Nürburgring: Porsche #1 vítězí, Porsche #2 bourá

Porsche 919 Hybrid posádky Timo Bernhard / Brendon Hartley / Mark Webber
Porsche 919 Hybrid posádky Timo Bernhard / Brendon Hartley / Mark Webber, foto: Porsche
iM1 23. července 2016 00:55
Sdílej:

Druhý trénink přinesl očekávané zlepšení časů, posun některých vozů pořadím i tvrdou nehodu v první zatáčce.

LMP1Ve druhém volném tréninku na další mistrovský závod série WEC, který se o tomto víkendu jede na okruhu Nürburgring, si první místo časem 1:40,997 s přivlastnil vůz Porsche, tentokrát se startovním číslem 1. Tento čas stanovil Australan Mark Webber hned v úvodu tréninku a jeho čas zůstal nepřekonán. Svůj podíl na tom může mít i tvrdá nehoda, která postihla druhý vůz Porsche (startovní číslo 2) za jehož volantem právě seděl Romain Dumas. Vůz havaroval v první zatáčce poté, co mu při intenzivním brzdění na konci cílové rovinky praskl brzdový kotouč. Tvrdý náraz poškodil vůz natolik, že se do konce tréninku už na trati neobjevil. Druhý vůz v pořadí byl speciál Audi R18 e-tron guattro s Marcelem Fässlerem za volantem, od nejlepšího času jej dělilo pouhých 14 tisícin sekundy.Mezi soukromými týmy kategorie LMP1 si s nástrahami tratě opět nejlépe poradila, stejně jako v prvním tréninku, posádka vozu R-One AER se startovním číslem 13, patřící do týmu Rebellion Racing. Před druhý vůz Rebellionu se vklínil prototyp stáje ByKolles Racing.

1.   Porsche 919 Hybrid #1   1:40,997  - 2.  Audi R18 e-tron quattro #7  1:41,011  +0,014 3.  Audi R18 e-tron quattro #8  1:41,136  +0,125 4.  Toyota TS050 Hybrid #6  1:41,822  +0,686 5.  Porsche 919 Hybrid #2  1:41,943  +0,121 6.  Toyota TS050 Hybrid #5  1:42,325  +0,382 7.  Rebellion Racing R-One AER #13  1:46,790  +4,465 8.  ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4  1:47,330  +0,540 9.  Rebellion Racing R-One AER #12  1:47,610  +0,280

LMP2V kategorii LMP2 byl nejrychlejším jezdcem René Rast za volantem vozu Oreca 05 týmu G-Drive Racing. Nováček týmu Strakka Racing Lewis Williamson dosáhl druhého nejrychlejšího času a na zkušeného jezdce Roberta Merhi z týmu Manor zbyla třetí pozice. Vůz  Alpine A460 týmu Signatech, který se v prvním měřeném tréninku potýkal s technickými problémy, obsadill v těchto jízdách čtvrtou pozici.

1.  G-Drive Racing Oreca 05 #26   1:48,965   (+1,355) 2.  Strakka Racing Gibson 015S #42   1:50,031  +1,066 3.   Manor Oreca 05 #45  1:50,276  +0,245 4.   Signatech Alpine A460 #36  1:50,537  +0,261 5.   Manor Oreca 05 #44  1:50,637  +0,100 6.   Baxi DC Racing Alpine A460 #35  1:50,844  +0,207 7.   RGR Sport Ligier JS P2 #43  1:51,469  +0,625 8.   Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31  1:51,860  +0,391 9.   SMP Racing BR01 #27  1:51,997  +0,137 10.   Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30  1:52,059  +0,062 11. SMP Racing BR01 #37  1:52,605 +0,546

LMGTE ProProfesionální gétéčka ovládl Aston Martin s číslem 97, který časem 1:56,908 s porazil Ferrari s číslem 51 o pouhých 0,074 s. Ford si oproti prvním jízdám polepšil o více, než 2 sekundy, ale na posun pořadím to stejně nestačilo.

1.   Aston Martin Vantage V8 #97   1:56,908 (+4,303)  2.  AF Corsa Ferrari 488 GTE #51  1:56,982 +0,074  3.  AF Corsa Ferrari 488 GTE #71  1:57,187  +0,205 4.  Aston Martin Vantage V8 #95  1:57,258  +0,071 5.  Chip Ganassi Racing Ford GT #66  1:57,461  +0,203 6.  Chip Ganassi Racing Ford GT #67  1:58,539  +1,078 7.  Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77  1:58,923  +0,384

LMGTE AmMezi amatéry se s časem 1:59,200 s na čelo vyhoupl vůz Ferrari F 458, druhé místo obhájila Corvetta, naopak Aston Martin se propadl až na čtvrtou pozici.

1.   AF Corsa Ferrari F458 #83  1:59,200  (+0,277)  2.  Larbre Competition Corvette C7 #50  1:59,323  +0,123 3.  Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88  1:59,574  +0,251 4.  Aston Martin Vantage V8 #98  1:59,875  +0,301 5.  Gulf Racing Porsche 911 RSR #86  1:59,898  +0,023 6.  KCMG Porsche 911 RSR #78  2:00,672  +0,774

Ve druhém tréninku se Romain Dumas postaral o práci pro mechaniky Porsche. Ve všech kategoriích se dle očekávání posouvaly dosažené časy níže a výsledky obou volných tréninků slibují velmi zajímavé souboje ve všech 4 kategoriích.

Témata:
Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.