Světový vytrvalostní šampionát zavítá poprvé ve své historii do Mexika. Ve dnech 1. - 3. září se na okruhu Hermana Rodrígeze na předměstí hlavního města Mexika bude konat 5. závod letošního seriálu vytrvalostních vozů - 6 Hours of Mexico.
Gérard Neveu, výkonný ředitel WEC, je přesvědčený o tom, že vášniví mexičtí fanoušci si tento závod nenechají ujít a že nejrychlejším prototypům poskytnou skvělou diváckou kulisu. „Všechny týmy se do Mexika těší, a já bych zde chtěl poděkovat panu Ricardo Gonzálesovi a jeho lidem za jejich odhodlání a úsilí, které věnovali tomu, aby se závod AT&T 6 Hours of Mexico stal skutečností. WEC je proslulé svou zvláštní, akcí nabytou atmosférou a já jsem rád, že divákům zde v Mexiku můžeme předvést, co všechno se skrývá pod pojmem Spirit of LeMans,“ uvedl Gérard Néveu. A jaké mexické vlny nám týmy a jezdci předvedou v tomto závodě?
V kategorii LMP1 se naplno rozhoří boj o letošní titul
Tovární týmy Audi Sport Team Joest, Porsche Team i Toyota Gazoo Racing se utkají na horké mexické půdě o důležité body do letošního mistrovství týmů. Nejlepší pozici okupuje Porsche, které přijíždí do Mexika s náskokem „pouhých“ 35 bodů před svým rivalem Audi. Toyota na 3. místě ztrácí dalších 32 bodů, ale to neznamená, že se japonský tým nemůže vyšvihnout mezi své německé konkurenty. S výjimkou minulého závodu, kdy se Toyoty namísto svých soupeřů potýkaly hlavně se svými pneumatikami, jsme byli svědky celkem vyrovnaných výkonů, ve kterých japonské prototypy vůbec nehrály druhé housle.
Posádka Porsche #1 ve složení Mark Webber, Brendon Hartley, Timo Bernhard bude jistě chtít navázat na své vítězství v minulém závodě na Nürburgringu.
Do vozu Audi #7 se po zranění, které utrpěl v rámci kondičního tréninku, vrací Benoit Tréluyer.
Žádný z jezdců uvedených továrních týmů nemá se zdejší tratí žádnou zkušenost a díky tomu ani žádnou pomyslnou výhodu. Pro seznámení s okruhem týmy jistě v plné míře využijí nejen běžné volné tréninky, ale i dodatečně vloženou kolektivní testovací jízdu.
Mexické zastoupení v LMP2
V této slabší kubatuře závodních prototypů se kromě pravidelných 11 vozů na startovním roštu představí i speciál týmu Greaves Motorsport. Za volantem se budou společně se známým brazilským jezdcem Bruno Junqueirou střídat i dva mexičtí piloti: Luis Diaz (celkový vítěz kat. LMP2 seriálu ALMS z r. 2009) a Roberto Gonzales (účastník seriálu Champ Cars a bratr Ricarda Gonzalese z týmu RGR Sport).
Turbomotory v GT výhodou?
Nadmořská výška, ve které leží zdejší okruh, poskytuje vozům, které pohánějí turbomotory, určitou výkonnostní výhodu. Zdejší závod pravděpodobně nabídne podívanou v podobě pomyslného honu na lišku. Role lovců se zhostí Aston Martin, Corvette a Porsche, které se budou snažit dostihnout ujíždějící Fordy a Ferrari. Promotér celého seriálu však úzkostlivě dbá na vyrovnané výkony, které přispívají k vyšší atraktivitě soubojů na závodní dráze. Může se tedy stát, že i v případě mexického závodu sáhne k určitým technickým úpravám, které zajistí vzájemnou konkurenceschopnost mezi jednotlivými značkami tak, aby se diváci dočkali v rámci celého závodního víkendu vyrovnaných soubojů celého startovního pole.
Všichni jsou už v Mexiku, Buenos Dias já taky jdu...zpívá se v jedné známé české country písničce a kdo bude naopak z Mexika odjíždět s největší kořistí v podobě bodů do letošního šampionátu WEC, se dozvíme 3. září.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.