Olivier Jarvis našel novou domovinu na vytrvalostních závodech - poté, co Brit absolvoval úspěšný debut v MS GT1 se teď těší na Audi R18 Ultra.
Po čtyřech letech v DTM u Audi pro Oliviera Jarvise již neměli volné místo. Za svého učinkování v DTM však získal jen čtyři podiová umístění a hodněkrát ze závodu vypadl nebo bral pouze zadní bodovaná místa. I přesto zůstal u značky se čtyřmi kruhy ve znaku a jeho budoucnost by měla být ve vytrvalostních závodech. Na úvodním podníku sezony MS GT1 ve francouzském Nogaru sdílel Jarvis kokpit Audi R8 LMS týmu WRT s Frankem Stipplerem. Byl to pro něj úspěšný start do sezony, když dojel v obou závodech druhý. Vítězství v obou případech brali týmový kolegové Stephane Ortelli a Laurens Vanthoor.
"Tým WRT mohl slavit jak v kvalifikačním tak i v hlavním závodu double se svými Audi R8 LMS ultra. To by snový start. Manšaft byl exelentně připraven. V obou závodech jsme byli s týmovým kolegou Frankem docela vpředu, ale bylo pro nás docela těžké dostat přední gumy na optimální teplotu," řekl Olivier Jarvis.
"Doufám, že v závodu roku budeme mít dobrou konkurenci. Jejich výkon ale ještě nebyl díky individuálním chybám vidět. To se ale v Zolderu na druhém závodu sezony změní." Kromě závodů v MS GT1 se Olivier zúčastní také 24 hodinovky na Nürburgringu, stejně jako té v Le Mans. Jarvis na klasickém závodu v pohoří Eifel startuje již od roku 2010.
Olivier v roce 2010 v DTM
"Závod je jedinečný a jednoduše bláznivý. Budu startovat pro WRT společně s Andreou Piccinim, Edwardem Sandströmem a Allanem Simonsenem. Ve čtyřech jezdcích a na tak dlouhé trati si v trénincích před závodem objedete tak dvě nebo tři kola. Neuvěřitelné, ale hodně těžké," těší se Brit na výzvu jménem "Zelené peklo", jak je trati v Německu přezdíváno.
V Le Mans se Jarvis posadí za volant nového Audi R18 ultra. Jako přípravu bude startovat 6. května na 6 hodinovce ve Spa Francorchamps. "Už se hodně těším. Na té trati jsem jel jednou dávno s Formulí 3. R18 ultra znám již z testů. Marco Bonanomi i já jsme oba noví jezdci a bude to náš první závod pro tým Audi. Musíme se snažit naučit co možná nejvíce od našich zkušenějších kolegů. Na to už se také těším."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.