Byť se závodem 24h Le Mans uzavírá teprve první třetina letošní sezóny, znamená závod v určitém slova smyslu její pomyslný vrchol. Právě po extrémním podniku přistupují některé týmy ke změnám ve složení svých posádek pro zbytek šampionátu. Přinášíme přehled některých doposud zveřejněných změn.
G-Drive Racing (LMP2)Do konce letošní sezóny šampionátu WEC posílí 25letý Brit Alex Brundle posádku R-R (Roman Rousinov, René Rast). První ostrý start si Alex Brundle odbude 24. července na Nürburgringu. „Alexovy zkušenosti s vytrvalostními závody jsou pro nás velmi cenné,“ prohlásil Sam Hignett, šéf týmu G-Drive. „Alex patří mezi nejlepší závodní jezdce ve Velké Británii a jsme velice potěšeni, že rozšířil náš tým.“ Sám jezdec popsal své nové angažmá následovně: „Je mi velkou ctí závodit v týmu G-Drive. Reného zkušenosti a Romanova rychlost a dravost z nás dělá velmi silnou posádku. Těším se na společné výzvy.“ Díky příchodu Alexe Brundela do týmu G-Drive Racing se má Will Stevens, který doplňoval uvedenou posádku v závodě 24h Le Mans, navrátit zpět do týmu Manor.
Strakka Racing (LMP2)Lewis Williamson, bývalý jezdec seriálů Formule Renault 3,5 a GP3 podepsal kontrakt s týmem Strakka Racing. Svůj závodní debut v kategorii LMP2 v šampionátu WEC 2016 si odbude v nadcházejícím závodě na Nürburgringu. Při něm nahradí Dannyho Wattse a do kokpitu vozu Gibson 015S – Nissan usedne společně s Nickem Leventisem a Jonny Kanem. Dan Walmsley, šéf týmu Strakka Racing vyzdvihl pokroky, kterých Lewis Williamson dosáhl. „Chceme dát Lewisovi šanci a zapojit jej do ostrého závodního víkendu. Jen takto můžeme posoudit jeho závodní vyzrálost. Myslíme již na nadcházející sezónu, ve které Lewis může obsadit naši závodní sedačku.“ Danny Watts v týmu zůstává i nadále a zapojí se do některého ze zbývajících závodů letošního seriálu WEC.
Aston Martin (LMGTE)Tým Aston Martin redukuje své posádky, které nasazuje v kategorii GTE Pro. Po zbytek letošní sezóny se v každém voze této britské značky budou střídat jen dva jezdci. Tato úprava platí již od nadcházejícího závodu 24. července na Nürburgringu. Závodní tým opouští Fernando Rees a Jonny Adam, ve voze se st. číslem 95 se budou střídat Nicki Thiim a Marco Sorensen, vůz s číslem 97 budou řídit Darren Turner a Richie Stanaway. Týmový šéf Paul Howarth k této změně říká: „Se začátkem druhé poloviny sezóny jsme upravili složení našich závodních posádek. Tyto změny nám pomohou maximalizovat šance na úspěch v letošní sezóně. Rád bych poděkoval Fernandovi a Jonnymu za jejich letošní úsilí a obzvláště bych chtěl vyzdvihnout jejich nasazení při minulém závodě 24h Le Mans.“ Rees s Adamem budou s Aston Martin Racing spolupracovat i nadále v rámci širších týmových aktivit, nebudou však již součástí továrního závodního týmu. Posádka vozu Aston Martin V8 Vantage ve složení Pedro Lamy, Mathias Lauda a Paul Dalla Lana pro kategorii GTE Am zůstává beze změny.
Manor (LMP2)Někdejší brazilský jezdec Formule 1 Antonio Pizzonia se vrací do šampionátu WEC, konkrétně k týmu Manor. Oficiální prohlášení týmu k uvedenému posílení jezdeckého složení se očekává v nejbližší době. Není totiž doposud jasné, jakou pozici bude v týmu zastávat Will Stevens, který se k Manoru vrací od G-Drive Racing (jak je uvedeno výše). Pizzonia má totiž doplnit posádku James Jakes a Tor Graves, ke které se měl původně posadit právě navrátilec Stevens. Posádka druhého vozu týmu Manor ve složení Matthew Rao, Richard Bradley, Roberto Merhi zůstává nezměněna.
Rebellion Racing (LMP1)V týmu dohází k předem avizované změně, Nelson Piquet jr. měl podepsaný kontrakt pouze na první 3 závody letošní sezóny (Silverstone, SPA-Francorchamps, Le Mans) a od červencového závodu na Nurburgringu jej nahradí švýcarský jezdec Mathias Beche.
SMP Racing (LMP2)Do týmu SMP Racing se vrací ruský jezdec Devi Markozov, který po Le Mans nahradí Michaila Aljošina. Zbytek posádky vozu se st. č. 27 tvoří Nicolas Minassian a Maurizio Mediani.
Chip Ganassi Racing (LMGTE)Tým provozující Fordy GT s tovární podporou detroitské automobilky posílí bývalý vítěz Le Mans Harry Tincknell.
Larbre Competition (LMGTE)Do vozu Chevrolet Corvette C7 se startovním číslem 50 se vrací italský jezdec Paolo Ruberti, který začátkem června utrpěl zlomeninu bederního obratle. Ruberti doplní své původní spolujezdce, kterými jsou Yutaka Yamagishi a Pierre Ragues.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.