Jezdec týmu AF Corse Ferrari, Enzo Ide, ve svém domácím závodu na okruhu v Zolderu získal smíšené výsledky. Za ne úplně podařeným víkendem stojí technické problémy a také to, že se jezdci nepodařilo získat optimální grip z vozu za proměnlivých podmínek, které o víkendu panovaly.
20 letý Belgičan v hlavním závodu získal spolu se svým kolegou, Francescem Castellacim, s jejich Ferrari 458 Italia jedenácté místo. První opravdovou zkouškou byla o víkendu kvalifikace, ve které se Ide bez problémů dostal do Q2 a jeho kolega pak vyjel 12. místo na roštu. "Je to škoda, ale lehká trať nám to neulehčila," řekl Enzo Ide.
V sobotním kvalifikačním závodu jezdcům naděje na dobrý výsledek zhatila poškozená matice kola. "Výsledkem této povolené matice bylo, že jsme ztratili kolo, že jsme museli startovat z boxů, což nebylo ideální. Ale nevzdali jsme to, a hodně jsme na to tlačili. Dojeli jsme sedmí a když se teď zpětně podívám, kolik času jsme kvůli té matce ztratili, tak si myslím, že jsme mohli klidně mít na podium."
Podium bylo cílem posádky i v neděli, to se ale nepodařily jiné věci. "Bylo mokro, ale už přestalo pršet," popisuje Enzo podmínky těsně před startem. "Rozhodli jsme se pro slicky, což byl trochu risk. Ukázalo se ale, že to nebyla dobrá volba. Startoval jsem z mokré části trati, tedy zleva. Hned jsem ztratil několik míst kvůli slikům a kvůli tomu, že jsme na mokré a chladné trati neměl dobrý grip."
"I tak jsem ale měl zůstat klidný. Místo toho jsme šel do souboje a udělal jsem chybu. Vlastně za takovýchto podmínkem byste potřebovali mít chladnou hlavu, na to potřebujete zkušenosti. To je něco, v čem se ještě musím zlepšit. Až po mé chybě jsem konečně našel správný rytmus, ale sekundy již byly ztraceny. Můj kolega byl navíc během jeho stintu vytlačen z trati. Takže naše 11. místo bylo asi maximem. Hodně jsme se toho zde naučili a budeme pokračovat ve Španělsku. Mnohokrát děkuji všem, kteří přišli sem na okruh, aby mě podpořili."
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.