Ford přijel na Nürburgring s cílem obhájit vítězství z Le Mans. Jak hodnotí své vystoupení v Německu představitelé týmu?
4. místo pro posádku Stefan Mücke, Olivier Pla (#66)
7. místo pro posádku Marino Franchitti, Andy Priaulx, Harry Tincknell (#67)
Závod začal pro oba vozy celkem hladce. #66 se v prvním kole ujal vedení, ale netrvalo dlouho a vůz se ocitl na 3. místě, kde sváděl tvrdé souboje s Ferrari #51. Těsně za Ferrari jel Mückeúv týmový kolega Tinknell ve voze #67. Tato trojice (Ford #66 - Ferryri #51 - Ford #67) spolu sváděla velmi tvrdé souboje, po jednom z nich se #67 dostalo před Ferrari. I nadále jela tato trojice v těsném sledu, ale Fordy již nedali Ferrari šanci na předjetí. Po první hodině závodu přišel čas pro výměnu jezdců, do vozu #66 si sedl Olivier Pla a o kolo později vystřídal Harryho Tincknella v #67 Andy Priaulx. Ten však ihned po usednutí za volant zažil horkou chvilku, při které musel vůz ihned zase opustit. Při tankování paliva došlo k závadě na tankovacím zařízení, ze kterého se palivo dostalo na karoserii a pod vůz a ten začal ihned hořet. Plameny byly naštěstí rychle uhašeny, ale vůz musel být odtlačen do garáže ke kontrole možných poškození. Po 23 minutách Andy Priaulx usedl do vozu a mohl vyrazit na trať. Vůz #67 v té chvíli měl na svém kontě manko 9 okruhů. Po ujetí několika okruhů se Priaulx do garáže vrátil znovu a jeho ztráta narostla o dalších 11 minut. Pro Ford #67 byl tak závod definitivně ztracen.
Dave Pericak, globální ředitel Ford Performance: „Dnes jsme bohužel neměli svůj den, Oba vozy prokázaly dobrou rychlost, ale okolnosti nakonec byly proti nám. Je před námi ještě 5 závodů, ve kterých nebudeme jen sbírat zkušenosti, ale chceme dosáhnout na vítezství.“
Harry Tincknell: „Měl jsem dobrý start, rozhodl jsem se kontrolovat pozici a nezapojovat se do bitvy před sebou, což mi umožnilo šetřit pneumatiky. Když nás dojely prototypy, bylo to velmi vzrušující, ale i náročné hlídat si pozici a neztratit kontakt s nejbližšími soupeři. Byl to můj teprve 5 závod ve třídě GT, takže jsem se snažil co nejvíce odkoukat od Stefana. O něm se říká, že je to současný nejrychlejší jezdec. Nedokázal jsem však vzdorovat vozům Aston Martin, které mají obzvláště na rovinkách neuvěřitelnou sílu.“
Andy Priaulx: „V kvalifikaci jsme měli dobrou rychlost, což byl dobrý příslib pro závod. Jenže hned po prvním stintu nás postihl požár. Ten způsobil, kromě několika menších problémů, hlavně poruchu turba. Bez něj jsme výrazně ztráceli výkon, nakonec odešlo úplně a museli jsme zastavit. Pro #67 to byl hodně těžký a smolný víkend. Dobrá zpráva ale je, že se při požáru nikomu nic nestalo a všichni z týmu tento incident přečkali bez zdravotní újmy a to je to hlavní.“
Marino Franchitti: „Je to velká škoda, #67 bylo velmi silné jak ve volných jízdách, tak i v kvalifikaci. škoda požáru, který zhatil slibný výkon. Nyní ale již vzhlížíme k dalšímu závodu v Mexiku.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.