Po naprosto bezproblémovém závodním víkendu ve francouzském Nogaru se už Belgian Audi Club Team WRT na domácí půdě v Zolderu tak nedařilo.
Špatná volba pneumatik pro kvalifikační závod dostala obě Audis R8 LMS ultra posádek Oliver Jarvis/ Frank Stippler a Laurens Vanthoor/Stephane Ortelli mimo nejlepší desítku. V hlavním závodu pak spolu oba vozy dokonce kolidovaly. I přesto závod dokončily, avšak na 6. a 10. místě. Tým se i přesto udržel na čele hodnocení v obou tabulkách - mezi jezdci i týmy.
Sobotní závod začínal po rychlém ale vydatném dešti, týmu se nepovedlo správně trefit do volby pneumatik. Vozy dojeli až na 11. a 12. místě. "Byla to chyba a my to musíme uznat kolektivně, jako tým. Jezdci i tým se shodli na tom, že zůstaneme na mokrých pneumatikách, ale to nebyla dobrá volba. Jezdci si nebyli úplně jistí podmínkami na trati a boxová zídka také mohla zvolit konzervativnější řešení. Zanalizujeme vše, co se stalo, a vylepšíme naši komunikaci přes rádio v takovýchto případech, kdy musíte učinit rychle rozhodnutí. Vyhráváme spolu, ale i prohráváme," říká Vincent Vosse, šéf týmu.
Neděle týmu přinesla alespoň určité vylepšení výsledku, když s oběma vozy bodoval. Dvojice Ortelli-Vanthoor získala 6. místo, druhý pár Jarvis-Stippler byl 10. Stáj ale zažila velmi nepříjemný okamžik, když v průběhu závodu došlo ke kontaktu obou vozů: "Nikdy není příjemné, když se srazí právě vaše dva vozy. Ale tyto věci se mohou stát, pokud máte v týmu dvojice skvělých a opravdových závodníků. Nikdo v týmu nechce jezdce, kteří nebudou konkurenceschopní."
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.