Posádka Porsche #1 ve složení Timo Bernhard, Mark Webber, Brendon Hartley byla nejrychlejší v závodě 6 Hours of Circuit of the Americas v Austinu. Přitom závod se od počátku vyvíjel úplně jinak.
Na sluncem zalitém okruhu nedaleko texaského Austinu se start závodu znovu odvíjel od letos již několikrát daného scénáře: mezi dominantní duo Audi se po několika málo stovkách metrů vklíní rychlejší z dvojice vozů Porsche. Americký příběh ale pokračoval jinak. Audi #8 zanedlouho vrací úder a německé vozy roztáčí své čtyři kruhy stále rychleji. Horké texaské babí léto Audinám svědčí, oba německé vozy se svým pronásledovatelům rychle vzdalují. Další pořadí je pěkně prostřídané: Porsche #1 - Toyota #5 - Porsche #2 - Toyota #6. Na 5,5 km dlouhém okruhu nejedou Audiny samotné, již po 10 minutách je začínají brzdit nejpomalejší vozy kategorie LMGTE Am. Oba dva nejrychlejší vozy svou bravurní jízdou potvrzují slova šéfa týmu Dr. Ullricha, že Audinám vysoké teploty svědčí. Vždyť v okamžiku startu dosahuje teplota zdejšího asfaltu 55°C, teplota vzduchu je 35,8°C. Hustý provoz na relativně krátké trati dává vyniknout šikovnosti jezdců, na celém okruhu se čile předjíždí, ale kolize žádná. Asi nejkrásnější souboje spolu svádí prototypy LMP2, které vytvořily několik skupinek, ve kterých se tvrdě, ale velmi čistě bojuje o pořadí. Závod je rychlý, běží bez přerušení v pravidelném rytmu plánovaných stintů a Audiny si hlídají čelo závodu. To platí až do poslední třetiny závodu. V rychlých esíčkách prvního sektoru kolidují Manor #44 a Ford #66 a závod zpomaluje první žlutá fáze. Ta platí po celém okruhu a pro Audi to znamená pomyslný začátek konce. Těsně před touto kolizí totiž vyjíždí z boxů Audi #7 po dalším z plánovaných pitstopů. Nastalou situaci využívají všichni soupeři a zhruba minutový náskok Audi se v okamžiku mění na 18 sekundovou ztrátu za nově vedoucím Porsche #1. Audi se však nevzdává a snaží se dohnat nespravedlivou ztrátu. Texaské slunce je ale již přes hodinu „vypnuté“, teplota vzduchu i asfaltu začíná pomalinku klesat a Audi postupně ztrácí svou dosavadní dominanci. Rázem jsou časy všech tří továrních týmů +/- vyrovnané. Tréulier se však nevzdává a tlačí na pilu, co to jen jde. Přibližně hodinu před koncem závodu v rychlé pravotočivé zatáčce č. 18 předjíždí Tréulier „nešťastný“ Ford #66 a po vzájemné kolizi naráží do bariéry. Na celém okruhu znovu vlají žluté vlajky a do té doby dominantní Audi #7 definitivně ztrácí veškeré naděje. Vyproštění, pomalý dojezd k mechanikům a oprava přední části vozu znamenají ztrátu 4 kol... Propadá se také Toyota #5, která se provinila překročením rychlostního limitu v průběhu žluté fáze. Další problém postihl druhou Audinu (#8) o několik kol později, kdy vůz po poněkud tvrdším přejetí obrubníku přešel na několik sekund do nouzového režimu. Loic Duval se s tímto problémem sice rychle vypořádal, ale i tak to znamenalo ztrátu přibližně 50 sekund. Před posledními zastávkami v boxech je pořadí na čele: Porsche #1, Toyota #6, Audi #8, Porsche #2, Toyota #5, Audi #7. Lucas Di Grassi v Audi #8 dostává pro svůj poslední stint jednoznačný příkaz „PUSH, PUSH, PUSH!!!“. Audi nemá co ztratit a hraje vabank. Technika tento nápor vydrží a vozy projíždějí nočním cílem v pořadí Porsche #1, Audi #8, Toyota #6. O vyrovnanosti závodu svědčí fakt, že po 6 hodinách dělí nejrychlejší 3 posádky interval 26 sekund!!!
Souboj soukromých týmů LMP1 vyhrál švýcarský Rebellion Racing.
V kategorii LMP2 bylo k vidění mnoho zajímavých soubojů. Nejvíce v této kategorii vynikla stíhací jízda vozu G-Drive #26, který po potížích v kvalifikaci startoval z posledního místa a prokousával se statečně závodním polem. Obdivuhodný výkon posádky Rusinov, Rast, Brundle korunoval nádherný, ale neúspěšný souboj o druhé místo s vozem RGR Sport of Morand #43. Vítězství v kategorii LMP2 bral stylem start-cíl vůz Signatech Alpine #36.
V kategorii LMGTE Pro se o vedení přetahoval Aston Martin #95 s oběma Ferrari. Porsche byly v závodě téměř neviditelné a Fordy se zviditelnily pouze prostřednictvím vozu #66 při výše uvedených kolizích. Marco Sorensen po závodě prozradil, že o vítězství mohl v poslední fázi závodu lehce přijít, protože ve voze přestala fungovat vysílačka a on jen odhadoval okamžik, kdy má s vozem zajet na dotankování paliva. „Naštěstí je ve voze kontrolka, když se rozsvítila, odbočil jsem do pitlane a modlil se, aby kluci byli připraveni,“ popsal nastalou situaci Sorensen.
Amatérská Gétéčka se stala kořistí posádky Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Nikolas Lauda ve voze Aston Martin # 98, který na pódiu doplnily Porsche #78 a Corvetta #50.
Kompletní výsledky naleznete ZDE
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.