Vedle Alexe Rossiho, Stoffela Vandoorna a Estebana Ocona je jméno Willa Stevense spojováno s obsazením sedačky závodního pilota v týmu Manor Racing MRT ve F1 pro druhou polovinu letošní sezóny.
Will Stevens ale naznačil, že po letní pouze do vozu Formule 1 s největší pravděpodobností neusedne a místo toho jej uvidíme ve vytrvalostních závodech. V současné době se aktivně rozhlíží po možném angažmá v některém z týmů, které se účastní vytrvalostních okruhových závodů v seriálech Blancpain GT series nebo WEC. V rámci vytrvalostního GT podniku Spa 24 Hours byl Stevens společně s belgiskými závodníky Driesem Vanthoorem a Fredericem Vervischem členem posádky vozu WRT Audi R8.
„S určitostí to ještě nemohu potvrdit,“ říká 25-letý Will Stevens, „samozřejmě, že každý závodník sní o angažmá ve Formuli 1. Já jsem tohoto cíle dosáhl, ale bohužel nemám k dispozici konkurenceschopný vůz. A proto nevím, zda se tam po letní pauze chci vrátit. V současné době zde mám smlouvu do konce roku (Blancpain GT Series), ale s WEC je to ještě otevřené. Uvidím, jak se to vyvine.“
Dlouhodobý kontrakt
Po celou dobu svého působení ve F1 se Will Stevens pohyboval v nejistotě na konci startovního pole a proto by si rád našel dlouhodobý kontrakt. „Musím se rozhlédnout, zjistit možnosti a správně se rozhodnout. Krátkodobé řešení není pro budoucnost dost dobré,“ připouští Stevens.
„Neobracím se k F1 zády, ale hledám dlouhodobou stabilitu pro mou kariéru závodníka, to je to, o co se nyní snažím. Cítím, že cesta k vytrvalostním závodům (WEC nebo GT) je z tohoto pohledu správná. Formule 1 je velmi těžká, ale také je v ní hodně politikaření. To není případ vytrvalostních závodů. Pokud chcete odvádět stabilně dobré výkony, hledáte dlouhodobý kontrakt a to je to, o co se nyní snažím.“ Stevens se dobře uvedl ve vytrvalostních závodech a podařilo se mu skloubit působení v sérii Blancpain GT a zároveň účast ve dvou týmech ve FIA WEC v kategorii LMP2 v týmu Manor (Silverstone a Spa-Francorchamps) a G-Drive (Le Mans). „Začínám si zde budovat dobré vztahy, cítím se dobře jak v týmu, tak i v autě na dráze, takže začínám nalézat svou závodní pohodu, což je pro každého jezdce velmi důležité. Je to dobré i pro mé výkony do budoucna.“
Přestup z Manoru do G-Drive v Le Mans vysvětluje Stevens takto: "Dostal jsem od G-Drive nabídku jet s nimi v Le Mans. Střídat se s René Rastem a Romanem Rusinovem, to se nedá odmítnout, to byla skvělá nabídka pro můj debut v Le Mans. Proto jsem tu nabídku přijal. V závodě jsme dostali 2 tresty, postihl nás defekt a ztratili jsme hodně času, takže vítězství nám nakonec jen těsně uniklo. Ale přes to jsme byli s výsledkem spokojeni.“
Návrat k Manoru ve WEC
Will Stevens si chce v průběhu letní přestávky odpočinout a nabrat síly pro druhou část sezóny. Mezitím jeho management usilovně hledá to nejlepší řešení nejen pro zbytek letošního roku, ale zároveň pro příští sezónu. „Je za námi polovina sezóny a já nechci udělat změnu za každou cenu. Seriál Blancpain GT mi po zbytek roku dává stabilitu a jistotu. Ohledně svého působení ve WEC zatím nemohu nic říci. Nějaká jednání probíhají, ale nyní je doba dovolených a na vše je díky tomu potřeba více času. Během příštích několika měsíců bych ale chtěl mít jasno, o svém angažmá pro příští rok. Když si vzpomenu, jak jsem letos v únoru ještě vůbec netušil, co budu dělat, to byla moje noční můra. Naštěstí se mi naskytla dobrá příležitost a já jí využil. Mým cílem je, podepsat kontrakt pro příští sezónu v průběhu několika následujících měsíců, nejpozději do konce tohoto roku. Stále jsme v kontaktu s Manorem pro WEC, tak uvidíme, možností je v tuto chvíli několik,“ dodává ke své budoucnosti britský závodník Will Stevens.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?