Vedení šampionátu FIA GT1 se na poslední chvíli před startem sezony rozhodlo změnit svůj šampionát. V roce 2012 se nepojede na Zandvoortu a Argentíně, místo toho jsme v šampionátu uvítali Koreu a Slovnesko.
Start sezony (již tento víkend) ve Francii na okruhu Nogaro zůstává neměnný. Sezony bude končit 2. prosince v Indii. Původně se v červnu neměl jet žádný závod, jenže nakonec se během toho měsíce jezdci se svými vozy představí na slovenském Slovakiaringu.
V principu je nový kalendář rozdělen na dvě půlky: první se jede v Evropě, druhá je s vyjímkou Ruska v Asii. Z kalendáře nově vypadl holandský Zandvoort a také argentínská trať San Luis.
Kalendář MS GT1 vozů pro sezonu 2012: 6.-8. dubna: Nogaro (Francie) 20.-22. dubna: Zolder (Belgie) 25.-27. května: Navarra (Španělsko) 8.-10. června: Slowakia-Ring (Slovensko) 6.-8. července: Portimao (Portugalsko) 24.-26. srpna: Peking (Čína) 30. srpna - 02. září: Ordos (Čína) 14.-16. září: Yeongam (Jižní Korea) 28.-30. září: Moskva-Raceway (Rusko) 30. listopadu - 02. prosince: Díli (Indie)
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?