Vymění Will Stevens WEC za Formuli 1?

Tým G-DRIVE Racing nasadil v závodě 24 h Le Mans prototyp Oreca 05 Nissan ve tříde LMP2 s posádkou Rast / Rusinov / Stevens
Tým G-DRIVE Racing nasadil v závodě 24 h Le Mans prototyp Oreca 05 Nissan ve tříde LMP2 s posádkou Rast / Rusinov / Stevens, foto: G-DRIVE Racing
iM1 8. srpna 2016 21:25
Sdílej:

Vedle Alexe Rossiho, Stoffela Vandoorna a Estebana Ocona je jméno Willa Stevense spojováno s obsazením sedačky závodního pilota v týmu Manor Racing MRT ve F1 pro druhou polovinu letošní sezóny.

Will Stevens ale naznačil, že po letní pouze do vozu Formule 1 s největší pravděpodobností neusedne a místo toho jej uvidíme ve vytrvalostních závodech. V současné době se aktivně rozhlíží po možném angažmá v některém z týmů, které se účastní vytrvalostních okruhových závodů v seriálech Blancpain GT series nebo WEC. V rámci vytrvalostního GT podniku Spa 24 Hours byl Stevens společně s belgiskými závodníky Driesem Vanthoorem a Fredericem Vervischem členem posádky vozu WRT Audi R8.

„S určitostí to ještě nemohu potvrdit,“ říká 25-letý Will Stevens, „samozřejmě, že každý závodník sní o angažmá ve Formuli 1. Já jsem tohoto cíle dosáhl, ale bohužel nemám k dispozici konkurenceschopný vůz. A proto nevím, zda se tam po letní pauze chci vrátit. V současné době zde mám smlouvu do konce roku (Blancpain GT Series), ale s WEC je to ještě otevřené. Uvidím, jak se to vyvine.“

Dlouhodobý kontrakt

Po celou dobu svého působení ve F1 se Will Stevens pohyboval v nejistotě na konci startovního pole a proto by si rád našel dlouhodobý kontrakt. „Musím se rozhlédnout, zjistit možnosti a správně se rozhodnout. Krátkodobé řešení není pro budoucnost dost dobré,“ připouští Stevens.

„Neobracím se k F1 zády, ale hledám dlouhodobou stabilitu pro mou kariéru závodníka, to je to, o co se nyní snažím. Cítím, že cesta k vytrvalostním závodům (WEC nebo GT) je z tohoto pohledu správná. Formule 1 je velmi těžká, ale také je v ní hodně politikaření. To není případ vytrvalostních závodů. Pokud chcete odvádět stabilně dobré výkony, hledáte dlouhodobý kontrakt a to je to, o co se nyní snažím.“ Stevens se dobře uvedl ve vytrvalostních závodech a podařilo se mu skloubit působení v sérii Blancpain GT a zároveň účast ve dvou týmech ve FIA WEC v kategorii LMP2 v týmu Manor (Silverstone a Spa-Francorchamps) a G-Drive (Le Mans). „Začínám si zde budovat dobré vztahy, cítím se dobře jak v týmu, tak i v autě na dráze, takže začínám nalézat svou závodní pohodu, což je pro každého jezdce velmi důležité. Je to dobré i pro mé výkony do budoucna.“

Přestup z Manoru do G-Drive v Le Mans vysvětluje Stevens takto: "Dostal jsem od G-Drive nabídku jet s nimi v Le Mans.  Střídat se s René Rastem a Romanem Rusinovem, to se nedá odmítnout, to byla skvělá nabídka pro můj debut v Le Mans. Proto jsem tu nabídku přijal. V závodě jsme dostali 2 tresty, postihl nás defekt a ztratili jsme hodně času, takže vítězství nám nakonec jen těsně uniklo. Ale přes to jsme byli s výsledkem spokojeni.“

Návrat k Manoru ve WEC

Will Stevens si chce v průběhu letní přestávky odpočinout a nabrat síly pro druhou část sezóny. Mezitím jeho management usilovně hledá to nejlepší řešení nejen pro zbytek letošního roku, ale zároveň pro příští sezónu. „Je za námi polovina sezóny a já nechci udělat změnu za každou cenu. Seriál Blancpain GT mi po zbytek roku dává stabilitu a jistotu. Ohledně svého působení ve WEC zatím nemohu nic říci. Nějaká jednání probíhají, ale nyní je doba dovolených a na vše je díky tomu potřeba více času. Během příštích několika měsíců bych ale chtěl mít jasno, o svém angažmá pro příští rok. Když si vzpomenu, jak jsem letos v únoru ještě vůbec netušil, co budu dělat, to byla moje noční můra. Naštěstí se mi naskytla dobrá příležitost a já jí využil. Mým cílem je, podepsat kontrakt pro příští sezónu v průběhu několika následujících měsíců, nejpozději do konce tohoto roku. Stále jsme v kontaktu s Manorem pro WEC, tak uvidíme, možností je v tuto chvíli několik,“ dodává ke své budoucnosti britský závodník Will Stevens.

 

Témata:
Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.