Vítěz letošního závodu 24h Le Mans ve třídě GT rozšiřuje svůj závodní program v kategorii vytrvalostních závodů až do roku 2019.
Po úspěšném výsledku v závodě 24h Le Mans, kde zvítězil v kategorii GT Pro, oznámil koncern Ford, že prodlužuje svůj původní závodní program pro roky 2016 – 2017 až do roku 2019. Znamená to, že vozy Ford GT uvidíme v ostrém závodním tempu na tratích šampionátů WEC a IMSA po dobu minimálně 4 let. „Naším cílem bylo vítězství v závodě 24h Le Mans a jsme velmi hrdí, že se nám to povedlo hned při našem prvním startu,“ prohlásil viceprezident Fordu Raj Nair. „Rozšíření našeho sportovního závazku ukazuje, že to s naším celosvětovým vytrvalostním závodním programem myslíme skutečně vážně.“ Ford v závodech nasazuje 4 vozy GT v barvách týmu Chipa Ganassiho, kterému poskytuje plnou tovární podporu.
Další triumf si závodní stáj Chip Ganassi Racing připsala v pátém závodě série IMSA v americké Laguna Seca. Vůz Ford GT s posádkou Ryan Briscoe a Richard Westbrook byl nejrychlejší v kategorii GT.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.