LMP1 nejrychlejší Porsche, Audi a Toyota ztrácí. Nejlepším týmem LMP2 je G-Drive, v LMGTE Pro patří prvenství Ferrari a mezi amatéry byl nejrychlejší Aston Martin.
Po 5týdenní přestávce se v seriálu WEC opět závodí, tentokrát se týmy sjely k měření sil na německý Nürburgring. Ve 12:00 hodin se na konci boxů rozsvítilo zelené světlo a všech 33 vozů postup vyjelo na trať v pohoří Eifel. Proti minulému závodu doznalo několik týmů jezdeckých změn, o kterých jsme informovali v dřívějším článku. Jak je ve WEC zažitým pravidlem, několik týmů v souladu s pravidly stanovenými organizátorem mistrovství upravilo před tímto závodem technické parametry svých vozů (o konkrétních změnách jsme informovali zde).
Při tomto prvním tréninku týmy zaměřují hlavně na nastavení vozů pro danou trať, jezdci se seznamují se záludnostmi okruhu a hledají se limity pro správné nastavení všech parametrů vozidel.
V průběhu těchto prvních jízd se vozy jednotlivých kategorií na pomyslném pořadí poskládaly takto:
LMP1
1. Porsche 919 Hybrid #2 1:41,703 - 2. Porsche 919 Hybrid #1 1:41,750 +0,047 3. Audi R18 e-tron quattro #7 1:41,903 +0,153 4. Audi R18 e-tron quattro #8 1:42,154 +0,251 5. Toyota TS050 Hybrid #5 1:42,593 +0,439 6. Toyota TS050 Hybrid #6 1:43,635 +1,042 7. Rebellion Racing R-One AER #13 1:48,360 +4,725 8. Rebellion Racing R-One AER #12 1:48,364 +0,004 9. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4 1:48,984 +0,620Nerad bych se zde pouštěl do ukvapených závěrů (viz úvodní odstavce), ale konečný rozdíl mezi prvními 5 vozy kategorie LMP1 činí pouhých 8 desetin sekundy, což slibuje poměrně vyrovnaný závod. Další zajímavostí je rozdíl pouhých 4 tisícin s mezi oběma vozy stáje Rebellion Racing.
LMP2
1. G-Drive Racing Oreca 05 #26 1:50,748 (1,764) 2. Manor Oreca 05 #44 1:51,436 +0,688 3. Strakka Racing Gibson 015S #42 1:51,469 +0,033 4. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31 1:51,669 +0,200 5. Manor Oreca 05 #45 1:52,333 +0,664 6. RGR Sport Ligier JS P2 #43 1:52,471 +0,138 7. SMP Racing BR01 #37 1:52,647 +0,176 8. Baxi DC Racing Alpine A460 #35 1:52,825 +0,178 9. SMP Racing BR01 #27 1:52,845 +0,020 10. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30 1:53,983 +1,138 11. Signatech Alpine A460 #36 2:32,739 +38,756V kategorii LMP2 je rozdíl mezi prvními 4 vozy necelá 1 s, oproti tomu mezi dvěma stejnými vozy stáje Extreme Speed Motorsport činí rozdíl 2,314 s.
LMGTE Pro
1. AF Corsa Ferrari 488 GTE #51 1:58,402 (+2,419) 2. Aston Martin Vantage V8 #97 1:58,601 +0,199 3. Aston Martin Vantage V8 #95 1:58,982 +0,381 4. AF Corsa Ferrari 488 GTE #71 1:59,498 +0,516 5. Chip Ganassi Racing Ford GT #66 1:59,560 +0,062 6. Chip Ganassi Racing Ford GT #67 1:59,784 +0,224 7. Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77 2:00,483 +0,699Mezi profesionálními „gétéčkami“ začalo nejrychleji Ferrari těsně pronásledované oběma Aston Martiny. Naproti tomu vozy Ford GT zatím ztrácejí, což se dá považovat za jakousi nováčkovskou daň, protože na zdejší trati si dnes odbyly svou závodní premiéru. Necháme se překvapit, zda a o kolik se budou v průběhu jednotlivých jízd zrychlovat.
LMGTE Am
1. Aston Martin Vantage V8 #98 1:59,949 (-0,534) 2. Larbre Competition Corvette C7 #50 2:00,755 +0,806 3. AF Corsa Ferrari F458 #83 2:00,890 +0,135 4. Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88 2:01,369 +0,479 5. KCMG Porsche 911 RSR #78 2:01,487 +0,118 6. Gulf Racing Porsche 911 RSR #86 2:01,509 +0,022Nejrychlejší vůz amatérské kategorie zajel rychlejší čas, než Porsche v rukách profesionálů, což je u amatérských jezdců vždy prestižní skalp.
V 16:30 hodin vyjedou vozy ke druhému tréninku, ve kterém bychom se měli dočkat vyhrocenějších soubojů. Velká pozornost se jistě soustředí i na počínání továrních Fordů, kteří nemají se zdejším asfaltem žádnou zkušenost.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?