Nejlepší soukromý tým v kategorii LMP1 redukuje svou účast v seriálu World Endurance Championship a ušetřené prostředky přesměruje na vývoj nového vozu pro příští sezónu.
Od nadcházejícího závodu v Mexiku se bude švýcarský soukromý tým Rebellion Racing, závodící v kategorii LMP1 "Soft" v závodech prezentovat pouze s jedním vozem. Volba padla na #13 s posádkou Alex Imperatori, Dominik Kraihamer a Mathéo Tuscher. Ve zbývajících, vesměs zámořských závodech (Mexiko, Texas, Japonsko, Čína, Bahrajn), tímto krokem švýcarský tým redukuje své náklady o několik desítek %. Ušetřené prostředky budou přesměrovány do přípravy na sezónu 2017. Týmový manažer Bart Hayden rozhodnutí týmu vysvětluje: „Do udržení konkurenceschopnosti našeho týmu v kategorii LMP1 investujeme velké prostředky. Další čas a prostředky je nutné investovat i do přípravy našeho týmu na novou sezónu. Protože jsme malý soukromý tým a náš rozpočet má nějaké mantinely, a vzhledem k současnému stavu letošního mistrovství a průběžnému pořadí v šampionátu jsme se rozhodli omezit naši účast ve zbývajících závodech sezóny 2016. Toto opatření nám umožní se více soustředit na přípravy na nadcházející sezónu 2017.“
Pro sezónu 2017 dochází v technických pravidlech pro kategorii LMP1 s klasickým „nehybridním“ pohonem k určitým úpravám. Ty zahrnují úpravy hmotnosti a aerodynamiky vozů a určité změny se týkají také pohonného ústrojí. Promotéři seriálu, kterými jsou Automobile Club de l´Ouest (ACO) společně s mezinárodní automobilovou federací FIA, potvrdili, že cílem těchto změn je zmenšení výkonové mezery mezi továrními hybridními speciály a prototypy soukromých týmů, které se spolu utkávají v jedné soutěžní kategorii (LMP1). „Protože ACO a FIA v Le Mans vyhlásili některé novinky v technických předpisech LMP1 pro rok 2017 a realizace těchto změn vyžaduje nějaký prostor, rozhodli jsme se pro redukci našich letošních závodních aktivit tak, abychom se souběžně mohli soustředit na přípravu a zajistili si dostatečnou konkurenceschopnost pro sezónu 2017,“ doplnil Hayden.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?