Ročník 2015 bude skutečně zajímavý, kvalifikaci totiž drtivým způsobem opanovalo Porsche. Okruh Le Sarthe zajelo nejrychleji v historii. Nejrychlejším mužem na trati byl hned v první středeční večerní části Švýcar Neel Jani, který dosáhl fantastického času 3:16,887 min a překonal tak o 1,626 vteřiny sedm let starý rekord Stéphana Sarrazina.
STARTOVNÍ ROŠT 83. ROČNÍKU 24 HODIN LE MANS (prvních 10 míst)Pořadí / Posádka / Vůz / Čas1 Dumas/Jani/Lieb / Porsche 919 Hybrid / 3:16,887 min2 Bernhard/Webber/Hartley / Porsche 919 Hybrid / 3:17,767 min3 Hülkenberg/Bamber/Tandy / Porsche 919 Hybrid / 3:18,862 min4 di Grassi/Duval/Jarvis / Audi R18 e-tron quattro / 3:19,866 min5 Fässler/Lotterer/Tréluyer / Audi R18 e-tron quattro / 3:20,561 min6 Albuquerqe/Bonanomi/Rast / Audi R18 e-tron quattro / 3:20,997 min7 Wurz/Sarrazin/Conway / Toyota TS 040 - Hybrid / 3:23,543 min8 Davidson/Buemi/Nakajima / Toyota TS 040 - Hybrid / 3:23,767 min9 Prost/Heidfeld/Beche / Rebellion R-One – AER / 3:26,874 min10 Imperatori/Kraihamer/Abt / Rebellion R-One – AER / 3:28,930 min
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?