Nejlepší soukromý tým v kategorii LMP1 redukuje svou účast v seriálu World Endurance Championship a ušetřené prostředky přesměruje na vývoj nového vozu pro příští sezónu.
Od nadcházejícího závodu v Mexiku se bude švýcarský soukromý tým Rebellion Racing, závodící v kategorii LMP1 "Soft" v závodech prezentovat pouze s jedním vozem. Volba padla na #13 s posádkou Alex Imperatori, Dominik Kraihamer a Mathéo Tuscher. Ve zbývajících, vesměs zámořských závodech (Mexiko, Texas, Japonsko, Čína, Bahrajn), tímto krokem švýcarský tým redukuje své náklady o několik desítek %. Ušetřené prostředky budou přesměrovány do přípravy na sezónu 2017. Týmový manažer Bart Hayden rozhodnutí týmu vysvětluje: „Do udržení konkurenceschopnosti našeho týmu v kategorii LMP1 investujeme velké prostředky. Další čas a prostředky je nutné investovat i do přípravy našeho týmu na novou sezónu. Protože jsme malý soukromý tým a náš rozpočet má nějaké mantinely, a vzhledem k současnému stavu letošního mistrovství a průběžnému pořadí v šampionátu jsme se rozhodli omezit naši účast ve zbývajících závodech sezóny 2016. Toto opatření nám umožní se více soustředit na přípravy na nadcházející sezónu 2017.“
Pro sezónu 2017 dochází v technických pravidlech pro kategorii LMP1 s klasickým „nehybridním“ pohonem k určitým úpravám. Ty zahrnují úpravy hmotnosti a aerodynamiky vozů a určité změny se týkají také pohonného ústrojí. Promotéři seriálu, kterými jsou Automobile Club de l´Ouest (ACO) společně s mezinárodní automobilovou federací FIA, potvrdili, že cílem těchto změn je zmenšení výkonové mezery mezi továrními hybridními speciály a prototypy soukromých týmů, které se spolu utkávají v jedné soutěžní kategorii (LMP1). „Protože ACO a FIA v Le Mans vyhlásili některé novinky v technických předpisech LMP1 pro rok 2017 a realizace těchto změn vyžaduje nějaký prostor, rozhodli jsme se pro redukci našich letošních závodních aktivit tak, abychom se souběžně mohli soustředit na přípravu a zajistili si dostatečnou konkurenceschopnost pro sezónu 2017,“ doplnil Hayden.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.