, tak rychlost byla stále dobrá, obzvlášť v pozdější době, kdy se již začalo šeřit."
Olivier Pla (Ford #66): „V místě, kde se jede na plný plyn v jediné závodní stopě, v okamžiku, kdy jsem měl naplno vytočenou šestku, jsem dostal náraz od prototypu na levý zadní roh. Vůz se v okamžiku roztočil. Naštěstí jsem nic netrefil a vůz nebyl nijak poškozený, ale ztratili jsme spoustu času. Stefan později také kolidoval s jiným prototypem před koncem závodu. Chci poděkovat týmu, že nám připravil rychlé auto, a my jsme mohli ukázat naši rychlost, ale bohužel jsme v té době už byli mimo závod.“
Harry Tincknell (Ford #67): „Andy (Priaulx) na startu udržel pozici. Měl dobrou rychlost a předával vůz Marinovi (Franchitti) se ztrátou pouhé 2 sec. po velmi těsném souboji kolo na kolo. Po Marinovi jsem převzal vůz já. Propracovali jsme se až na třetí místo, více se nedalo. Ke konci závodu jsme na Ferrari ztratili trochu času při zastávce v boxech a potom jsme nemohli zpátky chytit správné tempo. Čtvrté místo je určitým zklamáním, protože jsme si mysleli, že dnes dojedeme na pódiu. Vůz fungoval bezchybně, takže náš cíl zůstává stejný, pokračovat v boji o medaile v příštím závodě.“
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?