Novodobá historie vytrvalostních závodů na okruhu v německém pohoří Eifel není dlouhá. Letošní 6 hodinový závod WEC je na tomto okruhu teprve druhým v pořadí. Ale vytrvalostní závody mají na Nürburgringu přece jen delší historii.
Předchůdcem současného seriálu World Endurance Championship byly závody Le Mans Series. Ostatně tyto vytrvalostní závody prototypů se jezdí i nadále a jsou rozděleny do teritoriálních mistrovství: evropského, asijského a amerického. Globální mistrovství je od roku 2012 soustředěno pod hlavičku WEC.
V letech 2004 až 2009 hostil Nürburgring závod vypsaný na 1000 km, což v časové ose přestavovalo přibližně 6 hodinové závodění. Již v té době bylo závodní pole složeno ze 2 kategorií Le Mans Prototype (LMP1 a LMP2) a dvou kategorií GT (GT1 a GT2).
V roce 2013 si na této trati pro vítězné vavříny s vozem Audi R8 dojel Pierre Kaffer, který se letos posadí za volant prototypu CLM P1/01 stáje ByKolles Racing v kategorii LMP1. Ve stejném závodě se na stupních vítězů usmíval i Nikolas Minassian (Creation Autosportif), který letos usedne do kokpitu vozu BR01 v týmu SMP Racing závodícího v kategorii LMP2. Právě Nikolas Minassian je jedním z rekordmanů závodu 1000 km of Nurnburgring, když zde 3x po sobě v letech 2006 až 2008 obsadil vždy 2. místo.
Ještě lepšího zápisu do historických tabulek vytrvalostního závodění na okruhu Nürburgring dosáhl někdejší Minassianův kolega ze stáje Peugeot - Pedro Lamy. Tento portugalský závodník se zdejšího závodu účastnil 4x a pokaždé dojel na 1. místě ve své třídě. Svůj rekord může rozšířit v letošním závodě za volantem vozu Aston Martin v kategorii LMGTE Am.
Vítěz letošního závodu 24h Le Mans Marc Lieb (Porsche 919 Hybrid, kat. LMP1) slavil na zdejší trati vítězství v kategorii GT2 v roce 2005.
Za volantem jednoho z vozů Ford GT se budou společně střídat vítězové ročníku 2009: Stefan Mücke (vítěz LMP1 tenkrát pilotoval vůz Lola Aston Martin) a Olivier Pla (vítěz LMP2 ve voze Ginetta-Zytek GZ09S/2). Dalšími jezdci, kteří se na Nürburgring letos vrací, aby zde navázali na své dřívější úspěchy, jsou Richard Lietz ve voze Porsche 911 RSR (vítěz GT1/2009), Darren Turner ve voze Aston Martin V8 Vantage ( vítěz GT1/2005) a Gianmaria Bruni ve voze Ferrari 488 GTE (vítěz GT2/2008), všichni tito uvedení piloti změří své síly navzájem ve stejné kategorii LMGTE Pro.
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.