PROHLÁŠENÍ FORD Chip Ganassi Racing: Slibný start, smolný konec

Oba vozy Ford GT v ostrém tempu na trati
Oba vozy Ford GT v ostrém tempu na trati, foto: Ford Motor Company
iM1 27. července 2016 18:00
Sdílej:

Ford přijel na Nürburgring s cílem obhájit vítězství z Le Mans. Jak hodnotí své vystoupení v Německu představitelé týmu?

4. místo pro posádku Stefan Mücke, Olivier Pla (#66)

7. místo pro posádku Marino Franchitti, Andy Priaulx, Harry Tincknell (#67)

Závod začal pro oba vozy celkem hladce. #66 se v prvním kole ujal vedení, ale netrvalo dlouho a vůz se ocitl na 3. místě, kde sváděl tvrdé souboje s Ferrari #51. Těsně za Ferrari jel Mückeúv týmový kolega Tinknell ve voze #67. Tato trojice (Ford #66 - Ferryri #51 - Ford #67) spolu sváděla velmi tvrdé souboje, po jednom z nich se #67 dostalo před Ferrari. I nadále jela tato trojice v těsném sledu, ale Fordy již nedali Ferrari šanci na předjetí. Po první hodině závodu přišel čas pro výměnu jezdců, do vozu #66 si sedl Olivier Pla a o kolo později vystřídal Harryho Tincknella v #67 Andy Priaulx. Ten však ihned po usednutí za volant zažil horkou chvilku, při které musel vůz ihned zase opustit. Při tankování paliva došlo k závadě na tankovacím zařízení, ze kterého se palivo dostalo na karoserii a pod vůz a ten začal ihned hořet. Plameny byly naštěstí rychle uhašeny, ale vůz musel být odtlačen do garáže ke kontrole možných poškození. Po 23 minutách Andy Priaulx usedl do vozu a mohl vyrazit na trať. Vůz #67 v té chvíli měl na svém kontě manko 9 okruhů. Po ujetí několika okruhů se Priaulx do garáže vrátil znovu a jeho ztráta narostla o dalších 11 minut. Pro Ford #67 byl tak závod definitivně ztracen.

Dave Pericak, globální ředitel Ford Performance: „Dnes jsme bohužel neměli svůj den, Oba vozy prokázaly dobrou rychlost, ale okolnosti nakonec byly proti nám. Je před námi ještě 5 závodů, ve kterých nebudeme jen sbírat zkušenosti, ale chceme dosáhnout na vítezství.“

Harry Tincknell: „Měl jsem dobrý start, rozhodl jsem se kontrolovat pozici a nezapojovat se do bitvy před sebou, což mi umožnilo šetřit pneumatiky.  Když nás dojely prototypy, bylo to velmi vzrušující, ale i náročné hlídat si pozici a neztratit kontakt s nejbližšími soupeři. Byl to můj teprve 5 závod ve třídě GT, takže jsem se snažil co nejvíce odkoukat od Stefana. O něm se říká, že je to současný nejrychlejší jezdec. Nedokázal jsem však vzdorovat vozům Aston Martin, které mají obzvláště na rovinkách neuvěřitelnou sílu.“

 Andy Priaulx: „V kvalifikaci jsme měli dobrou rychlost, což byl dobrý příslib pro závod. Jenže hned po prvním stintu nás postihl požár. Ten způsobil, kromě několika menších problémů, hlavně poruchu turba. Bez něj jsme výrazně ztráceli výkon, nakonec odešlo úplně a museli jsme zastavit. Pro #67 to byl hodně těžký a smolný víkend. Dobrá zpráva ale je, že se při požáru nikomu nic nestalo a všichni z týmu tento incident přečkali bez zdravotní újmy a to je to hlavní.“

Marino Franchitti: „Je to velká škoda, #67 bylo velmi silné jak ve volných jízdách, tak i v kvalifikaci. škoda požáru, který zhatil slibný výkon. Nyní ale již vzhlížíme k dalšímu závodu v Mexiku.“

Témata:
Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.