Ročník 2015 bude skutečně zajímavý, kvalifikaci totiž drtivým způsobem opanovalo Porsche. Okruh Le Sarthe zajelo nejrychleji v historii. Nejrychlejším mužem na trati byl hned v první středeční večerní části Švýcar Neel Jani, který dosáhl fantastického času 3:16,887 min a překonal tak o 1,626 vteřiny sedm let starý rekord Stéphana Sarrazina.
STARTOVNÍ ROŠT 83. ROČNÍKU 24 HODIN LE MANS (prvních 10 míst)Pořadí / Posádka / Vůz / Čas1 Dumas/Jani/Lieb / Porsche 919 Hybrid / 3:16,887 min2 Bernhard/Webber/Hartley / Porsche 919 Hybrid / 3:17,767 min3 Hülkenberg/Bamber/Tandy / Porsche 919 Hybrid / 3:18,862 min4 di Grassi/Duval/Jarvis / Audi R18 e-tron quattro / 3:19,866 min5 Fässler/Lotterer/Tréluyer / Audi R18 e-tron quattro / 3:20,561 min6 Albuquerqe/Bonanomi/Rast / Audi R18 e-tron quattro / 3:20,997 min7 Wurz/Sarrazin/Conway / Toyota TS 040 - Hybrid / 3:23,543 min8 Davidson/Buemi/Nakajima / Toyota TS 040 - Hybrid / 3:23,767 min9 Prost/Heidfeld/Beche / Rebellion R-One – AER / 3:26,874 min10 Imperatori/Kraihamer/Abt / Rebellion R-One – AER / 3:28,930 min
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.