Druhý trénink přinesl očekávané zlepšení časů, posun některých vozů pořadím i tvrdou nehodu v první zatáčce.
LMP1Ve druhém volném tréninku na další mistrovský závod série WEC, který se o tomto víkendu jede na okruhu Nürburgring, si první místo časem 1:40,997 s přivlastnil vůz Porsche, tentokrát se startovním číslem 1. Tento čas stanovil Australan Mark Webber hned v úvodu tréninku a jeho čas zůstal nepřekonán. Svůj podíl na tom může mít i tvrdá nehoda, která postihla druhý vůz Porsche (startovní číslo 2) za jehož volantem právě seděl Romain Dumas. Vůz havaroval v první zatáčce poté, co mu při intenzivním brzdění na konci cílové rovinky praskl brzdový kotouč. Tvrdý náraz poškodil vůz natolik, že se do konce tréninku už na trati neobjevil. Druhý vůz v pořadí byl speciál Audi R18 e-tron guattro s Marcelem Fässlerem za volantem, od nejlepšího času jej dělilo pouhých 14 tisícin sekundy.Mezi soukromými týmy kategorie LMP1 si s nástrahami tratě opět nejlépe poradila, stejně jako v prvním tréninku, posádka vozu R-One AER se startovním číslem 13, patřící do týmu Rebellion Racing. Před druhý vůz Rebellionu se vklínil prototyp stáje ByKolles Racing.
1. Porsche 919 Hybrid #1 1:40,997 - 2. Audi R18 e-tron quattro #7 1:41,011 +0,014 3. Audi R18 e-tron quattro #8 1:41,136 +0,125 4. Toyota TS050 Hybrid #6 1:41,822 +0,686 5. Porsche 919 Hybrid #2 1:41,943 +0,121 6. Toyota TS050 Hybrid #5 1:42,325 +0,382 7. Rebellion Racing R-One AER #13 1:46,790 +4,465 8. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4 1:47,330 +0,540 9. Rebellion Racing R-One AER #12 1:47,610 +0,280LMP2V kategorii LMP2 byl nejrychlejším jezdcem René Rast za volantem vozu Oreca 05 týmu G-Drive Racing. Nováček týmu Strakka Racing Lewis Williamson dosáhl druhého nejrychlejšího času a na zkušeného jezdce Roberta Merhi z týmu Manor zbyla třetí pozice. Vůz Alpine A460 týmu Signatech, který se v prvním měřeném tréninku potýkal s technickými problémy, obsadill v těchto jízdách čtvrtou pozici.
1. G-Drive Racing Oreca 05 #26 1:48,965 (+1,355) 2. Strakka Racing Gibson 015S #42 1:50,031 +1,066 3. Manor Oreca 05 #45 1:50,276 +0,245 4. Signatech Alpine A460 #36 1:50,537 +0,261 5. Manor Oreca 05 #44 1:50,637 +0,100 6. Baxi DC Racing Alpine A460 #35 1:50,844 +0,207 7. RGR Sport Ligier JS P2 #43 1:51,469 +0,625 8. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31 1:51,860 +0,391 9. SMP Racing BR01 #27 1:51,997 +0,137 10. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30 1:52,059 +0,062 11. SMP Racing BR01 #37 1:52,605 +0,546LMGTE ProProfesionální gétéčka ovládl Aston Martin s číslem 97, který časem 1:56,908 s porazil Ferrari s číslem 51 o pouhých 0,074 s. Ford si oproti prvním jízdám polepšil o více, než 2 sekundy, ale na posun pořadím to stejně nestačilo.
1. Aston Martin Vantage V8 #97 1:56,908 (+4,303) 2. AF Corsa Ferrari 488 GTE #51 1:56,982 +0,074 3. AF Corsa Ferrari 488 GTE #71 1:57,187 +0,205 4. Aston Martin Vantage V8 #95 1:57,258 +0,071 5. Chip Ganassi Racing Ford GT #66 1:57,461 +0,203 6. Chip Ganassi Racing Ford GT #67 1:58,539 +1,078 7. Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77 1:58,923 +0,384LMGTE AmMezi amatéry se s časem 1:59,200 s na čelo vyhoupl vůz Ferrari F 458, druhé místo obhájila Corvetta, naopak Aston Martin se propadl až na čtvrtou pozici.
1. AF Corsa Ferrari F458 #83 1:59,200 (+0,277) 2. Larbre Competition Corvette C7 #50 1:59,323 +0,123 3. Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88 1:59,574 +0,251 4. Aston Martin Vantage V8 #98 1:59,875 +0,301 5. Gulf Racing Porsche 911 RSR #86 1:59,898 +0,023 6. KCMG Porsche 911 RSR #78 2:00,672 +0,774Ve druhém tréninku se Romain Dumas postaral o práci pro mechaniky Porsche. Ve všech kategoriích se dle očekávání posouvaly dosažené časy níže a výsledky obou volných tréninků slibují velmi zajímavé souboje ve všech 4 kategoriích.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?