Světový vytrvalostní šampionát zavítá poprvé ve své historii do Mexika. Ve dnech 1. - 3. září se na okruhu Hermana Rodrígeze na předměstí hlavního města Mexika bude konat 5. závod letošního seriálu vytrvalostních vozů - 6 Hours of Mexico.
Gérard Neveu, výkonný ředitel WEC, je přesvědčený o tom, že vášniví mexičtí fanoušci si tento závod nenechají ujít a že nejrychlejším prototypům poskytnou skvělou diváckou kulisu. „Všechny týmy se do Mexika těší, a já bych zde chtěl poděkovat panu Ricardo Gonzálesovi a jeho lidem za jejich odhodlání a úsilí, které věnovali tomu, aby se závod AT&T 6 Hours of Mexico stal skutečností. WEC je proslulé svou zvláštní, akcí nabytou atmosférou a já jsem rád, že divákům zde v Mexiku můžeme předvést, co všechno se skrývá pod pojmem Spirit of LeMans,“ uvedl Gérard Néveu. A jaké mexické vlny nám týmy a jezdci předvedou v tomto závodě?
V kategorii LMP1 se naplno rozhoří boj o letošní titul
Tovární týmy Audi Sport Team Joest, Porsche Team i Toyota Gazoo Racing se utkají na horké mexické půdě o důležité body do letošního mistrovství týmů. Nejlepší pozici okupuje Porsche, které přijíždí do Mexika s náskokem „pouhých“ 35 bodů před svým rivalem Audi. Toyota na 3. místě ztrácí dalších 32 bodů, ale to neznamená, že se japonský tým nemůže vyšvihnout mezi své německé konkurenty. S výjimkou minulého závodu, kdy se Toyoty namísto svých soupeřů potýkaly hlavně se svými pneumatikami, jsme byli svědky celkem vyrovnaných výkonů, ve kterých japonské prototypy vůbec nehrály druhé housle.
Posádka Porsche #1 ve složení Mark Webber, Brendon Hartley, Timo Bernhard bude jistě chtít navázat na své vítězství v minulém závodě na Nürburgringu.
Do vozu Audi #7 se po zranění, které utrpěl v rámci kondičního tréninku, vrací Benoit Tréluyer.
Žádný z jezdců uvedených továrních týmů nemá se zdejší tratí žádnou zkušenost a díky tomu ani žádnou pomyslnou výhodu. Pro seznámení s okruhem týmy jistě v plné míře využijí nejen běžné volné tréninky, ale i dodatečně vloženou kolektivní testovací jízdu.
Mexické zastoupení v LMP2
V této slabší kubatuře závodních prototypů se kromě pravidelných 11 vozů na startovním roštu představí i speciál týmu Greaves Motorsport. Za volantem se budou společně se známým brazilským jezdcem Bruno Junqueirou střídat i dva mexičtí piloti: Luis Diaz (celkový vítěz kat. LMP2 seriálu ALMS z r. 2009) a Roberto Gonzales (účastník seriálu Champ Cars a bratr Ricarda Gonzalese z týmu RGR Sport).
Turbomotory v GT výhodou?
Nadmořská výška, ve které leží zdejší okruh, poskytuje vozům, které pohánějí turbomotory, určitou výkonnostní výhodu. Zdejší závod pravděpodobně nabídne podívanou v podobě pomyslného honu na lišku. Role lovců se zhostí Aston Martin, Corvette a Porsche, které se budou snažit dostihnout ujíždějící Fordy a Ferrari. Promotér celého seriálu však úzkostlivě dbá na vyrovnané výkony, které přispívají k vyšší atraktivitě soubojů na závodní dráze. Může se tedy stát, že i v případě mexického závodu sáhne k určitým technickým úpravám, které zajistí vzájemnou konkurenceschopnost mezi jednotlivými značkami tak, aby se diváci dočkali v rámci celého závodního víkendu vyrovnaných soubojů celého startovního pole.
Všichni jsou už v Mexiku, Buenos Dias já taky jdu...zpívá se v jedné známé české country písničce a kdo bude naopak z Mexika odjíždět s největší kořistí v podobě bodů do letošního šampionátu WEC, se dozvíme 3. září.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?