Michael Bartels nasadí do nové sezony MS GT1 vozy BMW Z4 GT3. Jeho stáj se tak opět vrací do šampionátu. Němec plánuje starty mimo jiné i na 24h na Nürburgringu.
Prominentní přírůstek do rodiny BMW: Michael Bartels a jeho tým Vita4One bude nasazovat vozy BMW Z4 GT3 do MS GT1. Navíc plánuje další starty ve vytrvalostních závodech s tímto vozem, v úvahu připadá 24 hodinovka ve Spa nebo 24 hodinovka na Nürburgringu. Bartels patří na poli sportovních vozů mezi nejúspěšnější jezdce vůbec. V roce 2006, 2008 a 2009 získal tituly ve starém FIA GT. V roce 2010 vybojoval jezdecký i týmový titul také v nově vzniklém MS GT1. Dvakrát už se radoval z vítězství při 24h na Nürburgringu, třikrát vyhrál také 24h ve Spa.
"Srdečně vítáme tým Vita4One a Michaela Bartelse v rodině BMW. Michael a jeho tým má ve světě GT velmi dobrou pověst. Moc nás těší možnost rozšířit program BMW s vozem Z4 GT3 také o šampionát GT1," říká Jens Marquardt, ředitel BMW pro motorsport.
Závodní verze vychází z tohoto modelu
"Vloni jsme pečlivě sledovali tvrdý vývoj Z4. BMW se snažilo o postupný vývoj až přivedlo Z4 na samou špici mezi vozy GT3. Věřím, že BMW udělá v této sezoně ještě další krok a Z4 bude schopno bojovat na špici. Každý v týmu je velmi potěšen naším návratem do GT1. Dosáhli jsme zde spousty velkých vítězství, na která chceme s BMW Z4 GT3 co nejdříve navázat," říká Bartels.
Ten má za sebou velmi bohatou kariéru: V roce 1988 byl jako 20letý mladík s vyhlídkami na F1 přijat do programu BMW pro mladé piloty. Po více než 20 letech se teď už matador opět vrací ke spolupráci s BMW. Mimo vozy GT slavil úspěch také v DTM, kde odjel 96 závodů a 2 z nich vyhrál.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?