Prototypy Alpine A460 kategorie LMP2 používají v letošním roce 2 týmy: francouzská stáj Signatech #36 a čínský Baxi DC Racing #35. V Austinu se Alpině dařilo a v cíli závodu získal modrý vůz #36 nazlátlý odstín.
Vozy Alpine se v dobrém světle předvedly už v kvalifikaci, kde domácí hrdina Gustavo Menezes společně s Nicolasem Lapierrem dosáhli nejlepšího času a získali pro Signatech #36 první letošní pole position. David Cheng a Nelson Panciatici (Baxi DC Racing #35) potvrdili rychlost prototypů Alpine 5. místem na startovním roštu. V horkém texaském slunci se start v kategorii LMP2 nejlépe podařil vozu Manor #44, ale obě Alpiny jeli v těsném závěsu za ním. Roberto Merhi (#44), Nicolas Lapierre (#36) a Nelson Panciatici (#35) spolu bojovali celých 10 okruhů doslova kolo na kolo. V 10. kole se #36 podařil předjížděcí manévr a od této chvíle se modrý vůz Signatech svým soupeřům vzdaloval. V horší situaci se ocitl druhý vůz Alpine týmu Baxi DC Racing #36. V horkém texaském slunci (teplota přes 35°C, vlhkost přes 70%) postihla Panciaticiho dehydratace. Francouzský pilot ani nedokončil svůj první plánovaný stint a musel vyhledat lékařskou pomoc. Jeho týmový kolegové, David Cheng a Ho-Pin Tung si mezi sebe museli rozdělit i kolegovu porci okruhů. To se později negativně projevilo při Ho-Pin Tungově druhém stintu, kdy jezdec najel tvrdě na obrubník a poškodil přední zavěšení a kapotáž. Oprava trvala necelých 17 minut a tato ztráta vyústila v konečnou 8. pozici vozu #35 v cíli závodu. Nebýt této jezdecké chyby, jistě by i vůz #35 potvrdil rychlost prototypů Alpine v závodě, protože prvně zmíněný vůz Signatech #36 závod vyhrál s jednokolovým náskokem před svými pronásledovateli.
Bernard Ollivier, zástupce generálního ředitele společnosti Alpine: „To byl závod! Toto je teprve naše první sezóna s modelem A460, ale je velmi úspěšná. Základ zde jsme položili již v kvalifikaci dosažením první letošní pole posiion. V závodě jsme podali bezchybný výkon a jsem nesmírně hrdý, že jsem mohl být při prvním vítězství vozu Alpine zde ve Spojených státech. Jezdci Signatech-Alpine hladce navýšili svůj náskok v průběžném pořadí týmů a jejich soupeři mají co dohánět. Pokud jde o Baxi DC Racing, jsem přesvědčený, že jejich jezdci brzy dosáhnou konzistentního výkonového zlepšení, které jim zajistí podobně dobrý výsledek.“
Philippe Sinault, šéf týmu Signatech-Alpine: „Myslím, že to byl v této sezóně náš nejzářivější výkon ve všech oblastech - nastavení vozu, stanovení strategie, výkony jezdců a mechaniků. Vítězství v kvalifikaci je jen počátek úspěchu, který musíte potvrdit v závodě. Nečekali jsme, že závod bude až tak fyzicky náročný. Všichni tři jezdci, Nicolas, Stéphane (Richelmi - pozn. red.), který byl po svém dvojitém stintu úplně vyčerpaný i Gustavo splnili do puntíku veškeré pokyny a to nám umožnilo vybojovat 4. letošní vítězství pro #36. Také #35 dosáhlo velký pokrok, ale zde nešlo vše tak hladce. Nelsona postihla dehydratace a museli jsme upravit strategii. David předvedl svůj nejlepší výkon od svého příchodu k týmu, ale potom jsme utrpěli ztrátu, když Ho-Pin trefil obrubník. Pokud se zde nevyskytnou nějaké problémy, myslím si, že i tento vůz může bojovat v top-5.“
