Toyotě se podařilo identifikovat příčinu, která způsobila zastavení vozu se startovním číslem 5 na cílové rovince okruhu de la Sarthe při slavném závodu 24h Le Mans.
Vůz Toyota se startovním číslem 5 vedl v závodě o necelou 1 minutu před vozem Porsche se startovním číslem 2. V polovině předposledního kola, po 23 hodinách a 55 minutách se z vysílačky ozval zděšený hlas K. Nakajimy „No Power - No Power!“
V tu chvíli se na boxové zídce Toyoty spustilo horečnaté snažení techniků identifikovat závadu. Mezi tím vůz sice pokračoval v jízdě, ale citelně nižší rychlostí. Ve tvářích představitelů Toyoty se mísilo zděšení se slzami zklamání. V garáži Porsche se také objevily nechápavé pohledy, nikdo z německé stáje zprvu nechtěl věřit údajům časomíry, ale postupně zde zavládla euforie. Zlí jazykové tvrdí, že se prý v zázemí narychlo začala hledat a rozbalovat vítězná trička s nápisem odkazujícím na obhajobu vítězství v tomto slavném vytrvalostním závodě.
Problém způsobila porucha napájení senzoru, který mapoval tlak v potrubí spojujícím turbodmychadlo a mezichladič. Inženýři z boxové zídky na dálku restartovali systém, po několika pokusech se jim tuto banální poruchu podařilo vyřešit a vůz tak mohl dokončit poslední kolo závodu.
Odstranění poruchy a následné objetí posledního kola však vozu se startovním číslem 5 trvalo déle, než stanovených 6 minut. Pro posádku K. Nakajima, A. Davidson a S. Buemi to znamenalo diskvalifikaci i přes to, že v konečném součtu absolvovala v závodě stejný počet kol, jako vítězové N. Jani, M. Lieb, R. Dumas ve voze Porsche.
Toyota zdůraznila, že tato závada nijak nesouvisí s potížemi, které vozy TS050 postihly v květnovém závodě v belgickém SPA.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?