Olivier Jarvis našel novou domovinu na vytrvalostních závodech - poté, co Brit absolvoval úspěšný debut v MS GT1 se teď těší na Audi R18 Ultra.
Po čtyřech letech v DTM u Audi pro Oliviera Jarvise již neměli volné místo. Za svého učinkování v DTM však získal jen čtyři podiová umístění a hodněkrát ze závodu vypadl nebo bral pouze zadní bodovaná místa. I přesto zůstal u značky se čtyřmi kruhy ve znaku a jeho budoucnost by měla být ve vytrvalostních závodech. Na úvodním podníku sezony MS GT1 ve francouzském Nogaru sdílel Jarvis kokpit Audi R8 LMS týmu WRT s Frankem Stipplerem. Byl to pro něj úspěšný start do sezony, když dojel v obou závodech druhý. Vítězství v obou případech brali týmový kolegové Stephane Ortelli a Laurens Vanthoor.
"Tým WRT mohl slavit jak v kvalifikačním tak i v hlavním závodu double se svými Audi R8 LMS ultra. To by snový start. Manšaft byl exelentně připraven. V obou závodech jsme byli s týmovým kolegou Frankem docela vpředu, ale bylo pro nás docela těžké dostat přední gumy na optimální teplotu," řekl Olivier Jarvis.
"Doufám, že v závodu roku budeme mít dobrou konkurenci. Jejich výkon ale ještě nebyl díky individuálním chybám vidět. To se ale v Zolderu na druhém závodu sezony změní." Kromě závodů v MS GT1 se Olivier zúčastní také 24 hodinovky na Nürburgringu, stejně jako té v Le Mans. Jarvis na klasickém závodu v pohoří Eifel startuje již od roku 2010.
Olivier v roce 2010 v DTM
"Závod je jedinečný a jednoduše bláznivý. Budu startovat pro WRT společně s Andreou Piccinim, Edwardem Sandströmem a Allanem Simonsenem. Ve čtyřech jezdcích a na tak dlouhé trati si v trénincích před závodem objedete tak dvě nebo tři kola. Neuvěřitelné, ale hodně těžké," těší se Brit na výzvu jménem "Zelené peklo", jak je trati v Německu přezdíváno.
V Le Mans se Jarvis posadí za volant nového Audi R18 ultra. Jako přípravu bude startovat 6. května na 6 hodinovce ve Spa Francorchamps. "Už se hodně těším. Na té trati jsem jel jednou dávno s Formulí 3. R18 ultra znám již z testů. Marco Bonanomi i já jsme oba noví jezdci a bude to náš první závod pro tým Audi. Musíme se snažit naučit co možná nejvíce od našich zkušenějších kolegů. Na to už se také těším."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.