Rebellion obětuje 2. polovinu sezóny

Rebellion
Rebellion, foto: Rebellion
iM1 5. srpna 2016 21:45
Sdílej:

Nejlepší soukromý tým v kategorii LMP1 redukuje svou účast v seriálu World Endurance Championship a ušetřené prostředky přesměruje na vývoj nového vozu pro příští sezónu.

Od nadcházejícího závodu v Mexiku se bude švýcarský soukromý tým Rebellion Racing, závodící v kategorii LMP1 "Soft"  v závodech prezentovat pouze s jedním vozem. Volba padla na #13 s posádkou Alex Imperatori, Dominik Kraihamer a Mathéo Tuscher. Ve zbývajících, vesměs zámořských závodech (Mexiko, Texas, Japonsko, Čína, Bahrajn), tímto krokem švýcarský tým redukuje své náklady o několik desítek %. Ušetřené prostředky budou přesměrovány do přípravy na sezónu 2017. Týmový manažer Bart Hayden rozhodnutí týmu vysvětluje: „Do udržení konkurenceschopnosti našeho týmu v kategorii LMP1 investujeme velké prostředky. Další čas a prostředky je nutné investovat i do přípravy našeho týmu na novou sezónu. Protože jsme malý soukromý tým a náš rozpočet má nějaké mantinely, a vzhledem k současnému stavu letošního mistrovství a průběžnému pořadí v šampionátu jsme se rozhodli omezit naši účast ve zbývajících závodech sezóny 2016. Toto opatření nám umožní se více soustředit na přípravy na nadcházející sezónu 2017.“

Pro sezónu 2017 dochází v technických pravidlech pro kategorii LMP1 s klasickým „nehybridním“ pohonem k určitým úpravám. Ty zahrnují úpravy hmotnosti a aerodynamiky vozů a určité změny se týkají také pohonného ústrojí.  Promotéři seriálu, kterými jsou Automobile Club de l´Ouest (ACO) společně s mezinárodní automobilovou federací FIA, potvrdili, že cílem těchto změn je zmenšení výkonové mezery mezi továrními hybridními speciály a prototypy soukromých týmů, které se spolu utkávají v jedné soutěžní kategorii (LMP1).  „Protože ACO a FIA v Le Mans vyhlásili některé novinky v technických předpisech LMP1 pro rok 2017 a realizace těchto změn vyžaduje nějaký prostor, rozhodli jsme se pro redukci našich letošních závodních aktivit tak, abychom se souběžně mohli soustředit na přípravu a zajistili si dostatečnou konkurenceschopnost pro sezónu 2017,“ doplnil Hayden.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.