V těchto dnech nabývá obrysy kalendář závodů WEC pro sezónu 2017. Již nyní je patrné, že někteří jezdci budou muset při vyjednávání svých kontraktů na příští rok řešit priority.
V letošním roce jsme svědky 5. ročníku světové vytrvalostní série, která se již pevně zakořenila v myslích mnoha příznivců okruhového motorsportu, ale také v hledáčcích ne mála sportovních divizí automobilových výrobců. Již nyní lze říci, že základní koncept společných závodů několika různě výkonných kategorií závodních vozů má své kouzlo a atraktivitou dění na trati se řadí mezi top okruhové seriály. Citlivé korekce technických limitů pro některé týmy před každým závodem prospívají vyrovnanosti soubojů a dávají vyniknout jak umění jezdců, tak i stratégů na boxových zídkách. Není tajemstvím, že mnozí další výrobci automobilů začínají vážně přemýšlet o své účasti v tomto šampionátu. Jistě je pro ně zajímavá i ochota promotéra seriálu naslouchat přáním jednotlivých výrobců a diskutovat s nimi o budoucnosti, jak jsme o tom psali např. zde
Pro 6. sezónu World Endurance Championship jsou v tuto chvíli známy tyto termíny a destinace:
6 Hours of Silverstone: 14. - 16. dubna*
24 Hours Le Mans: 17. - 18. června
6 Hours of Nürburgring: 14. - 16. července
* - toto datum ještě není definitivně potvrzené
Z uvedeného přehledu je patrné, že v příštím roce bude přestávka mezi závody v Le Mans a Nürburgringu o týden kratší.
Také v jiných automobilových sériích se začínají postupně definovat termíny a lokace jednotlivých klání a s přibývajícími závody začíná být jasné, že některé termíny budou opět navzájem kolidovat. Např. v letošním roce se takto střetly závody 24H Le Mans s GP Evropy Formule 1 nebo minulý závod na Nürburgringu s GP Maďarska. Okruhová sezóna je závislá na mnoha faktorech a poskládat jednotlivé termíny závodů různých světových okruhových sérií není jednoduché. Závod na Nürburgringu se pojede příští rok ve stejném termínu, jako závod seriálu Formule E v kanadském Montrealu. Tyto termínové kolize budou s největší pravděpodobností postupem času přibývat a mnozí jezdci budou muset stále více řešit své závodní priority a závazky. Podle uvedeného termínového schématu budou mezi takové jezdce patřit Sébastien Buemi, Lucas di Grassi nebo Nick Heidfeld.
Poslední slovo při schvalování jednotlivých termínových kalendářů má FIA a zde již sílí hlasy, které v souvislosti s tímto termínovým překrýváním volají po nastavení priorit, které by definovaly „důležitost“ jednotlivých závodních sérií. Podle těchto informací by vytrvalostní mistrovství získalo vyšší prioritu než Formule E, což by pro zainteresované jezdce mohlo být jasným vodítkem při jejich rozhodování.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?