Dramatický závod vyhrála po 558 kolech vedoucí posádka průběžného pořadí s vozem Ferrari F550 Maranello.
Se ztrátou jednoho kola skončila na druhém místě celkově posádka Vosse / Salo / Babini / Peter s vozem Ferrari F575 M týmu G.P.C. Giesse, kteří přišli o vítězství v důsledku zdržení při opravě v boxech. Expilot Formule 1 Mika Salo předvedl, že je jezdcem skutečně rychlým a táhl vůz s číslem 11 k vítězství. Ve Ferrari týmu BMS však zazářil především Gollin, který dnes ráno pořádně přidal a náskok vedoucího Ferrari rychle snižoval.
Největším konkurentem značky Ferrari byl tentokrát znovu Saleen stáje Vitaphone, ale rozuzlení bitvy nebylo příliš důstojné. Vůz zůstal stát na trati bez benzínu poté, co spotřeboval palivo tři kola předtím, než byla naplánována zastávka pro jeho doplnění.
Další favorit, totiž nejlepší vůz loňské sezony, Ferrari F550 Maranello s číslem 1 odsoudil do role poražených Stefano Livio, jenž vůz tvrdě opřel o svodidla. Po prakticky hodinové opravě se vůz znovu objevil na dráze a závod dokončil na 7. pozici celkově a se ztrátou 34 kol.
Vytrvalostní závody jsou především o spolehlivosti, a tu měly výbornou opět vozy Porsche. Opakování loňského celkového vítězství se mohlo uskutečnit i bez deště, ale problémy v samém závěr závodu rozhodly, že triumf si odvezou Italové s vozem Ferrari silnější třídy GT. Třídu N-GT však Porsche stáje Freisinger ovládly jednoznačně, když si jejich posádky rozdělily všechna tři místa na stupních vítězů a obsadily 3., 4. a 5. pozici celkově! Spa-Francorchamps: Výsledné pořadí po 24 hodinách 1. GT CAPPELLARI/GOLLIN/BRYNER/CALDERARI, Ferrari 550 M 24:01:56.535 558 kol 2. GT VOSSE/SALO/BABINI/PETER, Ferrari 575 M +1 kolo 3. N-GT ORTELLI/DUMAS/COLLARD, Porsche GT3 +13 kol 4. N-GT VASILIEV/BERNHARD/BERGMEISTER, Porsche GT3 +15 kol 5. N-GT MAASSEN/LUHR/LIEB, Porsche GT3 +30 kol 6. G2 MULLER/MULLER/STUCK, BMW M3 GTR +33 kol 7. GT BOBBI/GARDEL/LIVIO/de CASTRO, Ferrari 550 M +34 kol 8. N-GT JORDAN/JONES/JONES, Porsche GT3 +37 kol 9. N-GT RIED/RIED/FELBEMAYR/FELBEMAYR, Porsche GT3 +45 kol 10. G3 ICKX/WYSS/HEMROULLE, Porsche GT +51 kol Foto: DPPI/FIA GT
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?