V těchto dnech nabývá obrysy kalendář závodů WEC pro sezónu 2017. Již nyní je patrné, že někteří jezdci budou muset při vyjednávání svých kontraktů na příští rok řešit priority.
V letošním roce jsme svědky 5. ročníku světové vytrvalostní série, která se již pevně zakořenila v myslích mnoha příznivců okruhového motorsportu, ale také v hledáčcích ne mála sportovních divizí automobilových výrobců. Již nyní lze říci, že základní koncept společných závodů několika různě výkonných kategorií závodních vozů má své kouzlo a atraktivitou dění na trati se řadí mezi top okruhové seriály. Citlivé korekce technických limitů pro některé týmy před každým závodem prospívají vyrovnanosti soubojů a dávají vyniknout jak umění jezdců, tak i stratégů na boxových zídkách. Není tajemstvím, že mnozí další výrobci automobilů začínají vážně přemýšlet o své účasti v tomto šampionátu. Jistě je pro ně zajímavá i ochota promotéra seriálu naslouchat přáním jednotlivých výrobců a diskutovat s nimi o budoucnosti, jak jsme o tom psali např. zde
Pro 6. sezónu World Endurance Championship jsou v tuto chvíli známy tyto termíny a destinace:
6 Hours of Silverstone: 14. - 16. dubna*
24 Hours Le Mans: 17. - 18. června
6 Hours of Nürburgring: 14. - 16. července
* - toto datum ještě není definitivně potvrzené
Z uvedeného přehledu je patrné, že v příštím roce bude přestávka mezi závody v Le Mans a Nürburgringu o týden kratší.
Také v jiných automobilových sériích se začínají postupně definovat termíny a lokace jednotlivých klání a s přibývajícími závody začíná být jasné, že některé termíny budou opět navzájem kolidovat. Např. v letošním roce se takto střetly závody 24H Le Mans s GP Evropy Formule 1 nebo minulý závod na Nürburgringu s GP Maďarska. Okruhová sezóna je závislá na mnoha faktorech a poskládat jednotlivé termíny závodů různých světových okruhových sérií není jednoduché. Závod na Nürburgringu se pojede příští rok ve stejném termínu, jako závod seriálu Formule E v kanadském Montrealu. Tyto termínové kolize budou s největší pravděpodobností postupem času přibývat a mnozí jezdci budou muset stále více řešit své závodní priority a závazky. Podle uvedeného termínového schématu budou mezi takové jezdce patřit Sébastien Buemi, Lucas di Grassi nebo Nick Heidfeld.
Poslední slovo při schvalování jednotlivých termínových kalendářů má FIA a zde již sílí hlasy, které v souvislosti s tímto termínovým překrýváním volají po nastavení priorit, které by definovaly „důležitost“ jednotlivých závodních sérií. Podle těchto informací by vytrvalostní mistrovství získalo vyšší prioritu než Formule E, což by pro zainteresované jezdce mohlo být jasným vodítkem při jejich rozhodování.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.