Novozélanďan Matt Halliday a jeho francouzský kolega, Mike Parisy, zažili v Navařře těžký víkend. Poté, co v minulém závodu získali svoje první vítězství, tak jejich Porsche GT3 R Exim Bank Team China ve Španělsku nedosáhlo ani na podium.
V sobotní kvalifikaci se oba jezdic v autě vystřídali, když Halliday dostal vůz až na 4. místo poté, co Parisy prošel prvními dvěma částmi kvalifikace. Nicméně v sobotním nočním hodinovém závodu duo zažilo zklamání, když dojeli až jedenáctí.
Parisy závod začal a po skvělém startu přiváděl celé pole do první zatáčky okruhu. Zde byl však vytlačen z trati, na kterou se vrátil na čtvrtém místě. Po dalším nezaviněném kontaktu se propadl až na osmé místo na konci úvodního kola. Po povinné zastávce se za volant posadil Halliday a na trať se vrátil na 11. místě. Na tomto místě závod také dokončil. Na druhou stranu musíme připustit, že na této trati je předjíždění velmi těžké.
V hlavním závodu jel první stint Halliday, když do závodu odstartoval samozřejmě z 11. pozice. Předvedl některé odvážné manévry a společně s Parisym se dostali až na osmou pozici. Francouz byl však chvíli před cílem opět roztočen jiným autem a do cíle dojel až na 12. místě.
"Přijeli jsme do Navarry s tím, že to je okruh, který by neměl moc sedět našemu Porsche, ale byli jsme velmi potěšeni, když se nám podařilo kvalifikovat na čtvrtém místě poté, co jsme z auta dostali maximum. V prvním závodu mě bohužel jeden vůz vytlačil z tratě hned v první zatáčce. My jsme se propadli do skrumáže ve středu pole, ze které je velmi těžké se dostat, což rozhodlo o našem víkendu. Ve druhém závodu jsme měli také problém, když nás zdržení při zastávce stálo výpadek z bodované osmičky, a tak i nějaké cenné body z hlavního závodu. Momentálně se přesouváme na čtvrtý závod na Slovensko, kde se pokusíme získat další vítězství."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.