Nürburgring: Porsche #1 vítězí, Porsche #2 bourá

Porsche 919 Hybrid posádky Timo Bernhard / Brendon Hartley / Mark Webber
Porsche 919 Hybrid posádky Timo Bernhard / Brendon Hartley / Mark Webber, foto: Porsche
iM1 23. července 2016 00:55
Sdílej:

Druhý trénink přinesl očekávané zlepšení časů, posun některých vozů pořadím i tvrdou nehodu v první zatáčce.

LMP1Ve druhém volném tréninku na další mistrovský závod série WEC, který se o tomto víkendu jede na okruhu Nürburgring, si první místo časem 1:40,997 s přivlastnil vůz Porsche, tentokrát se startovním číslem 1. Tento čas stanovil Australan Mark Webber hned v úvodu tréninku a jeho čas zůstal nepřekonán. Svůj podíl na tom může mít i tvrdá nehoda, která postihla druhý vůz Porsche (startovní číslo 2) za jehož volantem právě seděl Romain Dumas. Vůz havaroval v první zatáčce poté, co mu při intenzivním brzdění na konci cílové rovinky praskl brzdový kotouč. Tvrdý náraz poškodil vůz natolik, že se do konce tréninku už na trati neobjevil. Druhý vůz v pořadí byl speciál Audi R18 e-tron guattro s Marcelem Fässlerem za volantem, od nejlepšího času jej dělilo pouhých 14 tisícin sekundy.Mezi soukromými týmy kategorie LMP1 si s nástrahami tratě opět nejlépe poradila, stejně jako v prvním tréninku, posádka vozu R-One AER se startovním číslem 13, patřící do týmu Rebellion Racing. Před druhý vůz Rebellionu se vklínil prototyp stáje ByKolles Racing.

1.   Porsche 919 Hybrid #1   1:40,997  - 2.  Audi R18 e-tron quattro #7  1:41,011  +0,014 3.  Audi R18 e-tron quattro #8  1:41,136  +0,125 4.  Toyota TS050 Hybrid #6  1:41,822  +0,686 5.  Porsche 919 Hybrid #2  1:41,943  +0,121 6.  Toyota TS050 Hybrid #5  1:42,325  +0,382 7.  Rebellion Racing R-One AER #13  1:46,790  +4,465 8.  ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4  1:47,330  +0,540 9.  Rebellion Racing R-One AER #12  1:47,610  +0,280

LMP2V kategorii LMP2 byl nejrychlejším jezdcem René Rast za volantem vozu Oreca 05 týmu G-Drive Racing. Nováček týmu Strakka Racing Lewis Williamson dosáhl druhého nejrychlejšího času a na zkušeného jezdce Roberta Merhi z týmu Manor zbyla třetí pozice. Vůz  Alpine A460 týmu Signatech, který se v prvním měřeném tréninku potýkal s technickými problémy, obsadill v těchto jízdách čtvrtou pozici.

1.  G-Drive Racing Oreca 05 #26   1:48,965   (+1,355) 2.  Strakka Racing Gibson 015S #42   1:50,031  +1,066 3.   Manor Oreca 05 #45  1:50,276  +0,245 4.   Signatech Alpine A460 #36  1:50,537  +0,261 5.   Manor Oreca 05 #44  1:50,637  +0,100 6.   Baxi DC Racing Alpine A460 #35  1:50,844  +0,207 7.   RGR Sport Ligier JS P2 #43  1:51,469  +0,625 8.   Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31  1:51,860  +0,391 9.   SMP Racing BR01 #27  1:51,997  +0,137 10.   Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30  1:52,059  +0,062 11. SMP Racing BR01 #37  1:52,605 +0,546

LMGTE ProProfesionální gétéčka ovládl Aston Martin s číslem 97, který časem 1:56,908 s porazil Ferrari s číslem 51 o pouhých 0,074 s. Ford si oproti prvním jízdám polepšil o více, než 2 sekundy, ale na posun pořadím to stejně nestačilo.

1.   Aston Martin Vantage V8 #97   1:56,908 (+4,303)  2.  AF Corsa Ferrari 488 GTE #51  1:56,982 +0,074  3.  AF Corsa Ferrari 488 GTE #71  1:57,187  +0,205 4.  Aston Martin Vantage V8 #95  1:57,258  +0,071 5.  Chip Ganassi Racing Ford GT #66  1:57,461  +0,203 6.  Chip Ganassi Racing Ford GT #67  1:58,539  +1,078 7.  Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77  1:58,923  +0,384

LMGTE AmMezi amatéry se s časem 1:59,200 s na čelo vyhoupl vůz Ferrari F 458, druhé místo obhájila Corvetta, naopak Aston Martin se propadl až na čtvrtou pozici.

1.   AF Corsa Ferrari F458 #83  1:59,200  (+0,277)  2.  Larbre Competition Corvette C7 #50  1:59,323  +0,123 3.  Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88  1:59,574  +0,251 4.  Aston Martin Vantage V8 #98  1:59,875  +0,301 5.  Gulf Racing Porsche 911 RSR #86  1:59,898  +0,023 6.  KCMG Porsche 911 RSR #78  2:00,672  +0,774

Ve druhém tréninku se Romain Dumas postaral o práci pro mechaniky Porsche. Ve všech kategoriích se dle očekávání posouvaly dosažené časy níže a výsledky obou volných tréninků slibují velmi zajímavé souboje ve všech 4 kategoriích.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.