Rebellion obětuje 2. polovinu sezóny

Rebellion
Rebellion, foto: Rebellion
iM1 5. srpna 2016 21:45
Sdílej:

Nejlepší soukromý tým v kategorii LMP1 redukuje svou účast v seriálu World Endurance Championship a ušetřené prostředky přesměruje na vývoj nového vozu pro příští sezónu.

Od nadcházejícího závodu v Mexiku se bude švýcarský soukromý tým Rebellion Racing, závodící v kategorii LMP1 "Soft"  v závodech prezentovat pouze s jedním vozem. Volba padla na #13 s posádkou Alex Imperatori, Dominik Kraihamer a Mathéo Tuscher. Ve zbývajících, vesměs zámořských závodech (Mexiko, Texas, Japonsko, Čína, Bahrajn), tímto krokem švýcarský tým redukuje své náklady o několik desítek %. Ušetřené prostředky budou přesměrovány do přípravy na sezónu 2017. Týmový manažer Bart Hayden rozhodnutí týmu vysvětluje: „Do udržení konkurenceschopnosti našeho týmu v kategorii LMP1 investujeme velké prostředky. Další čas a prostředky je nutné investovat i do přípravy našeho týmu na novou sezónu. Protože jsme malý soukromý tým a náš rozpočet má nějaké mantinely, a vzhledem k současnému stavu letošního mistrovství a průběžnému pořadí v šampionátu jsme se rozhodli omezit naši účast ve zbývajících závodech sezóny 2016. Toto opatření nám umožní se více soustředit na přípravy na nadcházející sezónu 2017.“

Pro sezónu 2017 dochází v technických pravidlech pro kategorii LMP1 s klasickým „nehybridním“ pohonem k určitým úpravám. Ty zahrnují úpravy hmotnosti a aerodynamiky vozů a určité změny se týkají také pohonného ústrojí.  Promotéři seriálu, kterými jsou Automobile Club de l´Ouest (ACO) společně s mezinárodní automobilovou federací FIA, potvrdili, že cílem těchto změn je zmenšení výkonové mezery mezi továrními hybridními speciály a prototypy soukromých týmů, které se spolu utkávají v jedné soutěžní kategorii (LMP1).  „Protože ACO a FIA v Le Mans vyhlásili některé novinky v technických předpisech LMP1 pro rok 2017 a realizace těchto změn vyžaduje nějaký prostor, rozhodli jsme se pro redukci našich letošních závodních aktivit tak, abychom se souběžně mohli soustředit na přípravu a zajistili si dostatečnou konkurenceschopnost pro sezónu 2017,“ doplnil Hayden.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.