Prototypy Alpine A460 kategorie LMP2 používají v letošním roce 2 týmy: francouzská stáj Signatech #36 a čínský Baxi DC Racing #35. V Austinu se Alpině dařilo a v cíli závodu získal modrý vůz #36 nazlátlý odstín.
Vozy Alpine se v dobrém světle předvedly už v kvalifikaci, kde domácí hrdina Gustavo Menezes společně s Nicolasem Lapierrem dosáhli nejlepšího času a získali pro Signatech #36 první letošní pole position. David Cheng a Nelson Panciatici (Baxi DC Racing #35) potvrdili rychlost prototypů Alpine 5. místem na startovním roštu. V horkém texaském slunci se start v kategorii LMP2 nejlépe podařil vozu Manor #44, ale obě Alpiny jeli v těsném závěsu za ním. Roberto Merhi (#44), Nicolas Lapierre (#36) a Nelson Panciatici (#35) spolu bojovali celých 10 okruhů doslova kolo na kolo. V 10. kole se #36 podařil předjížděcí manévr a od této chvíle se modrý vůz Signatech svým soupeřům vzdaloval. V horší situaci se ocitl druhý vůz Alpine týmu Baxi DC Racing #36. V horkém texaském slunci (teplota přes 35°C, vlhkost přes 70%) postihla Panciaticiho dehydratace. Francouzský pilot ani nedokončil svůj první plánovaný stint a musel vyhledat lékařskou pomoc. Jeho týmový kolegové, David Cheng a Ho-Pin Tung si mezi sebe museli rozdělit i kolegovu porci okruhů. To se později negativně projevilo při Ho-Pin Tungově druhém stintu, kdy jezdec najel tvrdě na obrubník a poškodil přední zavěšení a kapotáž. Oprava trvala necelých 17 minut a tato ztráta vyústila v konečnou 8. pozici vozu #35 v cíli závodu. Nebýt této jezdecké chyby, jistě by i vůz #35 potvrdil rychlost prototypů Alpine v závodě, protože prvně zmíněný vůz Signatech #36 závod vyhrál s jednokolovým náskokem před svými pronásledovateli.
Bernard Ollivier, zástupce generálního ředitele společnosti Alpine: „To byl závod! Toto je teprve naše první sezóna s modelem A460, ale je velmi úspěšná. Základ zde jsme položili již v kvalifikaci dosažením první letošní pole posiion. V závodě jsme podali bezchybný výkon a jsem nesmírně hrdý, že jsem mohl být při prvním vítězství vozu Alpine zde ve Spojených státech. Jezdci Signatech-Alpine hladce navýšili svůj náskok v průběžném pořadí týmů a jejich soupeři mají co dohánět. Pokud jde o Baxi DC Racing, jsem přesvědčený, že jejich jezdci brzy dosáhnou konzistentního výkonového zlepšení, které jim zajistí podobně dobrý výsledek.“
Philippe Sinault, šéf týmu Signatech-Alpine: „Myslím, že to byl v této sezóně náš nejzářivější výkon ve všech oblastech - nastavení vozu, stanovení strategie, výkony jezdců a mechaniků. Vítězství v kvalifikaci je jen počátek úspěchu, který musíte potvrdit v závodě. Nečekali jsme, že závod bude až tak fyzicky náročný. Všichni tři jezdci, Nicolas, Stéphane (Richelmi - pozn. red.), který byl po svém dvojitém stintu úplně vyčerpaný i Gustavo splnili do puntíku veškeré pokyny a to nám umožnilo vybojovat 4. letošní vítězství pro #36. Také #35 dosáhlo velký pokrok, ale zde nešlo vše tak hladce. Nelsona postihla dehydratace a museli jsme upravit strategii. David předvedl svůj nejlepší výkon od svého příchodu k týmu, ale potom jsme utrpěli ztrátu, když Ho-Pin trefil obrubník. Pokud se zde nevyskytnou nějaké problémy, myslím si, že i tento vůz může bojovat v top-5.“
