Byť se závodem 24h Le Mans uzavírá teprve první třetina letošní sezóny, znamená závod v určitém slova smyslu její pomyslný vrchol. Právě po extrémním podniku přistupují některé týmy ke změnám ve složení svých posádek pro zbytek šampionátu. Přinášíme přehled některých doposud zveřejněných změn.
G-Drive Racing (LMP2)Do konce letošní sezóny šampionátu WEC posílí 25letý Brit Alex Brundle posádku R-R (Roman Rousinov, René Rast). První ostrý start si Alex Brundle odbude 24. července na Nürburgringu. „Alexovy zkušenosti s vytrvalostními závody jsou pro nás velmi cenné,“ prohlásil Sam Hignett, šéf týmu G-Drive. „Alex patří mezi nejlepší závodní jezdce ve Velké Británii a jsme velice potěšeni, že rozšířil náš tým.“ Sám jezdec popsal své nové angažmá následovně: „Je mi velkou ctí závodit v týmu G-Drive. Reného zkušenosti a Romanova rychlost a dravost z nás dělá velmi silnou posádku. Těším se na společné výzvy.“ Díky příchodu Alexe Brundela do týmu G-Drive Racing se má Will Stevens, který doplňoval uvedenou posádku v závodě 24h Le Mans, navrátit zpět do týmu Manor.
Strakka Racing (LMP2)Lewis Williamson, bývalý jezdec seriálů Formule Renault 3,5 a GP3 podepsal kontrakt s týmem Strakka Racing. Svůj závodní debut v kategorii LMP2 v šampionátu WEC 2016 si odbude v nadcházejícím závodě na Nürburgringu. Při něm nahradí Dannyho Wattse a do kokpitu vozu Gibson 015S – Nissan usedne společně s Nickem Leventisem a Jonny Kanem. Dan Walmsley, šéf týmu Strakka Racing vyzdvihl pokroky, kterých Lewis Williamson dosáhl. „Chceme dát Lewisovi šanci a zapojit jej do ostrého závodního víkendu. Jen takto můžeme posoudit jeho závodní vyzrálost. Myslíme již na nadcházející sezónu, ve které Lewis může obsadit naši závodní sedačku.“ Danny Watts v týmu zůstává i nadále a zapojí se do některého ze zbývajících závodů letošního seriálu WEC.
Aston Martin (LMGTE)Tým Aston Martin redukuje své posádky, které nasazuje v kategorii GTE Pro. Po zbytek letošní sezóny se v každém voze této britské značky budou střídat jen dva jezdci. Tato úprava platí již od nadcházejícího závodu 24. července na Nürburgringu. Závodní tým opouští Fernando Rees a Jonny Adam, ve voze se st. číslem 95 se budou střídat Nicki Thiim a Marco Sorensen, vůz s číslem 97 budou řídit Darren Turner a Richie Stanaway. Týmový šéf Paul Howarth k této změně říká: „Se začátkem druhé poloviny sezóny jsme upravili složení našich závodních posádek. Tyto změny nám pomohou maximalizovat šance na úspěch v letošní sezóně. Rád bych poděkoval Fernandovi a Jonnymu za jejich letošní úsilí a obzvláště bych chtěl vyzdvihnout jejich nasazení při minulém závodě 24h Le Mans.“ Rees s Adamem budou s Aston Martin Racing spolupracovat i nadále v rámci širších týmových aktivit, nebudou však již součástí továrního závodního týmu. Posádka vozu Aston Martin V8 Vantage ve složení Pedro Lamy, Mathias Lauda a Paul Dalla Lana pro kategorii GTE Am zůstává beze změny.
Manor (LMP2)Někdejší brazilský jezdec Formule 1 Antonio Pizzonia se vrací do šampionátu WEC, konkrétně k týmu Manor. Oficiální prohlášení týmu k uvedenému posílení jezdeckého složení se očekává v nejbližší době. Není totiž doposud jasné, jakou pozici bude v týmu zastávat Will Stevens, který se k Manoru vrací od G-Drive Racing (jak je uvedeno výše). Pizzonia má totiž doplnit posádku James Jakes a Tor Graves, ke které se měl původně posadit právě navrátilec Stevens. Posádka druhého vozu týmu Manor ve složení Matthew Rao, Richard Bradley, Roberto Merhi zůstává nezměněna.
Rebellion Racing (LMP1)V týmu dohází k předem avizované změně, Nelson Piquet jr. měl podepsaný kontrakt pouze na první 3 závody letošní sezóny (Silverstone, SPA-Francorchamps, Le Mans) a od červencového závodu na Nurburgringu jej nahradí švýcarský jezdec Mathias Beche.
SMP Racing (LMP2)Do týmu SMP Racing se vrací ruský jezdec Devi Markozov, který po Le Mans nahradí Michaila Aljošina. Zbytek posádky vozu se st. č. 27 tvoří Nicolas Minassian a Maurizio Mediani.
Chip Ganassi Racing (LMGTE)Tým provozující Fordy GT s tovární podporou detroitské automobilky posílí bývalý vítěz Le Mans Harry Tincknell.
Larbre Competition (LMGTE)Do vozu Chevrolet Corvette C7 se startovním číslem 50 se vrací italský jezdec Paolo Ruberti, který začátkem června utrpěl zlomeninu bederního obratle. Ruberti doplní své původní spolujezdce, kterými jsou Yutaka Yamagishi a Pierre Ragues.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).