Vedle Alexe Rossiho, Stoffela Vandoorna a Estebana Ocona je jméno Willa Stevense spojováno s obsazením sedačky závodního pilota v týmu Manor Racing MRT ve F1 pro druhou polovinu letošní sezóny.
Will Stevens ale naznačil, že po letní pouze do vozu Formule 1 s největší pravděpodobností neusedne a místo toho jej uvidíme ve vytrvalostních závodech. V současné době se aktivně rozhlíží po možném angažmá v některém z týmů, které se účastní vytrvalostních okruhových závodů v seriálech Blancpain GT series nebo WEC. V rámci vytrvalostního GT podniku Spa 24 Hours byl Stevens společně s belgiskými závodníky Driesem Vanthoorem a Fredericem Vervischem členem posádky vozu WRT Audi R8.
„S určitostí to ještě nemohu potvrdit,“ říká 25-letý Will Stevens, „samozřejmě, že každý závodník sní o angažmá ve Formuli 1. Já jsem tohoto cíle dosáhl, ale bohužel nemám k dispozici konkurenceschopný vůz. A proto nevím, zda se tam po letní pauze chci vrátit. V současné době zde mám smlouvu do konce roku (Blancpain GT Series), ale s WEC je to ještě otevřené. Uvidím, jak se to vyvine.“
Dlouhodobý kontrakt
Po celou dobu svého působení ve F1 se Will Stevens pohyboval v nejistotě na konci startovního pole a proto by si rád našel dlouhodobý kontrakt. „Musím se rozhlédnout, zjistit možnosti a správně se rozhodnout. Krátkodobé řešení není pro budoucnost dost dobré,“ připouští Stevens.
„Neobracím se k F1 zády, ale hledám dlouhodobou stabilitu pro mou kariéru závodníka, to je to, o co se nyní snažím. Cítím, že cesta k vytrvalostním závodům (WEC nebo GT) je z tohoto pohledu správná. Formule 1 je velmi těžká, ale také je v ní hodně politikaření. To není případ vytrvalostních závodů. Pokud chcete odvádět stabilně dobré výkony, hledáte dlouhodobý kontrakt a to je to, o co se nyní snažím.“ Stevens se dobře uvedl ve vytrvalostních závodech a podařilo se mu skloubit působení v sérii Blancpain GT a zároveň účast ve dvou týmech ve FIA WEC v kategorii LMP2 v týmu Manor (Silverstone a Spa-Francorchamps) a G-Drive (Le Mans). „Začínám si zde budovat dobré vztahy, cítím se dobře jak v týmu, tak i v autě na dráze, takže začínám nalézat svou závodní pohodu, což je pro každého jezdce velmi důležité. Je to dobré i pro mé výkony do budoucna.“
Přestup z Manoru do G-Drive v Le Mans vysvětluje Stevens takto: "Dostal jsem od G-Drive nabídku jet s nimi v Le Mans. Střídat se s René Rastem a Romanem Rusinovem, to se nedá odmítnout, to byla skvělá nabídka pro můj debut v Le Mans. Proto jsem tu nabídku přijal. V závodě jsme dostali 2 tresty, postihl nás defekt a ztratili jsme hodně času, takže vítězství nám nakonec jen těsně uniklo. Ale přes to jsme byli s výsledkem spokojeni.“
Návrat k Manoru ve WEC
Will Stevens si chce v průběhu letní přestávky odpočinout a nabrat síly pro druhou část sezóny. Mezitím jeho management usilovně hledá to nejlepší řešení nejen pro zbytek letošního roku, ale zároveň pro příští sezónu. „Je za námi polovina sezóny a já nechci udělat změnu za každou cenu. Seriál Blancpain GT mi po zbytek roku dává stabilitu a jistotu. Ohledně svého působení ve WEC zatím nemohu nic říci. Nějaká jednání probíhají, ale nyní je doba dovolených a na vše je díky tomu potřeba více času. Během příštích několika měsíců bych ale chtěl mít jasno, o svém angažmá pro příští rok. Když si vzpomenu, jak jsem letos v únoru ještě vůbec netušil, co budu dělat, to byla moje noční můra. Naštěstí se mi naskytla dobrá příležitost a já jí využil. Mým cílem je, podepsat kontrakt pro příští sezónu v průběhu několika následujících měsíců, nejpozději do konce tohoto roku. Stále jsme v kontaktu s Manorem pro WEC, tak uvidíme, možností je v tuto chvíli několik,“ dodává ke své budoucnosti britský závodník Will Stevens.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.