V horkém závodě na italském poloostrově našel americký dravec potřebnou spolehlivost.
Výborně se tak vedlo debutujícím vozům Maserati, které se po 47 letech vrátily na závodní okruhy. Bertolini / Salo skončili druzí a de Simone / Herbert třetí. Až čtvrté místo zbylo nakonec na vedoucí posádku šampionátu Gollin / Cappellari, kteří však jeli se 100 kg závaží navíc a k cestě za titulem jim toto umístění více než dostačovalo.
Bohužel ještě v úvodu kolidovali se svým týmovým kolegou Matteo Bobbim ve druhém Ferrari F550 Maranello stáje BMS Scuderia Italia, který skončil v hodinách, ale v závodu pokračoval.
Problémy vozu obhájce titulu s číslem 1 však tímto nekončily. Ve druhém stintu postihl jeho týmového kolegu Gardela defekt a ukončil svůj úsek předčasně kvůli přehřívání kokpitu. Díky narušené strategii a zastávce v boxech navíc se před ně dostalo i Ferrari týmu Care Racing.
Debut druhé novinky startovního pole již tak slavný nebyl. Lamborghini Murcielago s číslem 24 dokončilo závod se ztrátou 11 kol, což jistě nebylo to, v co Piccini a Deletraz věřili. Druhý vůz po polovině závodu pro technické problémy vzdal.
Třídu N-GT vyhrálo Porsche 996 GT3 RS dvojice Luhr / Maassen. Oba další stupně vítězů patřily posádkám vozů Porsche také. Český jezdec Vonka dovezl spolu s týmovými kolegy Degiovannim a Panzavuotou své modré Porsche na 22. místě celkově a 8. místě ve třídě. Výsledky závodu v Imole: 1. Bartels/Alzen Saleen S7 3:01:26.346 2. Bertolini/Salo Maserati MC12 +43.143 3. Herbert/Simone Maserati MC12 +1:22.529 4. Cappellari/Gollin Ferrari 550 Maranello +1 kolo 5. Livio/Calderari/Bryner Ferrari 550 Maranello +1 kolo 6. Bobbi/Gardel Ferrari 550 Maranello +2 kola 7. Peter/Babini Ferrari 575 M Maranello +2 kola 8. Naspetti/Morbidelli Ferrari 575 M Maranello +2 kola 9. Maassen/Luhr Porsche 996 GT3 RS +3 kola 10. Wendlinger/Melo Ferrari 575 M Maranello +3 kola Foto: DPPI / FIA GT
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.