Olivier Jarvis našel novou domovinu na vytrvalostních závodech - poté, co Brit absolvoval úspěšný debut v MS GT1 se teď těší na Audi R18 Ultra.
Po čtyřech letech v DTM u Audi pro Oliviera Jarvise již neměli volné místo. Za svého učinkování v DTM však získal jen čtyři podiová umístění a hodněkrát ze závodu vypadl nebo bral pouze zadní bodovaná místa. I přesto zůstal u značky se čtyřmi kruhy ve znaku a jeho budoucnost by měla být ve vytrvalostních závodech. Na úvodním podníku sezony MS GT1 ve francouzském Nogaru sdílel Jarvis kokpit Audi R8 LMS týmu WRT s Frankem Stipplerem. Byl to pro něj úspěšný start do sezony, když dojel v obou závodech druhý. Vítězství v obou případech brali týmový kolegové Stephane Ortelli a Laurens Vanthoor.
"Tým WRT mohl slavit jak v kvalifikačním tak i v hlavním závodu double se svými Audi R8 LMS ultra. To by snový start. Manšaft byl exelentně připraven. V obou závodech jsme byli s týmovým kolegou Frankem docela vpředu, ale bylo pro nás docela těžké dostat přední gumy na optimální teplotu," řekl Olivier Jarvis.
"Doufám, že v závodu roku budeme mít dobrou konkurenci. Jejich výkon ale ještě nebyl díky individuálním chybám vidět. To se ale v Zolderu na druhém závodu sezony změní." Kromě závodů v MS GT1 se Olivier zúčastní také 24 hodinovky na Nürburgringu, stejně jako té v Le Mans. Jarvis na klasickém závodu v pohoří Eifel startuje již od roku 2010.
Olivier v roce 2010 v DTM
"Závod je jedinečný a jednoduše bláznivý. Budu startovat pro WRT společně s Andreou Piccinim, Edwardem Sandströmem a Allanem Simonsenem. Ve čtyřech jezdcích a na tak dlouhé trati si v trénincích před závodem objedete tak dvě nebo tři kola. Neuvěřitelné, ale hodně těžké," těší se Brit na výzvu jménem "Zelené peklo", jak je trati v Německu přezdíváno.
V Le Mans se Jarvis posadí za volant nového Audi R18 ultra. Jako přípravu bude startovat 6. května na 6 hodinovce ve Spa Francorchamps. "Už se hodně těším. Na té trati jsem jel jednou dávno s Formulí 3. R18 ultra znám již z testů. Marco Bonanomi i já jsme oba noví jezdci a bude to náš první závod pro tým Audi. Musíme se snažit naučit co možná nejvíce od našich zkušenějších kolegů. Na to už se také těším."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.