V obou kategoriích „gétéček“ je Porsche 911 RSR hojně rozšířeným vozem. Soukromé týmy s tovární podporou bojují o čelné pozice v každém závodě.
LMGTE Pro
6. místo pro posádku Michael Christensen, Richard Lietz (Dempsey Proton Racing #77)
Michael Christensen: „Rozhodně to nebyl jednoduchý závod. Vše fungovalo perfektně. Auto bylo dobře nastavené, celý tým pracoval bezchybně. Přesto jsme nedosáhli na lepší výsledek.“
Richard Lietz: „Byl to dobrý závod. Vím, zní to divně, když skončíte šestí, ale ve skutečnosti vše fungovalo v pohodě. Nemohli jsme nic udělat lépe, prostě musíme tento výsledek přijmout. Musíme se s tím vyrovnat a pokusit se příště překvapit a dosáhnout na lepší umístění.“
LMGTE Am
2. místo pro posádku Christian Ried, Wolf Henzler, Joël Camathias (KCMG Racing #78)
Wolf Hanzler: „Gratuluji a děkuji celému týmu za skvělou práci. Jsem z umístění na pódiu nadšený. Dnes vše fungovalo a vyšlo dobře. Zároveň je mi líto #88, zasloužili si také pódiové umístění, ale byla to smůla. Doufám, že na tento skvělý úspěch navážeme i v dalších závodech.“
Christian Ried: „Náš závod se jednoduše odvíjel perfektně. Podařilo se nám vyhnout se jakýmkoli incidentům, což nebylo vůbec jednoduché. Dobře jsme reagovali na žluté fáze a dokonale jim přizpůsobili naši strategii. Závod byl sice těžký, ale užili jsme si jej.“
5. místo pro posádku Patrick Long, Khaled Al Qubaisi, David Hansson (Abu Dhabi Proton Racing #88)
Patrick Long: „Jsou dny, kdy jste prostě bezmocní. A to byl náš případ. Byli jsme rychlí, dali jsme do toho vše, ale bohužel se to nepodařilo. Auto bylo skvělé, tým pracoval perfektně, ale chybělo nám štěstí. Musíme to rychle překonat a soustředit se na další závod v Mexiku."
Pro úplnost zbývá doplnit 6. místo v kategorii LMGTE Am pro posádku Michael Wainwright, Adam Carroll, Ben Barker (Gulf Racing #86).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?