Nejlepší soukromý tým v kategorii LMP1 redukuje svou účast v seriálu World Endurance Championship a ušetřené prostředky přesměruje na vývoj nového vozu pro příští sezónu.
Od nadcházejícího závodu v Mexiku se bude švýcarský soukromý tým Rebellion Racing, závodící v kategorii LMP1 "Soft" v závodech prezentovat pouze s jedním vozem. Volba padla na #13 s posádkou Alex Imperatori, Dominik Kraihamer a Mathéo Tuscher. Ve zbývajících, vesměs zámořských závodech (Mexiko, Texas, Japonsko, Čína, Bahrajn), tímto krokem švýcarský tým redukuje své náklady o několik desítek %. Ušetřené prostředky budou přesměrovány do přípravy na sezónu 2017. Týmový manažer Bart Hayden rozhodnutí týmu vysvětluje: „Do udržení konkurenceschopnosti našeho týmu v kategorii LMP1 investujeme velké prostředky. Další čas a prostředky je nutné investovat i do přípravy našeho týmu na novou sezónu. Protože jsme malý soukromý tým a náš rozpočet má nějaké mantinely, a vzhledem k současnému stavu letošního mistrovství a průběžnému pořadí v šampionátu jsme se rozhodli omezit naši účast ve zbývajících závodech sezóny 2016. Toto opatření nám umožní se více soustředit na přípravy na nadcházející sezónu 2017.“
Pro sezónu 2017 dochází v technických pravidlech pro kategorii LMP1 s klasickým „nehybridním“ pohonem k určitým úpravám. Ty zahrnují úpravy hmotnosti a aerodynamiky vozů a určité změny se týkají také pohonného ústrojí. Promotéři seriálu, kterými jsou Automobile Club de l´Ouest (ACO) společně s mezinárodní automobilovou federací FIA, potvrdili, že cílem těchto změn je zmenšení výkonové mezery mezi továrními hybridními speciály a prototypy soukromých týmů, které se spolu utkávají v jedné soutěžní kategorii (LMP1). „Protože ACO a FIA v Le Mans vyhlásili některé novinky v technických předpisech LMP1 pro rok 2017 a realizace těchto změn vyžaduje nějaký prostor, rozhodli jsme se pro redukci našich letošních závodních aktivit tak, abychom se souběžně mohli soustředit na přípravu a zajistili si dostatečnou konkurenceschopnost pro sezónu 2017,“ doplnil Hayden.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.