Nelson Panciatici (Baxi DC Racing #35): „Začátek závodu jsem si skutečně užil. Na startu jsem se vyvezl z pátého až na třetí místo hned za #36. Na začátku mého druhého stintu to bylo trochu složitější, než jsem čekal. Chtěl jsem zajet dvojitý stint, ale ve voze bylo hrozné vedro a já jsem musel zastavit dříve, než jsme původně plánovali. Musel jsem navštívit lékařské středisko, ale už jsem v pořádku.“
Ho-Pin Tung (Baxi DC Racing #35): „Byl to velmi těžký závod. Museli jsme změnit strategii a bylo to fyzicky velmi náročné vyrovnat se s ohromným vedrem. Také pneumatiky se rychle opotřebovávaly. Během druhého stintu jsem najel na vnitřní obrubník a to celkem výrazně poškodilo vůz. Mechanici však odvedli skvělou práci a což nám umožnilo se poměrně rychle vrátit na trať, dokončit závod a získat alespoň nějaké body. V konečném důsledku to pro nás nebyl dobrý víkend, ale jsme si jistí, že se posouváme o další krok vpřed v oblasti výkonnosti.“
David Cheng (Baxi DC Racing #35): „Měli jsme potenciál pro dosažení dobrého výsledku, ale závod se nevyvíjel podle našich představ. Bylo to opravdu velmi těžké dokončit dvojité stinty v těchto horkých a dusných podmínkách a ještě k tomu v noci. V autě bylo nedýchatelno, obzvláště v posledních kolech to bylo extrémní. Udělal jsem dobře, že jsem před tímto závodem tvrdě trénoval fyzickou kondici. Řekl bych, že toto byl můj nejlepší výkon v letošním roce. Nastavení závodního programu našeho týmu mne ze začátku sezóny hodně zaměstnalo, ale teď se plně soustředím na vlastní jízdu a cítím, že dělám velké pokroky.“
Nicolas Lapierre (Signatech-Alpine #36): „Náš vůz v kategorii slabších prototypů kraloval po celý víkend. Rozhodli jsme se pro start na pneumatikách z kvalifikace, což byl mírný handicap v porovnání s našimi soupeři, kteří nasadili čerstvé pneumatiky. Nicméně to trvalo jen pár kol a poté se podmínky srovnaly. To mi umožnilo strhnout vedení zpátky v náš prospěch a pak už jsem na to po zbytek mého stintu tvrdě tlačil. V kritických fázích závodu ve žlutých fázích tým správně odhadl situaci a moji dva kolegové odvedli vynikající práci. Hlavně Stéphane, kterému se podařilo dokončit svůj dvojitý stint v podmínkách, za kterých to nikdo jiný nedokázal.“
Stéphane Richelmi (Signatech-Alpine #36): „Ať nikdo nikdy neříká, že motorsport není fyzicky náročný. Měli jsme předem naplánovaný dvojitý stint a tým se několikrát ujistil, zda to za těchto podmínek zvládnu. Když nastala žlutá fáze, zbývalo mi odjet ještě několik kol, ale tým mne povolal do boxů o něco dříve a tím mi situaci trochu ulehčili. Jsem opravdu rád, že se mi podařilo dlouhou jízdu dokončit. Nevzpomínám si, že jsem kdy v závodním voze tak trpěl, ale stálo to za to. Dokončili jsme závod o kolo před našimi soupeři a to je skutečně obohacující. Dokázali jsme si, čeho jsme schopni dosáhnout a to nás naplňuje nadějí do budoucna.“
Gustavo Menezes (Signatech-Alpine #36): „Ze všeho nejdřív chci vyslovit velké „DĚKUJI“ týmu za to, že mne nechal dokončit závod. Jako Američan jsem mohl dovézt náš vůz pod šachovnicovou vlajku v domácím závodě. Byl to neuvěřitelný pocit. Toto byl nepochybně náš letos nejpodařenější závod a můj další krásný okamžik po vítězství v Le Mans. I přes to, že nás nepostihlo nic vyloženě dramatického, patřil tento závod mezi ty velice náročné. Nemyslel jsem si, že to bude až tak náročné, až se posadím za volant. Smekám před výkonem Stéphana, který dokázal v tak náročných podmínkách bezchybně zdolat tak náročnou jízdu.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.