Nelson Panciatici (Baxi DC Racing #35): „Začátek závodu jsem si skutečně užil. Na startu jsem se vyvezl z pátého až na třetí místo hned za #36. Na začátku mého druhého stintu to bylo trochu složitější, než jsem čekal. Chtěl jsem zajet dvojitý stint, ale ve voze bylo hrozné vedro a já jsem musel zastavit dříve, než jsme původně plánovali. Musel jsem navštívit lékařské středisko, ale už jsem v pořádku.“
Ho-Pin Tung (Baxi DC Racing #35): „Byl to velmi těžký závod. Museli jsme změnit strategii a bylo to fyzicky velmi náročné vyrovnat se s ohromným vedrem. Také pneumatiky se rychle opotřebovávaly. Během druhého stintu jsem najel na vnitřní obrubník a to celkem výrazně poškodilo vůz. Mechanici však odvedli skvělou práci a což nám umožnilo se poměrně rychle vrátit na trať, dokončit závod a získat alespoň nějaké body. V konečném důsledku to pro nás nebyl dobrý víkend, ale jsme si jistí, že se posouváme o další krok vpřed v oblasti výkonnosti.“
David Cheng (Baxi DC Racing #35): „Měli jsme potenciál pro dosažení dobrého výsledku, ale závod se nevyvíjel podle našich představ. Bylo to opravdu velmi těžké dokončit dvojité stinty v těchto horkých a dusných podmínkách a ještě k tomu v noci. V autě bylo nedýchatelno, obzvláště v posledních kolech to bylo extrémní. Udělal jsem dobře, že jsem před tímto závodem tvrdě trénoval fyzickou kondici. Řekl bych, že toto byl můj nejlepší výkon v letošním roce. Nastavení závodního programu našeho týmu mne ze začátku sezóny hodně zaměstnalo, ale teď se plně soustředím na vlastní jízdu a cítím, že dělám velké pokroky.“
Nicolas Lapierre (Signatech-Alpine #36): „Náš vůz v kategorii slabších prototypů kraloval po celý víkend. Rozhodli jsme se pro start na pneumatikách z kvalifikace, což byl mírný handicap v porovnání s našimi soupeři, kteří nasadili čerstvé pneumatiky. Nicméně to trvalo jen pár kol a poté se podmínky srovnaly. To mi umožnilo strhnout vedení zpátky v náš prospěch a pak už jsem na to po zbytek mého stintu tvrdě tlačil. V kritických fázích závodu ve žlutých fázích tým správně odhadl situaci a moji dva kolegové odvedli vynikající práci. Hlavně Stéphane, kterému se podařilo dokončit svůj dvojitý stint v podmínkách, za kterých to nikdo jiný nedokázal.“
Stéphane Richelmi (Signatech-Alpine #36): „Ať nikdo nikdy neříká, že motorsport není fyzicky náročný. Měli jsme předem naplánovaný dvojitý stint a tým se několikrát ujistil, zda to za těchto podmínek zvládnu. Když nastala žlutá fáze, zbývalo mi odjet ještě několik kol, ale tým mne povolal do boxů o něco dříve a tím mi situaci trochu ulehčili. Jsem opravdu rád, že se mi podařilo dlouhou jízdu dokončit. Nevzpomínám si, že jsem kdy v závodním voze tak trpěl, ale stálo to za to. Dokončili jsme závod o kolo před našimi soupeři a to je skutečně obohacující. Dokázali jsme si, čeho jsme schopni dosáhnout a to nás naplňuje nadějí do budoucna.“
Gustavo Menezes (Signatech-Alpine #36): „Ze všeho nejdřív chci vyslovit velké „DĚKUJI“ týmu za to, že mne nechal dokončit závod. Jako Američan jsem mohl dovézt náš vůz pod šachovnicovou vlajku v domácím závodě. Byl to neuvěřitelný pocit. Toto byl nepochybně náš letos nejpodařenější závod a můj další krásný okamžik po vítězství v Le Mans. I přes to, že nás nepostihlo nic vyloženě dramatického, patřil tento závod mezi ty velice náročné. Nemyslel jsem si, že to bude až tak náročné, až se posadím za volant. Smekám před výkonem Stéphana, který dokázal v tak náročných podmínkách bezchybně zdolat tak náročnou jízdu.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).