Ide: Musím si udržet chladnou hlavu

Castellacci/Ide
Castellacci/Ide, foto: JohnRourke/SRO
iM2 15. května 2012 21:08
Sdílej:

Jezdec týmu AF Corse Ferrari, Enzo Ide, ve svém domácím závodu na okruhu v Zolderu získal smíšené výsledky. Za ne úplně podařeným víkendem stojí technické problémy a také to, že se jezdci nepodařilo získat optimální grip z vozu za proměnlivých podmínek, které o víkendu panovaly.

20 letý Belgičan v hlavním závodu získal spolu se svým kolegou, Francescem Castellacim, s jejich Ferrari 458 Italia jedenácté místo. První opravdovou zkouškou byla o víkendu kvalifikace, ve které se Ide bez problémů dostal do Q2 a jeho kolega pak vyjel 12. místo na roštu. "Je to škoda, ale lehká trať nám to neulehčila," řekl Enzo Ide.

V sobotním kvalifikačním závodu jezdcům naděje na dobrý výsledek zhatila poškozená matice kola. "Výsledkem této povolené matice bylo, že jsme ztratili kolo, že jsme museli startovat z boxů, což nebylo ideální. Ale nevzdali jsme to, a hodně jsme na to tlačili. Dojeli jsme sedmí a když se teď zpětně podívám, kolik času jsme kvůli té matce ztratili, tak si myslím, že jsme mohli klidně mít na podium."

Podium bylo cílem posádky i v neděli, to se ale nepodařily jiné věci. "Bylo mokro, ale už přestalo pršet," popisuje Enzo podmínky těsně před startem. "Rozhodli jsme se pro slicky, což byl trochu risk. Ukázalo se ale, že to nebyla dobrá volba. Startoval jsem z mokré části trati, tedy zleva. Hned jsem ztratil několik míst kvůli slikům a kvůli tomu, že jsme na mokré a chladné trati neměl dobrý grip."

"I tak jsem ale měl zůstat klidný. Místo toho jsme šel do souboje a udělal jsem chybu. Vlastně za takovýchto podmínkem byste potřebovali mít chladnou hlavu, na to potřebujete zkušenosti. To je něco, v čem se ještě musím zlepšit. Až po mé chybě jsem konečně našel správný rytmus, ale sekundy již byly ztraceny. Můj kolega byl navíc během jeho stintu vytlačen z trati. Takže naše 11. místo bylo asi maximem. Hodně jsme se toho zde naučili a budeme pokračovat ve Španělsku. Mnohokrát děkuji všem, kteří přišli sem na okruh, aby mě podpořili."

Témata:
Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.