Ročník 2015 bude skutečně zajímavý, kvalifikaci totiž drtivým způsobem opanovalo Porsche. Okruh Le Sarthe zajelo nejrychleji v historii. Nejrychlejším mužem na trati byl hned v první středeční večerní části Švýcar Neel Jani, který dosáhl fantastického času 3:16,887 min a překonal tak o 1,626 vteřiny sedm let starý rekord Stéphana Sarrazina.
STARTOVNÍ ROŠT 83. ROČNÍKU 24 HODIN LE MANS (prvních 10 míst)Pořadí / Posádka / Vůz / Čas1 Dumas/Jani/Lieb / Porsche 919 Hybrid / 3:16,887 min2 Bernhard/Webber/Hartley / Porsche 919 Hybrid / 3:17,767 min3 Hülkenberg/Bamber/Tandy / Porsche 919 Hybrid / 3:18,862 min4 di Grassi/Duval/Jarvis / Audi R18 e-tron quattro / 3:19,866 min5 Fässler/Lotterer/Tréluyer / Audi R18 e-tron quattro / 3:20,561 min6 Albuquerqe/Bonanomi/Rast / Audi R18 e-tron quattro / 3:20,997 min7 Wurz/Sarrazin/Conway / Toyota TS 040 - Hybrid / 3:23,543 min8 Davidson/Buemi/Nakajima / Toyota TS 040 - Hybrid / 3:23,767 min9 Prost/Heidfeld/Beche / Rebellion R-One – AER / 3:26,874 min10 Imperatori/Kraihamer/Abt / Rebellion R-One – AER / 3:28,930 min
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?