AF Corse triumfoval strategií a pneumatikami

Bertolini/Salo
Bertolini/Salo, foto: DPPI / FIA GT
Daniel Šupa 14. listopadu 2004 22:40
Sdílej:

Obě posádky dokázaly se stále ještě novými vozy MC12 ovládnout závěrečný podnik sezony.

Bertolini/Salo poprvé bodovali a hned prvním místem. De Simone/Herbert dokončili druzí a obě posádky tak získaly letos po jednom vítězství. Připomínáme, že vozy Maserati startovaly pouze v posledních čtyřech závodech sezony. „Měl jsem dobrý start, ale najednou mne dva vozy po straně předjely, byly neuvěřitelně rychlé a já nedokázal držet krok. Ale na této dráze rozhodují pneumatiky a brzdy. Vybrali jsme dobré gumy pro dva pitstopy, děkujeme Pirelli a týmu. S vozem nebyl jediný problém,“ popsal dnešní závod expilot F1 Mika Salo. Fin slíbil, že přes zimu udělá Maserati velký kus práce a vrátí se na dráhu s ještě rychlejším a konkurenceschopnějším vozem. Jeho týmový kolega Andrea Bertolini byl i přes svůj smyk spokojený. „V mém stintu jsem předjížděl jeden z vozů Saleen a zavřel mi dveře. Naštěstí zůstal vůz bez následků. Musím také poděkovat Pirelli, jejich gumy byly dnes fantastické.“

Fabrizio de Simone spolu s Johnnym Herbertem měli drobné problémy se zapalováním, ale vše se ustálilo a dokázali potvrdit suverenitu Maserati druhým místem. „Vedl jsem pole za sebou a když zbývalo do konce mého stintu 10-15 kol, začalo zlobit zapalování. Zpomalil jsem a postupně se vše vrátilo do pořádku,“ vysvětlil potíže Herbert a dodal, že stále ještě učící se tým zde odvedl skutečně výbornou práci. Foto: DPPI / FIA GT

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?