Lola stáje Dyson Racing opět zaútočila na celkové vítězství. Znovu ale slavilo Audi.
O výsledku jubilejního 50. vytrvalostního závodu seriálu ALMS rozhodl závěrečný pětiminutový sprint.
Po poslední ze žlutých fází zbývalo do cíle několik okruhů a štěstí stálo opět na straně stáje ADT Champion Racing. Marco Werner měl naplánovánu zastávku v samém závěru závodu a trefil se právě do poslední žluté fáze.
Jeho soupeř Butch Leitzinger absolvoval pitstop z vedoucí pozice ještě v průběhu závodu. Klíčový okamžik tak rozhodl vzájemně vyrovnaný duel Audi R8 dvojice Lehto/Werner a Loly AER/MG posádky Weaver/Leitzinger.
Audi vedlo celkem 105 kol a Lola 60. Leitzinger sice ztrátu utrženou štěstím soupeřů redukoval, ale na předjetí již síly Lole nestačily. Podruhé za sebou se tak z vítězství radovali Lehto s Wernerem.
„Hodně na mne Butch tlačil. Věděl jsem, že mne po restartu dojíždí a byl pekelně rychlý. Loni jsem takhle ztratil týmu vítězství a letos jsem to dopustit nechtěl,“ prohlásil šťastný JJ Lehto. Leitzinger jen litoval smůly, která stáj Dyson Racing v Lime Rock potkala. Po problémech v Mid Ohio byl ale pondělní výsledek velkým příslibem pro zbytek sezony. V seriálu ALMS nemá Audi titul vůbec jistý. Ve třídě LMP2 zvítězila posádka James/Gue s Lolou/Nissan, kteří triumfovali letos již podruhé. V kategorii GTS vedl Beretta s Corvettou po větší část první poloviny závodu, ale ztratil kolo v boxech. Gavin stáhl velkou část ztráty na týmové kolegy a jedna ze žlutých fází svedla oba tovární Chevrolety opět za sebe. S náskokem 3,327 vteřiny nakonec slavili vítězství ve třídě Beretta s Gavinem, kteří se ujali těsně před cílem opět vedení. „Naši inženýři to mají snadné, oba s Olivierem chceme po voze to samé, je to jako by jezdil jen jeden pilot. Po naší ztrátě jsme hodně tvrdě tlačili a úspěch se dostavil,“ liboval si Beretta. Ve třídě GT slavil vítězství poprvé jiný vůz než Porsche. Ferrari F360 Modena stáje Risi Competizione dvojice Lazzaro/Kelleners a Porsche Sugdena a Jacksona byly jedinými vozy, které při krátké dešťové přeháňce nepřezouvaly na mokré gumy. Takto získané kolo bylo pak rozhodující. Tým J3 Racing ale neměl tak dobrou strategii a v závěru přišel nejen o vítězství, ale i o pódiové umístění. Lime Rock, závod: 1. JJ Lehto, Marco Werner, Audi R8 (1, LMP1), 165 kol 2. James Weaver, Butch Leitzinger, Lola EX 257-AER/MG (2, LMP1), 165 kol 3. Chris Dyson, Andy Wallace, Lola EX 257-AER/MG (3, LMP1), 163 kol 4. Olivier Beretta, Oliver Gavin, Chevrolet Corvette C5-R (1, GTS), 160 kol 5. Ron Fellows, Johnny O'Connell, Chevrolet Corvette C5-R (2, GTS), 160 kol 6. Terry Borcheller, Johnny Mowlem, Saleen S7R (3, GTS), 159 kol 7. Ralf Kelleners, Anthony Lazzaro, Ferrari 360 Modena (1, GT), 154 kol 8. Johannes van Overbeek, Darren Law, Porsche 911 GT3 RSR (2, GT), 154 kol 9. Romain Dumas, Marc Lieb, Porsche 911 GT3 RSR (3, GT), 154 kol 10. Tim Sudgen, Justin Jackson, Porsche 911 GT3 RSR (4, GT), 153 kol
Průběžné pořadí: LMP1 Jezdci: 1. JJ Lehto a Marco Werner, 62 2. Andy Wallace, 43 3. Butch Leitzinger a James Weaver, 30 4. Chris Dyson, 29 5. Frank Biela, Pierre Kaffer a Allan McNish, 26 Značky: 1. Audi, 66 2. Lola, 46 3. Dallara, 16 4. Riley & Scott, 12 5. Panoz, 10 LMP2 Jezdci: 1. Ian James, 59 2. James Gue, 55 3. Ryan Eversley a Andy Lally, 32 4. Mike Borkowski a John Macaluso, 26 5. Mike Fitzgerald a Bill Rand, 22 Značky: 1. Lola, 66 2. Pilbeam, 16 GTS Jezdci: 1. Ron Fellows a Johnny O'Connell, 62 2. Terry Borcheller a Johnny Mowlem, 45 3. Olivier Beretta a Oliver Gavin, 36 4. David Brabham, 29 5. Max Papis, 26 Značky: 1. Chevrolet, 66 2. Saleen, 45 3. Ferrari, 22 4. Lamborghini, 10 Dodge, 10 GT Jezdci: 1. Darren Law a Johannes Van Overbeek, 52 2. Timo Bernhard, 43 3. David Murry a Craig Stanton, 40 4. Romain Dumas a Marc Lieb, 39 5. Ralf Kelleners a Anthony Lazzaro, 30 Značky: 1. Porsche, 62 2. Ferrari, 30 3. Morgan, 7
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?