Druhý trénink přinesl očekávané zlepšení časů, posun některých vozů pořadím i tvrdou nehodu v první zatáčce.
LMP1Ve druhém volném tréninku na další mistrovský závod série WEC, který se o tomto víkendu jede na okruhu Nürburgring, si první místo časem 1:40,997 s přivlastnil vůz Porsche, tentokrát se startovním číslem 1. Tento čas stanovil Australan Mark Webber hned v úvodu tréninku a jeho čas zůstal nepřekonán. Svůj podíl na tom může mít i tvrdá nehoda, která postihla druhý vůz Porsche (startovní číslo 2) za jehož volantem právě seděl Romain Dumas. Vůz havaroval v první zatáčce poté, co mu při intenzivním brzdění na konci cílové rovinky praskl brzdový kotouč. Tvrdý náraz poškodil vůz natolik, že se do konce tréninku už na trati neobjevil. Druhý vůz v pořadí byl speciál Audi R18 e-tron guattro s Marcelem Fässlerem za volantem, od nejlepšího času jej dělilo pouhých 14 tisícin sekundy.Mezi soukromými týmy kategorie LMP1 si s nástrahami tratě opět nejlépe poradila, stejně jako v prvním tréninku, posádka vozu R-One AER se startovním číslem 13, patřící do týmu Rebellion Racing. Před druhý vůz Rebellionu se vklínil prototyp stáje ByKolles Racing.
1. Porsche 919 Hybrid #1 1:40,997 - 2. Audi R18 e-tron quattro #7 1:41,011 +0,014 3. Audi R18 e-tron quattro #8 1:41,136 +0,125 4. Toyota TS050 Hybrid #6 1:41,822 +0,686 5. Porsche 919 Hybrid #2 1:41,943 +0,121 6. Toyota TS050 Hybrid #5 1:42,325 +0,382 7. Rebellion Racing R-One AER #13 1:46,790 +4,465 8. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4 1:47,330 +0,540 9. Rebellion Racing R-One AER #12 1:47,610 +0,280LMP2V kategorii LMP2 byl nejrychlejším jezdcem René Rast za volantem vozu Oreca 05 týmu G-Drive Racing. Nováček týmu Strakka Racing Lewis Williamson dosáhl druhého nejrychlejšího času a na zkušeného jezdce Roberta Merhi z týmu Manor zbyla třetí pozice. Vůz Alpine A460 týmu Signatech, který se v prvním měřeném tréninku potýkal s technickými problémy, obsadill v těchto jízdách čtvrtou pozici.
1. G-Drive Racing Oreca 05 #26 1:48,965 (+1,355) 2. Strakka Racing Gibson 015S #42 1:50,031 +1,066 3. Manor Oreca 05 #45 1:50,276 +0,245 4. Signatech Alpine A460 #36 1:50,537 +0,261 5. Manor Oreca 05 #44 1:50,637 +0,100 6. Baxi DC Racing Alpine A460 #35 1:50,844 +0,207 7. RGR Sport Ligier JS P2 #43 1:51,469 +0,625 8. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31 1:51,860 +0,391 9. SMP Racing BR01 #27 1:51,997 +0,137 10. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30 1:52,059 +0,062 11. SMP Racing BR01 #37 1:52,605 +0,546LMGTE ProProfesionální gétéčka ovládl Aston Martin s číslem 97, který časem 1:56,908 s porazil Ferrari s číslem 51 o pouhých 0,074 s. Ford si oproti prvním jízdám polepšil o více, než 2 sekundy, ale na posun pořadím to stejně nestačilo.
1. Aston Martin Vantage V8 #97 1:56,908 (+4,303) 2. AF Corsa Ferrari 488 GTE #51 1:56,982 +0,074 3. AF Corsa Ferrari 488 GTE #71 1:57,187 +0,205 4. Aston Martin Vantage V8 #95 1:57,258 +0,071 5. Chip Ganassi Racing Ford GT #66 1:57,461 +0,203 6. Chip Ganassi Racing Ford GT #67 1:58,539 +1,078 7. Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77 1:58,923 +0,384LMGTE AmMezi amatéry se s časem 1:59,200 s na čelo vyhoupl vůz Ferrari F 458, druhé místo obhájila Corvetta, naopak Aston Martin se propadl až na čtvrtou pozici.
1. AF Corsa Ferrari F458 #83 1:59,200 (+0,277) 2. Larbre Competition Corvette C7 #50 1:59,323 +0,123 3. Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88 1:59,574 +0,251 4. Aston Martin Vantage V8 #98 1:59,875 +0,301 5. Gulf Racing Porsche 911 RSR #86 1:59,898 +0,023 6. KCMG Porsche 911 RSR #78 2:00,672 +0,774Ve druhém tréninku se Romain Dumas postaral o práci pro mechaniky Porsche. Ve všech kategoriích se dle očekávání posouvaly dosažené časy níže a výsledky obou volných tréninků slibují velmi zajímavé souboje ve všech 4 kategoriích.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.