Imola: Alzen / Bartels zvítězili potřetí

Alzen, Uwe
Alzen, Uwe, foto: DPPI / FIA GT
Daniel Šupa 6. září 2004 11:46
Sdílej:

V horkém závodě na italském poloostrově našel americký dravec potřebnou spolehlivost.

Už v ranním warm-up byla posádka týmu Vitaphone Racing velice rychlá a v závodě dopolední výkony potvrdila. V úvodu závodu sice vedl nejrychlejší muž kvalifikace Fabrizio Gollin, ale poté šel do vedení Saleen týmu Vitaphone. V závěru mohutně útočil expilot F1 Mika Salo s rychlejším z dvojice Maserati, ale Alzen udržel vedení s náskokem 40 vteřin.

Výborně se tak vedlo debutujícím vozům Maserati, které se po 47 letech vrátily na závodní okruhy. Bertolini / Salo skončili druzí a de Simone / Herbert třetí. Až čtvrté místo zbylo nakonec na vedoucí posádku šampionátu Gollin / Cappellari, kteří však jeli se 100 kg závaží navíc a k cestě za titulem jim toto umístění více než dostačovalo.

Bohužel ještě v úvodu kolidovali se svým týmovým kolegou Matteo Bobbim ve druhém Ferrari F550 Maranello stáje BMS Scuderia Italia, který skončil v hodinách, ale v závodu pokračoval.

Problémy vozu obhájce titulu s číslem 1 však tímto nekončily. Ve druhém stintu postihl jeho týmového kolegu Gardela defekt a ukončil svůj úsek předčasně kvůli přehřívání kokpitu. Díky narušené strategii a zastávce v boxech navíc se před ně dostalo i Ferrari týmu Care Racing.

Debut druhé novinky startovního pole již tak slavný nebyl. Lamborghini Murcielago s číslem 24 dokončilo závod se ztrátou 11 kol, což jistě nebylo to, v co Piccini a Deletraz věřili. Druhý vůz po polovině závodu pro technické problémy vzdal.

Třídu N-GT vyhrálo Porsche 996 GT3 RS dvojice Luhr / Maassen. Oba další stupně vítězů patřily posádkám vozů Porsche také. Český jezdec Vonka dovezl spolu s týmovými kolegy Degiovannim a Panzavuotou své modré Porsche na 22. místě celkově a 8. místě ve třídě. Výsledky závodu v Imole: 1. Bartels/Alzen Saleen S7 3:01:26.346 2. Bertolini/Salo Maserati MC12 +43.143 3. Herbert/Simone Maserati MC12 +1:22.529 4. Cappellari/Gollin Ferrari 550 Maranello +1 kolo 5. Livio/Calderari/Bryner Ferrari 550 Maranello +1 kolo 6. Bobbi/Gardel Ferrari 550 Maranello +2 kola 7. Peter/Babini Ferrari 575 M Maranello +2 kola 8. Naspetti/Morbidelli Ferrari 575 M Maranello +2 kola 9. Maassen/Luhr Porsche 996 GT3 RS +3 kola 10. Wendlinger/Melo Ferrari 575 M Maranello +3 kola Foto: DPPI / FIA GT

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.