Byť se závodem 24h Le Mans uzavírá teprve první třetina letošní sezóny, znamená závod v určitém slova smyslu její pomyslný vrchol. Právě po extrémním podniku přistupují některé týmy ke změnám ve složení svých posádek pro zbytek šampionátu. Přinášíme přehled některých doposud zveřejněných změn.
G-Drive Racing (LMP2)Do konce letošní sezóny šampionátu WEC posílí 25letý Brit Alex Brundle posádku R-R (Roman Rousinov, René Rast). První ostrý start si Alex Brundle odbude 24. července na Nürburgringu. „Alexovy zkušenosti s vytrvalostními závody jsou pro nás velmi cenné,“ prohlásil Sam Hignett, šéf týmu G-Drive. „Alex patří mezi nejlepší závodní jezdce ve Velké Británii a jsme velice potěšeni, že rozšířil náš tým.“ Sám jezdec popsal své nové angažmá následovně: „Je mi velkou ctí závodit v týmu G-Drive. Reného zkušenosti a Romanova rychlost a dravost z nás dělá velmi silnou posádku. Těším se na společné výzvy.“ Díky příchodu Alexe Brundela do týmu G-Drive Racing se má Will Stevens, který doplňoval uvedenou posádku v závodě 24h Le Mans, navrátit zpět do týmu Manor.
Strakka Racing (LMP2)Lewis Williamson, bývalý jezdec seriálů Formule Renault 3,5 a GP3 podepsal kontrakt s týmem Strakka Racing. Svůj závodní debut v kategorii LMP2 v šampionátu WEC 2016 si odbude v nadcházejícím závodě na Nürburgringu. Při něm nahradí Dannyho Wattse a do kokpitu vozu Gibson 015S – Nissan usedne společně s Nickem Leventisem a Jonny Kanem. Dan Walmsley, šéf týmu Strakka Racing vyzdvihl pokroky, kterých Lewis Williamson dosáhl. „Chceme dát Lewisovi šanci a zapojit jej do ostrého závodního víkendu. Jen takto můžeme posoudit jeho závodní vyzrálost. Myslíme již na nadcházející sezónu, ve které Lewis může obsadit naši závodní sedačku.“ Danny Watts v týmu zůstává i nadále a zapojí se do některého ze zbývajících závodů letošního seriálu WEC.
Aston Martin (LMGTE)Tým Aston Martin redukuje své posádky, které nasazuje v kategorii GTE Pro. Po zbytek letošní sezóny se v každém voze této britské značky budou střídat jen dva jezdci. Tato úprava platí již od nadcházejícího závodu 24. července na Nürburgringu. Závodní tým opouští Fernando Rees a Jonny Adam, ve voze se st. číslem 95 se budou střídat Nicki Thiim a Marco Sorensen, vůz s číslem 97 budou řídit Darren Turner a Richie Stanaway. Týmový šéf Paul Howarth k této změně říká: „Se začátkem druhé poloviny sezóny jsme upravili složení našich závodních posádek. Tyto změny nám pomohou maximalizovat šance na úspěch v letošní sezóně. Rád bych poděkoval Fernandovi a Jonnymu za jejich letošní úsilí a obzvláště bych chtěl vyzdvihnout jejich nasazení při minulém závodě 24h Le Mans.“ Rees s Adamem budou s Aston Martin Racing spolupracovat i nadále v rámci širších týmových aktivit, nebudou však již součástí továrního závodního týmu. Posádka vozu Aston Martin V8 Vantage ve složení Pedro Lamy, Mathias Lauda a Paul Dalla Lana pro kategorii GTE Am zůstává beze změny.
Manor (LMP2)Někdejší brazilský jezdec Formule 1 Antonio Pizzonia se vrací do šampionátu WEC, konkrétně k týmu Manor. Oficiální prohlášení týmu k uvedenému posílení jezdeckého složení se očekává v nejbližší době. Není totiž doposud jasné, jakou pozici bude v týmu zastávat Will Stevens, který se k Manoru vrací od G-Drive Racing (jak je uvedeno výše). Pizzonia má totiž doplnit posádku James Jakes a Tor Graves, ke které se měl původně posadit právě navrátilec Stevens. Posádka druhého vozu týmu Manor ve složení Matthew Rao, Richard Bradley, Roberto Merhi zůstává nezměněna.
Rebellion Racing (LMP1)V týmu dohází k předem avizované změně, Nelson Piquet jr. měl podepsaný kontrakt pouze na první 3 závody letošní sezóny (Silverstone, SPA-Francorchamps, Le Mans) a od červencového závodu na Nurburgringu jej nahradí švýcarský jezdec Mathias Beche.
SMP Racing (LMP2)Do týmu SMP Racing se vrací ruský jezdec Devi Markozov, který po Le Mans nahradí Michaila Aljošina. Zbytek posádky vozu se st. č. 27 tvoří Nicolas Minassian a Maurizio Mediani.
Chip Ganassi Racing (LMGTE)Tým provozující Fordy GT s tovární podporou detroitské automobilky posílí bývalý vítěz Le Mans Harry Tincknell.
Larbre Competition (LMGTE)Do vozu Chevrolet Corvette C7 se startovním číslem 50 se vrací italský jezdec Paolo Ruberti, který začátkem června utrpěl zlomeninu bederního obratle. Ruberti doplní své původní spolujezdce, kterými jsou Yutaka Yamagishi a Pierre Ragues.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.