LMP1 nejrychlejší Porsche, Audi a Toyota ztrácí. Nejlepším týmem LMP2 je G-Drive, v LMGTE Pro patří prvenství Ferrari a mezi amatéry byl nejrychlejší Aston Martin.
Po 5týdenní přestávce se v seriálu WEC opět závodí, tentokrát se týmy sjely k měření sil na německý Nürburgring. Ve 12:00 hodin se na konci boxů rozsvítilo zelené světlo a všech 33 vozů postup vyjelo na trať v pohoří Eifel. Proti minulému závodu doznalo několik týmů jezdeckých změn, o kterých jsme informovali v dřívějším článku. Jak je ve WEC zažitým pravidlem, několik týmů v souladu s pravidly stanovenými organizátorem mistrovství upravilo před tímto závodem technické parametry svých vozů (o konkrétních změnách jsme informovali zde).
Při tomto prvním tréninku týmy zaměřují hlavně na nastavení vozů pro danou trať, jezdci se seznamují se záludnostmi okruhu a hledají se limity pro správné nastavení všech parametrů vozidel.
V průběhu těchto prvních jízd se vozy jednotlivých kategorií na pomyslném pořadí poskládaly takto:
LMP1
1. Porsche 919 Hybrid #2 1:41,703 - 2. Porsche 919 Hybrid #1 1:41,750 +0,047 3. Audi R18 e-tron quattro #7 1:41,903 +0,153 4. Audi R18 e-tron quattro #8 1:42,154 +0,251 5. Toyota TS050 Hybrid #5 1:42,593 +0,439 6. Toyota TS050 Hybrid #6 1:43,635 +1,042 7. Rebellion Racing R-One AER #13 1:48,360 +4,725 8. Rebellion Racing R-One AER #12 1:48,364 +0,004 9. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4 1:48,984 +0,620Nerad bych se zde pouštěl do ukvapených závěrů (viz úvodní odstavce), ale konečný rozdíl mezi prvními 5 vozy kategorie LMP1 činí pouhých 8 desetin sekundy, což slibuje poměrně vyrovnaný závod. Další zajímavostí je rozdíl pouhých 4 tisícin s mezi oběma vozy stáje Rebellion Racing.
LMP2
1. G-Drive Racing Oreca 05 #26 1:50,748 (1,764) 2. Manor Oreca 05 #44 1:51,436 +0,688 3. Strakka Racing Gibson 015S #42 1:51,469 +0,033 4. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31 1:51,669 +0,200 5. Manor Oreca 05 #45 1:52,333 +0,664 6. RGR Sport Ligier JS P2 #43 1:52,471 +0,138 7. SMP Racing BR01 #37 1:52,647 +0,176 8. Baxi DC Racing Alpine A460 #35 1:52,825 +0,178 9. SMP Racing BR01 #27 1:52,845 +0,020 10. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30 1:53,983 +1,138 11. Signatech Alpine A460 #36 2:32,739 +38,756V kategorii LMP2 je rozdíl mezi prvními 4 vozy necelá 1 s, oproti tomu mezi dvěma stejnými vozy stáje Extreme Speed Motorsport činí rozdíl 2,314 s.
LMGTE Pro
1. AF Corsa Ferrari 488 GTE #51 1:58,402 (+2,419) 2. Aston Martin Vantage V8 #97 1:58,601 +0,199 3. Aston Martin Vantage V8 #95 1:58,982 +0,381 4. AF Corsa Ferrari 488 GTE #71 1:59,498 +0,516 5. Chip Ganassi Racing Ford GT #66 1:59,560 +0,062 6. Chip Ganassi Racing Ford GT #67 1:59,784 +0,224 7. Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77 2:00,483 +0,699Mezi profesionálními „gétéčkami“ začalo nejrychleji Ferrari těsně pronásledované oběma Aston Martiny. Naproti tomu vozy Ford GT zatím ztrácejí, což se dá považovat za jakousi nováčkovskou daň, protože na zdejší trati si dnes odbyly svou závodní premiéru. Necháme se překvapit, zda a o kolik se budou v průběhu jednotlivých jízd zrychlovat.
LMGTE Am
1. Aston Martin Vantage V8 #98 1:59,949 (-0,534) 2. Larbre Competition Corvette C7 #50 2:00,755 +0,806 3. AF Corsa Ferrari F458 #83 2:00,890 +0,135 4. Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88 2:01,369 +0,479 5. KCMG Porsche 911 RSR #78 2:01,487 +0,118 6. Gulf Racing Porsche 911 RSR #86 2:01,509 +0,022Nejrychlejší vůz amatérské kategorie zajel rychlejší čas, než Porsche v rukách profesionálů, což je u amatérských jezdců vždy prestižní skalp.
V 16:30 hodin vyjedou vozy ke druhému tréninku, ve kterém bychom se měli dočkat vyhrocenějších soubojů. Velká pozornost se jistě soustředí i na počínání továrních Fordů, kteří nemají se zdejším asfaltem žádnou zkušenost.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.