Světový vytrvalostní šampionát zavítá poprvé ve své historii do Mexika. Ve dnech 1. - 3. září se na okruhu Hermana Rodrígeze na předměstí hlavního města Mexika bude konat 5. závod letošního seriálu vytrvalostních vozů - 6 Hours of Mexico.
Gérard Neveu, výkonný ředitel WEC, je přesvědčený o tom, že vášniví mexičtí fanoušci si tento závod nenechají ujít a že nejrychlejším prototypům poskytnou skvělou diváckou kulisu. „Všechny týmy se do Mexika těší, a já bych zde chtěl poděkovat panu Ricardo Gonzálesovi a jeho lidem za jejich odhodlání a úsilí, které věnovali tomu, aby se závod AT&T 6 Hours of Mexico stal skutečností. WEC je proslulé svou zvláštní, akcí nabytou atmosférou a já jsem rád, že divákům zde v Mexiku můžeme předvést, co všechno se skrývá pod pojmem Spirit of LeMans,“ uvedl Gérard Néveu. A jaké mexické vlny nám týmy a jezdci předvedou v tomto závodě?
V kategorii LMP1 se naplno rozhoří boj o letošní titul
Tovární týmy Audi Sport Team Joest, Porsche Team i Toyota Gazoo Racing se utkají na horké mexické půdě o důležité body do letošního mistrovství týmů. Nejlepší pozici okupuje Porsche, které přijíždí do Mexika s náskokem „pouhých“ 35 bodů před svým rivalem Audi. Toyota na 3. místě ztrácí dalších 32 bodů, ale to neznamená, že se japonský tým nemůže vyšvihnout mezi své německé konkurenty. S výjimkou minulého závodu, kdy se Toyoty namísto svých soupeřů potýkaly hlavně se svými pneumatikami, jsme byli svědky celkem vyrovnaných výkonů, ve kterých japonské prototypy vůbec nehrály druhé housle.
Posádka Porsche #1 ve složení Mark Webber, Brendon Hartley, Timo Bernhard bude jistě chtít navázat na své vítězství v minulém závodě na Nürburgringu.
Do vozu Audi #7 se po zranění, které utrpěl v rámci kondičního tréninku, vrací Benoit Tréluyer.
Žádný z jezdců uvedených továrních týmů nemá se zdejší tratí žádnou zkušenost a díky tomu ani žádnou pomyslnou výhodu. Pro seznámení s okruhem týmy jistě v plné míře využijí nejen běžné volné tréninky, ale i dodatečně vloženou kolektivní testovací jízdu.
Mexické zastoupení v LMP2
V této slabší kubatuře závodních prototypů se kromě pravidelných 11 vozů na startovním roštu představí i speciál týmu Greaves Motorsport. Za volantem se budou společně se známým brazilským jezdcem Bruno Junqueirou střídat i dva mexičtí piloti: Luis Diaz (celkový vítěz kat. LMP2 seriálu ALMS z r. 2009) a Roberto Gonzales (účastník seriálu Champ Cars a bratr Ricarda Gonzalese z týmu RGR Sport).
Turbomotory v GT výhodou?
Nadmořská výška, ve které leží zdejší okruh, poskytuje vozům, které pohánějí turbomotory, určitou výkonnostní výhodu. Zdejší závod pravděpodobně nabídne podívanou v podobě pomyslného honu na lišku. Role lovců se zhostí Aston Martin, Corvette a Porsche, které se budou snažit dostihnout ujíždějící Fordy a Ferrari. Promotér celého seriálu však úzkostlivě dbá na vyrovnané výkony, které přispívají k vyšší atraktivitě soubojů na závodní dráze. Může se tedy stát, že i v případě mexického závodu sáhne k určitým technickým úpravám, které zajistí vzájemnou konkurenceschopnost mezi jednotlivými značkami tak, aby se diváci dočkali v rámci celého závodního víkendu vyrovnaných soubojů celého startovního pole.
Všichni jsou už v Mexiku, Buenos Dias já taky jdu...zpívá se v jedné známé české country písničce a kdo bude naopak z Mexika odjíždět s největší kořistí v podobě bodů do letošního šampionátu WEC, se dozvíme 3. září.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.