Druhý trénink přinesl očekávané zlepšení časů, posun některých vozů pořadím i tvrdou nehodu v první zatáčce.
LMP1Ve druhém volném tréninku na další mistrovský závod série WEC, který se o tomto víkendu jede na okruhu Nürburgring, si první místo časem 1:40,997 s přivlastnil vůz Porsche, tentokrát se startovním číslem 1. Tento čas stanovil Australan Mark Webber hned v úvodu tréninku a jeho čas zůstal nepřekonán. Svůj podíl na tom může mít i tvrdá nehoda, která postihla druhý vůz Porsche (startovní číslo 2) za jehož volantem právě seděl Romain Dumas. Vůz havaroval v první zatáčce poté, co mu při intenzivním brzdění na konci cílové rovinky praskl brzdový kotouč. Tvrdý náraz poškodil vůz natolik, že se do konce tréninku už na trati neobjevil. Druhý vůz v pořadí byl speciál Audi R18 e-tron guattro s Marcelem Fässlerem za volantem, od nejlepšího času jej dělilo pouhých 14 tisícin sekundy.Mezi soukromými týmy kategorie LMP1 si s nástrahami tratě opět nejlépe poradila, stejně jako v prvním tréninku, posádka vozu R-One AER se startovním číslem 13, patřící do týmu Rebellion Racing. Před druhý vůz Rebellionu se vklínil prototyp stáje ByKolles Racing.
1. Porsche 919 Hybrid #1 1:40,997 - 2. Audi R18 e-tron quattro #7 1:41,011 +0,014 3. Audi R18 e-tron quattro #8 1:41,136 +0,125 4. Toyota TS050 Hybrid #6 1:41,822 +0,686 5. Porsche 919 Hybrid #2 1:41,943 +0,121 6. Toyota TS050 Hybrid #5 1:42,325 +0,382 7. Rebellion Racing R-One AER #13 1:46,790 +4,465 8. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4 1:47,330 +0,540 9. Rebellion Racing R-One AER #12 1:47,610 +0,280LMP2V kategorii LMP2 byl nejrychlejším jezdcem René Rast za volantem vozu Oreca 05 týmu G-Drive Racing. Nováček týmu Strakka Racing Lewis Williamson dosáhl druhého nejrychlejšího času a na zkušeného jezdce Roberta Merhi z týmu Manor zbyla třetí pozice. Vůz Alpine A460 týmu Signatech, který se v prvním měřeném tréninku potýkal s technickými problémy, obsadill v těchto jízdách čtvrtou pozici.
1. G-Drive Racing Oreca 05 #26 1:48,965 (+1,355) 2. Strakka Racing Gibson 015S #42 1:50,031 +1,066 3. Manor Oreca 05 #45 1:50,276 +0,245 4. Signatech Alpine A460 #36 1:50,537 +0,261 5. Manor Oreca 05 #44 1:50,637 +0,100 6. Baxi DC Racing Alpine A460 #35 1:50,844 +0,207 7. RGR Sport Ligier JS P2 #43 1:51,469 +0,625 8. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31 1:51,860 +0,391 9. SMP Racing BR01 #27 1:51,997 +0,137 10. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30 1:52,059 +0,062 11. SMP Racing BR01 #37 1:52,605 +0,546LMGTE ProProfesionální gétéčka ovládl Aston Martin s číslem 97, který časem 1:56,908 s porazil Ferrari s číslem 51 o pouhých 0,074 s. Ford si oproti prvním jízdám polepšil o více, než 2 sekundy, ale na posun pořadím to stejně nestačilo.
1. Aston Martin Vantage V8 #97 1:56,908 (+4,303) 2. AF Corsa Ferrari 488 GTE #51 1:56,982 +0,074 3. AF Corsa Ferrari 488 GTE #71 1:57,187 +0,205 4. Aston Martin Vantage V8 #95 1:57,258 +0,071 5. Chip Ganassi Racing Ford GT #66 1:57,461 +0,203 6. Chip Ganassi Racing Ford GT #67 1:58,539 +1,078 7. Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77 1:58,923 +0,384LMGTE AmMezi amatéry se s časem 1:59,200 s na čelo vyhoupl vůz Ferrari F 458, druhé místo obhájila Corvetta, naopak Aston Martin se propadl až na čtvrtou pozici.
1. AF Corsa Ferrari F458 #83 1:59,200 (+0,277) 2. Larbre Competition Corvette C7 #50 1:59,323 +0,123 3. Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88 1:59,574 +0,251 4. Aston Martin Vantage V8 #98 1:59,875 +0,301 5. Gulf Racing Porsche 911 RSR #86 1:59,898 +0,023 6. KCMG Porsche 911 RSR #78 2:00,672 +0,774Ve druhém tréninku se Romain Dumas postaral o práci pro mechaniky Porsche. Ve všech kategoriích se dle očekávání posouvaly dosažené časy níže a výsledky obou volných tréninků slibují velmi zajímavé souboje ve všech 4 kategoriích.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.