Imola: Alzen / Bartels zvítězili potřetí

Alzen, Uwe
Alzen, Uwe, foto: DPPI / FIA GT
Daniel Šupa 6. září 2004 11:46
Sdílej:

V horkém závodě na italském poloostrově našel americký dravec potřebnou spolehlivost.

Už v ranním warm-up byla posádka týmu Vitaphone Racing velice rychlá a v závodě dopolední výkony potvrdila. V úvodu závodu sice vedl nejrychlejší muž kvalifikace Fabrizio Gollin, ale poté šel do vedení Saleen týmu Vitaphone. V závěru mohutně útočil expilot F1 Mika Salo s rychlejším z dvojice Maserati, ale Alzen udržel vedení s náskokem 40 vteřin.

Výborně se tak vedlo debutujícím vozům Maserati, které se po 47 letech vrátily na závodní okruhy. Bertolini / Salo skončili druzí a de Simone / Herbert třetí. Až čtvrté místo zbylo nakonec na vedoucí posádku šampionátu Gollin / Cappellari, kteří však jeli se 100 kg závaží navíc a k cestě za titulem jim toto umístění více než dostačovalo.

Bohužel ještě v úvodu kolidovali se svým týmovým kolegou Matteo Bobbim ve druhém Ferrari F550 Maranello stáje BMS Scuderia Italia, který skončil v hodinách, ale v závodu pokračoval.

Problémy vozu obhájce titulu s číslem 1 však tímto nekončily. Ve druhém stintu postihl jeho týmového kolegu Gardela defekt a ukončil svůj úsek předčasně kvůli přehřívání kokpitu. Díky narušené strategii a zastávce v boxech navíc se před ně dostalo i Ferrari týmu Care Racing.

Debut druhé novinky startovního pole již tak slavný nebyl. Lamborghini Murcielago s číslem 24 dokončilo závod se ztrátou 11 kol, což jistě nebylo to, v co Piccini a Deletraz věřili. Druhý vůz po polovině závodu pro technické problémy vzdal.

Třídu N-GT vyhrálo Porsche 996 GT3 RS dvojice Luhr / Maassen. Oba další stupně vítězů patřily posádkám vozů Porsche také. Český jezdec Vonka dovezl spolu s týmovými kolegy Degiovannim a Panzavuotou své modré Porsche na 22. místě celkově a 8. místě ve třídě. Výsledky závodu v Imole: 1. Bartels/Alzen Saleen S7 3:01:26.346 2. Bertolini/Salo Maserati MC12 +43.143 3. Herbert/Simone Maserati MC12 +1:22.529 4. Cappellari/Gollin Ferrari 550 Maranello +1 kolo 5. Livio/Calderari/Bryner Ferrari 550 Maranello +1 kolo 6. Bobbi/Gardel Ferrari 550 Maranello +2 kola 7. Peter/Babini Ferrari 575 M Maranello +2 kola 8. Naspetti/Morbidelli Ferrari 575 M Maranello +2 kola 9. Maassen/Luhr Porsche 996 GT3 RS +3 kola 10. Wendlinger/Melo Ferrari 575 M Maranello +3 kola Foto: DPPI / FIA GT

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?