Po naprosto bezproblémovém závodním víkendu ve francouzském Nogaru se už Belgian Audi Club Team WRT na domácí půdě v Zolderu tak nedařilo.
Špatná volba pneumatik pro kvalifikační závod dostala obě Audis R8 LMS ultra posádek Oliver Jarvis/ Frank Stippler a Laurens Vanthoor/Stephane Ortelli mimo nejlepší desítku. V hlavním závodu pak spolu oba vozy dokonce kolidovaly. I přesto závod dokončily, avšak na 6. a 10. místě. Tým se i přesto udržel na čele hodnocení v obou tabulkách - mezi jezdci i týmy.
Sobotní závod začínal po rychlém ale vydatném dešti, týmu se nepovedlo správně trefit do volby pneumatik. Vozy dojeli až na 11. a 12. místě. "Byla to chyba a my to musíme uznat kolektivně, jako tým. Jezdci i tým se shodli na tom, že zůstaneme na mokrých pneumatikách, ale to nebyla dobrá volba. Jezdci si nebyli úplně jistí podmínkami na trati a boxová zídka také mohla zvolit konzervativnější řešení. Zanalizujeme vše, co se stalo, a vylepšíme naši komunikaci přes rádio v takovýchto případech, kdy musíte učinit rychle rozhodnutí. Vyhráváme spolu, ale i prohráváme," říká Vincent Vosse, šéf týmu.
Neděle týmu přinesla alespoň určité vylepšení výsledku, když s oběma vozy bodoval. Dvojice Ortelli-Vanthoor získala 6. místo, druhý pár Jarvis-Stippler byl 10. Stáj ale zažila velmi nepříjemný okamžik, když v průběhu závodu došlo ke kontaktu obou vozů: "Nikdy není příjemné, když se srazí právě vaše dva vozy. Ale tyto věci se mohou stát, pokud máte v týmu dvojice skvělých a opravdových závodníků. Nikdo v týmu nechce jezdce, kteří nebudou konkurenceschopní."
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?