LMP1 nejrychlejší Porsche, Audi a Toyota ztrácí. Nejlepším týmem LMP2 je G-Drive, v LMGTE Pro patří prvenství Ferrari a mezi amatéry byl nejrychlejší Aston Martin.
Po 5týdenní přestávce se v seriálu WEC opět závodí, tentokrát se týmy sjely k měření sil na německý Nürburgring. Ve 12:00 hodin se na konci boxů rozsvítilo zelené světlo a všech 33 vozů postup vyjelo na trať v pohoří Eifel. Proti minulému závodu doznalo několik týmů jezdeckých změn, o kterých jsme informovali v dřívějším článku. Jak je ve WEC zažitým pravidlem, několik týmů v souladu s pravidly stanovenými organizátorem mistrovství upravilo před tímto závodem technické parametry svých vozů (o konkrétních změnách jsme informovali zde).
Při tomto prvním tréninku týmy zaměřují hlavně na nastavení vozů pro danou trať, jezdci se seznamují se záludnostmi okruhu a hledají se limity pro správné nastavení všech parametrů vozidel.
V průběhu těchto prvních jízd se vozy jednotlivých kategorií na pomyslném pořadí poskládaly takto:
LMP1
1. Porsche 919 Hybrid #2 1:41,703 - 2. Porsche 919 Hybrid #1 1:41,750 +0,047 3. Audi R18 e-tron quattro #7 1:41,903 +0,153 4. Audi R18 e-tron quattro #8 1:42,154 +0,251 5. Toyota TS050 Hybrid #5 1:42,593 +0,439 6. Toyota TS050 Hybrid #6 1:43,635 +1,042 7. Rebellion Racing R-One AER #13 1:48,360 +4,725 8. Rebellion Racing R-One AER #12 1:48,364 +0,004 9. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4 1:48,984 +0,620Nerad bych se zde pouštěl do ukvapených závěrů (viz úvodní odstavce), ale konečný rozdíl mezi prvními 5 vozy kategorie LMP1 činí pouhých 8 desetin sekundy, což slibuje poměrně vyrovnaný závod. Další zajímavostí je rozdíl pouhých 4 tisícin s mezi oběma vozy stáje Rebellion Racing.
LMP2
1. G-Drive Racing Oreca 05 #26 1:50,748 (1,764) 2. Manor Oreca 05 #44 1:51,436 +0,688 3. Strakka Racing Gibson 015S #42 1:51,469 +0,033 4. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31 1:51,669 +0,200 5. Manor Oreca 05 #45 1:52,333 +0,664 6. RGR Sport Ligier JS P2 #43 1:52,471 +0,138 7. SMP Racing BR01 #37 1:52,647 +0,176 8. Baxi DC Racing Alpine A460 #35 1:52,825 +0,178 9. SMP Racing BR01 #27 1:52,845 +0,020 10. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30 1:53,983 +1,138 11. Signatech Alpine A460 #36 2:32,739 +38,756V kategorii LMP2 je rozdíl mezi prvními 4 vozy necelá 1 s, oproti tomu mezi dvěma stejnými vozy stáje Extreme Speed Motorsport činí rozdíl 2,314 s.
LMGTE Pro
1. AF Corsa Ferrari 488 GTE #51 1:58,402 (+2,419) 2. Aston Martin Vantage V8 #97 1:58,601 +0,199 3. Aston Martin Vantage V8 #95 1:58,982 +0,381 4. AF Corsa Ferrari 488 GTE #71 1:59,498 +0,516 5. Chip Ganassi Racing Ford GT #66 1:59,560 +0,062 6. Chip Ganassi Racing Ford GT #67 1:59,784 +0,224 7. Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77 2:00,483 +0,699Mezi profesionálními „gétéčkami“ začalo nejrychleji Ferrari těsně pronásledované oběma Aston Martiny. Naproti tomu vozy Ford GT zatím ztrácejí, což se dá považovat za jakousi nováčkovskou daň, protože na zdejší trati si dnes odbyly svou závodní premiéru. Necháme se překvapit, zda a o kolik se budou v průběhu jednotlivých jízd zrychlovat.
LMGTE Am
1. Aston Martin Vantage V8 #98 1:59,949 (-0,534) 2. Larbre Competition Corvette C7 #50 2:00,755 +0,806 3. AF Corsa Ferrari F458 #83 2:00,890 +0,135 4. Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88 2:01,369 +0,479 5. KCMG Porsche 911 RSR #78 2:01,487 +0,118 6. Gulf Racing Porsche 911 RSR #86 2:01,509 +0,022Nejrychlejší vůz amatérské kategorie zajel rychlejší čas, než Porsche v rukách profesionálů, což je u amatérských jezdců vždy prestižní skalp.
V 16:30 hodin vyjedou vozy ke druhému tréninku, ve kterém bychom se měli dočkat vyhrocenějších soubojů. Velká pozornost se jistě soustředí i na počínání továrních Fordů, kteří nemají se zdejším asfaltem žádnou zkušenost.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?