Toyotě se podařilo identifikovat příčinu, která způsobila zastavení vozu se startovním číslem 5 na cílové rovince okruhu de la Sarthe při slavném závodu 24h Le Mans.
Vůz Toyota se startovním číslem 5 vedl v závodě o necelou 1 minutu před vozem Porsche se startovním číslem 2. V polovině předposledního kola, po 23 hodinách a 55 minutách se z vysílačky ozval zděšený hlas K. Nakajimy „No Power - No Power!“
V tu chvíli se na boxové zídce Toyoty spustilo horečnaté snažení techniků identifikovat závadu. Mezi tím vůz sice pokračoval v jízdě, ale citelně nižší rychlostí. Ve tvářích představitelů Toyoty se mísilo zděšení se slzami zklamání. V garáži Porsche se také objevily nechápavé pohledy, nikdo z německé stáje zprvu nechtěl věřit údajům časomíry, ale postupně zde zavládla euforie. Zlí jazykové tvrdí, že se prý v zázemí narychlo začala hledat a rozbalovat vítězná trička s nápisem odkazujícím na obhajobu vítězství v tomto slavném vytrvalostním závodě.
Problém způsobila porucha napájení senzoru, který mapoval tlak v potrubí spojujícím turbodmychadlo a mezichladič. Inženýři z boxové zídky na dálku restartovali systém, po několika pokusech se jim tuto banální poruchu podařilo vyřešit a vůz tak mohl dokončit poslední kolo závodu.
Odstranění poruchy a následné objetí posledního kola však vozu se startovním číslem 5 trvalo déle, než stanovených 6 minut. Pro posádku K. Nakajima, A. Davidson a S. Buemi to znamenalo diskvalifikaci i přes to, že v konečném součtu absolvovala v závodě stejný počet kol, jako vítězové N. Jani, M. Lieb, R. Dumas ve voze Porsche.
Toyota zdůraznila, že tato závada nijak nesouvisí s potížemi, které vozy TS050 postihly v květnovém závodě v belgickém SPA.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?