Oba dva tovární týmy, které dominují letošním závodům WEC v kategorii LMGTE, nebudou po závodě 24h Le Mans omezeny žádnými restrikcemi.
Přestože vozy Ferrari 488 továrnou podporovaného týmu AF Corse vyhrály úvodní závody letošního šampionátu WEC v Silverstone a ve SPA-Francorchamps a vozy Ford GT týmu Chip Ganassi Racing (také s podporou výrobce) opanovali poslední závod 24h Le Mans, nebudou pro následující závod na německém Nürburgringu (jede se 24. července) nijak omezeny.
Konkurenční značky Porsche a Aston Martin v kategorii GTE Pro mohou však naopak těžit z volnějších technických limitů pro německý závod. Konkrétně se jedná o tyto úpravy:Porsche 911 RSR - snížení limitu minimální hmotnosti o 15 kg, zvětšení restriktoru sání o 0.2 mmAston Martin V8 Vantage - zvětšení restriktoru sání o 0.4 mm, snížení hranice maximální hmotnosti o 20 kg při využití aerobalíčku „C“ (verze pro generování vysokého přítlaku)
Vozy v kategorii GTE Am se dočkají těchto změn technických limitů:Aston Martin V8 Vantage - zmenšení restriktoru sání o 0.3 mmFerrari 458 Italia - zvýšení minimální hmotnosti o 5 kgPorsche 911 RSR - snížení limitu minimální hmotnosti o 5 kg
Vozy Ford GT byly podobnými restrikcemi (konkrétně zvýšení minimální hmotnosti o 15 kg, snížení max. plnícího tlaku turbodmychadla a snížení maximálního povoleného množství paliva pro závod) omezeny před posledním závodem série IMSA v Kanadě, ale i přes tato omezení zmíněný závod vyhrály.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.