V obou kategoriích „gétéček“ je Porsche 911 RSR hojně rozšířeným vozem. Soukromé týmy s tovární podporou bojují o čelné pozice v každém závodě.
LMGTE Pro
6. místo pro posádku Michael Christensen, Richard Lietz (Dempsey Proton Racing #77)
Michael Christensen: „Rozhodně to nebyl jednoduchý závod. Vše fungovalo perfektně. Auto bylo dobře nastavené, celý tým pracoval bezchybně. Přesto jsme nedosáhli na lepší výsledek.“
Richard Lietz: „Byl to dobrý závod. Vím, zní to divně, když skončíte šestí, ale ve skutečnosti vše fungovalo v pohodě. Nemohli jsme nic udělat lépe, prostě musíme tento výsledek přijmout. Musíme se s tím vyrovnat a pokusit se příště překvapit a dosáhnout na lepší umístění.“
LMGTE Am
2. místo pro posádku Christian Ried, Wolf Henzler, Joël Camathias (KCMG Racing #78)
Wolf Hanzler: „Gratuluji a děkuji celému týmu za skvělou práci. Jsem z umístění na pódiu nadšený. Dnes vše fungovalo a vyšlo dobře. Zároveň je mi líto #88, zasloužili si také pódiové umístění, ale byla to smůla. Doufám, že na tento skvělý úspěch navážeme i v dalších závodech.“
Christian Ried: „Náš závod se jednoduše odvíjel perfektně. Podařilo se nám vyhnout se jakýmkoli incidentům, což nebylo vůbec jednoduché. Dobře jsme reagovali na žluté fáze a dokonale jim přizpůsobili naši strategii. Závod byl sice těžký, ale užili jsme si jej.“
5. místo pro posádku Patrick Long, Khaled Al Qubaisi, David Hansson (Abu Dhabi Proton Racing #88)
Patrick Long: „Jsou dny, kdy jste prostě bezmocní. A to byl náš případ. Byli jsme rychlí, dali jsme do toho vše, ale bohužel se to nepodařilo. Auto bylo skvělé, tým pracoval perfektně, ale chybělo nám štěstí. Musíme to rychle překonat a soustředit se na další závod v Mexiku."
Pro úplnost zbývá doplnit 6. místo v kategorii LMGTE Am pro posádku Michael Wainwright, Adam Carroll, Ben Barker (Gulf Racing #86).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.