V těchto dnech nabývá obrysy kalendář závodů WEC pro sezónu 2017. Již nyní je patrné, že někteří jezdci budou muset při vyjednávání svých kontraktů na příští rok řešit priority.
V letošním roce jsme svědky 5. ročníku světové vytrvalostní série, která se již pevně zakořenila v myslích mnoha příznivců okruhového motorsportu, ale také v hledáčcích ne mála sportovních divizí automobilových výrobců. Již nyní lze říci, že základní koncept společných závodů několika různě výkonných kategorií závodních vozů má své kouzlo a atraktivitou dění na trati se řadí mezi top okruhové seriály. Citlivé korekce technických limitů pro některé týmy před každým závodem prospívají vyrovnanosti soubojů a dávají vyniknout jak umění jezdců, tak i stratégů na boxových zídkách. Není tajemstvím, že mnozí další výrobci automobilů začínají vážně přemýšlet o své účasti v tomto šampionátu. Jistě je pro ně zajímavá i ochota promotéra seriálu naslouchat přáním jednotlivých výrobců a diskutovat s nimi o budoucnosti, jak jsme o tom psali např. zde
Pro 6. sezónu World Endurance Championship jsou v tuto chvíli známy tyto termíny a destinace:
6 Hours of Silverstone: 14. - 16. dubna*
24 Hours Le Mans: 17. - 18. června
6 Hours of Nürburgring: 14. - 16. července
* - toto datum ještě není definitivně potvrzené
Z uvedeného přehledu je patrné, že v příštím roce bude přestávka mezi závody v Le Mans a Nürburgringu o týden kratší.
Také v jiných automobilových sériích se začínají postupně definovat termíny a lokace jednotlivých klání a s přibývajícími závody začíná být jasné, že některé termíny budou opět navzájem kolidovat. Např. v letošním roce se takto střetly závody 24H Le Mans s GP Evropy Formule 1 nebo minulý závod na Nürburgringu s GP Maďarska. Okruhová sezóna je závislá na mnoha faktorech a poskládat jednotlivé termíny závodů různých světových okruhových sérií není jednoduché. Závod na Nürburgringu se pojede příští rok ve stejném termínu, jako závod seriálu Formule E v kanadském Montrealu. Tyto termínové kolize budou s největší pravděpodobností postupem času přibývat a mnozí jezdci budou muset stále více řešit své závodní priority a závazky. Podle uvedeného termínového schématu budou mezi takové jezdce patřit Sébastien Buemi, Lucas di Grassi nebo Nick Heidfeld.
Poslední slovo při schvalování jednotlivých termínových kalendářů má FIA a zde již sílí hlasy, které v souvislosti s tímto termínovým překrýváním volají po nastavení priorit, které by definovaly „důležitost“ jednotlivých závodních sérií. Podle těchto informací by vytrvalostní mistrovství získalo vyšší prioritu než Formule E, což by pro zainteresované jezdce mohlo být jasným vodítkem při jejich rozhodování.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.