Světový vytrvalostní šampionát zavítá poprvé ve své historii do Mexika. Ve dnech 1. - 3. září se na okruhu Hermana Rodrígeze na předměstí hlavního města Mexika bude konat 5. závod letošního seriálu vytrvalostních vozů - 6 Hours of Mexico.
Gérard Neveu, výkonný ředitel WEC, je přesvědčený o tom, že vášniví mexičtí fanoušci si tento závod nenechají ujít a že nejrychlejším prototypům poskytnou skvělou diváckou kulisu. „Všechny týmy se do Mexika těší, a já bych zde chtěl poděkovat panu Ricardo Gonzálesovi a jeho lidem za jejich odhodlání a úsilí, které věnovali tomu, aby se závod AT&T 6 Hours of Mexico stal skutečností. WEC je proslulé svou zvláštní, akcí nabytou atmosférou a já jsem rád, že divákům zde v Mexiku můžeme předvést, co všechno se skrývá pod pojmem Spirit of LeMans,“ uvedl Gérard Néveu. A jaké mexické vlny nám týmy a jezdci předvedou v tomto závodě?
V kategorii LMP1 se naplno rozhoří boj o letošní titul
Tovární týmy Audi Sport Team Joest, Porsche Team i Toyota Gazoo Racing se utkají na horké mexické půdě o důležité body do letošního mistrovství týmů. Nejlepší pozici okupuje Porsche, které přijíždí do Mexika s náskokem „pouhých“ 35 bodů před svým rivalem Audi. Toyota na 3. místě ztrácí dalších 32 bodů, ale to neznamená, že se japonský tým nemůže vyšvihnout mezi své německé konkurenty. S výjimkou minulého závodu, kdy se Toyoty namísto svých soupeřů potýkaly hlavně se svými pneumatikami, jsme byli svědky celkem vyrovnaných výkonů, ve kterých japonské prototypy vůbec nehrály druhé housle.
Posádka Porsche #1 ve složení Mark Webber, Brendon Hartley, Timo Bernhard bude jistě chtít navázat na své vítězství v minulém závodě na Nürburgringu.
Do vozu Audi #7 se po zranění, které utrpěl v rámci kondičního tréninku, vrací Benoit Tréluyer.
Žádný z jezdců uvedených továrních týmů nemá se zdejší tratí žádnou zkušenost a díky tomu ani žádnou pomyslnou výhodu. Pro seznámení s okruhem týmy jistě v plné míře využijí nejen běžné volné tréninky, ale i dodatečně vloženou kolektivní testovací jízdu.
Mexické zastoupení v LMP2
V této slabší kubatuře závodních prototypů se kromě pravidelných 11 vozů na startovním roštu představí i speciál týmu Greaves Motorsport. Za volantem se budou společně se známým brazilským jezdcem Bruno Junqueirou střídat i dva mexičtí piloti: Luis Diaz (celkový vítěz kat. LMP2 seriálu ALMS z r. 2009) a Roberto Gonzales (účastník seriálu Champ Cars a bratr Ricarda Gonzalese z týmu RGR Sport).
Turbomotory v GT výhodou?
Nadmořská výška, ve které leží zdejší okruh, poskytuje vozům, které pohánějí turbomotory, určitou výkonnostní výhodu. Zdejší závod pravděpodobně nabídne podívanou v podobě pomyslného honu na lišku. Role lovců se zhostí Aston Martin, Corvette a Porsche, které se budou snažit dostihnout ujíždějící Fordy a Ferrari. Promotér celého seriálu však úzkostlivě dbá na vyrovnané výkony, které přispívají k vyšší atraktivitě soubojů na závodní dráze. Může se tedy stát, že i v případě mexického závodu sáhne k určitým technickým úpravám, které zajistí vzájemnou konkurenceschopnost mezi jednotlivými značkami tak, aby se diváci dočkali v rámci celého závodního víkendu vyrovnaných soubojů celého startovního pole.
Všichni jsou už v Mexiku, Buenos Dias já taky jdu...zpívá se v jedné známé české country písničce a kdo bude naopak z Mexika odjíždět s největší kořistí v podobě bodů do letošního šampionátu WEC, se dozvíme 3. září.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?