Ford přijel na Nürburgring s cílem obhájit vítězství z Le Mans. Jak hodnotí své vystoupení v Německu představitelé týmu?
4. místo pro posádku Stefan Mücke, Olivier Pla (#66)
7. místo pro posádku Marino Franchitti, Andy Priaulx, Harry Tincknell (#67)
Závod začal pro oba vozy celkem hladce. #66 se v prvním kole ujal vedení, ale netrvalo dlouho a vůz se ocitl na 3. místě, kde sváděl tvrdé souboje s Ferrari #51. Těsně za Ferrari jel Mückeúv týmový kolega Tinknell ve voze #67. Tato trojice (Ford #66 - Ferryri #51 - Ford #67) spolu sváděla velmi tvrdé souboje, po jednom z nich se #67 dostalo před Ferrari. I nadále jela tato trojice v těsném sledu, ale Fordy již nedali Ferrari šanci na předjetí. Po první hodině závodu přišel čas pro výměnu jezdců, do vozu #66 si sedl Olivier Pla a o kolo později vystřídal Harryho Tincknella v #67 Andy Priaulx. Ten však ihned po usednutí za volant zažil horkou chvilku, při které musel vůz ihned zase opustit. Při tankování paliva došlo k závadě na tankovacím zařízení, ze kterého se palivo dostalo na karoserii a pod vůz a ten začal ihned hořet. Plameny byly naštěstí rychle uhašeny, ale vůz musel být odtlačen do garáže ke kontrole možných poškození. Po 23 minutách Andy Priaulx usedl do vozu a mohl vyrazit na trať. Vůz #67 v té chvíli měl na svém kontě manko 9 okruhů. Po ujetí několika okruhů se Priaulx do garáže vrátil znovu a jeho ztráta narostla o dalších 11 minut. Pro Ford #67 byl tak závod definitivně ztracen.
Dave Pericak, globální ředitel Ford Performance: „Dnes jsme bohužel neměli svůj den, Oba vozy prokázaly dobrou rychlost, ale okolnosti nakonec byly proti nám. Je před námi ještě 5 závodů, ve kterých nebudeme jen sbírat zkušenosti, ale chceme dosáhnout na vítezství.“
Harry Tincknell: „Měl jsem dobrý start, rozhodl jsem se kontrolovat pozici a nezapojovat se do bitvy před sebou, což mi umožnilo šetřit pneumatiky. Když nás dojely prototypy, bylo to velmi vzrušující, ale i náročné hlídat si pozici a neztratit kontakt s nejbližšími soupeři. Byl to můj teprve 5 závod ve třídě GT, takže jsem se snažil co nejvíce odkoukat od Stefana. O něm se říká, že je to současný nejrychlejší jezdec. Nedokázal jsem však vzdorovat vozům Aston Martin, které mají obzvláště na rovinkách neuvěřitelnou sílu.“
Andy Priaulx: „V kvalifikaci jsme měli dobrou rychlost, což byl dobrý příslib pro závod. Jenže hned po prvním stintu nás postihl požár. Ten způsobil, kromě několika menších problémů, hlavně poruchu turba. Bez něj jsme výrazně ztráceli výkon, nakonec odešlo úplně a museli jsme zastavit. Pro #67 to byl hodně těžký a smolný víkend. Dobrá zpráva ale je, že se při požáru nikomu nic nestalo a všichni z týmu tento incident přečkali bez zdravotní újmy a to je to hlavní.“
Marino Franchitti: „Je to velká škoda, #67 bylo velmi silné jak ve volných jízdách, tak i v kvalifikaci. škoda požáru, který zhatil slibný výkon. Nyní ale již vzhlížíme k dalšímu závodu v Mexiku.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.