PROHLÁŠENÍ FORD Chip Ganassi Racing: Slibný start, smolný konec

Oba vozy Ford GT v ostrém tempu na trati
Oba vozy Ford GT v ostrém tempu na trati, foto: Ford Motor Company
iM1 27. července 2016 18:00
Sdílej:

Ford přijel na Nürburgring s cílem obhájit vítězství z Le Mans. Jak hodnotí své vystoupení v Německu představitelé týmu?

4. místo pro posádku Stefan Mücke, Olivier Pla (#66)

7. místo pro posádku Marino Franchitti, Andy Priaulx, Harry Tincknell (#67)

Závod začal pro oba vozy celkem hladce. #66 se v prvním kole ujal vedení, ale netrvalo dlouho a vůz se ocitl na 3. místě, kde sváděl tvrdé souboje s Ferrari #51. Těsně za Ferrari jel Mückeúv týmový kolega Tinknell ve voze #67. Tato trojice (Ford #66 - Ferryri #51 - Ford #67) spolu sváděla velmi tvrdé souboje, po jednom z nich se #67 dostalo před Ferrari. I nadále jela tato trojice v těsném sledu, ale Fordy již nedali Ferrari šanci na předjetí. Po první hodině závodu přišel čas pro výměnu jezdců, do vozu #66 si sedl Olivier Pla a o kolo později vystřídal Harryho Tincknella v #67 Andy Priaulx. Ten však ihned po usednutí za volant zažil horkou chvilku, při které musel vůz ihned zase opustit. Při tankování paliva došlo k závadě na tankovacím zařízení, ze kterého se palivo dostalo na karoserii a pod vůz a ten začal ihned hořet. Plameny byly naštěstí rychle uhašeny, ale vůz musel být odtlačen do garáže ke kontrole možných poškození. Po 23 minutách Andy Priaulx usedl do vozu a mohl vyrazit na trať. Vůz #67 v té chvíli měl na svém kontě manko 9 okruhů. Po ujetí několika okruhů se Priaulx do garáže vrátil znovu a jeho ztráta narostla o dalších 11 minut. Pro Ford #67 byl tak závod definitivně ztracen.

Dave Pericak, globální ředitel Ford Performance: „Dnes jsme bohužel neměli svůj den, Oba vozy prokázaly dobrou rychlost, ale okolnosti nakonec byly proti nám. Je před námi ještě 5 závodů, ve kterých nebudeme jen sbírat zkušenosti, ale chceme dosáhnout na vítezství.“

Harry Tincknell: „Měl jsem dobrý start, rozhodl jsem se kontrolovat pozici a nezapojovat se do bitvy před sebou, což mi umožnilo šetřit pneumatiky.  Když nás dojely prototypy, bylo to velmi vzrušující, ale i náročné hlídat si pozici a neztratit kontakt s nejbližšími soupeři. Byl to můj teprve 5 závod ve třídě GT, takže jsem se snažil co nejvíce odkoukat od Stefana. O něm se říká, že je to současný nejrychlejší jezdec. Nedokázal jsem však vzdorovat vozům Aston Martin, které mají obzvláště na rovinkách neuvěřitelnou sílu.“

 Andy Priaulx: „V kvalifikaci jsme měli dobrou rychlost, což byl dobrý příslib pro závod. Jenže hned po prvním stintu nás postihl požár. Ten způsobil, kromě několika menších problémů, hlavně poruchu turba. Bez něj jsme výrazně ztráceli výkon, nakonec odešlo úplně a museli jsme zastavit. Pro #67 to byl hodně těžký a smolný víkend. Dobrá zpráva ale je, že se při požáru nikomu nic nestalo a všichni z týmu tento incident přečkali bez zdravotní újmy a to je to hlavní.“

Marino Franchitti: „Je to velká škoda, #67 bylo velmi silné jak ve volných jízdách, tak i v kvalifikaci. škoda požáru, který zhatil slibný výkon. Nyní ale již vzhlížíme k dalšímu závodu v Mexiku.“

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?