LMP1 nejrychlejší Porsche, Audi a Toyota ztrácí. Nejlepším týmem LMP2 je G-Drive, v LMGTE Pro patří prvenství Ferrari a mezi amatéry byl nejrychlejší Aston Martin.
Po 5týdenní přestávce se v seriálu WEC opět závodí, tentokrát se týmy sjely k měření sil na německý Nürburgring. Ve 12:00 hodin se na konci boxů rozsvítilo zelené světlo a všech 33 vozů postup vyjelo na trať v pohoří Eifel. Proti minulému závodu doznalo několik týmů jezdeckých změn, o kterých jsme informovali v dřívějším článku. Jak je ve WEC zažitým pravidlem, několik týmů v souladu s pravidly stanovenými organizátorem mistrovství upravilo před tímto závodem technické parametry svých vozů (o konkrétních změnách jsme informovali zde).
Při tomto prvním tréninku týmy zaměřují hlavně na nastavení vozů pro danou trať, jezdci se seznamují se záludnostmi okruhu a hledají se limity pro správné nastavení všech parametrů vozidel.
V průběhu těchto prvních jízd se vozy jednotlivých kategorií na pomyslném pořadí poskládaly takto:
LMP1
1. Porsche 919 Hybrid #2 1:41,703 - 2. Porsche 919 Hybrid #1 1:41,750 +0,047 3. Audi R18 e-tron quattro #7 1:41,903 +0,153 4. Audi R18 e-tron quattro #8 1:42,154 +0,251 5. Toyota TS050 Hybrid #5 1:42,593 +0,439 6. Toyota TS050 Hybrid #6 1:43,635 +1,042 7. Rebellion Racing R-One AER #13 1:48,360 +4,725 8. Rebellion Racing R-One AER #12 1:48,364 +0,004 9. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4 1:48,984 +0,620Nerad bych se zde pouštěl do ukvapených závěrů (viz úvodní odstavce), ale konečný rozdíl mezi prvními 5 vozy kategorie LMP1 činí pouhých 8 desetin sekundy, což slibuje poměrně vyrovnaný závod. Další zajímavostí je rozdíl pouhých 4 tisícin s mezi oběma vozy stáje Rebellion Racing.
LMP2
1. G-Drive Racing Oreca 05 #26 1:50,748 (1,764) 2. Manor Oreca 05 #44 1:51,436 +0,688 3. Strakka Racing Gibson 015S #42 1:51,469 +0,033 4. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31 1:51,669 +0,200 5. Manor Oreca 05 #45 1:52,333 +0,664 6. RGR Sport Ligier JS P2 #43 1:52,471 +0,138 7. SMP Racing BR01 #37 1:52,647 +0,176 8. Baxi DC Racing Alpine A460 #35 1:52,825 +0,178 9. SMP Racing BR01 #27 1:52,845 +0,020 10. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30 1:53,983 +1,138 11. Signatech Alpine A460 #36 2:32,739 +38,756V kategorii LMP2 je rozdíl mezi prvními 4 vozy necelá 1 s, oproti tomu mezi dvěma stejnými vozy stáje Extreme Speed Motorsport činí rozdíl 2,314 s.
LMGTE Pro
1. AF Corsa Ferrari 488 GTE #51 1:58,402 (+2,419) 2. Aston Martin Vantage V8 #97 1:58,601 +0,199 3. Aston Martin Vantage V8 #95 1:58,982 +0,381 4. AF Corsa Ferrari 488 GTE #71 1:59,498 +0,516 5. Chip Ganassi Racing Ford GT #66 1:59,560 +0,062 6. Chip Ganassi Racing Ford GT #67 1:59,784 +0,224 7. Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77 2:00,483 +0,699Mezi profesionálními „gétéčkami“ začalo nejrychleji Ferrari těsně pronásledované oběma Aston Martiny. Naproti tomu vozy Ford GT zatím ztrácejí, což se dá považovat za jakousi nováčkovskou daň, protože na zdejší trati si dnes odbyly svou závodní premiéru. Necháme se překvapit, zda a o kolik se budou v průběhu jednotlivých jízd zrychlovat.
LMGTE Am
1. Aston Martin Vantage V8 #98 1:59,949 (-0,534) 2. Larbre Competition Corvette C7 #50 2:00,755 +0,806 3. AF Corsa Ferrari F458 #83 2:00,890 +0,135 4. Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88 2:01,369 +0,479 5. KCMG Porsche 911 RSR #78 2:01,487 +0,118 6. Gulf Racing Porsche 911 RSR #86 2:01,509 +0,022Nejrychlejší vůz amatérské kategorie zajel rychlejší čas, než Porsche v rukách profesionálů, což je u amatérských jezdců vždy prestižní skalp.
V 16:30 hodin vyjedou vozy ke druhému tréninku, ve kterém bychom se měli dočkat vyhrocenějších soubojů. Velká pozornost se jistě soustředí i na počínání továrních Fordů, kteří nemají se zdejším asfaltem žádnou zkušenost.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.