V těchto dnech nabývá obrysy kalendář závodů WEC pro sezónu 2017. Již nyní je patrné, že někteří jezdci budou muset při vyjednávání svých kontraktů na příští rok řešit priority.
V letošním roce jsme svědky 5. ročníku světové vytrvalostní série, která se již pevně zakořenila v myslích mnoha příznivců okruhového motorsportu, ale také v hledáčcích ne mála sportovních divizí automobilových výrobců. Již nyní lze říci, že základní koncept společných závodů několika různě výkonných kategorií závodních vozů má své kouzlo a atraktivitou dění na trati se řadí mezi top okruhové seriály. Citlivé korekce technických limitů pro některé týmy před každým závodem prospívají vyrovnanosti soubojů a dávají vyniknout jak umění jezdců, tak i stratégů na boxových zídkách. Není tajemstvím, že mnozí další výrobci automobilů začínají vážně přemýšlet o své účasti v tomto šampionátu. Jistě je pro ně zajímavá i ochota promotéra seriálu naslouchat přáním jednotlivých výrobců a diskutovat s nimi o budoucnosti, jak jsme o tom psali např. zde
Pro 6. sezónu World Endurance Championship jsou v tuto chvíli známy tyto termíny a destinace:
6 Hours of Silverstone: 14. - 16. dubna*
24 Hours Le Mans: 17. - 18. června
6 Hours of Nürburgring: 14. - 16. července
* - toto datum ještě není definitivně potvrzené
Z uvedeného přehledu je patrné, že v příštím roce bude přestávka mezi závody v Le Mans a Nürburgringu o týden kratší.
Také v jiných automobilových sériích se začínají postupně definovat termíny a lokace jednotlivých klání a s přibývajícími závody začíná být jasné, že některé termíny budou opět navzájem kolidovat. Např. v letošním roce se takto střetly závody 24H Le Mans s GP Evropy Formule 1 nebo minulý závod na Nürburgringu s GP Maďarska. Okruhová sezóna je závislá na mnoha faktorech a poskládat jednotlivé termíny závodů různých světových okruhových sérií není jednoduché. Závod na Nürburgringu se pojede příští rok ve stejném termínu, jako závod seriálu Formule E v kanadském Montrealu. Tyto termínové kolize budou s největší pravděpodobností postupem času přibývat a mnozí jezdci budou muset stále více řešit své závodní priority a závazky. Podle uvedeného termínového schématu budou mezi takové jezdce patřit Sébastien Buemi, Lucas di Grassi nebo Nick Heidfeld.
Poslední slovo při schvalování jednotlivých termínových kalendářů má FIA a zde již sílí hlasy, které v souvislosti s tímto termínovým překrýváním volají po nastavení priorit, které by definovaly „důležitost“ jednotlivých závodních sérií. Podle těchto informací by vytrvalostní mistrovství získalo vyšší prioritu než Formule E, což by pro zainteresované jezdce mohlo být jasným vodítkem při jejich rozhodování.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?