Nürburgring - okénko do německé vytrvalostní historie

Vozy Porsche 919 Hybrid budou obhajovat loňské vítězství
Vozy Porsche 919 Hybrid budou obhajovat loňské vítězství, foto: Porsche
iM1 19. července 2016 01:13
Sdílej:

Novodobá historie vytrvalostních závodů na okruhu v německém pohoří Eifel není dlouhá. Letošní 6 hodinový závod WEC je na tomto okruhu teprve druhým v pořadí. Ale vytrvalostní závody mají na Nürburgringu přece jen delší historii.

Předchůdcem současného seriálu World Endurance Championship byly závody Le Mans Series. Ostatně tyto vytrvalostní závody prototypů se jezdí i nadále a jsou rozděleny do teritoriálních mistrovství: evropského, asijského a amerického. Globální mistrovství je od roku 2012 soustředěno pod hlavičku WEC.

V letech 2004 až 2009 hostil Nürburgring závod vypsaný na 1000 km, což v časové ose přestavovalo přibližně 6 hodinové závodění. Již v té době bylo závodní pole složeno ze 2 kategorií Le Mans Prototype (LMP1 a LMP2) a dvou kategorií  GT (GT1 a GT2).

V roce 2013 si na této trati pro vítězné vavříny s vozem Audi R8 dojel Pierre Kaffer, který se letos posadí za volant prototypu CLM P1/01 stáje ByKolles Racing v kategorii LMP1. Ve stejném závodě se na stupních vítězů usmíval i Nikolas Minassian (Creation Autosportif), který letos usedne do kokpitu vozu BR01 v týmu SMP Racing závodícího v kategorii LMP2. Právě Nikolas Minassian je jedním z rekordmanů závodu 1000 km of Nurnburgring, když zde 3x po sobě v letech 2006 až 2008 obsadil vždy 2. místo.

Ještě lepšího zápisu do historických tabulek vytrvalostního závodění na okruhu Nürburgring dosáhl někdejší Minassianův kolega ze stáje Peugeot - Pedro Lamy. Tento portugalský závodník se zdejšího závodu účastnil 4x a pokaždé dojel na 1. místě ve své třídě. Svůj rekord může rozšířit v letošním závodě za volantem vozu Aston Martin v kategorii LMGTE Am.

Vítěz letošního závodu 24h Le Mans Marc Lieb (Porsche 919 Hybrid, kat. LMP1) slavil na zdejší trati vítězství v kategorii GT2 v roce 2005.

Za volantem jednoho z vozů Ford GT se budou společně střídat vítězové ročníku 2009: Stefan Mücke (vítěz LMP1 tenkrát pilotoval vůz Lola Aston Martin) a Olivier Pla (vítěz LMP2 ve voze Ginetta-Zytek GZ09S/2). Dalšími jezdci, kteří se na Nürburgring letos vrací, aby zde navázali na své dřívější úspěchy, jsou Richard Lietz ve voze Porsche 911 RSR (vítěz GT1/2009), Darren Turner ve voze Aston Martin V8 Vantage ( vítěz GT1/2005) a Gianmaria Bruni ve voze Ferrari 488 GTE (vítěz GT2/2008), všichni tito uvedení piloti změří své síly navzájem ve stejné kategorii LMGTE Pro.

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?