Posádka Porsche #1 ve složení Timo Bernhard, Mark Webber, Brendon Hartley byla nejrychlejší v závodě 6 Hours of Circuit of the Americas v Austinu. Přitom závod se od počátku vyvíjel úplně jinak.
Na sluncem zalitém okruhu nedaleko texaského Austinu se start závodu znovu odvíjel od letos již několikrát daného scénáře: mezi dominantní duo Audi se po několika málo stovkách metrů vklíní rychlejší z dvojice vozů Porsche. Americký příběh ale pokračoval jinak. Audi #8 zanedlouho vrací úder a německé vozy roztáčí své čtyři kruhy stále rychleji. Horké texaské babí léto Audinám svědčí, oba německé vozy se svým pronásledovatelům rychle vzdalují. Další pořadí je pěkně prostřídané: Porsche #1 - Toyota #5 - Porsche #2 - Toyota #6. Na 5,5 km dlouhém okruhu nejedou Audiny samotné, již po 10 minutách je začínají brzdit nejpomalejší vozy kategorie LMGTE Am. Oba dva nejrychlejší vozy svou bravurní jízdou potvrzují slova šéfa týmu Dr. Ullricha, že Audinám vysoké teploty svědčí. Vždyť v okamžiku startu dosahuje teplota zdejšího asfaltu 55°C, teplota vzduchu je 35,8°C. Hustý provoz na relativně krátké trati dává vyniknout šikovnosti jezdců, na celém okruhu se čile předjíždí, ale kolize žádná. Asi nejkrásnější souboje spolu svádí prototypy LMP2, které vytvořily několik skupinek, ve kterých se tvrdě, ale velmi čistě bojuje o pořadí. Závod je rychlý, běží bez přerušení v pravidelném rytmu plánovaných stintů a Audiny si hlídají čelo závodu. To platí až do poslední třetiny závodu. V rychlých esíčkách prvního sektoru kolidují Manor #44 a Ford #66 a závod zpomaluje první žlutá fáze. Ta platí po celém okruhu a pro Audi to znamená pomyslný začátek konce. Těsně před touto kolizí totiž vyjíždí z boxů Audi #7 po dalším z plánovaných pitstopů. Nastalou situaci využívají všichni soupeři a zhruba minutový náskok Audi se v okamžiku mění na 18 sekundovou ztrátu za nově vedoucím Porsche #1. Audi se však nevzdává a snaží se dohnat nespravedlivou ztrátu. Texaské slunce je ale již přes hodinu „vypnuté“, teplota vzduchu i asfaltu začíná pomalinku klesat a Audi postupně ztrácí svou dosavadní dominanci. Rázem jsou časy všech tří továrních týmů +/- vyrovnané. Tréulier se však nevzdává a tlačí na pilu, co to jen jde. Přibližně hodinu před koncem závodu v rychlé pravotočivé zatáčce č. 18 předjíždí Tréulier „nešťastný“ Ford #66 a po vzájemné kolizi naráží do bariéry. Na celém okruhu znovu vlají žluté vlajky a do té doby dominantní Audi #7 definitivně ztrácí veškeré naděje. Vyproštění, pomalý dojezd k mechanikům a oprava přední části vozu znamenají ztrátu 4 kol... Propadá se také Toyota #5, která se provinila překročením rychlostního limitu v průběhu žluté fáze. Další problém postihl druhou Audinu (#8) o několik kol později, kdy vůz po poněkud tvrdším přejetí obrubníku přešel na několik sekund do nouzového režimu. Loic Duval se s tímto problémem sice rychle vypořádal, ale i tak to znamenalo ztrátu přibližně 50 sekund. Před posledními zastávkami v boxech je pořadí na čele: Porsche #1, Toyota #6, Audi #8, Porsche #2, Toyota #5, Audi #7. Lucas Di Grassi v Audi #8 dostává pro svůj poslední stint jednoznačný příkaz „PUSH, PUSH, PUSH!!!“. Audi nemá co ztratit a hraje vabank. Technika tento nápor vydrží a vozy projíždějí nočním cílem v pořadí Porsche #1, Audi #8, Toyota #6. O vyrovnanosti závodu svědčí fakt, že po 6 hodinách dělí nejrychlejší 3 posádky interval 26 sekund!!!
Souboj soukromých týmů LMP1 vyhrál švýcarský Rebellion Racing.
V kategorii LMP2 bylo k vidění mnoho zajímavých soubojů. Nejvíce v této kategorii vynikla stíhací jízda vozu G-Drive #26, který po potížích v kvalifikaci startoval z posledního místa a prokousával se statečně závodním polem. Obdivuhodný výkon posádky Rusinov, Rast, Brundle korunoval nádherný, ale neúspěšný souboj o druhé místo s vozem RGR Sport of Morand #43. Vítězství v kategorii LMP2 bral stylem start-cíl vůz Signatech Alpine #36.
V kategorii LMGTE Pro se o vedení přetahoval Aston Martin #95 s oběma Ferrari. Porsche byly v závodě téměř neviditelné a Fordy se zviditelnily pouze prostřednictvím vozu #66 při výše uvedených kolizích. Marco Sorensen po závodě prozradil, že o vítězství mohl v poslední fázi závodu lehce přijít, protože ve voze přestala fungovat vysílačka a on jen odhadoval okamžik, kdy má s vozem zajet na dotankování paliva. „Naštěstí je ve voze kontrolka, když se rozsvítila, odbočil jsem do pitlane a modlil se, aby kluci byli připraveni,“ popsal nastalou situaci Sorensen.
Amatérská Gétéčka se stala kořistí posádky Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Nikolas Lauda ve voze Aston Martin # 98, který na pódiu doplnily Porsche #78 a Corvetta #50.
Kompletní výsledky naleznete ZDE
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).