Ford oznámil, že se připravuje na návrat do jednoho z nejprestižnějších automobilových závodů na světě. Na start čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans vyšle závodní vůz Ford GT, založený na novém supersportovním modelu stejného jména. Ten se začne prodávat příští rok.
Ford se v roce 2016 vrátí do Le Mans, aby tak připomněl 50. výročí svého celkového vítězství ve slavném vytrvalostním závodě; nový supersportovní Ford GT bude závodit ve třídě LM GTE Pro.
Nový tovární program Fordu počítá s účastí v mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech i v seriálu TUDOR United SportsCar Championship.
Nový Ford GT je výkladní skříní značky; pyšní se vyspělou aerodynamikou, odlehčenou konstrukcí z uhlíkových vláken a novým přeplňovaným motorem Ford EcoBoost V6.
Závodní Ford GT nastoupí na start legendárního vytrvalostního závodu ve třídě Le Mans GT Endurance pro profesionální týmy a jezdce (LM GTE Pro). Ford tak oslaví 50 let od závodu 24 hodin Le Mans v roce 1966, kdy vozy Ford GT obsadily všechna tři místa na stupních vítězů. Ford zopakoval vítězství v Le Mans rovněž v letech 1967, 1968 a 1969.„Účastí na Le Mans v 60. letech chtěl Henry Ford II. dokázat, že Ford může ve vytrvalostních závodech porazit nejvěhlasnější soupeře,“ řekl Bill Ford, výkonný předseda představenstva Ford Motor Company. „Dodnes cítíme nesmírnou hrdost na to, že jsme v legendárním závodě dokázali zvítězit čtyřikrát za sebou. Stále nás žene vpřed tentýž inovativní duch, který stál za zrodem prvního Fordu GT.“Nový závodní vůz Ford GT se v roce 2016 zúčastní všech podniků mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech i šampionátu TUDOR United SportsCar Championship. Závodní debut absolvuje v lednu 2016 v závodě Rolex 24 v Daytoně. Účast Fordu budou zajišťovat týmy Chip Ganassi Racing a Felix Sabates (CGRFS). Oba týmy mají v úmyslu nasadit v Le Mans čtyři vozy. Jména jezdců budou zveřejněna později.
Nový Ford GT je vrcholný produkt nově ustavené skupiny Ford Performance, která má do roku 2020 uvést na trh nejméně 12 nových sportovních modelů. Do modelové řady Ford Performance patří vozy Ford GT, Focus RS, F-150 Raptor, Shelby GT350 a Shelby GT350R, Focus ST a Fiesta ST.
Ford věří, že technická řešení Fordu GT nejenže zajistí závodní verzi konkurenceschopnost ve třídě GT-Endurance Pro, ale ve výsledku z nich budou těžit všechny modely značky. Jedná se například o propracovanou aerodynamiku, odlehčenou konstrukci z uhlíkových vláken nebo výkonný a efektivní motor EcoBoost.
„Při vývoji Fordu GT nám bylo jasné, že pracujeme na voze, se kterým se má Ford vrátit do GT závodění,“ řekl Raj Nair, viceprezident skupiny Ford odpovědný za vývoj. „Věříme, že díky pokrokům v oblastech aerodynamiky, snižování hmotnosti a pohonu vznikne z Fordu GT přesvědčivý závodní vůz, který bude opět moci závodit na světové úrovni.“Na projektu s Fordem spolupracují Multimatic Motorsports, Roush Yates Engines, Castrol, Michelin, Forza Motorsport, Sparco, Brembo a CGRFS. Vůz má už za sebou rozsáhlé testování, které realizoval Ford v součinnosti s Multimatic. Na vývoji se podílel i tým CGRFS. Roush Yates spolupracuje na vývoji motoru 3.5 EcoBoost – nejvýkonnějšího produkčního EcoBoostu všech dob.
Vidlicový šestiválec EcoBoost o objemu 3,5 l debutoval v šampionátu TUDOR United SportsCar Championship v sezóně 2014. Od té doby Ford spolu s CGRFS triumfoval v mnoha významných závodech včetně dvanáctihodinovky na Sebringu a Rolex 24 v Daytoně. Závodní týmy CGRFS navíc vybojovaly cenná vítězství v závodech Daytona 500, Brickyard 400 a Indianapolis 500.
„Vyhráli jsme závody i celé šampionáty, ale nikdy jsme nejeli v Le Mans,“ řekl majitel týmu Chip Ganassi. „Když se naskytne možnost závodit s novým Fordem GT v nejvýznamnějším závodě svého druhu a navíc na 50. výročí jednoho z nejvěhlasnějších vítězství v historii automobilových závodů, který závodní tým by nechtěl být u toho? Bude to náročné? Určitě, ale nemohli jsme si přát lepšího partnera než Ford!“
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.