LMP1 nejrychlejší Porsche, Audi a Toyota ztrácí. Nejlepším týmem LMP2 je G-Drive, v LMGTE Pro patří prvenství Ferrari a mezi amatéry byl nejrychlejší Aston Martin.
Po 5týdenní přestávce se v seriálu WEC opět závodí, tentokrát se týmy sjely k měření sil na německý Nürburgring. Ve 12:00 hodin se na konci boxů rozsvítilo zelené světlo a všech 33 vozů postup vyjelo na trať v pohoří Eifel. Proti minulému závodu doznalo několik týmů jezdeckých změn, o kterých jsme informovali v dřívějším článku. Jak je ve WEC zažitým pravidlem, několik týmů v souladu s pravidly stanovenými organizátorem mistrovství upravilo před tímto závodem technické parametry svých vozů (o konkrétních změnách jsme informovali zde).
Při tomto prvním tréninku týmy zaměřují hlavně na nastavení vozů pro danou trať, jezdci se seznamují se záludnostmi okruhu a hledají se limity pro správné nastavení všech parametrů vozidel.
V průběhu těchto prvních jízd se vozy jednotlivých kategorií na pomyslném pořadí poskládaly takto:
LMP1
1. Porsche 919 Hybrid #2 1:41,703 - 2. Porsche 919 Hybrid #1 1:41,750 +0,047 3. Audi R18 e-tron quattro #7 1:41,903 +0,153 4. Audi R18 e-tron quattro #8 1:42,154 +0,251 5. Toyota TS050 Hybrid #5 1:42,593 +0,439 6. Toyota TS050 Hybrid #6 1:43,635 +1,042 7. Rebellion Racing R-One AER #13 1:48,360 +4,725 8. Rebellion Racing R-One AER #12 1:48,364 +0,004 9. ByKolles Racing CLM P1/01 AER #4 1:48,984 +0,620Nerad bych se zde pouštěl do ukvapených závěrů (viz úvodní odstavce), ale konečný rozdíl mezi prvními 5 vozy kategorie LMP1 činí pouhých 8 desetin sekundy, což slibuje poměrně vyrovnaný závod. Další zajímavostí je rozdíl pouhých 4 tisícin s mezi oběma vozy stáje Rebellion Racing.
LMP2
1. G-Drive Racing Oreca 05 #26 1:50,748 (1,764) 2. Manor Oreca 05 #44 1:51,436 +0,688 3. Strakka Racing Gibson 015S #42 1:51,469 +0,033 4. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #31 1:51,669 +0,200 5. Manor Oreca 05 #45 1:52,333 +0,664 6. RGR Sport Ligier JS P2 #43 1:52,471 +0,138 7. SMP Racing BR01 #37 1:52,647 +0,176 8. Baxi DC Racing Alpine A460 #35 1:52,825 +0,178 9. SMP Racing BR01 #27 1:52,845 +0,020 10. Extreme Speed Motorsport Ligier JS P2 #30 1:53,983 +1,138 11. Signatech Alpine A460 #36 2:32,739 +38,756V kategorii LMP2 je rozdíl mezi prvními 4 vozy necelá 1 s, oproti tomu mezi dvěma stejnými vozy stáje Extreme Speed Motorsport činí rozdíl 2,314 s.
LMGTE Pro
1. AF Corsa Ferrari 488 GTE #51 1:58,402 (+2,419) 2. Aston Martin Vantage V8 #97 1:58,601 +0,199 3. Aston Martin Vantage V8 #95 1:58,982 +0,381 4. AF Corsa Ferrari 488 GTE #71 1:59,498 +0,516 5. Chip Ganassi Racing Ford GT #66 1:59,560 +0,062 6. Chip Ganassi Racing Ford GT #67 1:59,784 +0,224 7. Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR #77 2:00,483 +0,699Mezi profesionálními „gétéčkami“ začalo nejrychleji Ferrari těsně pronásledované oběma Aston Martiny. Naproti tomu vozy Ford GT zatím ztrácejí, což se dá považovat za jakousi nováčkovskou daň, protože na zdejší trati si dnes odbyly svou závodní premiéru. Necháme se překvapit, zda a o kolik se budou v průběhu jednotlivých jízd zrychlovat.
LMGTE Am
1. Aston Martin Vantage V8 #98 1:59,949 (-0,534) 2. Larbre Competition Corvette C7 #50 2:00,755 +0,806 3. AF Corsa Ferrari F458 #83 2:00,890 +0,135 4. Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR #88 2:01,369 +0,479 5. KCMG Porsche 911 RSR #78 2:01,487 +0,118 6. Gulf Racing Porsche 911 RSR #86 2:01,509 +0,022Nejrychlejší vůz amatérské kategorie zajel rychlejší čas, než Porsche v rukách profesionálů, což je u amatérských jezdců vždy prestižní skalp.
V 16:30 hodin vyjedou vozy ke druhému tréninku, ve kterém bychom se měli dočkat vyhrocenějších soubojů. Velká pozornost se jistě soustředí i na počínání továrních Fordů, kteří nemají se zdejším asfaltem žádnou zkušenost.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.