Novodobá historie vytrvalostních závodů na okruhu v německém pohoří Eifel není dlouhá. Letošní 6 hodinový závod WEC je na tomto okruhu teprve druhým v pořadí. Ale vytrvalostní závody mají na Nürburgringu přece jen delší historii.
Předchůdcem současného seriálu World Endurance Championship byly závody Le Mans Series. Ostatně tyto vytrvalostní závody prototypů se jezdí i nadále a jsou rozděleny do teritoriálních mistrovství: evropského, asijského a amerického. Globální mistrovství je od roku 2012 soustředěno pod hlavičku WEC.
V letech 2004 až 2009 hostil Nürburgring závod vypsaný na 1000 km, což v časové ose přestavovalo přibližně 6 hodinové závodění. Již v té době bylo závodní pole složeno ze 2 kategorií Le Mans Prototype (LMP1 a LMP2) a dvou kategorií GT (GT1 a GT2).
V roce 2013 si na této trati pro vítězné vavříny s vozem Audi R8 dojel Pierre Kaffer, který se letos posadí za volant prototypu CLM P1/01 stáje ByKolles Racing v kategorii LMP1. Ve stejném závodě se na stupních vítězů usmíval i Nikolas Minassian (Creation Autosportif), který letos usedne do kokpitu vozu BR01 v týmu SMP Racing závodícího v kategorii LMP2. Právě Nikolas Minassian je jedním z rekordmanů závodu 1000 km of Nurnburgring, když zde 3x po sobě v letech 2006 až 2008 obsadil vždy 2. místo.
Ještě lepšího zápisu do historických tabulek vytrvalostního závodění na okruhu Nürburgring dosáhl někdejší Minassianův kolega ze stáje Peugeot - Pedro Lamy. Tento portugalský závodník se zdejšího závodu účastnil 4x a pokaždé dojel na 1. místě ve své třídě. Svůj rekord může rozšířit v letošním závodě za volantem vozu Aston Martin v kategorii LMGTE Am.
Vítěz letošního závodu 24h Le Mans Marc Lieb (Porsche 919 Hybrid, kat. LMP1) slavil na zdejší trati vítězství v kategorii GT2 v roce 2005.
Za volantem jednoho z vozů Ford GT se budou společně střídat vítězové ročníku 2009: Stefan Mücke (vítěz LMP1 tenkrát pilotoval vůz Lola Aston Martin) a Olivier Pla (vítěz LMP2 ve voze Ginetta-Zytek GZ09S/2). Dalšími jezdci, kteří se na Nürburgring letos vrací, aby zde navázali na své dřívější úspěchy, jsou Richard Lietz ve voze Porsche 911 RSR (vítěz GT1/2009), Darren Turner ve voze Aston Martin V8 Vantage ( vítěz GT1/2005) a Gianmaria Bruni ve voze Ferrari 488 GTE (vítěz GT2/2008), všichni tito uvedení piloti změří své síly navzájem ve stejné kategorii LMGTE Pro.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.