Novozélanďan Matt Halliday a jeho francouzský kolega, Mike Parisy, zažili v Navařře těžký víkend. Poté, co v minulém závodu získali svoje první vítězství, tak jejich Porsche GT3 R Exim Bank Team China ve Španělsku nedosáhlo ani na podium.
V sobotní kvalifikaci se oba jezdic v autě vystřídali, když Halliday dostal vůz až na 4. místo poté, co Parisy prošel prvními dvěma částmi kvalifikace. Nicméně v sobotním nočním hodinovém závodu duo zažilo zklamání, když dojeli až jedenáctí.
Parisy závod začal a po skvělém startu přiváděl celé pole do první zatáčky okruhu. Zde byl však vytlačen z trati, na kterou se vrátil na čtvrtém místě. Po dalším nezaviněném kontaktu se propadl až na osmé místo na konci úvodního kola. Po povinné zastávce se za volant posadil Halliday a na trať se vrátil na 11. místě. Na tomto místě závod také dokončil. Na druhou stranu musíme připustit, že na této trati je předjíždění velmi těžké.
V hlavním závodu jel první stint Halliday, když do závodu odstartoval samozřejmě z 11. pozice. Předvedl některé odvážné manévry a společně s Parisym se dostali až na osmou pozici. Francouz byl však chvíli před cílem opět roztočen jiným autem a do cíle dojel až na 12. místě.
"Přijeli jsme do Navarry s tím, že to je okruh, který by neměl moc sedět našemu Porsche, ale byli jsme velmi potěšeni, když se nám podařilo kvalifikovat na čtvrtém místě poté, co jsme z auta dostali maximum. V prvním závodu mě bohužel jeden vůz vytlačil z tratě hned v první zatáčce. My jsme se propadli do skrumáže ve středu pole, ze které je velmi těžké se dostat, což rozhodlo o našem víkendu. Ve druhém závodu jsme měli také problém, když nás zdržení při zastávce stálo výpadek z bodované osmičky, a tak i nějaké cenné body z hlavního závodu. Momentálně se přesouváme na čtvrtý závod na Slovensko, kde se pokusíme získat další vítězství."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.