Peugeot oznámil, že s okamžitou platností ukončuje svůj program ve vytrvalostních závodech. Francouzi byli přitom hlavním rivalem Audi ve vytrvalostních závodech od roku 2007, kdy začali nasazovat různé verze vozu 908 s dieselovým motorem.
"Toto rozhodnutí bylo přijato díky složité ekonomické situaci v Evropě. Peugeot se rozhodl soustředit všechny své zroje pro rok 2012 na prodeje osobních automobilů," stojí v prohlášení značky.
Peugeotu se přitom ve vitrvalostních závodech velmi dařilo, v letech 2009 se v Le Mans radovali z celkového vítězství. V roce 2011 vyhráli Intercontinental Le Mans Cup, který se letos transformuje v Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech. Tam už ale Peugeot (minimálně jako tovární tým) do bojů o čelní pozice nezasáhne.
Za rozhodnutím značky stojí celkový pokles prodejů osobních vozů značky Peugeot. Je to škoda, protože se očekávalo, že si to Peugeot s Audi v roce 2012 ve WEC rozdají o titul.
Toyota sice pracuje na vývoji nového speciálu pro vytrvalostní závody, ale kompletní sezonu 2012 nemá v plánu. Porsche chystá svůj návrat do Le Mans (potažmo vytrvalostních sérií) na rok 2014.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?