Michael Bartels nasadí do nové sezony MS GT1 vozy BMW Z4 GT3. Jeho stáj se tak opět vrací do šampionátu. Němec plánuje starty mimo jiné i na 24h na Nürburgringu.
Prominentní přírůstek do rodiny BMW: Michael Bartels a jeho tým Vita4One bude nasazovat vozy BMW Z4 GT3 do MS GT1. Navíc plánuje další starty ve vytrvalostních závodech s tímto vozem, v úvahu připadá 24 hodinovka ve Spa nebo 24 hodinovka na Nürburgringu. Bartels patří na poli sportovních vozů mezi nejúspěšnější jezdce vůbec. V roce 2006, 2008 a 2009 získal tituly ve starém FIA GT. V roce 2010 vybojoval jezdecký i týmový titul také v nově vzniklém MS GT1. Dvakrát už se radoval z vítězství při 24h na Nürburgringu, třikrát vyhrál také 24h ve Spa.
"Srdečně vítáme tým Vita4One a Michaela Bartelse v rodině BMW. Michael a jeho tým má ve světě GT velmi dobrou pověst. Moc nás těší možnost rozšířit program BMW s vozem Z4 GT3 také o šampionát GT1," říká Jens Marquardt, ředitel BMW pro motorsport.
Závodní verze vychází z tohoto modelu
"Vloni jsme pečlivě sledovali tvrdý vývoj Z4. BMW se snažilo o postupný vývoj až přivedlo Z4 na samou špici mezi vozy GT3. Věřím, že BMW udělá v této sezoně ještě další krok a Z4 bude schopno bojovat na špici. Každý v týmu je velmi potěšen naším návratem do GT1. Dosáhli jsme zde spousty velkých vítězství, na která chceme s BMW Z4 GT3 co nejdříve navázat," říká Bartels.
Ten má za sebou velmi bohatou kariéru: V roce 1988 byl jako 20letý mladík s vyhlídkami na F1 přijat do programu BMW pro mladé piloty. Po více než 20 letech se teď už matador opět vrací ke spolupráci s BMW. Mimo vozy GT slavil úspěch také v DTM, kde odjel 96 závodů a 2 z nich vyhrál.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.