Světový vytrvalostní šampionát zavítá poprvé ve své historii do Mexika. Ve dnech 1. - 3. září se na okruhu Hermana Rodrígeze na předměstí hlavního města Mexika bude konat 5. závod letošního seriálu vytrvalostních vozů - 6 Hours of Mexico.
Gérard Neveu, výkonný ředitel WEC, je přesvědčený o tom, že vášniví mexičtí fanoušci si tento závod nenechají ujít a že nejrychlejším prototypům poskytnou skvělou diváckou kulisu. „Všechny týmy se do Mexika těší, a já bych zde chtěl poděkovat panu Ricardo Gonzálesovi a jeho lidem za jejich odhodlání a úsilí, které věnovali tomu, aby se závod AT&T 6 Hours of Mexico stal skutečností. WEC je proslulé svou zvláštní, akcí nabytou atmosférou a já jsem rád, že divákům zde v Mexiku můžeme předvést, co všechno se skrývá pod pojmem Spirit of LeMans,“ uvedl Gérard Néveu. A jaké mexické vlny nám týmy a jezdci předvedou v tomto závodě?
V kategorii LMP1 se naplno rozhoří boj o letošní titul
Tovární týmy Audi Sport Team Joest, Porsche Team i Toyota Gazoo Racing se utkají na horké mexické půdě o důležité body do letošního mistrovství týmů. Nejlepší pozici okupuje Porsche, které přijíždí do Mexika s náskokem „pouhých“ 35 bodů před svým rivalem Audi. Toyota na 3. místě ztrácí dalších 32 bodů, ale to neznamená, že se japonský tým nemůže vyšvihnout mezi své německé konkurenty. S výjimkou minulého závodu, kdy se Toyoty namísto svých soupeřů potýkaly hlavně se svými pneumatikami, jsme byli svědky celkem vyrovnaných výkonů, ve kterých japonské prototypy vůbec nehrály druhé housle.
Posádka Porsche #1 ve složení Mark Webber, Brendon Hartley, Timo Bernhard bude jistě chtít navázat na své vítězství v minulém závodě na Nürburgringu.
Do vozu Audi #7 se po zranění, které utrpěl v rámci kondičního tréninku, vrací Benoit Tréluyer.
Žádný z jezdců uvedených továrních týmů nemá se zdejší tratí žádnou zkušenost a díky tomu ani žádnou pomyslnou výhodu. Pro seznámení s okruhem týmy jistě v plné míře využijí nejen běžné volné tréninky, ale i dodatečně vloženou kolektivní testovací jízdu.
Mexické zastoupení v LMP2
V této slabší kubatuře závodních prototypů se kromě pravidelných 11 vozů na startovním roštu představí i speciál týmu Greaves Motorsport. Za volantem se budou společně se známým brazilským jezdcem Bruno Junqueirou střídat i dva mexičtí piloti: Luis Diaz (celkový vítěz kat. LMP2 seriálu ALMS z r. 2009) a Roberto Gonzales (účastník seriálu Champ Cars a bratr Ricarda Gonzalese z týmu RGR Sport).
Turbomotory v GT výhodou?
Nadmořská výška, ve které leží zdejší okruh, poskytuje vozům, které pohánějí turbomotory, určitou výkonnostní výhodu. Zdejší závod pravděpodobně nabídne podívanou v podobě pomyslného honu na lišku. Role lovců se zhostí Aston Martin, Corvette a Porsche, které se budou snažit dostihnout ujíždějící Fordy a Ferrari. Promotér celého seriálu však úzkostlivě dbá na vyrovnané výkony, které přispívají k vyšší atraktivitě soubojů na závodní dráze. Může se tedy stát, že i v případě mexického závodu sáhne k určitým technickým úpravám, které zajistí vzájemnou konkurenceschopnost mezi jednotlivými značkami tak, aby se diváci dočkali v rámci celého závodního víkendu vyrovnaných soubojů celého startovního pole.
Všichni jsou už v Mexiku, Buenos Dias já taky jdu...zpívá se v jedné známé české country písničce a kdo bude naopak z Mexika odjíždět s největší kořistí v podobě bodů do letošního šampionátu WEC, se dozvíme 3. září.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.