Novodobá historie vytrvalostních závodů na okruhu v německém pohoří Eifel není dlouhá. Letošní 6 hodinový závod WEC je na tomto okruhu teprve druhým v pořadí. Ale vytrvalostní závody mají na Nürburgringu přece jen delší historii.
Předchůdcem současného seriálu World Endurance Championship byly závody Le Mans Series. Ostatně tyto vytrvalostní závody prototypů se jezdí i nadále a jsou rozděleny do teritoriálních mistrovství: evropského, asijského a amerického. Globální mistrovství je od roku 2012 soustředěno pod hlavičku WEC.
V letech 2004 až 2009 hostil Nürburgring závod vypsaný na 1000 km, což v časové ose přestavovalo přibližně 6 hodinové závodění. Již v té době bylo závodní pole složeno ze 2 kategorií Le Mans Prototype (LMP1 a LMP2) a dvou kategorií GT (GT1 a GT2).
V roce 2013 si na této trati pro vítězné vavříny s vozem Audi R8 dojel Pierre Kaffer, který se letos posadí za volant prototypu CLM P1/01 stáje ByKolles Racing v kategorii LMP1. Ve stejném závodě se na stupních vítězů usmíval i Nikolas Minassian (Creation Autosportif), který letos usedne do kokpitu vozu BR01 v týmu SMP Racing závodícího v kategorii LMP2. Právě Nikolas Minassian je jedním z rekordmanů závodu 1000 km of Nurnburgring, když zde 3x po sobě v letech 2006 až 2008 obsadil vždy 2. místo.
Ještě lepšího zápisu do historických tabulek vytrvalostního závodění na okruhu Nürburgring dosáhl někdejší Minassianův kolega ze stáje Peugeot - Pedro Lamy. Tento portugalský závodník se zdejšího závodu účastnil 4x a pokaždé dojel na 1. místě ve své třídě. Svůj rekord může rozšířit v letošním závodě za volantem vozu Aston Martin v kategorii LMGTE Am.
Vítěz letošního závodu 24h Le Mans Marc Lieb (Porsche 919 Hybrid, kat. LMP1) slavil na zdejší trati vítězství v kategorii GT2 v roce 2005.
Za volantem jednoho z vozů Ford GT se budou společně střídat vítězové ročníku 2009: Stefan Mücke (vítěz LMP1 tenkrát pilotoval vůz Lola Aston Martin) a Olivier Pla (vítěz LMP2 ve voze Ginetta-Zytek GZ09S/2). Dalšími jezdci, kteří se na Nürburgring letos vrací, aby zde navázali na své dřívější úspěchy, jsou Richard Lietz ve voze Porsche 911 RSR (vítěz GT1/2009), Darren Turner ve voze Aston Martin V8 Vantage ( vítěz GT1/2005) a Gianmaria Bruni ve voze Ferrari 488 GTE (vítěz GT2/2008), všichni tito uvedení piloti změří své síly navzájem ve stejné kategorii LMGTE Pro.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.