Příčina srdcervoucí prohry Toyoty v 24h Le Mans objasněna

Tovární vůz Toyota TS050 Hybrid posádky Nakajima / Davidson / Buemi ztratil vítězství v Le Mans 2016 doslova v posledních minutách
Tovární vůz Toyota TS050 Hybrid posádky Nakajima / Davidson / Buemi ztratil vítězství v Le Mans 2016 doslova v posledních minutách, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM1 9. července 2016 01:10
Sdílej:

Toyotě se podařilo identifikovat příčinu, která způsobila zastavení vozu se startovním číslem 5 na cílové rovince okruhu de la Sarthe při slavném závodu 24h Le Mans.

Vůz Toyota se startovním číslem 5 vedl v závodě o necelou 1 minutu před vozem Porsche se startovním číslem 2. V polovině předposledního kola, po 23 hodinách a 55 minutách se z vysílačky ozval zděšený hlas K. Nakajimy „No Power  - No Power!“

V tu chvíli se na boxové zídce Toyoty spustilo horečnaté snažení techniků identifikovat závadu. Mezi tím vůz sice pokračoval v jízdě, ale citelně nižší rychlostí. Ve tvářích představitelů Toyoty se mísilo zděšení se slzami zklamání. V garáži Porsche se také objevily nechápavé pohledy, nikdo z německé stáje zprvu nechtěl věřit údajům časomíry, ale postupně zde zavládla euforie. Zlí jazykové tvrdí, že se prý v zázemí narychlo začala hledat a rozbalovat vítězná trička s nápisem odkazujícím na obhajobu vítězství v tomto slavném vytrvalostním závodě.

Problém způsobila porucha napájení senzoru, který mapoval tlak v potrubí spojujícím turbodmychadlo a mezichladič. Inženýři z boxové zídky na dálku restartovali systém, po několika pokusech se jim tuto banální poruchu podařilo vyřešit a vůz tak mohl dokončit poslední kolo závodu.

Odstranění poruchy a následné objetí posledního kola však vozu se startovním číslem 5 trvalo déle, než stanovených 6 minut. Pro posádku K. Nakajima, A. Davidson a S. Buemi to znamenalo diskvalifikaci i přes to, že v konečném součtu absolvovala v závodě stejný počet kol, jako vítězové N. Jani, M. Lieb, R. Dumas ve voze Porsche.

Toyota zdůraznila, že tato závada nijak nesouvisí s potížemi, které vozy TS050 postihly v květnovém závodě v belgickém SPA.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.