Imola: Alzen / Bartels zvítězili potřetí

Alzen, Uwe
Alzen, Uwe, foto: DPPI / FIA GT
Daniel Šupa 6. září 2004 11:46
Sdílej:

V horkém závodě na italském poloostrově našel americký dravec potřebnou spolehlivost.

Už v ranním warm-up byla posádka týmu Vitaphone Racing velice rychlá a v závodě dopolední výkony potvrdila. V úvodu závodu sice vedl nejrychlejší muž kvalifikace Fabrizio Gollin, ale poté šel do vedení Saleen týmu Vitaphone. V závěru mohutně útočil expilot F1 Mika Salo s rychlejším z dvojice Maserati, ale Alzen udržel vedení s náskokem 40 vteřin.

Výborně se tak vedlo debutujícím vozům Maserati, které se po 47 letech vrátily na závodní okruhy. Bertolini / Salo skončili druzí a de Simone / Herbert třetí. Až čtvrté místo zbylo nakonec na vedoucí posádku šampionátu Gollin / Cappellari, kteří však jeli se 100 kg závaží navíc a k cestě za titulem jim toto umístění více než dostačovalo.

Bohužel ještě v úvodu kolidovali se svým týmovým kolegou Matteo Bobbim ve druhém Ferrari F550 Maranello stáje BMS Scuderia Italia, který skončil v hodinách, ale v závodu pokračoval.

Problémy vozu obhájce titulu s číslem 1 však tímto nekončily. Ve druhém stintu postihl jeho týmového kolegu Gardela defekt a ukončil svůj úsek předčasně kvůli přehřívání kokpitu. Díky narušené strategii a zastávce v boxech navíc se před ně dostalo i Ferrari týmu Care Racing.

Debut druhé novinky startovního pole již tak slavný nebyl. Lamborghini Murcielago s číslem 24 dokončilo závod se ztrátou 11 kol, což jistě nebylo to, v co Piccini a Deletraz věřili. Druhý vůz po polovině závodu pro technické problémy vzdal.

Třídu N-GT vyhrálo Porsche 996 GT3 RS dvojice Luhr / Maassen. Oba další stupně vítězů patřily posádkám vozů Porsche také. Český jezdec Vonka dovezl spolu s týmovými kolegy Degiovannim a Panzavuotou své modré Porsche na 22. místě celkově a 8. místě ve třídě. Výsledky závodu v Imole:

1. Bartels/Alzen Saleen S7 3:01:26.346 2. Bertolini/Salo Maserati MC12 +43.143 3. Herbert/Simone Maserati MC12 +1:22.529 4. Cappellari/Gollin Ferrari 550 Maranello +1 kolo
5. Livio/Calderari/Bryner Ferrari 550 Maranello +1 kolo 6. Bobbi/Gardel Ferrari 550 Maranello +2 kola 7. Peter/Babini Ferrari 575 M Maranello +2 kola 8. Naspetti/Morbidelli Ferrari 575 M Maranello +2 kola 9. Maassen/Luhr Porsche 996 GT3 RS +3 kola 10. Wendlinger/Melo Ferrari 575 M Maranello +3 kola
Foto: DPPI / FIA GT

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.