Vedle Alexe Rossiho, Stoffela Vandoorna a Estebana Ocona je jméno Willa Stevense spojováno s obsazením sedačky závodního pilota v týmu Manor Racing MRT ve F1 pro druhou polovinu letošní sezóny.
Will Stevens ale naznačil, že po letní pouze do vozu Formule 1 s největší pravděpodobností neusedne a místo toho jej uvidíme ve vytrvalostních závodech. V současné době se aktivně rozhlíží po možném angažmá v některém z týmů, které se účastní vytrvalostních okruhových závodů v seriálech Blancpain GT series nebo WEC. V rámci vytrvalostního GT podniku Spa 24 Hours byl Stevens společně s belgiskými závodníky Driesem Vanthoorem a Fredericem Vervischem členem posádky vozu WRT Audi R8.
„S určitostí to ještě nemohu potvrdit,“ říká 25-letý Will Stevens, „samozřejmě, že každý závodník sní o angažmá ve Formuli 1. Já jsem tohoto cíle dosáhl, ale bohužel nemám k dispozici konkurenceschopný vůz. A proto nevím, zda se tam po letní pauze chci vrátit. V současné době zde mám smlouvu do konce roku (Blancpain GT Series), ale s WEC je to ještě otevřené. Uvidím, jak se to vyvine.“
Dlouhodobý kontrakt
Po celou dobu svého působení ve F1 se Will Stevens pohyboval v nejistotě na konci startovního pole a proto by si rád našel dlouhodobý kontrakt. „Musím se rozhlédnout, zjistit možnosti a správně se rozhodnout. Krátkodobé řešení není pro budoucnost dost dobré,“ připouští Stevens.
„Neobracím se k F1 zády, ale hledám dlouhodobou stabilitu pro mou kariéru závodníka, to je to, o co se nyní snažím. Cítím, že cesta k vytrvalostním závodům (WEC nebo GT) je z tohoto pohledu správná. Formule 1 je velmi těžká, ale také je v ní hodně politikaření. To není případ vytrvalostních závodů. Pokud chcete odvádět stabilně dobré výkony, hledáte dlouhodobý kontrakt a to je to, o co se nyní snažím.“ Stevens se dobře uvedl ve vytrvalostních závodech a podařilo se mu skloubit působení v sérii Blancpain GT a zároveň účast ve dvou týmech ve FIA WEC v kategorii LMP2 v týmu Manor (Silverstone a Spa-Francorchamps) a G-Drive (Le Mans). „Začínám si zde budovat dobré vztahy, cítím se dobře jak v týmu, tak i v autě na dráze, takže začínám nalézat svou závodní pohodu, což je pro každého jezdce velmi důležité. Je to dobré i pro mé výkony do budoucna.“
Přestup z Manoru do G-Drive v Le Mans vysvětluje Stevens takto: "Dostal jsem od G-Drive nabídku jet s nimi v Le Mans. Střídat se s René Rastem a Romanem Rusinovem, to se nedá odmítnout, to byla skvělá nabídka pro můj debut v Le Mans. Proto jsem tu nabídku přijal. V závodě jsme dostali 2 tresty, postihl nás defekt a ztratili jsme hodně času, takže vítězství nám nakonec jen těsně uniklo. Ale přes to jsme byli s výsledkem spokojeni.“
Návrat k Manoru ve WEC
Will Stevens si chce v průběhu letní přestávky odpočinout a nabrat síly pro druhou část sezóny. Mezitím jeho management usilovně hledá to nejlepší řešení nejen pro zbytek letošního roku, ale zároveň pro příští sezónu. „Je za námi polovina sezóny a já nechci udělat změnu za každou cenu. Seriál Blancpain GT mi po zbytek roku dává stabilitu a jistotu. Ohledně svého působení ve WEC zatím nemohu nic říci. Nějaká jednání probíhají, ale nyní je doba dovolených a na vše je díky tomu potřeba více času. Během příštích několika měsíců bych ale chtěl mít jasno, o svém angažmá pro příští rok. Když si vzpomenu, jak jsem letos v únoru ještě vůbec netušil, co budu dělat, to byla moje noční můra. Naštěstí se mi naskytla dobrá příležitost a já jí využil. Mým cílem je, podepsat kontrakt pro příští sezónu v průběhu několika následujících měsíců, nejpozději do konce tohoto roku. Stále jsme v kontaktu s Manorem pro WEC, tak uvidíme, možností je v tuto chvíli několik,“ dodává ke své budoucnosti britský závodník Will Stevens.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).