Lekce pro Audi

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: JohnRourke/SRO
iM2 29. dubna 2012 22:29
Sdílej:

Po naprosto bezproblémovém závodním víkendu ve francouzském Nogaru se už Belgian Audi Club Team WRT na domácí půdě v Zolderu tak nedařilo.

Špatná volba pneumatik pro kvalifikační závod dostala obě Audis R8 LMS ultra posádek Oliver Jarvis/ Frank Stippler a Laurens Vanthoor/Stephane Ortelli mimo nejlepší desítku. V hlavním závodu pak spolu oba vozy dokonce kolidovaly. I přesto závod dokončily, avšak na 6. a 10. místě. Tým se i přesto udržel na čele hodnocení v obou tabulkách - mezi jezdci i týmy.

Sobotní závod začínal po rychlém ale vydatném dešti, týmu se nepovedlo správně trefit do volby pneumatik. Vozy dojeli až na 11. a 12. místě. "Byla to chyba a my to musíme uznat kolektivně, jako tým. Jezdci i tým se shodli na tom, že zůstaneme na mokrých pneumatikách, ale to nebyla dobrá volba. Jezdci si nebyli úplně jistí podmínkami na trati a boxová zídka také mohla zvolit konzervativnější řešení. Zanalizujeme vše, co se stalo, a vylepšíme naši komunikaci přes rádio v takovýchto případech, kdy musíte učinit rychle rozhodnutí. Vyhráváme spolu, ale i prohráváme," říká Vincent Vosse, šéf týmu.

Neděle týmu přinesla alespoň určité vylepšení výsledku, když s oběma vozy bodoval. Dvojice Ortelli-Vanthoor získala 6. místo, druhý pár Jarvis-Stippler byl 10. Stáj ale zažila velmi nepříjemný okamžik, když v průběhu závodu došlo ke kontaktu obou vozů: "Nikdy není příjemné, když se srazí právě vaše dva vozy. Ale tyto věci se mohou stát, pokud máte v týmu dvojice skvělých a opravdových závodníků. Nikdo v týmu nechce jezdce, kteří nebudou konkurenceschopní."

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.