Příčina srdcervoucí prohry Toyoty v 24h Le Mans objasněna

Tovární vůz Toyota TS050 Hybrid posádky Nakajima / Davidson / Buemi ztratil vítězství v Le Mans 2016 doslova v posledních minutách
Tovární vůz Toyota TS050 Hybrid posádky Nakajima / Davidson / Buemi ztratil vítězství v Le Mans 2016 doslova v posledních minutách, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM1 9. července 2016 01:10
Sdílej:

Toyotě se podařilo identifikovat příčinu, která způsobila zastavení vozu se startovním číslem 5 na cílové rovince okruhu de la Sarthe při slavném závodu 24h Le Mans.

Vůz Toyota se startovním číslem 5 vedl v závodě o necelou 1 minutu před vozem Porsche se startovním číslem 2. V polovině předposledního kola, po 23 hodinách a 55 minutách se z vysílačky ozval zděšený hlas K. Nakajimy „No Power  - No Power!“

V tu chvíli se na boxové zídce Toyoty spustilo horečnaté snažení techniků identifikovat závadu. Mezi tím vůz sice pokračoval v jízdě, ale citelně nižší rychlostí. Ve tvářích představitelů Toyoty se mísilo zděšení se slzami zklamání. V garáži Porsche se také objevily nechápavé pohledy, nikdo z německé stáje zprvu nechtěl věřit údajům časomíry, ale postupně zde zavládla euforie. Zlí jazykové tvrdí, že se prý v zázemí narychlo začala hledat a rozbalovat vítězná trička s nápisem odkazujícím na obhajobu vítězství v tomto slavném vytrvalostním závodě.

Problém způsobila porucha napájení senzoru, který mapoval tlak v potrubí spojujícím turbodmychadlo a mezichladič. Inženýři z boxové zídky na dálku restartovali systém, po několika pokusech se jim tuto banální poruchu podařilo vyřešit a vůz tak mohl dokončit poslední kolo závodu.

Odstranění poruchy a následné objetí posledního kola však vozu se startovním číslem 5 trvalo déle, než stanovených 6 minut. Pro posádku K. Nakajima, A. Davidson a S. Buemi to znamenalo diskvalifikaci i přes to, že v konečném součtu absolvovala v závodě stejný počet kol, jako vítězové N. Jani, M. Lieb, R. Dumas ve voze Porsche.

Toyota zdůraznila, že tato závada nijak nesouvisí s potížemi, které vozy TS050 postihly v květnovém závodě v belgickém SPA.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?