Jezdec týmu AF Corse Ferrari, Enzo Ide, ve svém domácím závodu na okruhu v Zolderu získal smíšené výsledky. Za ne úplně podařeným víkendem stojí technické problémy a také to, že se jezdci nepodařilo získat optimální grip z vozu za proměnlivých podmínek, které o víkendu panovaly.
20 letý Belgičan v hlavním závodu získal spolu se svým kolegou, Francescem Castellacim, s jejich Ferrari 458 Italia jedenácté místo. První opravdovou zkouškou byla o víkendu kvalifikace, ve které se Ide bez problémů dostal do Q2 a jeho kolega pak vyjel 12. místo na roštu. "Je to škoda, ale lehká trať nám to neulehčila," řekl Enzo Ide.
V sobotním kvalifikačním závodu jezdcům naděje na dobrý výsledek zhatila poškozená matice kola. "Výsledkem této povolené matice bylo, že jsme ztratili kolo, že jsme museli startovat z boxů, což nebylo ideální. Ale nevzdali jsme to, a hodně jsme na to tlačili. Dojeli jsme sedmí a když se teď zpětně podívám, kolik času jsme kvůli té matce ztratili, tak si myslím, že jsme mohli klidně mít na podium."
Podium bylo cílem posádky i v neděli, to se ale nepodařily jiné věci. "Bylo mokro, ale už přestalo pršet," popisuje Enzo podmínky těsně před startem. "Rozhodli jsme se pro slicky, což byl trochu risk. Ukázalo se ale, že to nebyla dobrá volba. Startoval jsem z mokré části trati, tedy zleva. Hned jsem ztratil několik míst kvůli slikům a kvůli tomu, že jsme na mokré a chladné trati neměl dobrý grip."
"I tak jsem ale měl zůstat klidný. Místo toho jsme šel do souboje a udělal jsem chybu. Vlastně za takovýchto podmínkem byste potřebovali mít chladnou hlavu, na to potřebujete zkušenosti. To je něco, v čem se ještě musím zlepšit. Až po mé chybě jsem konečně našel správný rytmus, ale sekundy již byly ztraceny. Můj kolega byl navíc během jeho stintu vytlačen z trati. Takže naše 11. místo bylo asi maximem. Hodně jsme se toho zde naučili a budeme pokračovat ve Španělsku. Mnohokrát děkuji všem, kteří přišli sem na okruh, aby mě podpořili."
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?